Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette, kannattaako meidän suunnitelmat kesälle..?

Vierailija
23.01.2017 |

Eli onko täyttä typeryyttä? Mietittiin, josko perheen isä jäisi kotiin hoitamaan lapsia, ja minä menisin kokopäiväisesti töihin. Miehellä "hyvä" palkka ja en tiedä, saisinko tehtyä lähellekään samaa. Lisäksi työaikani ovat sellaiset, että olen koko päivän poissa kotoa, miehellä normaali työaika. En lisäksi pystyisi taaskaan pitämään kesälomaa, koska pätkätöistä johtuen kesälomakertymä huono. Eli en pystyisi olemaan kesälomalla kun mies kotihoidon tuella ja lomia ei välttämättä saada päällekäin. Järkevintä olisi myydä lomani ja tehdä kesä töitä, mutten näkisi kesälomalla olevia lapsia juuri lainkaan.
Saako perheemme jotain apua niille kuukausille, jolloin parempi tuloinen jää kotiin, ja minä työskentelen huonommalla palkalla?
Ihan älytön ja sekava tilanne. Mies haluaisi välillä olla kotona ja olisi tietysti minun vuoroni olla kokopäiväisesti töissä, mutta meneeköhän liian vaikeaksi?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lasten iästä voiko mies saada kotihoidontukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lasten iästä voiko mies saada kotihoidontukea.

Joo kyllä, meillä on 3 alle kouluikäistä kotona. Saadaan tälläkin hetkellä kotihoidontukea. Kumpikin töissä siis. Mies vaan jäisi vallan työstä pois kesäksi.

Vierailija
4/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kyllä. Isäkin ansaitsee oman aikansa pienen lapsen kanssa kaksin. Isäkin ansaitsee hengähdystauon työelämästä. Isäkin ymmärtää tuon jälkeen, että ei se kotona olo mitään lepäilyä ole.

Vierailija
5/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perinteistä että keskellä kauneinta kesää se ukko haluaa tietysti kotiin hoitamaan lapsia. :D Eikö marraskuussa halunnut tutustua lapsiensa arkeen paremmin?

Vierailija
6/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö kotihoidontuki kokonaisuudessaan tule vain alle 3-votiaan kotihoidon perusteella ja osittainen khtuki, silloin kun tekee osittaista työaikaa lasten vuoksi. Ettehän te kesältä sitä saisi?

Vierailija
7/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kyllä. Isäkin ansaitsee oman aikansa pienen lapsen kanssa kaksin. Isäkin ansaitsee hengähdystauon työelämästä. Isäkin ymmärtää tuon jälkeen, että ei se kotona olo mitään lepäilyä ole.

Näin, sitä mieltä minäkin, mutta tuo taloudellinen tilanne mietityttää. Ja toisekseen se, etten näkisi lomailevia koululaisia oikeastaan koko kesänä, koska joutuisin tekemään aivan hulluna töitä, jotta pärjätään.

Ei muutoinkaan nähdä koululaisten kanssa ikinä, koska olen ollut illat töissä.

Vierailija
8/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna isän jäädä kotiin! Tekee hyvää isän ja lasten välisille suhteille, isä oppii hoitamaan lapsia paremmin kun pääsee tutustumaan heihin kunnolla. Se on miehellekin tärkeää, että oppii olemaan lastensa kanssa eikä yksin lasten kanssa jääminen tunnu pelottavalta (jos sinulla on vaikka iltatöitä tai joudut sairaalaan, mitä vain voi sattua). 

Ja sinullekin tekee hyvää pitää jalkaa siellä työelämässä kiinni. Työelämään voi olla vaikea päästä takaisin, jos on pitkään ollut lasten kanssa kotona.

Miehen kannattaa kesän jälkeen tarkistuttaa verokorttinsa. Kun kesällä tulot ovat pienemmät, se vaikuttaa myös koko vuoden verotukseen ja hän voi loppuvuodeksi saada verokortin vähän pienemmällä prosentilla.

Vierailija
9/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö kotihoidontuki kokonaisuudessaan tule vain alle 3-votiaan kotihoidon perusteella ja osittainen khtuki, silloin kun tekee osittaista työaikaa lasten vuoksi. Ettehän te kesältä sitä saisi?

Ei tässä kukaan osittaista tekisi..

Vierailija
10/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä siis alle 3-vuotias kotona?

Vierailija
11/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna isän jäädä kotiin! Tekee hyvää isän ja lasten välisille suhteille, isä oppii hoitamaan lapsia paremmin kun pääsee tutustumaan heihin kunnolla. Se on miehellekin tärkeää, että oppii olemaan lastensa kanssa eikä yksin lasten kanssa jääminen tunnu pelottavalta (jos sinulla on vaikka iltatöitä tai joudut sairaalaan, mitä vain voi sattua). 

Ja sinullekin tekee hyvää pitää jalkaa siellä työelämässä kiinni. Työelämään voi olla vaikea päästä takaisin, jos on pitkään ollut lasten kanssa kotona.

Miehen kannattaa kesän jälkeen tarkistuttaa verokorttinsa. Kun kesällä tulot ovat pienemmät, se vaikuttaa myös koko vuoden verotukseen ja hän voi loppuvuodeksi saada verokortin vähän pienemmällä prosentilla.

Siis se on niiden kanssa illat jo muutenkin..

Ainoa hyvä asia olisi tuo verotuksen tasoittuminen.

Vierailija
12/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin, sitä mieltä minäkin, mutta tuo taloudellinen tilanne mietityttää. Ja toisekseen se, etten näkisi lomailevia koululaisia oikeastaan koko kesänä, koska joutuisin tekemään aivan hulluna töitä, jotta pärjätään.

Onhan viikonloput sentään vapaata? Tunnut nyt jotenkin liioittelevan tuota taloudellista ahdinkoa ja muuta. Anna nyt isän ottaa verovuoro niistä lapsista, tekee hyvää koko perheelle! Ja mieskin palaa sitten kesän jälkeen helpottuneena töihin huilaamaan :-D

Vierailija
13/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä siis alle 3-vuotias kotona?

On. Saadaan jo nyt kotihoidontukea, kun lapset ei kunnallisessa. Nyt mies vaan ikäänkuin ottaisi palkatonta vapaata töistä ja jäisi kotiin. Sehän on ihan työnantajan ja työntekijän välinen sopimus.

Vierailija
14/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan viikonloput sentään vapaata? Tunnut nyt jotenkin liioittelevan tuota taloudellista ahdinkoa ja muuta. Anna nyt isän ottaa verovuoro niistä lapsista, tekee hyvää koko perheelle! Ja mieskin palaa sitten kesän jälkeen helpottuneena töihin huilaamaan :-D

Juu, sunnuntai on aina yhteinen vapaa. Lauantait olen töissä.

Vierailija
15/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on nyt ihan teidän perheenne välinen asia. Tietenkään ette saa mitään tukea siitä, että parempituloinen jäisi kotiin. Valintoja valintoja.

Vierailija
16/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taloudellinen juttu on se, että jo nyt tulot on sellaiset, että pärjätään.

Kauheeta jos en tienaakaan sitä, minkä mies, ja ollaan ihan pississä.

Vierailija
17/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on nyt ihan teidän perheenne välinen asia. Tietenkään ette saa mitään tukea siitä, että parempituloinen jäisi kotiin. Valintoja valintoja.

Siis oletko sitä mieltä, että tuo vaikuttaisi jos joudutaan hakemaan jotain hoitolisää tai muuta? ..ei kai se niin voi olla?

Vierailija
18/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelijana olen tehnyt kesät töitä ja lapset miehen kanssa kotona. Joo, ei paljoa kesäisin tehty mitään yhdessä. Syksyllä ja keväällä nipistettiin sitten viikko lomaa ja lähdettiin jonnekkin reissuun. Suomessa kesät nyt on niin sateisia ja kylmiä, ettei sinäänsä paljoa harmittanut.

Nyt oon tiukasti työelämässä ja on näyttöä ahkeruudesta. Palkka hyvä ja asema sellainen, että voidaan lomailla oikeastaan milloin vain haluttaa. Lapsilla todella läheiset suhteet isäänsä. Kannattaa satsata tulevaisuuteen.

Vierailija
19/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opiskelijana olen tehnyt kesät töitä ja lapset miehen kanssa kotona. Joo, ei paljoa kesäisin tehty mitään yhdessä. Syksyllä ja keväällä nipistettiin sitten viikko lomaa ja lähdettiin jonnekkin reissuun. Suomessa kesät nyt on niin sateisia ja kylmiä, ettei sinäänsä paljoa harmittanut.

Nyt oon tiukasti työelämässä ja on näyttöä ahkeruudesta. Palkka hyvä ja asema sellainen, että voidaan lomailla oikeastaan milloin vain haluttaa. Lapsilla todella läheiset suhteet isäänsä. Kannattaa satsata tulevaisuuteen.

Joo, ymmärrän. Mut meillä tilanne noin lähtökohtaisestikin vähän eri.

Vierailija
20/34 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärrän. Mut meillä tilanne noin lähtökohtaisestikin vähän eri.

Kuinka eri? Meilläkin miehen palkka oli huomattavasti suurempi kuin omat kesätyöansiot. Lapset muutenkin kotona (3 kpl), sillä opiskelin pääasiassa iltaisin tai kotoa käsin. Eli kyllä ne tulot tippui aika radikaalisti aina kesäksi.

Vaihtoehtona olisi ollut mun jääminen kotiin, mies töissä, kuitenkin kesäloma ja aikaa yhdessä + enemmän rahaa. Mutta se ois maksanut mulle todennäköisesti hyvän työpaikan ja perheeltä hyvän elintason tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi