Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa töitä? Miksi minua ei koskaan valita edes haastatteluun?

Vierailija
22.01.2017 |

Olen 23-vuotias nainen ja valmistunut merkonomiksi kesällä 2016. Olen siitä lähtien ollut työtön. Olen lähettänyt työhakemuksia aktiivisesti ja hakenut kaikkia omasta mielestäni minulle soveltuvia työpaikkoja.
CV:ni on asiallinen ja siisti. Olen liittänyt siihen neutraalin kuvan itsestäni jossa hymyilen. Minulla on jonkin verran työkokemusta alaltani. Olen ollut eri kaupoissa töissä sekä jonkin aikaa toimistotyössä.

Työhakemuksissa olen pyrkinyt erottumaan joukosta etten kuuluisi niihin samankaltaisiin hakemuksiin joita työnantajat varmasti näkevät jo tarpeeksi. Olen kokeillut olla hauska, rento, asiallinen, ystävällinen, innokas ja kirjoitusasulta siisti ja selkeä. Olen kokeillut eri tapoja lähestyä työnantajaa. Mikään ei tunnu toimivan.

Alan olla epätoivoinen ja tunnen itseni jo ihan pelleksi kun väsään näitä hakemuksia huolella ja harkiten enkä usein saa mitään vastausta takaisin. Jos saisin edes osa-aikatöitä olisin iloinen.

Minkälaisia neuvoja antaisitte työnhakuun?

Kommentit (109)

61/109 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on fiksumpaa vaikka opiskella, kuin olla työttömänä. Eli jos työpaikkaa ei ala löytyä, mene vaikka lukemaan jotain täydennyskoulutuksia. Päivitä atk-osaamistasi. Mene kielikurssille. Lue jotain alaasi sivuavaa avoimessa yliopistossa. Ihan mitä vaan, mutta älä anna tyhjien päivien lisääntyä cv:ssäsi, koska se on se kardinaalivirhe, minkä monte tekevät. Jos cv:ssä on vuosikin tyhjää, niin työnantaja tulkitsee sen niin, että olet mt-ongelmainen tai työnvieroksuja, ei jatkoon.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
62/109 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mielestäni on fiksumpaa vaikka opiskella, kuin olla työttömänä. Eli jos työpaikkaa ei ala löytyä, mene vaikka lukemaan jotain täydennyskoulutuksia. Päivitä atk-osaamistasi. Mene kielikurssille. Lue jotain alaasi sivuavaa avoimessa yliopistossa. Ihan mitä vaan, mutta älä anna tyhjien päivien lisääntyä cv:ssäsi, koska se on se kardinaalivirhe, minkä monte tekevät. Jos cv:ssä on vuosikin tyhjää, niin työnantaja tulkitsee sen niin, että olet mt-ongelmainen tai työnvieroksuja, ei jatkoon.

Täydennyskoulutukset maksaa maltaita omasta pussista (eikä se avoimessakaan opiskelu ilmaista ole), harvalla työttömällä on sellaiseen varaa. Työkkärikään ei tarjoa ainakaan minun alallani juuri koskaan mitään koulutusta. Opiskelu toki kannattaa aina, mutta täytyy muistaa, että ei ansiosidonnaisesta (saati sitten siitä peruspäivärahasta) välttämättä häävejä kursseja maksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pimeänä freenä/ yrittäjänä töitä. Mä teen koska tarvin rahaa...sori vaan ei voi mitään kun kukaan ei ota. 

Vierailija
64/109 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin sama homma! Itekkin valmistunut merkonomiksi vuosi sitten. Laittanut hakmuksia,ja olen jopa soitellut yrityksiin että haluan teille töihin. Ei niin ei. Ja työkkäri hengittää niskaan. Usko meinaa loppua. Onkohan keskustelun aloittaja työllistynyt?

Vierailija
65/109 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin sama homma ja itekkin valmistunut vuosi sitten merkonomiksi. Olen jopa soitellut yrityksille suoraan että haluan teille töihin. Mutta kun ei niin ei. Ja työkkäri hengittää niskaan ja pakottavat aivan turhan päiväisille kursseille joista ei ole mitään hyötyä. Tarvin oikeita töitä prkl.

Vierailija
66/109 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen tuli melkein itku ja ahdisti, kun sain palautetta haastattelusta. Ei ollut akateemista koulutusta (ööh, asiakaspalveluun akateeminen koulutus, tähhh?), ei tiimityöosaamista (tuota noin, eikös tiimin esimiehenä oleminen ole tiimityötä?) eikä ollut riittävästi asiakaspalvelukokemusta (ollut respassa, asiakastuessa, ties missä... mutta ei kelvannut). Mitä ihmettä nykyään työnantajat haluavat? Lukevatko ne edes CV:tä?  Miksei vaatimuksia listata kunnolla ilmoituksissa?

Vierailija
67/109 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP saanut töitä?

Vierailija
68/109 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse vuokrafirmalla töissä ja palkka on täysin paska ja rahat menevät suoraan laskuihin. Ei riitä elämiseen ja yhtäkkiä huomaatkin että et saa enää ollenkaan vuoroja. Vuokafirmoille hakemista en suosittele

Vierailija
69/109 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin kerran duunimahdollisuuden asteikon vuoksi 😂

Palkattu rekryfirma kysyin kuinka paljon haluan duunin 1-10 asteikolla. Vastasin että 9 koska sellaista duunia ei ole olemassakaan jonka vuoksi tekisin mitä vain.  Rekry konsultti tyrmistyi ja mutisi jotain minkä kuulin vain puoliksi -miten se nyt noin kauas sijoittukin. Jäin sitä vähän kummaksumaan kun 9 on hyvä tulos. Vasta kun olin ulkona firmasta niin tajusin et hänen asteikko oli toisin päin. 1 meinasi sitä että forma oli tosi kiinnostavat ja 10 ettei kiinnostanut hevon vittujakaan. 

Vierailija
70/109 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomeja on niin paljon ja nykyään varmaan tuoreemmin valmistuneet menevät sinun edellesi. Voisitko hakeutua opiskelemaan lisää? Sehän on välillä mahdollista myös työttömyyskorvauksen kanssa?

Vierailija
71/109 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ootko soittanut paikkoihin sen jälkeen, kun olet lähettänyt hakemuksen? Tää mun mielestä yks olennainen asia, joka lisää hakijan kiinnostavuutta.

Ei ole. Mikään ei ole turhauttavampaa, kuin palkkaavana esihenkilönä vastailla puhelimeen näille tontuille, jotka jotenkin kuvittelevat puhelinsoiton auttavan siinä hakuprosesisssa. News flash: jos haet mihinkään keskisuureen tai suureen firmaan töihin, niin HR tai vastaava instanssi tekee esikarsinnan noille hakupapereille, joten jos olet mallia "kolmetoista tusinassa", niin se sun puhelusi on aivan yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
72/109 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse menetin kerran duunimahdollisuuden asteikon vuoksi 😂

Palkattu rekryfirma kysyin kuinka paljon haluan duunin 1-10 asteikolla. Vastasin että 9 koska sellaista duunia ei ole olemassakaan jonka vuoksi tekisin mitä vain.  Rekry konsultti tyrmistyi ja mutisi jotain minkä kuulin vain puoliksi -miten se nyt noin kauas sijoittukin. Jäin sitä vähän kummaksumaan kun 9 on hyvä tulos. Vasta kun olin ulkona firmasta niin tajusin et hänen asteikko oli toisin päin. 1 meinasi sitä että forma oli tosi kiinnostavat ja 10 ettei kiinnostanut hevon vittujakaan. 

Eeii.. Kymppi oli varmaan paras. Nää on näitä, joiden mielestä parin päivän työttömyysaukko ansioluettelossa on  hirvittävän suuri katastrofi ja koulussa kymppi miinus kokeista niin elämä on täysin pilalla kun sen piti olla kymppi eikä kymppi miinus.

Vierailija
73/109 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla wrote:

Niin varmaan joo. Sitten kun olet valmistunut niin et saa töitä (paitsi siivoamista) niin hakeudu taas uudestaan kouluun opiskelemaan. Sitten taas valmistut etkä saa töitä (paitsi siivoamista) niin taas hakeudu uudestaan opiskelemaan. Valmistut taas etkä saa töitä (paitsi siivoamista) niin taas hakeudu opiskelemaan. Sitten on 10 tutkintoa etkä vieläkään saa töitä (paitsi siivoustyötä) ja opintolainaa aivan helkutisti. 

Vierailija
74/109 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain rakennussiivoojan paikkaa. Työkuvauksessa sanottin ettei tarvitse aiempaa kokemusta. Syy siihen ettei kutsuttu haastatteluun oli ettei ole kokemusta alalta. Se todellinen syy on varmaan jotain muuta. Jokin syy piti vain keksiä. 

Vierailija
75/109 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla wrote:

Niin varmaan joo. Sitten kun olet valmistunut niin et saa töitä (paitsi siivoamista) niin hakeudu taas uudestaan kouluun opiskelemaan. Sitten taas valmistut etkä saa töitä (paitsi siivoamista) niin taas hakeudu uudestaan opiskelemaan. Valmistut taas etkä saa töitä (paitsi siivoamista) niin taas hakeudu opiskelemaan. Sitten on 10 tutkintoa etkä vieläkään saa töitä (paitsi siivoustyötä) ja o 

Pahoin pelkään että näin. 

Vierailija
76/109 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tradenomit ja ekonomit menee edelle

Ekonomit kilpailee täysin eri työpaikoista. Ei ne missään kaupan kassalla istu. Tuntemistani ekonomeista yksi on talousjohtaja, kaksi isossa kansainvälisessä finanssialan firmassa, yksi yksityisyrittäjä ja pari konsulttia. 

Vierailija
77/109 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet 23-vuotias ja valmistuit merkonomiksi vuonna 2016. Öööh, 8 vuotta sitten? Valmistuit siis merkonomiksi 15 vuotiaana? ehkä sen vuoksi hakemuksiasi ei oteta huomioon.

Vierailija
78/109 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetuta hakemuksesi ja cv:si muutamalla asiantuntijalla ja pyydä palautetta. Esim. liitosta tai työkkäristä voisit saada tähän apua. Voi olla joku ihan pikkujuttu hakemuksessasi, joka pilaa vaikutelman.

Riittääkö, että opettajat ovat koulussa nähneet CV:ni ja kehuneet yhdeksi parhaimmista mitä ovat luokallani nähneet?

Näköjään ei riitä.

Vierailija
79/109 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat odottavat nyt kieli pitkällä paikallisen sopimisen laajentumista jotta pääsevät tarjoamaan viiden euron tuntipalkkoja. Sen jälkeen ottavat kyllä mielellään töihin 🤔🤔

Vierailija
80/109 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet 23-vuotias ja valmistuit merkonomiksi vuonna 2016. Öööh, 8 vuotta sitten? Valmistuit siis merkonomiksi 15 vuotiaana? ehkä sen vuoksi hakemuksiasi ei oteta huomioon.

Oooh, anteeksi kaikille. En älynnytkään, miten vanha ketju tämä on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän