Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana lapseton viikonloppu! - nyt taas paluu kamalaan arkeen

Vierailija
22.01.2017 |

Lapset olivat mummolassa la-su. Meillä oli niin ihanaa miehen kanssa: syötiin, juotiin, pantiin, nukuttiin pitkään ja tehtiin kaikkea muuta kivaa. Haettiin lapset iltapäivällä takaisin kotiin: voi sitä huutoa, kiljumista, tappelua ja sotkemista. Samantien koko huusholli räjähti.

Lapsettomana tiesin, että lapsissa on kova työ. En ikinäikinä tajunnut miten valtavasti työtä lapsissa on. Lapsia rakastan syvästi, mutta on tämä hullun hommaa!!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka montaa kertaa panitte? Käytittekö leluja? Nielitkö?

Vierailija
2/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun ihmiset joilla on lapsia kitisee aina tästä samasta asiasta. Et osannut ajatella tätä silloin kun piti ne lapset tehdä? Mä olen juuri tuosta syystä lapseton, tässä se just nähdään kuinka hemmetin vajaita ihmiset on :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ne pois, ehkä joku ottaa.

Vierailija
4/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaista kaikki on vaan. Kun odotat teinejä kotiin kaupungilta, kaipaat tuota aikaa.

Mulla on hiljan lapsi muuttanut pois kotoa. Tässä palikoiden uudelleenjärjestelyssä olen muutaman kerran miettinyt, että en välttämättä olisi lähtenyt koko vanhemmuuteen, jos olisin etukäteen tiennyt, että sen kavereina tulevat huono omatunto ja huoli, joka ilmeisesti kestää ikuisesti (ainakin 70-vuotiaan äitini mukaan) :D

Että on se, hitonmoinen reissu.

Vierailija
5/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun kamala arkes on sun lapsien ainutkertainen lapsuus. Koeta repiä parasta irti arjesta. Sulla on sentään mies ja lapsilla isovanhemmat jotka hoitaa välillä.

Vierailija
6/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yhtään vikise siellä, omapa on valintasi. Ei minullakaan ole koskaan ollut mitään turvaverkkoa, ihan itse lapset hoitanut. Nuorin täytti joulukuussa 18 vuotta. Ei ollut mitään mummoloita tai vaariloita. Elämäsi kuulostaa suorastaan ruhtinaallisen helpolta. Älä viitsi valittaa.

Vierailija
7/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ristus mistä näitä lapsista valittajia koko ajan tulee???

Vierailija
8/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen että ehditään tehdä monta lasta ja sitten vasta huomataan, että rankkaa on. Mulla on yksi alle kouluikäinen ja elämä on mukavaa. Talo pysyy siistinä ja lapsen kanssa on kiva touhuilla kaikenlaista.

Toisen lapsen teen jos joskus löytyy sopiva mies, tai intoudun tekemään yksin. Pieni ikäero kuulostaa ihan painajaismaiselta ja nimenomaan työmaalta.

Vierailija
9/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta: Nuorin on 1,5v ja vanhin 5v. Rakkaita ovat tosin. Päätettiin miehen kanssa, että vähintään kerran kuussa pidetään lapsivapaa eli lapset ovat yökylässä. Ap.

Vierailija
10/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas aivan puhki lapsien paluun jälkeen. Ap

Vierailija
11/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen että ehditään tehdä monta lasta ja sitten vasta huomataan, että rankkaa on. Mulla on yksi alle kouluikäinen ja elämä on mukavaa. Talo pysyy siistinä ja lapsen kanssa on kiva touhuilla kaikenlaista.

Toisen lapsen teen jos joskus löytyy sopiva mies, tai intoudun tekemään yksin. Pieni ikäero kuulostaa ihan painajaismaiselta ja nimenomaan työmaalta.

Mulla on neljä lasta ja elämä oikeen mukavaa, aina ollut.

Vierailija
12/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joka toinen viikonloppu lapsivapaa. Ja voi kun ikävöin sitä ääntä ja elämää, joka lapsissa on. Kyllä nautin vapaastakin, mutta tässä elämänvaiheessa pisteet menee silti lapsiviikonlopuille. Mieluusti voisi olla aina 2 lapsiviikonloppua ja 1 lapsivapaa. Mutta joo, eron jälkeen näin.

Vierailija
13/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 lasta: Nuorin on 1,5v ja vanhin 5v. Rakkaita ovat tosin. Päätettiin miehen kanssa, että vähintään kerran kuussa pidetään lapsivapaa eli lapset ovat yökylässä. Ap.

Onko mummo samaa mieltä?

Vierailija
14/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on neljä lasta ja elämä oikeen mukavaa, aina ollut.

Sitten kommentissa ei varmaan puhuttukkaan sinusta! Tsiisus.

Vierailija
15/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap?

Olen itse alle 4kymppinen vielä, lapset nyt jo 14 ja 20 v

Elän lähes samanlaista elämää kuin lapsettomana.voin nukkua vkl niin pitkään kuin tahdon jne.

Toista se esim. 10vuotta sitten.

Voin sanoa että kyllä nautin nykyisestä elämästäni. Hyvä puoli siis että sain lapset tosi nuorena. (18 ja 24vuotiaana)

Minun ikäisilläni on yleensä pienet lapset peräänkatsottavana.

Vierailija
16/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta. Teinit 17v ja 15v sekä kuopus 10v. Eilen mentiin matkamessuille minä, mies ja kuopus. Olis voinut olla hirveetä kitinää, mut olikin tosi kivaa! Kuopus oli innoissaan kaikesta ja halus kokeilla kaikkea. Saatiin paljon enemmän irti messuista kuin jos oltais miehen kanssa oltu kahdestaan. Koko kolmikko on jo jonkun vuoden ollut kivoja matkakumppaneita.

Oikeasti ne raskaat lapsuusvuodet lentää ohi!! Tuntuu klisheeltä, mut kymmenen vuoden päästä tuskin enää muistat tätä aikaa. Hyvä, että hoidatte parisuhdetta. Se on sen arvoista, sillä ootte kohta taas kaksin.

Vierailija
17/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas rankkaa :) Onneksi teillä on nämä ihmiset , jotka mahdollistavat teidän vapaat. Ja silti kitiset? Miksi?

Vierailija
18/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 lasta: Nuorin on 1,5v ja vanhin 5v. Rakkaita ovat tosin. Päätettiin miehen kanssa, että vähintään kerran kuussa pidetään lapsivapaa eli lapset ovat yökylässä. Ap.[/quite]

Onko mummo samaa mieltä?

Jos ei mummot hoida niin ostetaan lapsenhoitoapua. Ap

Vierailija
19/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 ja mies on 40.ap

Vierailija
20/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta ja heillä yhteensä 5 lasta. Joka viikonloppu pitäisi olla lapsenlapsia hoitamassa, että nuoret saisivat lapsivapaan viikonlopun. Ja tietenkin niin, että ei kaikkia lapsenlapsia samana viikonloppuna vaan mielellään yksi kerrallaan tai yhden perheen lapset.

Jos olisin suostunut olemaan se oikea kunnollinen rakastava tasapuolinen isoäiti, jollaiseksi lapseni puolisoineen minun halusivat muuttuvat, niin olisin joka viikonloppu ja koko kesän hoitamassa lapsenlapsia. Siinä jäisi väliin oma parisuhde ja työ (olen vasta 57v ja työelämässä seuraavat 10 vuotta). Kyllä ne lapsenlapset täälläkin osaavat huutaa, kiljua ja tapella ja saada huushollin sotkuun, joten onneksi tajusin ajoissa, että en ole vastuussa lasteni seksielämästä. Minun ei tarvitse varmistaa sitä, että lapsillani on asiat hyvin, koska napanuora on katkaistu aikaa sitten.

Joten hoidan lapsenlapsia silloin, kun se minulle sopii. Jos ei tämä käy heidän vanhemmilleen, niin minä en voi sille mitään. Joten kaikki te lapsiinne väsyneet: ne ovat teidän lapsianne, jaksakaa.