Työttömät; miksi ette mene feissariksi, promoottoriksi tai siivoojaksi?
Feissarin töihin pääsee lähes kuka vaan täysijärkinen. Kokemusta ei tarvita. Palkka n. 11e/h plus lisät. Promoottorin hommin tarvitaan nuorta ikää ja asiallista ulkonäköä, jos ne löytyy, keikkaa pukkaa kyllä. Siivojaksi olisin itse päässyt moneenkin paikkaan nuorempana, ilman mitään kokemusta. Tiedän että työt eivät ole houkuttelevimpia, mutta jos te työttömät olisitte valmiita tekemään MITÄ VAAN, miksi ette hae näihin? Ainakin feissariksi pääsette, lupaan. Siellä on muitakin kun pelkkiä nuoria; ihan yli 40-vuotiaitakin. Kertokaa tekosyynne miksi ette mene?
Kommentit (76)
Olin siivoamassa kolme vuotta, sitten kohde jossa työskentelin meni kilpailijalle ja sain muun porukan mukana lähteä. Asun pienellä paikkakunnalla, täällä eikä lähialueella ole edes mainitsemiasi työpaikkoja, kaikki muu sen sijaan on täällä eli muutto ei ole ensimmäinen vaihtoehto.
En on kuullutkaan feissarista
Promootio töihin hain kyllä, mut eivät ees haastatteluun pyytäneet. Oon kai sit liian vanha? (30v)
Siivoojaksi en mene, kun ei ole autoa. Kävin haastattelussa siin toivossa, että saisin työnpuolesta auton ni ei kun kuulemma sitten siivouskärryä ja imuria viiään mukana bussilla. En todellakaan lähde niitä bussilla kuskailemaam, kun täällä maksaa 3,40€/suunta (ja ei saa vaihtaa!)
Hain myös tuote-esittelijäksi, Oisin kaupalla pullaa ohi kulkijoille naistaiteilijan ni en päässy haastatteluunkaan. Johtuen siitä, että en voi tehdä viikonloppuja (yh, ei vuorohoitoa).
Niin mihinhän sitä sit muka pääsee noin vain? Laitoin ennen joulua 22 työpaikkahakemusta ja mihinkään ei ammattitaitoa vaadittu (pari oli kyllä ihan oman alan paikkoja) ja sain kahdesta viestin, että tällä kertaa minua ei ole valittu haastatteluun ja lopusta 20 paikasta en kuullu mitään.
Niin missä mättää? Oon 30v, koulutuksia on, työkokemuksia on monista eri aloista, olen myös toiminut vastuu tehtävissä ja ei! En kelpaa kellekkään. Joko siks, että on lapsia, ei ole autoa itsellä käytettäväks tai ettei ole vuorohoitoa. Enkä saa vuorohoitoa, jos ei ole vuorotöissä!
Itse olin muutama vuosi sitten WWF:n feissarina ja tiiminvetäjänä vuoden, palkka oli ihan ok (silloin ei ollut mitään provisiopalkkaa, käsittääkseni nykyään on peruspalkka tyyliin 11€/h+ provikka päälle), mutta suurinosa ihmisistä teki sitä työtä pari viikkoa ja that's it, lisäksi työtunnit olivat vain 4h/päivä (mikäli työpäivä meni hyvin ja sai päivän tavoitteen täyteen, oli mahdollista jäädä vielä tekemään 2h lisää). Mikäli ei saanut tulosta niin sitten tosiaan sai kenkää ja hyvin nopeasti (yleensä pari viikkoa katseltiin miten lähtee menemään), se työ ei todellakaan ole kaikille.
Vierailija kirjoitti:
En on kuullutkaan feissarista
Promootio töihin hain kyllä, mut eivät ees haastatteluun pyytäneet. Oon kai sit liian vanha? (30v)
Siivoojaksi en mene, kun ei ole autoa. Kävin haastattelussa siin toivossa, että saisin työnpuolesta auton ni ei kun kuulemma sitten siivouskärryä ja imuria viiään mukana bussilla. En todellakaan lähde niitä bussilla kuskailemaam, kun täällä maksaa 3,40€/suunta (ja ei saa vaihtaa!)
Hain myös tuote-esittelijäksi, Oisin kaupalla pullaa ohi kulkijoille naistaiteilijan ni en päässy haastatteluunkaan. Johtuen siitä, että en voi tehdä viikonloppuja (yh, ei vuorohoitoa).
Niin mihinhän sitä sit muka pääsee noin vain? Laitoin ennen joulua 22 työpaikkahakemusta ja mihinkään ei ammattitaitoa vaadittu (pari oli kyllä ihan oman alan paikkoja) ja sain kahdesta viestin, että tällä kertaa minua ei ole valittu haastatteluun ja lopusta 20 paikasta en kuullu mitään.
Niin missä mättää? Oon 30v, koulutuksia on, työkokemuksia on monista eri aloista, olen myös toiminut vastuu tehtävissä ja ei! En kelpaa kellekkään. Joko siks, että on lapsia, ei ole autoa itsellä käytettäväks tai ettei ole vuorohoitoa. Enkä saa vuorohoitoa, jos ei ole vuorotöissä!
Niin ja lisätään vielä että edustajan yms tuote-esittelijöiden (ei mitään kotikuntasi juttuja vaan esim. Fazer jne) hain muutamaankin paikkaan, en vain yhteen. Varauduin jopa haastattelun pääsy toiveissa laittamalla päälle satasen siisteihin vaatteisiin, jotka nyt roikkuu lappuineen edelleen tuolla kaapissa. (Ostin siis siistit mustat housut, mikä jakkutakki tyylinen sisätakki olikaan, 3 hihatonta erilaista paitaa takin alle ja kauluspaidan mustana kun valkoinen jo löytyy) Työttömälle iso summa ja turhaan kai sitten :D No onpa edustavammat vaatteet jos joskus on jotain. Mutta ei oo kyllä sellasta työtä mihin kuka vaan pääsee kun niit hakijoita on niin paljon.. :( Täytyy kai kohta palata ajassa 15 vuotta taakse päin ja mennä myymään tekniikan maailmaa jollain 5€ tunti palkalla. (No on se kai jo 8€? 4,25€/h oli sillon kun ite lehtiä myin ja en oo sieltä parhaasta päästä oleva myyjä :D Mun luonne ei anna tuputtaa väkisin)
Ulkonäköä ei ainakaan löydy ja perussairaus (ei muuten vakava) ei kestä siivoamista. Eli siis feissariksi?
Tuo allergiaan vetoaminen on kyllä huippu! Terveisin allerginen siivooja. 20 vuotta tehty ja hengissä olen. Huvittavaa on myös "selkä ei kestä". Jalat ja kädet joutuu koville, mutta voi hankkia pohjalliset kenkiin, että jaksaa seistä ja pitää mikrotaukoja, että veri kiertää. Haistakaa..
Siivooja kirjoitti:
Tuo allergiaan vetoaminen on kyllä huippu! Terveisin allerginen siivooja. 20 vuotta tehty ja hengissä olen. Huvittavaa on myös "selkä ei kestä". Jalat ja kädet joutuu koville, mutta voi hankkia pohjalliset kenkiin, että jaksaa seistä ja pitää mikrotaukoja, että veri kiertää. Haistakaa..
...siivousnesteet? Mille olet allerginen? :D on huono tehdä hommia jos on allerginen niille tököteille/niiden hajulle, ei mikään kala-allergia toki vaikuta siivoushommissa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä "feissarit" ei ole mitään oikeita työntekijöitä vaan hihhuleita jotka häiritsevät kanssaihmisiä. Lisäksi tuossa ei tienaa sellaisia summia mitenkään että voisi elää.
Siivoojana olen ollut, eli on kokemusta, myös osastoapulaisen hommista. Aina määräaikasia joita jatkettu vain uudestaan ja sit pois ja uutta tilalle et ei tartte ottaa vakkariks. Mun palkka oli muutama vuosi sitten siivoojana todella surkea ja työajat ihan käsittämättömät (ma-pe klo 6:00-9:00 ja klo 18:00-19:00, lisäksi ti ja ke oli rappuja pari tuntia). Nykyään en pääse siivoojaksi koska ei ole koulutusta ja AUTOA. Jokaiseen johon olen hakenut pitää olla vähintään ajokortti, eikä mulla ole. Eikä ole varaa ajaa, saati pitää autoa.. Perusteena kun siivousvälineet pitää kuskata paikalle mukana.
Myyjäksi minusta ei ole, kassalla voisin kyllä olla ja asiakaspalvelussa olen hyvä. Mutta ei... En saa töitä. Aina joku muu onnekas saa työt. Epäilen syyksi nuorta ikääni, pelkäävät että alan heti lisääntyä (ennestään nyt pieni lapsi).
Mutta pikkuhiljaa aloitan omaa yritystä. Ei enään huvita toisten orjana olla.
Kuinka tyhmä olet? Et tainnut lukea keskustelua ainakaan.. Päälle yhdentoista euron tuntipalkalla pääsee kyllä jo n. 1500e kuukaudessa tienaamaan. Ja kyllä; nämä rahat tulevat tilille vaikka et olisi saanut paljon lahjoittajia. Kiinteä tuntipalkka ja sillä siisti. Että sillä "hihhuloinnilla" jota minun maailmassani kutsutaan työn teoksi, tienasin tuon verran suunnilleen. Ainiin, mutta ei rahalla välilä, eihän ne ole oikeita töitä! tsiisus teidän juttujanne..
Kenekään ei pitäisi ruveta feissariksi. Ikinä.
Siivooja kirjoitti:
Kemikaaliallergiaan on mielestäni erittäin perusteltu vedota kun kieltäytyy siivoojan työstä. Vähänkin voimakkaampi pesuaine ja naama turpoaa+hengitys vaikeutuu huomattavaksi. Jos pesuainetta joutuu käsille tai muualle paljaalle iholle iho kuoriutuu. Huvittavuus kaukana siinä kohtaa
Minulla atooppinen iho, siitepölyallergia, kissa/koira-allergia ja lievä pölyallergia ja hyvin olen pärjännyt siivoustyössä yli 10 vuotta. Ja kyllä, teen 8h päivässä. Harvoin paikat kipeytyy pahasti, ehdin ihan hyvin tehdä työni ja tienaan mielestäni ihan kohtalaisesti. Olen ylpeä työstäni ja olen hyvä siinä mitä teen.
Olen kaksi kertaa hakenut siivoojaksi, kummallakaan kerralla en päässyt edes haastatteluun. Että eipä niihinkään hommiin tuosta noin vain mennä.
Feissareita tai promoottoreita täällä ei ole.
Ikää 48 ja tuo feissari tai promoottori ehdotus on lähinnä vitsi ja kokopäiväistä siivousta (osa-aikaisella ei elä) ei selkä tulisi kestämään.
Mikä syy alapeukkuun? Kysyy nro 73.
Minulla sama juttu. En ole nuori, en nätti, olen koko ikäni ollut vaikeasti allerginen pölyille (koti ja siitepölyt), eläimille ja useille ruoka-aineille, minulla on päivittäistä lääkitystä vaativa vaikea astma, hankalahoitoinen atooppinen ihottuma ja listan loppuna synnynnäinen selkävika.
Allergiat ja astma aiheuttavat kaikkea mukavaa, kuten kuukaisia kestäviä äänen käheytymisiä, turvonneita silmiä ja kaikenlaisia iho-oireita, jotka näkyvät naamasta.
Kova olen yrittämään, opiskellut vaikka mitä ja päivittäinen lääkearsenaali on mittava, jotta pystyn edes jotenkin elämään.
Paha vaan, että kun ikää tulee, ei enää jaksa enää siten, kuin nuorempana. On hiton kivaa hakea töitä ja kun kysytään terveydentilasta, sanon vain, että lieviä allergioita... Vaan kun ihottumat näkyvät käsistä ja kasvoista, allergiat vuotavista silmistä ja nenästä, astma pihisevästä hengityksestä ja selkävika kävelystä, niin eivät ota siivoamaan eikä mihinkään, missä pitäisi olla edustava.
Eläkkeelle en ole riittävän sairas. Mitähän sitä sitten yrittäisi?