Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät; miksi ette mene feissariksi, promoottoriksi tai siivoojaksi?

Vierailija
22.01.2017 |

Feissarin töihin pääsee lähes kuka vaan täysijärkinen. Kokemusta ei tarvita. Palkka n. 11e/h plus lisät. Promoottorin hommin tarvitaan nuorta ikää ja asiallista ulkonäköä, jos ne löytyy, keikkaa pukkaa kyllä. Siivojaksi olisin itse päässyt moneenkin paikkaan nuorempana, ilman mitään kokemusta. Tiedän että työt eivät ole houkuttelevimpia, mutta jos te työttömät olisitte valmiita tekemään MITÄ VAAN, miksi ette hae näihin? Ainakin feissariksi pääsette, lupaan. Siellä on muitakin kun pelkkiä nuoria; ihan yli 40-vuotiaitakin. Kertokaa tekosyynne miksi ette mene?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ollessani hain montaa siivoojan paikkaa. Hain siis sellaisia, joissa on jotenkin järkevät työajat, esim aamuisin 05 - 09 joka arkipäivä, tms. Autokin minulla oli käytössä. Kaikista tuli hylsykirje, vaikka minulla on siivouskokemusta kesätyöstä. Taisi olla taas tuo klassinen keissi, eli olin liian koulutettu.

Feissariksi en hae, vaikka nälkäkuolema uhkaisi. Pidän sitä ja puhelinmyyjän työtä ihmisten kiusaamisena ja ahdisteluna. tuollainen työ pitäisi kertakaikkiaan lopettaa maailmasta. Kaikki tyrkyttäminen ja tuputtaminen on äärimmäisen vastenmielistä touhua! Älkää ruvetko tuollaiseen työhön ollenkaan, hävitetään koko juttu jonnekin unholan perukoille. Ihmiset kiittäisivät.

Sain lopulta onneksi ihan "tavallisen" työpaikan, huono palkka, mutta säännöllistä päivätyötä. Olen tyytyväinen.

Vierailija
42/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojaksi ei oteta läheskään kaikkia hakijoita, olen hakenut. Feissariksi ym häiriköksi en ala.

T. Ylioppilas välivuodella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perus työttömien ininää; "voin tehdä mitä vaan töitä!! mutta en ala tähän tähän enkä tähän työhön, ja pitää olla 20e/h, ja pitää olla oman alan töitä"

Täällä myös ihmiset puhuu ihan silkkaa potaskaa, olen itse sekä feissari että promoottori. Feissarina oli 11e/h plus lisät. Promoottorina yhdessä paikassa 11e/h, toisessa 10e/h plus provisiota päälle jos on ahkera. Ja totta hemmetissä matkat ym maksetaan! :D N. 50e päivärahaa saa jos lähtee kauas kotipaikkakunnalta, matkustaminen maksetaan. Jopa hotellit kustannetaan jos on pidempi keikka vieraalla paikkakunnalla. Kyllä noilla elää ihan kivasti. Nyt faktat kuntoon ennen kun huutelette!

Vierailija
44/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ette pillua myy , nopeaa ja helppoa tahaa

Vierailija
45/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika perus työttömien ininää; "voin tehdä mitä vaan töitä!! mutta en ala tähän tähän enkä tähän työhön, ja pitää olla 20e/h, ja pitää olla oman alan töitä"

Täällä myös ihmiset puhuu ihan silkkaa potaskaa, olen itse sekä feissari että promoottori. Feissarina oli 11e/h plus lisät. Promoottorina yhdessä paikassa 11e/h, toisessa 10e/h plus provisiota päälle jos on ahkera. Ja totta hemmetissä matkat ym maksetaan! :D N. 50e päivärahaa saa jos lähtee kauas kotipaikkakunnalta, matkustaminen maksetaan. Jopa hotellit kustannetaan jos on pidempi keikka vieraalla paikkakunnalla. Kyllä noilla elää ihan kivasti. Nyt faktat kuntoon ennen kun huutelette!

Se, että sinä olet onnekkaasti saanut feissarin ja promoottorin töitä tuollaisilla ehdoilla, ei tarkoita että kaikilla noilla aloilla on samat ehdot. Onnea sinulle, olet onnistunut saamaan ne aniharvat rehellisesti noilla aloilla toimivat työnantajat. Useista paikoista kokemusta omaavana voin kertoa, että promoottori ei todellakaan aina saa kilometrikorvauksia, hotelli ym. kuluista puhumattakaan. Itselleni on tarjottu näitä linjassa 6h/viikko ja kulkemiset omalla ajalla omilla kustannuksilla. Feissaroinnista ei ole omaa kokemusta, mutta kavereilla on. Kaikilla on ollut palkansaannin ehtona tietty määrä lahjoittajia/jäseniä kalastettuna per päivä. Eli tulos tai ei palkkaa ja ulos. Eli faktat kuntoon itsellesi myös. Kaikki ei ole samanlaista kaikkialla.

Vierailija
46/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen vielä lisäten: Tekisin todellakin vaikka tuota inhoamaani tyrkytystyötä, jos saisin siitä edes tuon 10e/tunnilta+matkat jos kauemmas tarvitsee mennä. Ja tuon 10e (tai vähän vähempikin kävisi) haluan jokaiselta tekemältäni tunnilta sainpa asiakkaita mukaan tai en. Kuukaudessa rahaa tulisi kertyä sen verran, että elätän sillä itseni ja saan laskut maksettua. Tulen nyt toimeen peruspäivärahalla ja asumislisällä. Palkka tulisi olla kuukaudessa niitä suurempi (edes muutaman kympin verran), jotta töihin meno kannattaisi. Ei ole minusta liikaa vaadittu.

Vierailija
47/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Promoottori = menekinedistäjä = konsulentti,

Kyllä niitä eineksiä maistattamaan ja näytteitä jakamaan marketteihin pääsee ihan kaikennäköiset, ikäiset ja kokoiset jos 10e tuntipalkalla suostuu ihmisille huutelemaan ja sapuskoita kokkaamaan kummalliset asusteet päällä tai tyrkyttämään milloin mitäkin näytettä ohikulkijoille. Helppoa hommaa sikäli.

Tuohon kun lisätään se, että työaika yleensä noin 6h/viikko ja töitä joka viikko eri kohteessa niin unelmatyö tosiaankin. 60e viikko bruttona riittää kevyesti elämiseen ja promopaikasta toiseen matkaamiseen...

Eikö enää makseta km-korvauksia? Ennen kyllä maksettiin kun omalla autollahan useimmat tuota hommaa tekevät. Ei kai kukaan suostu mitään matkahommia tekemään ilman että saa km-korvaukset oman auton käytöstä?

Siksipä kai noita siivoushommia esim. ketjutetan tuolleen, että kaksi tuntia aamulla, kaksi tuntia päivällä, tunti illalla ja tunti yöllä, jotta se matka kohteeseen on matka työpisteelle, eikä tartte maksaa kilometrikorvauksia.

Vierailija
48/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noista ainoastaan siivoaminen on oikeaa työtä ja se ei sovellu minulle.

Vierailija
49/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää kuinka kauan feissaria pidetään töissä jollei saa yhtään lahjoittajaa hankituksi? Veikkaanpa ettei paljon viikkoa pidempään.

En ole työtön, mutta feissarin homma on omassa listassani vielä puhelinmyyjääkin kamalampi vaihtoehto. Kun en siis ole yhtään sellaista tyyppiä, joka pakkomyy ihmisille asioita. Puhelimessa olet sentään kasvoton ja persoonaton, feissarin työssä pistät myös sen oman naamasi likoon.

Itse olen työttömänä ollessani hakenut mm. puhelinmyyntiin. En päässyt. Koska sattuu olemaan yliopistotutkinto ja kaksikymmentä vuotta työkokemusta päällikkötason hommista. En kuulemma todennäköisesti viihtyisi heillä pitkään. No, tottahan se oli. Olisin jatkuvasti hakenut muualle.

Te jotka haluatte työttömät puhelinmyyntiin ja feissareiksi, onko teille ok, että kaupungin keskustassa ette pääse etenemään ilman hihaan tarttuvaa feissaria  (jos kaikki Suomen työttömät ryhtyisivät feissareiksi, ei Kolmen Sepän patsaalta pääsisi läpi Stockalle) ja puhelimenne soi vielä entistäkin enemmän puhelinmyyjien kaupatessa teille alushousuja, sukkia, D-vitamiinia, lehtiä, sähköä, liittyymiä jne. Ja oletteko ennenkaikkea valmiita ostamaan ja ryhtymään kuukausilahhoittajaksi Unisefille, Kirkon Ulkomaanavulle, Animalialle, pelastakaa Lapset ry:lle, Amnestylle...mitä näitä on. Koska eihän se työtön siinä duunissa pysy, ellei porukka noita osta ja lahjoita. Puhelinmyynnin infossa sanottiin osuvasti, että "ei meillä ilman hengittämisestä makseta vaan myynnistä". 

Vierailija
50/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin monet ihmiset vielä nykyään luulee että siivojaksi noin vain mennään? Kun ei sinne nykyään pääse ilman työkokemusta tai laitoshuoltajan koulutusta, usein vaaditaan ajokortti tai autokin. 

Täällä paikkakunnalla yksi siivousfirma ottaa töihin työkokemusta ja koulutusta vailla olevia töihin. Ja työntekijöiden kohtelu onkin sitten ihan kamalaa, valehdellaan päin naamaa ja yritetään kusettaa minkä ehditään.

Paras oli, kun odotin puhelua pomolta puhelin kädessä ja yhtäkkiä firman toinen siivooja soittaa vähän nolona, että "Hmm.. anteeksi, kun soitan tälleen, mutta sun pitäis varmaan soittaa tälle X pomolle, se on tässä mun siivouskohteessa ja raivoaa, että on yrittänyt sulle soittaa viisi kertaa, mutta sinä et vastaa puhelimeen. Käski mun soittaa, että jos vaikka mulle vastaisit." Ja tosiaan, pomo ei ollut soittanut kertaakaan.

Ja toisella kerralla soitti mulle keskellä yötä, että soita tolle toiselle siivojalle ja käske se aamulla töihin. Mulla ei ollut edes kyseisen ihmisen numeroa enkä ollut ikinä puhunutkaan hänelle.

Aa, niin ja välillä saattoi tulla kolmelta aamuyöllä tekstiviesti, että seuraavana aamuna kuudelta paikkaan X tuuraamaan. Siinä sitten olet kusessa, kun heräät puoli kahdeksan aikaan normaaliin työpäivään ja kännykässä on monta puhelua ja vihaisia viestejä, että mikset mennyt tänne X paikaan tänäaamuna?!

Tämä on se syy, miksi aikanaan, kun oli vielä mahdollista valita paras mahdollinen työpaikka, yksityissektorille ei mennyt ammattilaisia töihin. Julkisella oli ja on edelleen palkkaus ja työehdot kunnossa.

Itsellä 2042€/kk, leppoisa päivätyö. Ei oteta ilman alan koulutusta.

Vierailija
51/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän paikkakunnalla ei ole feissareita, eikä naapuripaikkakunnallakaan. En ole nuori tai nätti, enkä terveyden puolesta kelpaa siivoojaksi (astma ja paha allergia). Samasta syystä en kelpaa esim. minnekään missä käsitellään elintarvikkeita, hajusteita tai eläimiä. Mitä ehdottaisit?

Metsänhoitoyhdistykselle taimikonistuttajaksi ja kävynkerääjäksi.

Vierailija
52/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut feissariksi ja promoottoriksi mutta en ole päässyt. En kai sitten ole nätti ja sellainen "hymy korvissa tuputtava ylisosiaalinen ja ylipirteä" -tyyppinen ihminen.

Puhelinmyyjänä ja siivoojanakin olen ollut, mutta olen saanut potkut koska en ole saanut myytyä yhtään mitään/en ole saanut tarpeeksi nopeasti siistiä aikaan. Aikataulut olivat niin tiukat että kaikki jäi puolitiehen.

Vierailija
53/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Promoottori = menekinedistäjä = konsulentti,

Kyllä niitä eineksiä maistattamaan ja näytteitä jakamaan marketteihin pääsee ihan kaikennäköiset, ikäiset ja kokoiset jos 10e tuntipalkalla suostuu ihmisille huutelemaan ja sapuskoita kokkaamaan kummalliset asusteet päällä tai tyrkyttämään milloin mitäkin näytettä ohikulkijoille. Helppoa hommaa sikäli.

Tuohon kun lisätään se, että työaika yleensä noin 6h/viikko ja töitä joka viikko eri kohteessa niin unelmatyö tosiaankin. 60e viikko bruttona riittää kevyesti elämiseen ja promopaikasta toiseen matkaamiseen...

Eikö enää makseta km-korvauksia? Ennen kyllä maksettiin kun omalla autollahan useimmat tuota hommaa tekevät. Ei kai kukaan suostu mitään matkahommia tekemään ilman että saa km-korvaukset oman auton käytöstä?

Siksipä kai noita siivoushommia esim. ketjutetan tuolleen, että kaksi tuntia aamulla, kaksi tuntia päivällä, tunti illalla ja tunti yöllä, jotta se matka kohteeseen on matka työpisteelle, eikä tartte maksaa kilometrikorvauksia.

Tämä on nimenomaan syy. Olin itse siivoojana ja en tiedä ketään, joka olisi siivonnut sen 8 tuntia yhteen putkeen, vaan tunnit oli jokaiselle ripoteltu pitkin päivää, ettei tarvitse maksaa km -korvauksia tai ruokataukoja.

Vierailija
54/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edelliseen vielä lisäten: Tekisin todellakin vaikka tuota inhoamaani tyrkytystyötä, jos saisin siitä edes tuon 10e/tunnilta+matkat jos kauemmas tarvitsee mennä. Ja tuon 10e (tai vähän vähempikin kävisi) haluan jokaiselta tekemältäni tunnilta sainpa asiakkaita mukaan tai en. Kuukaudessa rahaa tulisi kertyä sen verran, että elätän sillä itseni ja saan laskut maksettua. Tulen nyt toimeen peruspäivärahalla ja asumislisällä. Palkka tulisi olla kuukaudessa niitä suurempi (edes muutaman kympin verran), jotta töihin meno kannattaisi. Ei ole minusta liikaa vaadittu.

Edelleen; 11e/h + asianmukaiset lisät ainakin siellä paikassa missä olin. Kun kerta meinaat hakea, niin voin kertoa sinulle myös järjestön jos vaan kysyt, niin pääset laittamaan hakemusta. Varmasti pääset jos olet reipas ja asiallinen. 

Vierailija
55/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin monet ihmiset vielä nykyään luulee että siivojaksi noin vain mennään? Kun ei sinne nykyään pääse ilman työkokemusta tai laitoshuoltajan koulutusta, usein vaaditaan ajokortti tai autokin. 

Niinpä. Tämä harhaluulo tuntuu tosi monella olevan. Olen tehnyt siivoojan töitä jo useita vuosia (tällä hetkellä tosin opiskelujen takia muissa töissä). Kyseessä Suomen suurin mm. siivouspalveluja tarjoava firma, eikä meillä tahdo työt omillekaan riittää. Kilpailu alalla on kovaa ja useita kohteita jäänyt pois tai mennyt kilpailijoille. Asiakkaatkin säästävät huonoina aikoina mm. perussiivouksesta, eikä siivoojia silloin tarvita kuin ylläpitoon. Keväisin monet asiakkaat kyselee lapsilleen kesätöitä. Siis tyyliin "kehen voi ottaa yhteyttä, että lapseni tulee teille kesäksi hommiin". Annan toki esimieheni yhteystiedot, mutta tosiasia on se, ettei meille ole parina kesänä otettu ollenkaan kesätyöntekijöitäkään.

Vierailija
56/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää kuinka kauan feissaria pidetään töissä jollei saa yhtään lahjoittajaa hankituksi? Veikkaanpa ettei paljon viikkoa pidempään.

En ole työtön, mutta feissarin homma on omassa listassani vielä puhelinmyyjääkin kamalampi vaihtoehto. Kun en siis ole yhtään sellaista tyyppiä, joka pakkomyy ihmisille asioita. Puhelimessa olet sentään kasvoton ja persoonaton, feissarin työssä pistät myös sen oman naamasi likoon.

Itse olen työttömänä ollessani hakenut mm. puhelinmyyntiin. En päässyt. Koska sattuu olemaan yliopistotutkinto ja kaksikymmentä vuotta työkokemusta päällikkötason hommista. En kuulemma todennäköisesti viihtyisi heillä pitkään. No, tottahan se oli. Olisin jatkuvasti hakenut muualle.

Te jotka haluatte työttömät puhelinmyyntiin ja feissareiksi, onko teille ok, että kaupungin keskustassa ette pääse etenemään ilman hihaan tarttuvaa feissaria  (jos kaikki Suomen työttömät ryhtyisivät feissareiksi, ei Kolmen Sepän patsaalta pääsisi läpi Stockalle) ja puhelimenne soi vielä entistäkin enemmän puhelinmyyjien kaupatessa teille alushousuja, sukkia, D-vitamiinia, lehtiä, sähköä, liittyymiä jne. Ja oletteko ennenkaikkea valmiita ostamaan ja ryhtymään kuukausilahhoittajaksi Unisefille, Kirkon Ulkomaanavulle, Animalialle, pelastakaa Lapset ry:lle, Amnestylle...mitä näitä on. Koska eihän se työtön siinä duunissa pysy, ellei porukka noita osta ja lahjoita. Puhelinmyynnin infossa sanottiin osuvasti, että "ei meillä ilman hengittämisestä makseta vaan myynnistä". 

Minä tein vähän päälle puoli vuotta feissarin hommia, ja yleensä tulokseni oli 1-2 lahjoittajaa päivässä. Harvoin useampi ja melko usein myös nollapäiviä. Niihin oli myös poppaskonstinsa vähän huijata tai liiotella tulosta, jos nyt potkuilla uhattiin... Kukaan meiltä ei huonon tuloksen takia saanut tosin potkuja sinä aikana kun siellä olin. Jos viiteen työvuoroon ei tule yhtään lahjoittajaa, niin pääset "tsemppipuhutteluun" tmv, mutta ei siitäkään vielä automaattisesti potkuja. Tosin joillain järjestöillä tiukempi linja.

Vierailija
57/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhtyisin siivoushommiin mielelläni! Mutta eipä niihinkään töihin vaan pääse.

Feissaus ei ole varsinaisesti työ, sillä siitä ei saa välttämättä palkkaa lainkaan. Joku tae palkasta pitäisi olla, ei työnteossa muuten ole järkeä.

Ihan oikeaa työtä se on mistä veroni maksoin :) En ryhtyisi siihen enää parempia töitä saatuani, mutta silloin tein sitä 5pv viikossa; mitään leikkiä se ei ole, vaan työtä josta maksetaan palkkaa. Olen sanonut tämän nyt noin sata kertaa tässä keskustelussa, mutta edelleen; palkkani oli 11e/h + lisät.

Vierailija
58/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ujo ja inhoan ihmisiä, joten feissarina en pärjäisi.

Olen niin tyhmä etten edes tiedä, mitä promoottori tekee, joten tuskin siihenkään pääsisin.

Siivousta olen tehnyt, mutta allergia toi niin paljon poissaoloja, että jäin itse pois.

Vierailija
59/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen; 11e/h + asianmukaiset lisät ainakin siellä paikassa missä olin. Kun kerta meinaat hakea, niin voin kertoa sinulle myös järjestön jos vaan kysyt, niin pääset laittamaan hakemusta. Varmasti pääset jos olet reipas ja asiallinen. 

11e/h, vaikka jonain päivänä/päivinä ei saisi ketään houkuteltua lahjoittajaksi? Todella vaikea uskoa kaiken kuulemani perusteella, mutta kai se voi olla mahdollista. Kiitos, että haluat auttaa. Täällä ei minkään järjestön feissarit ole töissä talvella, joten paikan hakeminen on ajankohtaista vasta maalis-huhtikuulla. Ennen feissariksi ryhtymistä yritän vielä etsiä itselleni sopivampaa työtä.  

Vierailija
60/76 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "feissarit" ei ole mitään oikeita työntekijöitä vaan hihhuleita jotka häiritsevät kanssaihmisiä. Lisäksi tuossa ei tienaa sellaisia summia mitenkään että voisi elää.

Siivoojana olen ollut, eli on kokemusta, myös osastoapulaisen hommista. Aina määräaikasia joita jatkettu vain uudestaan ja sit pois ja uutta tilalle et ei tartte ottaa vakkariks. Mun palkka oli muutama vuosi sitten siivoojana todella surkea ja työajat ihan käsittämättömät (ma-pe klo 6:00-9:00 ja klo 18:00-19:00, lisäksi ti ja ke oli rappuja pari tuntia). Nykyään en pääse siivoojaksi koska ei ole koulutusta ja AUTOA. Jokaiseen johon olen hakenut pitää olla vähintään ajokortti, eikä mulla ole. Eikä ole varaa ajaa, saati pitää autoa.. Perusteena kun siivousvälineet pitää kuskata paikalle mukana.

Myyjäksi minusta ei ole, kassalla voisin kyllä olla ja asiakaspalvelussa olen hyvä. Mutta ei... En saa töitä. Aina joku muu onnekas saa työt. Epäilen syyksi nuorta ikääni, pelkäävät että alan heti lisääntyä (ennestään nyt pieni lapsi).

Mutta pikkuhiljaa aloitan omaa yritystä. Ei enään huvita toisten orjana olla.