Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa missä olette saanut huonoa asiakaspalvelua

Vierailija
22.01.2017 |

Itse sain joku aika sitten Runebergin kukka nimisessä kaupassa Töölössä. Menin aamuvarhaisella ostamaan työnantajalleni isoa kukkapuskaa, jossa oli pelkästää irtoliljoja. Iso roteva myyjä tulee tervehtimättä ja alkaa kyykyttää nuorempaa myyjää miten minulle ei saa myydä sidottuja kukkakimppuja ja käyttäytyy tätä toista kohtaa muutenkin kummallisen ilkeästi. Sanoin selvällä äänellä, että haluaisin kymmenen liljaa. Tämä vanhempi mies ei millään ymmärtänyt ja pitkin hampain meni takahuoneeseen mutisemaan jotain. Nuorempi myi iloisesti haluamani kukat ja jatkoin matkaani. Eiköhän tämä mies ollut liikkeen toinen omistaja heidän nettisivujen mukaan, eli luultavasti sama asiakkaiden väheksyminen jatkuu.. Liljakimpulle tuli aika paljon hintaa ja olisin toivonut myös hyvää asiakaspalvelua jota en kyllä tältä nettisivujen mukaan Jounilta saanut.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/86 |
07.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa K -Market länsi-Pori. Olen viimeiset 10 vuotta käynyt melkein pelkästäään tässä kaupassa ruokaostoksilla ja pitänyt pienen kaupannilmapiiriä kodikkaana. Lisäksi kauppa on ollut työmatkan varrella ja lasten ollessa pieniä päiväkoti oli vieressä… kunnes tuli mitta täyteen..Nykyään yksi kassa/ myyjä ei tervehdi ollenkaan jos en itse ensin moikkaa. Sen jälkeen hän vaivautuneesti mumisee takaisin..hän myös huutelee kassajonossa takanaoleville että tässä menee nyt vähän aikaa kun tädillä on niin paljon ostoksia, noh kaksi kertaa on näin tapahtunut! Ja Usein on kassajonossa hänellä jotain tuttuja joille hän juttelee juuri silloin kun lataan ostoksiani liukuhihnalle!, ala -arvosta asiakaspalvelua! Ihan asiallisesti ja tasapuolisesti voisi tervehtiä ja jokainen asiakas ansaitsee ystävällisen sanan jne. Ei se asiakkaan ohi pälätys tee hyvää asiakaspalvelijaa! Tulee olo että pitää kiirehtiä alta pois, ja nyt kiirehdin ihan muihin kauppoihin..mutta..Ei kai kauppa silti yhtä asiakasta kaipaa

Vierailija
84/86 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tällaista ennen kirjoittanut, mutta kuunneltuani pitkään "asiakaspalvelijan" vihaista syyttelyä tänään puhelimitse, kun halusin varmistaa miksi tietyt tuotteet puuttuivat kokonaan tilauksestani (tehty Foodoran kautta), ja oliko niitä saatavilla kahvilasta noudettavaksi jos itse sinne menisin paikalle, ajattelin että tämä on pakko kirjoittaa auki.

Paikka: Espresso House Ainoa, Tapiola

Tein Foodoran kautta tilauksen, josta tuli perille 2 tuotetta ja 4 tuotetta jäi puuttumaan. Soitettuani kysyäkseni (täysin asialliseen ja ystävälliseen sävyyn)voliko ongelma Foodorassa vaiko kahvilassa ja oliko tuotetta saatavilla edes jotakin määrää vielä vitriinissä itse noudettavaksi, alkoi minulle päin syyttely siitä, kuinka en kuitenkaan ole noita tuotteita heiltä tilannut ja nyt yritän vain hämätä väittämällä näin.

Lähetin kahvilaan meilitse jopa tilausvahvistuksen tilauksestani, jossa näkyvät tilattuna nuo 4 kpl puuttuvaa tuotetta, mutta edelleen tämä "asiakaspalvelija" väittää, että minulla on päässä vikaa, en ole tilannut tuotteita ja olen huijari.

Olen ehtinyt sentään 50-vuotiaaksi asti elää, ennen kuin tällainen asiakaspalvelun kukkanen on ikinä osunut eteeni. Asiakkaana olin siis väärässä ja vielä hullu huijari siihen kaupan päälle, kun yritin tiedustella tuotteen saatavuutta (myymälässä kun voi olla tuotetta vielä jäljellä, vaikka se olisi Foodoran jakelusta jo poistettu vähäisen jäljellä olevan määrän vuoksi). Tyynnyttelin "asiakaspalvelijaa" moneen otteeseen, pyysin olemaan vähemmän aggressiivinen jne., mutta puhelun loppuun asti jatkui sama valitus, syyttely huijauksesta ym. Täysin käsittämätöntä.

Vierailija
85/86 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen (84) jatkaa vielä, että sanomattakin on selvää, että en ikinä enää halua asioida ko. kahvilassa, mutta toinen vastaava on niin pitkän matkan päässä, ettei sinne enää pääse ilman omaa autoa, eikä Foodora toimita sieltä sijaintiini. Pattitilanne.

Teen itsekin asiakaspalvelutyötä työkseni (yrityksille, mutta ihmisiä niissäkin on asiakkainani), ja yritin miettiä mitä pitäisi tapahtua, että tekisin jotakin vastaavaa itse koskaan asiakkaalle. En keksinyt yhtään mitään. 

Boikotoikaa tuota paikkaa (Espresso House Ainoa, Tapiola) muutkin jos voitte. Tämä "asiakaspalvelija" kun suoraan puhelimessa vaati ostamaan kaiken muualta, kun "hänellä ei ole aikaa näille soitoille".

Vierailija
86/86 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porissa K -Market länsi-Pori. Olen viimeiset 10 vuotta käynyt melkein pelkästäään tässä kaupassa ruokaostoksilla ja pitänyt pienen kaupannilmapiiriä kodikkaana. Lisäksi kauppa on ollut työmatkan varrella ja lasten ollessa pieniä päiväkoti oli vieressä… kunnes tuli mitta täyteen..Nykyään yksi kassa/ myyjä ei tervehdi ollenkaan jos en itse ensin moikkaa. Sen jälkeen hän vaivautuneesti mumisee takaisin..hän myös huutelee kassajonossa takanaoleville että tässä menee nyt vähän aikaa kun tädillä on niin paljon ostoksia, noh kaksi kertaa on näin tapahtunut! Ja Usein on kassajonossa hänellä jotain tuttuja joille hän juttelee juuri silloin kun lataan ostoksiani liukuhihnalle!, ala -arvosta asiakaspalvelua! Ihan asiallisesti ja tasapuolisesti voisi tervehtiä ja jokainen asiakas ansaitsee ystävällisen sanan jne. Ei se asiakkaan ohi pälätys tee hyvää asiakaspalvelijaa! Tulee olo että pitää kiirehtiä alta pois, ja nyt kiirehdin ihan muihin kauppoihin..mutta..Ei kai kauppa silti yhtä asiakasta kaipaa

K-kaupoissa tuntuu olevan ihan normaalia, että vain vakioasiakkaita tervehditään kassalla. Tuota tapahtuu myös usein, että minun asiointivuorollani se kassa juttelee ohitseni edelläni tai perässäni olevan vakioasiakkaan kanssa. Sama kokemus kolmesta eri K-kaupasta. S-kaupoissa kaikki asiakkaat sen sijaan saavat samanlaista palvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän