Kertokaa missä olette saanut huonoa asiakaspalvelua
Itse sain joku aika sitten Runebergin kukka nimisessä kaupassa Töölössä. Menin aamuvarhaisella ostamaan työnantajalleni isoa kukkapuskaa, jossa oli pelkästää irtoliljoja. Iso roteva myyjä tulee tervehtimättä ja alkaa kyykyttää nuorempaa myyjää miten minulle ei saa myydä sidottuja kukkakimppuja ja käyttäytyy tätä toista kohtaa muutenkin kummallisen ilkeästi. Sanoin selvällä äänellä, että haluaisin kymmenen liljaa. Tämä vanhempi mies ei millään ymmärtänyt ja pitkin hampain meni takahuoneeseen mutisemaan jotain. Nuorempi myi iloisesti haluamani kukat ja jatkoin matkaani. Eiköhän tämä mies ollut liikkeen toinen omistaja heidän nettisivujen mukaan, eli luultavasti sama asiakkaiden väheksyminen jatkuu.. Liljakimpulle tuli aika paljon hintaa ja olisin toivonut myös hyvää asiakaspalvelua jota en kyllä tältä nettisivujen mukaan Jounilta saanut.
Kommentit (86)
Meidän lähi-Alepassa työskentelee vanhempi naismyyjä, joka ei tervehdi,sano summaa, ei sano kiitos tai ole hyvä. Tämä sääntö koskee vain naisasiakkaita. Miehille, myös haiseville pultsareille, ollaan oikein ystävällisiä.
Lielahden Motonet
Elovainion Kotipizza
Timanttisilta (hki), kun oltiin etsimässä kihlasormuksia miehen kans. Myyjä ei ensinnäkään tervehtinyt, eikä suostunut kuin vasta kolmannella kerralla pyydettäessä näyttämään titaanisia sormuksia ("no tuossa nyt on muutama, ei meillä niitä kauheasti ole kun ei ole kysyntääkään.."). Itse ostin lopulta valkokultaisen, mies sai haluamansa titaanisen. Jäi sellainen maku paikasta, että halvempia sormuksia etsivät eivät olisi tervetulleita :/ Vihkisormukset ostetaan jostain muualta.
Sain kerran kampaamossa aivan kamalaa palvelua, nainen repi pitkiä hiuksiani föönätessä kuin olisin pahinkin vihamiehensä. Sellaiset tilanteet aina hämmästyttää koska tulee tunne, että tunnetaanko me jostain, onko tämä henkilökohtaista? :D
Toisaalta olen viime aikoina saanut joistain liikkeistä erinomaisen ystävällistä palvelua pienilläkin ostoksilla. Ehkä kulttuuri on muuttumassa tai sitten ihmiset vain ovat niin onnellisia, että on vielä työpaikka?
Verkkokauppa.com valitettavasti KERRAN palveli huonosti. Pirkkalan myymälässä 2 nuorta naista katsoivat pitkin nenän vartta, kun keskeytin heidän rupattelunsa. Heittivät tuotteet tiskiin tuhahdellen. Ehkä olin liian hiirulaisen näköinen heidän makuunsa. Muuten erinomainen ja hauska palvelu, mutta tuosta palvelutilanteesta jäi paha maku.
Marita Vanamon asuntovälitystoimistossa Tampereella. Soitin sinne ja kysyin onko mitään sopivaa asuntoa löytynyt (olin käynyt aiemmin) hän sanoi "Mitä sää tänne soittelet" ja löi luurin korvaan. Selevä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa oikeasti hyvää asiakaspalvelua, kannattaa olla myyjälle niin ilkeä kuin vaan mitenkään pystyy.
Mikähän logiikka tuossa muka on? Onko sinulla jotenkin tosi huono itsetunto ja pyrit kompensoimaan sitä tylyttämässä asikaspalvelijaa, joka ei työnsä puolesta pääse tilanteesta pois? Tylysti käyttäytyvä asiakas saa osakseen vain entistä nuivempaa asiakaspalvelua. Itseäni on päinvastoin palveltu aina erinomaisesti ja saanut mm. alennusta, kun olen ollut kohtelias asiointitilanteessa.
Tästä on monta vuotta aikaa, kun otin viikonloppuiltana taksin Helsingin Rautatietorilta Sörnäisiin, jossa silloin asuin. Kuultuaan osoitteen kuski marmatti koko matkan siitä, että matkustan vain niin lyhyen matkan eikä hän saa siitä siksi enemmän rahaa, ja pohti ääneen ehtiikö takaisin tolpalle ottamaan vastaan jonkin junavuoron matkustajia, jotka ilmeisesti olisivat pitempää, hänelle tuottoisampaa taksikyytiä vailla.
Jotenkin absurdi kokemus.
Helsingin taksissa. Mieheni oli tilannut minulle taksin kotitaloni eteen, jota odotin puoli tuntia ja ei tullut. Lopulta taksikeskuksesta lähettivät minulle uuden ja antoivat myös uuden tilauskoodin, jonka unohdin koska minulla ei ollut mhin kirjoittaa sitä.
Lopulta kun taksi tuli ja olin jo myöhässä, niin taksikuljettaja "heitti" minut pois kyydistä ja sanoi etten ole tilannut tätä taksia, koska en muistanut koodia oikein. Ketoin ettei tästä talosta kukaan muukaan ole taksia tilannut, mutta alkoi raivoamaan että "tämä ri ole sinun taksisi!"
Lopulta ajoi tyhjänä pois.
Myöhemmin kun selvitin asias jonkun palveluvastaavan kanssa, niin väittivät että taksikuski ei voinut ottaa kyytiin kun olin niin humalassa (olin selvinpäin) ja olin haukkunut häntä rasistisesti!? Uskoivat kuulema taksinkuljettajaa, koska minun tarinani oli kuulemma niin epäuskottava... Että näin. Pelkään nykyään takseilla liikkumista, kosks kuljettajat niin arvaamattomia, eikä Helsingin taksia tunnu kiinnostavan kuljettajiensa taso.
Forumin Gigantille ääni täältä. Meni puhelimen USB-johdon osto niin v*tuix kun vain voi mennä.
Kysyn kassalta missähän olisi noita USB-johtoja. Myyjä kysyy, että haluutko sen laturi"mötikän" mukaan vai riittääkö pelkkä johto. Sanoin että pelkkä johto, kiitos. Myyjä lähtee opastamaan ja näyttää pakettia jossa johto + se "laturimötikkä". sanoin että se johto riittäis vaan, myyjä pyöräyttää silmiä (mietin että eikö oikeasti kuunnellut vastaustani/ sanoinko jotenkin epäselvästi tms) ja näyttää sitten missä pelkkiä johtoja on.
Ostan johdon ja huomaan seuraavassa kaupassa että sama johdonpätkä on melkein puolet halvempi- tietysti otan ennemmin sen ja lähden palauttamaan tuota alle puoli tuntia sitten ostamaani johtoa takaisin. Kävelen kassalle (samalle josta ostin sen hetki sitten) ja myyjä sanoo että palautukset hoidetaan alakerran palvelupisteessä, lisää että "Mut siel voi sit olla kyl hirvee jono et kandee kuitenki miettii tota palautusta vielä".
Menen liikkeen alakertaan ja pyörin siellä tyhmänä löytämättä tuota palvelupistettä jossa palautukset hoidetaan. En yksinkertaisesti vaan löytänyt sitä, joten kysyn alakerran kassatytöltä että missä se palvelupiste on, kassatyttö näyttää että tuossa kulman takana. Menen pisteelle, pitää ottaa jonotusnumero. Edessäni ei ole ketään (vaikka yläkerran kassatyttö varotteli jonoista..). Otan vuoronumeron, odottelen tovin, tiskin taakse tulee nuorimies ja ottaa palautukseni vastaan. Tässä kesti joku 5 min, ja tyyppi käyttäytyy kuin olisi jotenkin hänen vallassaan ja päätettävissään hyväksytäänkö tuo täysin avaamattoman paketin palautus joka on alle 30 min aiemmin ko liikkeestä ostettu (!). Armollisesti hyväksyy palautuksen, mutta tässä asiakaspalvelupisteessä ei voi hoitaa kuin tavaran palautuksen, rahat pitää hakea kassalta (!). Lopulta sain rahat kassalta, ja laskin että tuotteen palauttamiseen kului lähes 25 min aikaa.
Koko touhu oli aivan nauretttavan monimutkaisesti tehty, opasteet surkeita ja myyjien käytös ylimielistä.
Oulun Ideaparkin Marimekossa myyjä ei tervehtinyt, mulkaisi vaan ja katsoi lattiaan. Arvatkaa ostinko tuolta mitään ja tulenko enää ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Koivukylän s-marketin infopiste. Tylsistyneen näköinen ylipainoinen nuori blondi tokaisi että "Kysyppä joltakin kassalta, mä en tiedä niistä mitään."
Kyseessä oli s-etukortin hakeminen. Daa, miksi sä sitten olet töissä siellä?
Se Vantaan Koivukylän S-marketin kyseinen "infopiste" on yksityinen veikkauskioski, ei kaupan info. Eihän myyjät käytä S-ryhmän työvaatteitakaan, luulisi jo tuon sytyttävän. Heidän tehtäviinsä ei kuulu S-ryhmän asiat.
Porvoon Gigantti = ylimielisiä nirppanokkia töissä
Työkkärissä. Olen monesti sanonut, etten halua mennä töihin vaan elää työmarkkinatuella, mutta silti tädit ei kuuntele asiakasta vaan yrittää pakottaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Kiasmassa pidimme kämmensyrjissä niitä pääsylipputarroja ja äksy asiakaspalvelija tuli sanomaan että laittakaa se näkyvämmälle paikalle. Kuljimme tarrat otsassa loppuajan :'D
Tuon olisitte välttäneet laittamalla sen pääsylipputarran näkyvälle paikalle, vaikka siihen otsaan sitten, heti.
Ensin on näköjään pakko provosoida ja sitten haukkua, vaikka vika oli ihan teissä itsessänne.
Silja Linen Turku-Tukholma purkissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmeisesti loukannut henkilökohtaisesti erään joensuulaisen K-supermarketin naismyyjää, koska hän ei puhu minulle kassalla mitään. Ei tervehdi, ei sano summaa, ei mitään.
Kannattaisi varmaan laittaa palautetta kaupalle. Tuollaisenhan kanssa on tosi hankala asioida, koska ei tiedä milloin pitää maksaa jne.
K-Rauta. Oli syyskuu ja halusin ostaa ulkomaalia. Myyjä ukkeli alkoi kyykyttää oikein kunnolla ja besserwisseröidä maalaamisfaktoilla. Hän kieltäytyi sekoittamasta haluamaani sävyä. Häntä ei kiinnostanut, etten maalannut ulkona, vaan lämpimässä työtilassa ulos tulevia lautoja.
Toisen kerran Starkissa ukkeli ei suostunut ulkopihalla antamaan trukilla haluamaamme puuta kun ei enää ehtinyt. Kauppa meni kiinni 45 minuutin kuluttua. Ei siinä ajassa kyllä millään enää ehdi nostaa puunippua alas.
Nordea Itäkeskus. Järkyttävät jonot asiakaspalvelussa aina. Jouduin menemään paikan päälle, koska olin vaihtanut puhelinta ja tunnuslukusovellus on puhelinkohtainen. Mulla oli jalka kipsissä ja kuljin keppien kanssa, joten liikkumiseni odotustilasta tiskille kesti sen verran, ei kuitenkaan tolkuttoman kauan, että jonotusnumeroni meni ohi. En päässyt asioimaan vaan uusi numerolappu oli otettava. Odotus kesti taas tosi kauan eikä ko. paikassa ole kuin muutama penkki, joten menin seisomaan lähelle palvelutiskejä, että varmasti ehdin vuorollani. Tästä sesomapaikasta sitten huomautettiin, olin liikaa pankin sisällä, odotustilaan hus hus, sanoi vartija.
Tuo kyseinen konttori on Itä-Helsingin ainoa kassapalvelukonttori Nordealla, se palvelee kymmeniä tuhansia asiakkaita mutta siltikään he eivät arvosta asiakkaita tippaakaan.
Laitoin palautetta Nordealle, vastauksena sain pienen pahoittelun penkkien puuttumisesta ja opastuksen nettipalveluihin. Tuota asiaani ei siis voi hoitaa netissä.
Miten ihmeessä Nordea voi olla noin ylimielinen asiakkaitaan kohtaan? Hyi
Op Kuopio. Olin kirjoittelemassa lainapapereita alle kun mut sysättiin kesken kaiken "sijoitusneuvojalle" joka yllytti sijoittamaan osaa lainastani osakkeisiin...Sit ku lainapaperit oli valmiit ja palasin ensimmäisen virkailijan luokse,niin hän sanoi laskuttavansa minulta vielä lisää kuluja 50 e,koska oli tarkastanut olenko ulosotossa.
Toinen kerta oli kun hoidin yritykseni asioita ja mukana piti olla yritykseni kaupparekisteriote. Virkailija katsoi otteen ja otti kopion. Seuraavalla vkolla hoidin taas yritykseni asioita, kysyttiin kaupparekisteriotetta,sanoin että ed viikolla ottivat kopion.
Virkailija sanoi ettei löydä, ja se että voin toimittaa asiani vaatii että hän hakee sen ja joutuu veloittamaan 5 e.
No, maksoin ja sitten virkailija kysyy haluanko siitä kopion itselleni... Maksaa toiset 5e :D En halunnut, mutta otin kotona kopioita alkuperäisestä niin monta että varmasti on jossain mukana kun joku keksii kysyä.
Olis vielä monta muutakin esimerkkiä mun entisestä pankista,jonka asiakas olin 50v ja kaikki raha-asiat olin hoitanut moitteettomasti