Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimisit/reagoisit?

Vierailija
16.03.2006 |

Eilen siskon ja lasten kanssa oltiin Jumbossa ostoksilla kun satuttiin todistamaan kun nuori isä käsitteli erittäin kovakouraisesti n. 1½v. lasta. Lapsella oli kamala kiukkukohtaus ja isä yritti saada lasta rattaisiin. Ensin paiskasi lapsen rattaaseen ja jysjytti lasta siihen istuimeen monta kertaa kun lapsi kirkui ja heitti itseään selkä kaarelle. Kun lapsi istui ja alkoi potkimaan otti isä lasta jaloista kiinni ja pisti ne ristiin ja hakkasi jalkoja monta kertaa rattaan jalkatukea vasten. Nuori äiti seisoi mitään tekemättä vieressä. Lopulta äiti laittoin lapsen valjailla kiinni ja lähtivät työntämään rattaita. Isä oli ihan raivoissaan olevan näköinen ja toimi todella agressiivisesti. Tuntui tosi pahalta lapen takia varsinkin kun itsellä sama ikäinen mutta en osannut tehdä mitään muuta kuin katsoa että aivät nyt ihan hengiltä lasta pahoinpitele julkisella paikalla. Miten olisitte itse toimineet jotta osaisi jotain tehdä jos joskus osuu tällainen tilanne toiste vastaan? Vai voiko tehdä muuta kuin katsella. Olisin tehnyt lastensuojeluilmoituksen jos olisin tuntenut ihmiset mutta ihan vieraista ei kai oikein ostoskeskuksessa voi sitäkään tehdä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanmoisen tapauksen minäkin näin yksi päivä ulkosalla tosin pulkan ja lumihangen kanssa. Isä oli keskenään lapsen kanssa. Tuli kyllä itselle tukala olo mutta mitä siinä oikein voi tehdä. Ei arvaa ventovieraalle mitään sanoakaan.

Vierailija
2/3 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupassa töissä ja kerran isä hermostui noin kolme vuotiaalle lapselle ja löi tätä kasvoihin =( minä kun en omaa tiatoa pitää suutani kiinni, puutuin asiaan. Mies sitten huusi minulle patti punaisena ja hyvä, ettei käynyt minuunkin kiinni. Meidän kauppias tuli paikalle (iso ja roteva mies) Asiakas sanoi hänelle, että " minähän vaikka hakkaan lapseni tässä hengiltä jos haluan, eikä se kuulu teidän kassaneidille" . Kauppais otti miehen kiinni ja soitti poliisin. Onneksi kaikki tämä tapahtui valvontakameran alla ja poliisille oli kerrankin konkreettiset todisteet. Asia meni oikeuteen ja mies sai sakkoja... Toivottavasti, vaikka tuskin, mies tästä jotain oppi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikonloput kirpputoreilla ja jostain sattumoisen syystä sinne on vietävä lapset mukana, ja siellä tapahtuu kaikkea ikävää, olen käynyt ojentamassa venäläisiäkin kielimuurista välittämättä. Pyydän aina jonkun muunpaikalle, ja 99% tulee apuun ihmisiä, jos ei muuta ni henkiseksi tueksi. Sanon että ihmiselle ei saa tehdä pahaa, lopeta, rauhotu, mikä sua vaivaa, ja lopulta nautitsä tosta, jos ei lopeta. Jotkut vanhemmat tekee sitä jatkuvasti, ja yleensä jos on enempi lapsia on se sama aina syntipukki. Olen nähny tasapuolisesti isiä ja äitejä, ja kumma kyllä ne on musta aina yli 30 v, en tiedä mistä johtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä