Miten käy sairaalalaskuille jotka päätyvät ulosottoon? Tullaanko koko koti myymään vai mitä tapahtuu?
Kommentit (10)
Kyllä.. loppupeleissä menee koti myyntiin jos ei makseta.
Tuolla huutokaupat.com:issahan noita on useita satoja, jopa tuhansia ulosottokodinmyyntejä, joka vuosi.
Velkaa pitää olla melko paljon että koti ulosmitataan. Pienempi velka peritään palkasta tai eläkkeestä josta ulosotto vie kolmasosan joka kuukausi
Ei myydä kotia sairaalalaskujen vuoksi, mutta verojen vuoksi voidaan myydä. Sairaalalaskut kuten myös verot vanhentuvat lopullisesti 5 vuodessa maksuunpanovuodesta. Verot voidaan kuitenkin periä ennen vanhentumista ulosmitatusta omaisuudesta myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Velkaa pitää olla melko paljon että koti ulosmitataan. Pienempi velka peritään palkasta tai eläkkeestä josta ulosotto vie kolmasosan joka kuukausi
Ei vie kolmasosaa, jos on vähän tuloja. Suojaosa on nykyään yksin asuvalla noin tuhat euroa, perheellisellä enemmän. Vasta sen ylittävästä osasta ulosmitataan puolet.
Noi kannattaa viedä ajoissa sossuun maksettavaksi.
Mä luulen että jos sulle on laitettu tekonivel ja jätät laskut maksamatta, lääkäri tulee ja repii sen nivelen irti pistää taskuun ja asentelee sen jollekin rikkaammalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei myydä kotia sairaalalaskujen vuoksi, mutta verojen vuoksi voidaan myydä. Sairaalalaskut kuten myös verot vanhentuvat lopullisesti 5 vuodessa maksuunpanovuodesta. Verot voidaan kuitenkin periä ennen vanhentumista ulosmitatusta omaisuudesta myöhemminkin.
Ulosotossa myydään sitä omaisuutta, mikä on helpommin realisoitavissa, eikä väliä, onko perittävä suuri vai pieni tai onko se vero tai sairaalamaksu. Laskuun lisätään perintä-ja ulosottokulut, jos realisoitavasta omaisuudesta on jäänyt rahaa, se palautetaan asiakkaalle. Ja prosessi lähtee heti käyntiin, kun on saatu oikeuden päätös.
Vierailija kirjoitti:
Ei myydä kotia sairaalalaskujen vuoksi, mutta verojen vuoksi voidaan myydä. Sairaalalaskut kuten myös verot vanhentuvat lopullisesti 5 vuodessa maksuunpanovuodesta. Verot voidaan kuitenkin periä ennen vanhentumista ulosmitatusta omaisuudesta myöhemminkin.
Ei pidä luulla, että sairaala ja terveys yms. maksut olisivat jotenkin erityisen suojattuja ulosotolta.
On totta, että niiden vuoksi harvoin menee oma koti alta, koska ulosotto ei tilitä velkojille saatavia mielivaltaisesti vaan sille on oma järjestyksensä. Sisoaali ja terveysmeno saatavat lienevät niutä päälimmäisiä
Ei myydä kotia, jos asuu vuokralla
Mene lukemaan ulosoton sivuilta