Lihansyöjä: Mikä on sinun tekosyysi olla osallistumatta säästötalkoisiin?
"On surullista nähdä, että muutosvastarintaiset poliitikot eivät näe kasvisruokavalion suosion valtavaa taloudellista potentiaalia.
Viime vuonna julkaistun tutkimuksen mukaan kasvisruokavalioon siirtyminen säästäisi maailmanlaajuisesti ilmastonmuutoksen torjunnassa vajaat 600 miljardia dollaria. Säästöt terveydenhuollon kustannuksissa olivat saman arvion mukaan 700-1 000 miljardia dollaria, ja epäsuorat säästöt vielä huomattavasti suuremmat."
http://www.talouselama.fi/tebatti/siirtyminen-kasvisruokaan-voi-tuoda-i…
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on, että vegaaneille se liha (kotimainenkin) on aina se suurin uhka ilmastonmuutokselle, mutta sitten hyvällä omatunnolla puputtavat toiselta puolelta maailmaa lennätettyjä mangoja ja ananaksia sekä ajelevat lyhimmätkin matkat isin Mersulla?
Sekasyöjähän ei koskaan syö mangoja, banaaneja, ananaksia, kahvia, teetä, mausteita... you name it.
Tottakai syö, mutta mikä siinä on, että vegaaneille se liha (kotimainenkin) on aina se suurin uhka ilmastonmuutokselle, mutta sitten hyvällä omatunnolla puputtavat toiselta puolelta maailmaa lennätettyjä mangoja ja ananaksia sekä ajelevat lyhimmätkin matkat isin Mersulla?
Öö, isin mersulla?
No joo, ympäristöystävällisyys ei aina ole ihan sitä mitä ensin ajattelisi. Suurin osa kaukomailta tuoduista elintarvikkeista tuodaa hitailla laivoilla, ei lentäen. Paljon isompi ilmastokuorma on esim.Suomessa kasvatetulla kasvihuonekurkulla. Ja jos verrataan laivarahtausvaihetta ja sitä, että ajaa autolla kauppaan ruokaostoksille, niin se automatka on kuormittavampi kuin laivarahtaus. Asioista voi myös otta selvää eikä aina vain suuna päänä öyhöttää.
Rajat kiinni kirjoitti:
Vain tavalliset ihmiset kuvittelevat että ilmastonmuutos on ihmisten aiheuttamaa
Niin, ja lisäksi 98% maailman ilmastoasiantuntijoista.
Vierailija kirjoitti:
"On surullista nähdä, että muutosvastarintaiset poliitikot eivät näe kasvisruokavalion suosion valtavaa taloudellista potentiaalia.
Viime vuonna julkaistun tutkimuksen mukaan kasvisruokavalioon siirtyminen säästäisi maailmanlaajuisesti ilmastonmuutoksen torjunnassa vajaat 600 miljardia dollaria. Säästöt terveydenhuollon kustannuksissa olivat saman arvion mukaan 700-1 000 miljardia dollaria, ja epäsuorat säästöt vielä huomattavasti suuremmat."
http://www.talouselama.fi/tebatti/siirtyminen-kasvisruokaan-voi-tuoda-i…
Mihin säästötalkoisiin? Ei mua kiinnosta tuo hihhulointi ja syön just sen verran lihaa kuin katson tarpeelliseksi. Ketuttaa toi jeesustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä matkustanut lentokoneella, olkoon se mun osuuteni ilmastotalkoista. Ei mun nyt sentään ihan kaikkea tarvi yksin tehdä. Joku raja sentään.
Erittäin hyvä pointti!! Niin kauan kuin esim. lomalennot sallitaan tai niitä ei edes yritetä rajoittaa, ei ole mitään syytä ryhtyä kasvissyöjäksi ilmastonsuojelun nimissä.
Ei näin. Molempia pitää merkittävästi vähentää. Se, että toista ei ole tehty vielä riittävästi, ei ole mikään järkisyy olla aloittamatta toista kunnolla. Tuo on nimenomaan tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, että soijaa pitäisi syödä. Ei kiitos sanon minä. Soijaa kasvatetaan ryöstöviljelyllä hakkaamalla sademetsiä.
Ja se on sitten sitä geenimanipuloitua kamaa ihan kaikki soija mitä ihmisille syötetään.
Soijasta saavat miehet kivasti manboobsit, sisältää paljon kasviestrogeenejä. Ja on haitallinen kilpirauhaselle.
Joten, ei kiitos, en syö.
Muutkaan vegaanivaihtoehdot eivät kiinnosta, ruuan pitäisi nääs olla myös maittavaa.
Suurin osa siitä ryöstöviljellystä soijasta päätyy lihakarjan rehuksi. Siinäkö ei ole mitään ongelmaa?
En rehellisesti sanottuna välitä pas*an vertaa talkoistanne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, että soijaa pitäisi syödä. Ei kiitos sanon minä. Soijaa kasvatetaan ryöstöviljelyllä hakkaamalla sademetsiä.
Ja se on sitten sitä geenimanipuloitua kamaa ihan kaikki soija mitä ihmisille syötetään.
Soijasta saavat miehet kivasti manboobsit, sisältää paljon kasviestrogeenejä. Ja on haitallinen kilpirauhaselle.
Joten, ei kiitos, en syö.
Muutkaan vegaanivaihtoehdot eivät kiinnosta, ruuan pitäisi nääs olla myös maittavaa.
Suurin osa siitä ryöstöviljellystä soijasta päätyy lihakarjan rehuksi. Siinäkö ei ole mitään ongelmaa?
Niinpä, kyllä eläintenkin pitäisi saada lajinsa mukaista ruokaa.
Mutta sekasyöjät harvemmin vaahtoaa ilmastonmuutoksesta yhteydessä ruokaan. Vegaanit räyhää lihansyönnistä ja kuitenkin syövät itse näitä kaukomailta roudattuja elintarvikkeita.
Miksi et elä niinkuin opetat?