Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihansyöjä: Mikä on sinun tekosyysi olla osallistumatta säästötalkoisiin?

Vierailija
22.01.2017 |

"On surullista nähdä, että muutosvastarintaiset poliitikot eivät näe kasvisruokavalion suosion valtavaa taloudellista potentiaalia.

Viime vuonna julkaistun tutkimuksen mukaan kasvisruokavalioon siirtyminen säästäisi maailmanlaajuisesti ilmastonmuutoksen torjunnassa vajaat 600 miljardia dollaria. Säästöt terveydenhuollon kustannuksissa olivat saman arvion mukaan 700-1 000 miljardia dollaria, ja epäsuorat säästöt vielä huomattavasti suuremmat."

http://www.talouselama.fi/tebatti/siirtyminen-kasvisruokaan-voi-tuoda-i…

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, että soijaa pitäisi syödä.  Ei kiitos sanon minä.  Soijaa kasvatetaan ryöstöviljelyllä hakkaamalla sademetsiä.

Ja se on sitten sitä geenimanipuloitua kamaa ihan kaikki soija mitä ihmisille syötetään.

Soijasta saavat miehet kivasti manboobsit, sisältää paljon kasviestrogeenejä.  Ja on haitallinen kilpirauhaselle.

Joten, ei kiitos, en syö.

Muutkaan vegaanivaihtoehdot eivät kiinnosta, ruuan pitäisi nääs olla myös maittavaa.

Vierailija
22/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiilijalanjälki on todella pieni satunnaisesta lihansyönnistä huolimatta. En omista autoa, enkä lentele Goalle kerran vuodessa hippielämää viettämään.

Kyllä hyvä pihvi on parasta jonkun ihanan kasvislisukkeen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse metsästettyä riistää. Eettisintä, mitä Suomesta saatavana. Tämän syksyn saalis, yhdeksän peuraa on pakastimessa. Nam nam.

Vierailija
24/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossei herneitä ja härkäpapuja lasketa, suomalaiseen perimään ja ruokakulttuuriin ei oikein kuulu palkokasvit. Niinpä niiden lisääntynyt käyttö on paitsi luonnotonta, mutta myös tuhoavaa ruokakulttuurimielessä. En nyt sano, että pitäisi pelkkää lihaa ja pottua syödä, mutta en toivoisi näkeväni että Suomen kansallisruoaksi valitaan 20 vuoden päästä joku papumuhennos. 

Vierailija
25/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun hiilijalanjälki on todella pieni satunnaisesta lihansyönnistä huolimatta. En omista autoa, enkä lentele Goalle kerran vuodessa hippielämää viettämään.

Sama. Tein joskus sen Hesarin hiilijalanjälki-testin, jonka mukaan olin samassa porukassa kuin kehitysmaiden köyhät; kulutin melko eettisesti enkä tuhlaillut luonnonvaroja. Se onkin aivan totta; en asu liian prameasti, en lennä, en omista autoa (kävelen tai menen junalla/bussilla), minulla on vain yksi lapsi enkä harrasta mitään, mikä kerryttäisi kotini täyteen tavaraa jne. 

Ärsyttää kun kaikki suomalaiset leimataan paskoiksi milloin missäkin, vaikka me ollaan varmasti Euroopan luterisin kansa tässäkin asiassa! 

Vierailija
26/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä palkokasveja enkä pähkinöitä, joten ilman lihaa ruokavalioni olisi yksipuolinen.

27/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun en matkustele voin varsin hyvällä omallatunnolla syödä lihaa. En myöskään osta hirveästi vaatteita tai muuta krääsää. 

Yksi Thaimaan lento vastaa 200 kiloa naudanlihaa päästöissään. Se on jotenkin huvittavaa kun vihreitä pidetään ympäristöihmisinä, mutta kaikki tuntemani vihreitä äänestäneet myös matkustavat paljon, joten heidän päästökuormansa on myös melkoisen suuri.

Vierailija
28/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain otsikon ja tulin kertomaan, että en tunne yhtäkään lihansyöjää. Vain sekasyöjiä tai vegaaneja. Opetelkaa termit, ennenkuin tulette provoamaan.

Vierailija
29/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lihasta, siksi syön sitä. Ei minulla ole edes tekosyitä -ei kerta kaikkiaan kiinnosta.

Kaiken maailman ilmastotalkoot jätän muille; lihansyönnin lisäksi matkustelen paljon ja ajan viritetyllä urheiluautolla.

Vierailija
30/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, että soijaa pitäisi syödä.  Ei kiitos sanon minä.  Soijaa kasvatetaan ryöstöviljelyllä hakkaamalla sademetsiä.

Ja se on sitten sitä geenimanipuloitua kamaa ihan kaikki soija mitä ihmisille syötetään.

Soijasta saavat miehet kivasti manboobsit, sisältää paljon kasviestrogeenejä.  Ja on haitallinen kilpirauhaselle.

Joten, ei kiitos, en syö.

Muutkaan vegaanivaihtoehdot eivät kiinnosta, ruuan pitäisi nääs olla myös maittavaa.

Olipahan taas laarillinen sitä itseää.

Soijan takia joo hakataan sademetsiä, mutta mihin tuo soija meneekään? No tuotantoeläinten suuhun. Geenimanipuloitua soijaa ei ainakaan Suomessa saa ihmisille edes syöttää. Ja tosiaan sitä soijaa kasvatetaan myös esim. Euroopassa.

Ja loppu olikin vaan pelkkiä harhaluuloja ja hölmön höpinöitä.

Vierailija
31/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kotimaisen lihan syöminen on ilmastoystävällisempää kuin esim. riisin, avovadon ja quinoan kasvattaminen ja tuominen Suomeen. Mä oon niin kyllästynyt noihin vegaanien julkaisemiin valheisiin soijasta yms. Ne ovat vanhentuneita ja valheellisia uutisia!!

Minä syön suomalaista luomu kvinoaa. Erittäin eettistä. Revi siitä

Vierailija
32/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että vegaaneille se liha (kotimainenkin) on aina se suurin uhka ilmastonmuutokselle, mutta sitten hyvällä omatunnolla puputtavat toiselta puolelta maailmaa lennätettyjä mangoja ja ananaksia sekä ajelevat lyhimmätkin matkat isin Mersulla?

Vierailija
33/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen voi torjua ilmastonmuutosta, se on hukkaan heitettyä rahaa. Ilmasto on aina muuttunut ja tulee aina muuttumaan. Liha on hyvää.

Vierailija
34/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijaa en voi syödä, tulen sairaaksi ja minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta.

Kalaa inhoan, jo sen hajuakin ja jos joskus sitä on pakko syödä, kalan maku nousee suuhun koko loppupäivän. Mehevä pihvi on poikaa! Kuin myös savukinkku, makkarat, just name it.

Vierailija
35/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että vegaaneille se liha (kotimainenkin) on aina se suurin uhka ilmastonmuutokselle, mutta sitten hyvällä omatunnolla puputtavat toiselta puolelta maailmaa lennätettyjä mangoja ja ananaksia sekä ajelevat lyhimmätkin matkat isin Mersulla?

Sekasyöjähän ei koskaan syö mangoja, banaaneja, ananaksia, kahvia, teetä, mausteita... you name it.

Vierailija
36/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjähän ei koskaan syö mangoja, banaaneja, ananaksia, kahvia, teetä, mausteita... you name it.

Niin?

Vierailija
37/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan kasvisruokia ja valtio otti opintotuesta niin paljon pois, että olen osallistu ut ihan riittävästi säästötalkoisiin.

Vierailija
38/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai syö, mutta mikä siinä on, että vegaaneille se liha (kotimainenkin) on aina se suurin uhka ilmastonmuutokselle, mutta sitten hyvällä omatunnolla puputtavat toiselta puolelta maailmaa lennätettyjä mangoja ja ananaksia sekä ajelevat lyhimmätkin matkat isin Mersulla?

Vierailija
39/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekosyy on se, etten halua possujen kuolevan sukupuuttoon tarpeettomina.

Vierailija
40/50 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tein joskus sen Hesarin hiilijalanjälki-testin, jonka mukaan olin samassa porukassa kuin kehitysmaiden köyhät; kulutin melko eettisesti enkä tuhlaillut luonnonvaroja. Se onkin aivan totta; en asu liian prameasti, en lennä, en omista autoa (kävelen tai menen junalla/bussilla), minulla on vain yksi lapsi enkä harrasta mitään, mikä kerryttäisi kotini täyteen tavaraa jne. 

Ärsyttää kun kaikki suomalaiset leimataan paskoiksi milloin missäkin, vaikka me ollaan varmasti Euroopan luterisin kansa tässäkin asiassa! 

No nyt on jännä väite.  Olen itsekin tehnyt tuon saman testin ja muitakin vastaavia. En lennä, en autoile enkä syö lihaa, kohtuullisen kokoinen kotini lämpiää ekosähköllä (hiilijalanjälki nolla). En kuluta paljoa. SILTI hiilijalanjälkeni on merkittävästi suurempi kuin "kehitysmaiden köyhien". Olisikin kiva tietää, miten esim.asut? Teltassa?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi