Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TORSTAITA KESÄKUISET!!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä! Juttuja olen käynyt lukemassa minäkin, mutta aikaa kirjoittamiseen ei oikein ole ollut. Ja nytkin tulin oikeastaan vaan käyttämään aikaa kun mietin soitanko sairaalaan nyt vai heti. vauveli on ollut kovin hiljainen jo muutaman päivän. Eilen kaiken taiteen sääntöjen mukaan liikkeitä laskin tunnin, ei mitään. Tai ehkä yksi hentoinen muksaus. Join tuoremehua ja söin vähäsen ja taas jatkettiin. Ei niin mitään. Nyt aamulla ehkäpä mukasaus tai kaksi, mutta voi olla mielikuvitustakin. Joten huolissaan täällä ollaan. Kaikki luultavasti ok, mutta kuitenkin. Nyt käy samoin kuin esikoisen kanssa. Kun bussiin istun, niin alkaa kunnon bileet...

Tsemppia 7.6.06 kipujen kanssa.

Mies meinasi eilen muuten saada muutaman teidän puolesta nenilleen. Kun sanoin että jos muutama muu kanssaodottaja vauva -sivuilta olisi käynyt kylpylässä ja siihen päälle ei niin helppo kävely, niin olisivat sairaalassa. Mies siihen että miksi. Minä vastasin että osa on ollut jo pitkään sairaslmomalla. Miehen ensikommentti meni jotensakin niin suokesi käännettynä, että mitä valittajia. Minun reaktioni voitte vaarmaan arvata... Mies sitten syödessä selitti, että kun minun raskauteni ovat menneet (ainakin tähän asti) ilman suurempia vaivoja, ja vauvoilla ei ole tuntunut olevan suurempaa kiirettä, hän unohtaa miten joillakin naisilla raskaus on oikeasti vaikea tila.

Miten teillä muilla miehet ovat kommentoineet sairaslomalla olevia odottajia? Pääseekö sammakoita vai ymmärtävätkö automaattisesti?

Nyt taidan soittaa sairaalaan. Neuvolaan olisin mennyt sydänäänet kuunteluttamaan, mutta hoitaja on koulutuksessa... Sormet ristissä täällä, kun on noita huonoja uutisia tullut.

Jamesiina ja masuVauveli rv. 28+6

Vierailija
2/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin pitkästä aikaa terästäytyä ja kirjoittaa muutaman rivin :) aktiivisesti päivittäin käyn lukemassa kuulumisia, mutta tuntuu nää omat jutut niin arkisilta etten ole saanut kirjoitettua itse.

Neuvolassa on tullut raskauden aikana juostua oikein urakalla, alkaa jo pikku hiljaa puuduttaankin. Eilen oli nimittäin kolmas lääkäri käynti ja terkalllakin olen piipahdellut 9 kertaa! varmaan ennätystä yritän :D

ennen aikaiset supistelut ja verenpaineen nousu ovat olleet tiheiden käyntien syynä. Lääkäri kuitenkin tsekkasi tilanteen ja totesi kaiken olevan ok, tosin tuumasi ettei töihin ole enää asiaa. eli jäin nyt rv25+5 sairaslomalle ja sitte äippälomalle. Aluksi tuntui jopa pahalta ajatus etten enää pysty työntekoon, olenko niin heikko? mut kyllä nyt olen saanut työstettyä ajatukset kohdilleen ja maha-asukin parastahan nyt ajatellaan.

Painon laskusta kyselisin... onko muilla tullut painonlaskua tässä vaiheessa raskautta??? eli mulla EI turvotuksia tms ja viimeisen viikon saldo -400g! pitäskö tuosta huolestua? kokonaispainon nousu kuitenkin +3.6kg. lääkäri ei asiaan kyllä kommentoinut mitään ja itsekkin aloin tarkemmin sulatteleen uutista vasta kotona miehelle kertoessa.

mistäs kaikesta teillä on ollut puhetta... rinnat vuotaa maitoa, liivinsuojat käytössä, hiukset ja kynnet voi loistavasti, masussa potkuttelu treenejä säännöllisesti ja sekös saa kasvoille leveän hymyn. kaveri asustelee masussa poikittain, joten napa on aika ajoin tosi kipee moisesta venytyksestä.

pesänrakennus hommat on täälläkin käynnistymässä, kaappejen siivoilua yms. äippäpakettia tosin en vielä ole saanut tilattua, hieman saamattomuutta lomakkeiden täyttämisen kanssa... mut ehkäpä sitä nyt kun työ ei enää haittaa vapaa aikaa ;)

jeps,mut nyt jääkaapin ovea narisuttaan.

Torstaita toivotellen

Villa ja pallo 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapallo:

Eilen oli nimittäin kolmas lääkäri käynti ja terkalllakin olen piipahdellut 9 kertaa! varmaan ennätystä yritän :D

ennen aikaiset supistelut ja verenpaineen nousu ovat olleet tiheiden käyntien syynä. Lääkäri kuitenkin tsekkasi tilanteen ja totesi kaiken olevan ok, tosin tuumasi ettei töihin ole enää asiaa. eli jäin nyt rv25+5 sairaslomalle ja sitte äippälomalle. Aluksi tuntui jopa pahalta ajatus etten enää pysty työntekoon, olenko niin heikko? mut kyllä nyt olen saanut työstettyä ajatukset kohdilleen ja maha-asukin parastahan nyt ajatellaan. Painon laskusta kyselisin... onko muilla tullut painonlaskua tässä vaiheessa raskautta??? eli mulla EI turvotuksia tms ja viimeisen viikon saldo -400g! pitäskö tuosta huolestua?

Olen tekemässä sinun kanssa myös neuvolakäyntien ennätystä. Se taitaa olla 11 kertaa mulla kasassa ja siihen ei ole laskettua kaikkia lukuisia yksityislääkärikäyntejä eikä sairaalakäyntejä.

Mullakin alkoi ennenaikaiset supparit rv:llä 16 ja olen siitä asti ollut saikulla. Ei sinun kannata potea huonoa omaatuntoa. Mulla oli alussa kans vähän sellainen petturi fiilis kun tiesin,että töissä katuu työt päälle ja mä vaan makailen kotona. Kaipaan tosi paljon töihin ja työkavereita,mutta pitää ajatella masuasukkia niin sen kanssa jaksaa.

Mun paino on ollut laskussa koko keskiraskauden. Aina vaan sain painoni eteen miinusta. Ei auttanut kuinka söin se ei vaan noussut. No nyt mulla ei ole enää lihaksista paljonkaan mitään jäljellä,kun vaavi on tyhjännyt kaiken vararavinnon mitä voi olla. Nyt sain tänään toista kertaa raskaudessa plussaa korttiini. Olen tosin vetänyt ihan himona munkkipossuja ja syönyt koko ajan kun on niin kova nälkä! Mulle sanottiin ettei ole syytä huoleen vaikka paino ei nousiskaan koska vauva ottaa sen minkä tarvitsee ja se on vain pois sitten itseltä.

Lilli81 (raskausviikot taas meni uusiks tänään 28+6)

Vierailija
4/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan olin aamulla sielä äippäpolilla.

Ekaks kätilö sielä otti verenpaineen joka oli 105/75. Samaa luokkaa kun aina ennenkin. Paino oli noussut 2,8kg JEs!(2 viikossa)On tainnut mun munkkipossu kuuri auttaa. On meinaan ollut ihan törkee munkkipossunhimo! Kohdunpohjan korkeus oli 26cm noin. Se oli pidentynyt sitten vaan 1 cm/2 viikossa. (mun mielestä se mittas sen ihan ihmeellisesti sielä) Sydänäänet kuuluivat hyvin,mutta ne eivät laskeneet niitä.

Sen jälkeen oli lääkärikäynti joka tarkasti pissin. Ei ollut mitään. Sitten se kokeili sen kohdunsuun. Pituus oli pysynyt siinä 2 cm ja kohdunsuu oli kiinni. Sitten ultrattiin pikkukaveria. Sielä se oli perätilassa. Mutta se on kuulemma ihan normaalia näillä viikoilla. Sukupuolta ne ei näyttänyt. Enkä sitten alkanut sitä erikseen kysymäänkään. Vaavi sopi kuulemma hyvää kasvuun viikkoihin nähden eli siihen 28+6 viikkoon. Elikkä sen mukaan nyt eletään! Vaavilla oli paino noussut kuulemma mahtavasti ja se painoi jo 1400-1500g. Eli se oli ottanut kovan kasvuspurtin synnärikäynnin jälkeen. Eli se oli kasvanut kolmessa viikossa 650g-750g. Se oli helpotus,kun hänelle ei ole meinannut millään tulla painoa.Istukka on noussut tarpeeksi,joten sektioita ei näillä näkymin tarvitse tehdä. Voidaan kuulemma yrittää normaalia synnytystä. Sekin oli helpotus tietää!

Nyt ollaan molemmat paljon rauhallisemin mielin.Mies pääsi sittenkin mukaan sinne käynnille ja sekin rauhottui ihan selvästi. Se on tosiaan murehtinut meidän vointia.

Mies oli saanut kuulla,että voi tulla lähtö kahden viikon päästä työmatkalle Afrikkaan. Siä pitäis olla viikko. Mä en kovin innostunut ollut kyllä asiasta kun mitä jos vaavi syntyy sillä aikaa ja mä joudun yksin sinne synnytykseen. Pitää nyt keskustella vakavasti että uskaltaako se lähteä tonne vai ei.

Tänään saatais hakea se vaavin sänky! Toivottavasti,se kans jo tullut. Ihanaa,mä saan ruveta laittaan sitä kuntoon.

Ei sitten eilen postinsetä tuonut mitään postissa. Nyt tänään taas uusi odotus päälle,jos vaikka tänään tois mulle postia!

Lilli81 28+6

Hipsin hakemaan kupin kahvia ja rentoudun aamulehden kera.

Vierailija
5/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Krisselle:

Saako kysyä, minkä alan firmaa oot perustamassa? Teetkö hommia yksin vai porukalla? Miten oot aatellu vauvavapaita?

-Kiinnostaa siksi, koska itse perustin firman viimekesänä ja teen taidepuolen hommia nyt freenä. Mietityttää, että miten ehdin vauvanhoidon lomassa työskentelemään...

Oma napa:

Vointi kohenee päivä päivältä. Vauva on aika ylhäällä ja liitoskivut on helpottanut, samoin supparit vähän. Päivittäin oon päässy lenkille, vaikka tahtia on pitänyt suppareitten takia hidastaa.

Eilen kävin lääkärissä ja kohdunkaulaa oli vielä ihan kivasti jäljellä, vaikka kohdunsuu oli jo auennut. ei siis huolta. Uimahallissa vaan pitää olla tarkkana.

Vauveli on asettunu jo yli kuukausi sitten napakasti pää alaspäin, mutta ei siis ole vielä kiinnittynyt. Lääkäri meinasi, että tämäkin poitsu syntyy sitten veljiensä tavoin muutaman vkon etuajassa. Ihan hyvä, kun oli nuo kaksi ensimmäsitä reilusti yli nelikiloisia möllejä! :))

Hemppa pysyttelee raudan syönnistä huolimatta satasen tuntumassa, mutta se ei oo kyllä pahasti tahtia hidastanut. Oon ottanu joka päivä pienen huilitauon itelleni, niin jaksaa. Kevätaurinko pitää virkeenä! :))))

Tästä poijasta taitaa tulla melkoinen epeli! Rauhallista hetkeä potkuilta ei paljon ole enempää yöllä kuin päivälläkään - Kesä kulunee sitten vauvaa kanniskellessa... :)))

Pesänrakennusvietistä:

Kyllähän tuo jylläis, kun vaan irti päästäis. Remontti odottaa edelleen valmistumiostaan, kun ollaan tarviketoimitusta odoteltu. Ehkä vkonloppuna tai ensvkon alkupuolella saadaan apukeittiö valmiiksi ja sitten olohuonetta ja tuulikaappia vielä laittamaan. Sitten pääsee siivoamaan ja tälläämään kotia vauvalle ja keväälle kuntoon! :))))

Työhuonetta oon laitellu mieleisekseni ja pessy verhoja valmiiksi. Olohuoneeseen on ihana saada maalauksen jälkeen kaikkea uutta, joten pitää malttaa vielä. Nautin kaikesta käsillä tekemisestä, joten ideat muhii! :=))))

Joku kyseli hiuksista ja kynsistä:

Mulla on pahoinvoinnin loppumisen jälkeen alkanu niin hiukset, kynnet kuin ihokin kukoistaa. Ainut mikä ärsyttää, on hikinäppyjen ilmaantuminen p-vakoon, kun joutuu suonikohjujen ja kovan turvotuksen takia pitämään tiukkoja ja hoistavia tukisukkahousuja liki yötäpäivää! Mutta ei auta valittaa, sillä viikkoja kestävä jälkivuoto tuonee niitä vain lisää... :((((

Huhtikuulle varasin kampaaja-ajan ja ajattelin vetaista hiukset kiharalle! En tiedä, onko siinä mitään järkeä vauvalle tulevan kemikaliraistuksen ja raskausajan poikkeavan hormonivaikutuksen vuoksi, mutta kun mieli tekee niin kovin... :))))))))))))))

Nyt lenkille ja takaisin töiden pariin!

M 28+1

Vierailija
6/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6711362&p=&mpage=3&tmode=…

Se eilisem keskustelun linkki tossa yläpuolella.

7.6.06 kumman paketin sait? Oliks se toppapuku turkoosi ja kakkaruskearaitainen yläosa? Mä en ole vielä saanut pakkausta. Siksi kyselen. Mikä siinä oli se vesijuomapullo,mikä on aiheuttanut paljon kuulemma kritiikkiä. Oliko se ihan tavis tuttipullo?

Vierailija
7/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miona:

Ihan ensiksi Krisselle:

Saako kysyä, minkä alan firmaa oot perustamassa? Teetkö hommia yksin vai porukalla? Miten oot aatellu vauvavapaita?

-Kiinnostaa siksi, koska itse perustin firman viimekesänä ja teen taidepuolen hommia nyt freenä. Mietityttää, että miten ehdin vauvanhoidon lomassa työskentelemään...

M 28+1

[color=red]

heips miona ,ja saa kysyä :)

meinataan pistää pystyyn ukon kanssa siis ilmastointi puhdistus firma.

Johon lisäillään sitten kun minäkin ns. töihin kykenen niin kotisiivous/palvelut.

sitä ennen minä meinaan sitten hoidella noita arkistointi ja laskutus hommia (niitä kun voi tehdä täällä kotona lasten kanssa)

eli oikeestaan en osannut sua auttaa noihin kysymyksiin mitä olit miettinyt :)

-k- rv 26+5

Vierailija
8/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]eilen kyselin mutta kukaan ei kait osannut mitään vastailla...joten laitan uudestaan:

♥tietääkö kukaan paljonko on tuo kela korvaus jos käy yksityisellä lääkärintarkastuksessa (eli tämä keskiraskauden käynti mulla) ja sit jos vaikka samalla ultrattais...

kun jos en nyt maanantainakaan saa sitten sitä lääkärin aikaa tuonne terveyskeskukseen niin ajattelin mennä ehkä yksityiselle jos ei oo kovin kallista... ♥

napa: pullistuu muuten jo ulos...entä muilla?

asukas potkii koko ajan ja äidillä on kivaa :)

tänäänkin on sataviiskyt asiaa tekemättä...ja joudunkin niitä nyt lähteä hommailemaan...ekana odottaa viherkasvien multien/ruukkujen vaihdot...kauhee homma...

meillä muuten mies viime viikonloppuna pesas olkkarin ikkunan mun ollessa siellä kirppiksellä :) aikun oli ihana tulla kotiin!

sukulaismammalla oli 14.päivä laskettuaika ja nyt jännäillään täällä että pääsiskös sitä ihastelemaan kääröä jo piakkoin :) eilen kun soittelin ja kyselin kuulumisia, niin ei ainakaan ollut vielä mitään lupaillut (supistuksia tms.)

no nyt hommiin, kahtellaan taas myöhemmin.

krisse,tytöt ja Aurora/Allu rv 26+5

Vierailija
9/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on niin mustasukkanen tietokoneelle, tai lähinnä kaikelle mitä yritän tehä ilman häntä, niin on tämä kirjoittaminen jäänyt. Meillä kohta 1v neiti on tosiaan niin äidin perään, ettei mistään meinaa tulla mitään. Pelolla oikein odotan, millasta se tulee sitten olemaan, kun vauva syntyy. Onneksi mies on kotona isyysloman ja kesäloman putkeen..

Täällä voidaan hyvin, kasvukivut on hellittänyt ja liitoskivut tulleet.Ne ei kuitenkaan ole vielä kovin pahoja. Kävely on hidasta, mutta varmaa =) Sykerö polskii kovaa ja melkein koko ajan.On minusta paljon vilkkaampi kun esikoista odottaessa. Nautin masustani ja ylpeäni kävelen maha pystyssä!!!!

Esikoista odottaessa minä jäin myös sairaslomalle viikoilla 20, enkä siitä sen enempää kokenut huonoa omatuntoa. Minun lapseni parastahan siinä ajateltiin.

Pesänrakennusviettiä on ilmassa täälläkin. Ollaankin remppailtu hieman ja vauvanvaatteet on jo laitettu äippälaatikon päällimmäiseksi valmiiksi odottamaan. Sinne synnytkseen on vaan niin kovin pitkä aika vielä. Vaikkei se mikään herkkua ollut (9½h, josta ponnistusta 50min) niin odotan jo kovasti pääseväni tositoimiin =)

Jotenkin tuntuu, ettei nämä viikot mene millään eteenpäin. Välillä tuntui että masennun täysin, mutta nyt onneksi ilmat on keväisemmät ja valo lisääntyy. Se huono puoli kun asuu maalla ja on yhden auton varassa, ei oikein pääse minnekään. Viikonloppuisin ollaankin sitten reissattu ja käyty kyläilemässä/kaupungilla, jotten nyt ihan homehdu tänne kotiin ;)

Seuraavan 1kk sisälle onkin ohjelmaa, kun on 2 neuvolaa, esikoisen neuvola, lääkäri, labra ja ultra sokereitten takia. Nyt on ollut jokin kasvukausi, kun tuntuu että koko ajan on NÄLKÄ!!! Painoa onkin tullut varmasti enempi kuin se 100g viikkoa kohdin. Minulla kun sokereitten takia ei saanut painoa tulla kun sen +6kg. Ruokavalio ei ole kyllä oikein pitänyt viime aikoina. Painoa siis tullut nyt sen 2kg.

Mutta sellasta tällä erää. Yritän jatkossa kirjoittaa useammin..

Aurinkoa kaikille ja hyvää mieltä!!

Tuulia, Mimmi 30.3.05 ja sykerö rv25+5

Vierailija
10/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

My Selene ja Jamesiina, toivottavasti teillä löytyy pian masusta kaikki hyvin! Voimia odotukseen! Epätietoisuus on aina hermoja raastavaa. Kyllä mullakin vauvan liikkuminen on vaihdellut aika paljon luultavasti. Ainakin viimenen vrk on ollut vauhti päällä koko ajan ja sitä ennen oon tuntenu liikkeitä enemmän vaan silloin tällöin.

Kysely: Minkäs kokoset imetysliivit suositellaankaan ostamaan, jos jo raskausaikana ostaa? Oliko se kuppia paria isommat, jotta mahtuu maitoset rinnat + liivinsuojat? Aika joustavista kankaistahan ne yleensä on tehty, mut jotain kasvunvaraa muistaakseni on syytä varata.

Nyt ruokahommiin. Kirjoittelen varmaan myöhemmin lisää.

Summersnow rv26

Ps. 7.6.06 Kiva kuulla, et on ollut helpompikin päivä välillä! Tsemppiä!

Vierailija
11/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Onhan täällä muitakin " kohtalotovereita" sairasloman suhteen. Olen ollut sairaslomalla rv 19 lähtien, yrittänyt välillä töihin ja palannut taas sairaslomalle. Minua vaivaavat ennenaikaiset supistelut ja olo on kuin petturilla / laiskimuksella, joka vaan makaa kotona. Mutta minkäs sille voi, kun vatsa ei kestä töissä istumista, matkustelua ja pitkiä päiviä - tai ylipäänsä enää mitään (edes lastenvaateliikkeessä hengaamista, ja se on jo paljon!).

Minäkin saan vierailla neuvolalääkärillä kontrollissa 2 vk:n välein, tunnen kyllä itseni aika " heikoksi" odottajaksi kotona laiskotellessa. Turhauttavaa.... Mutta onneksi motivaatiota riittää pikkumiehen pyöriskellessä isossa vatsassa :)

Ihmeellistä, miten raskaus voikin sujua aivan toisella tavalla, kun oli odottanut.

Ex uraohjus (rv 27+1)

Vierailija
12/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli: Nyt kyllä huojensit mun mieltä, kun kerroit vauvasi painoarvion. Minullekin kun arvio oli 1,5 kg (rv 28+3) ja mieltä jäi painamaan arvelu isokokoisuudesta. Eilen soitin vielä äippäpolille ja tarkistin asian ja hoitaja sanoi, että jos vauvasta tulee täysiaikainen se on reippaasti yli 4 kg. Eli oli kiva kuulla, että jollakin toisella on sama painoarvio, kun en tiennyt, että onko tämä nyt todella poikkeuksellisen iso tässä vaiheessa. Toisaalta reilu koko on tietty hyvä asia, jos vauva tulee etuajassa, kuten munkin kohdalla vähän arvellaan. Mutta sitä nyt jää näköjään pohtimaan kaikkea...

Krisse: Kun kävin itse yksityisellä gynellä ja vauvaa ultrattiin samalla (+kohdunkaulan tilanne) niin muistaakseni maksettavaksi jäi jotain 80 euroa. Toivottavasti nyt muistan oikein... tämä hinta siis pääkaupunkiseudulla, mutta muistaakseni sinä asustelet Vantaalla, eli eiköhän se suht samanmoinen summa olisi?

äitimiia rv 28+5

Vierailija
13/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis vieläkin sairastellaan..Aika rasittavaa! Pääsin mä sentään vähän shoppailemaan tänään, kun mamma oli esikoista katsomassa. Mä en ikinä löydä itselleni mitään..Ostan aina jotain kotiin liittyvää tai sitten miehelle ja esikoiselle vaatteita. Mä en muka löydä ikinä mitään kivaa itselleni..sekin on rasittavaa :) Mut nautin silti suunnattomasti shoppailusta!

Mutta mä ajattelinkin hemmotella itseäni kunhan parannutaan kaikki..On meinaan joululahjaksi saatu ' kasvohoito' lahjakortti käyttämättä ja kampaajalle tarvis päästä samalla vähän uudistumaan! Kevät tekee tuloaan ja saa mut aina haluamaan jotain uudistusta tähän kotiäiti lookkiin! Vaatteita en ole edes viitsinyt koittaa, koska en mahdu mihinkään tällä masulla (joka muuten on alkanut kasvaa huimaa vauhtia).

Masussa ollu taas tänään vähän hiljasempaa..mutta nyt meen hoitamaan esikoista, raukkaa joka on ollu jo viikon kipeenä ja kuumeessa!

Hanna*

Vierailija
14/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

krisse-79:

[color=red]eilen kyselin mutta kukaan ei kait osannut mitään vastailla...joten laitan uudestaan:

?tietääkö kukaan paljonko on tuo kela korvaus jos käy yksityisellä lääkärintarkastuksessa (eli tämä keskiraskauden käynti mulla) ja sit jos vaikka samalla ultrattais...

kun jos en nyt maanantainakaan saa sitten sitä lääkärin aikaa tuonne terveyskeskukseen niin ajattelin mennä ehkä yksityiselle jos ei oo kovin kallista... ?

tänäänkin on sataviiskyt asiaa tekemättä...ja joudunkin niitä nyt lähteä hommailemaan...ekana odottaa viherkasvien multien/ruukkujen vaihdot...kauhee homma...

meillä muuten mies viime viikonloppuna pesas olkkarin ikkunan mun ollessa siellä kirppiksellä :) aikun oli ihana tulla kotiin!

sukulaismammalla oli 14.päivä laskettuaika ja nyt jännäillään täällä että pääsiskös sitä ihastelemaan kääröä jo piakkoin :) eilen kun soittelin ja kyselin kuulumisia, niin ei ainakaan ollut vielä mitään lupaillut (supistuksia tms.)

Vierailija
15/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

krisse-79:

?tietääkö kukaan paljonko on tuo kela korvaus jos käy yksityisellä lääkärintarkastuksessa (eli tämä keskiraskauden käynti mulla) ja sit jos vaikka samalla ultrattais...

kun jos en nyt maanantainakaan saa sitten sitä lääkärin aikaa tuonne terveyskeskukseen niin ajattelin mennä ehkä yksityiselle jos ei oo kovin kallista... ?

Vierailija
16/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks sori tuo vipa se teksti lähti kuin varkain! Kylläpä mä oon lahjakas :)

krisse-79:]eilen kyselin mutta kukaan ei kait osannut mitään vastailla...joten laitan uudestaan:tietääkö kukaan paljonko on tuo kela korvaus jos käy yksityisellä lääkärintarkastuksessa (eli tämä keskiraskauden käynti mulla) ja sit jos vaikka samalla ultrattais...

Mä etsin mapista juuri päätöksen yksityiskäynneistä niistä voi tulkita seuraavaa. Korvattava osuus oli 214,80? josta mulle korvattiin 66.02 ?.

Sen ala puolella lukee että lääkäripalkkiosta korvataan 60% enintään vahvistetun taksan määrästä. Lääkärin määräämän tutkimuksen ja hoidon kustannuksista korvataan 75% enintään vahvistettujen taksojen määrästä. Ennen korvauksen laskemista kiinteä omavastuu 13.46 ? vähennetään taksasta kerran yhtä määräyskertaa kohti.

Mulla tosiaan se lääkäri oli silloin ekalla kerralla 80?+käsittely ja lääkäritaksat päälle. (kelakorvauksia piti hakea erikseen kelasta)Tää oli mehiläisessä. Kannattaa varmaan kysyä sitä hintaa samalla kun soittaa aikaa. Mulla on ultrattu joka kerta kun olen käynyt yksityisellä.

Vierailija
17/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitimiia:

Lilli: Nyt kyllä huojensit mun mieltä, kun kerroit vauvasi painoarvion. Minullekin kun arvio oli 1,5 kg (rv 28+3) ja mieltä jäi painamaan arvelu isokokoisuudesta. Eilen soitin vielä äippäpolille ja tarkistin asian ja hoitaja sanoi, että jos vauvasta tulee täysiaikainen se on reippaasti yli 4 kg. Eli oli kiva kuulla, että jollakin toisella on sama painoarvio, kun en tiennyt, että onko tämä nyt todella poikkeuksellisen iso tässä vaiheessa. Toisaalta reilu koko on tietty hyvä asia, jos vauva tulee etuajassa, kuten munkin kohdalla vähän arvellaan. Mutta sitä nyt jää näköjään pohtimaan kaikkea...

Hyvä,että laitoit juttua myös,kun en mä ajatellut että vaavi olis isokoinen viikkoihin nähden. En ole katsonut edes mitä ne yleensä näillä viikoilla painaa :) Ja mulle on koko ajan sanottu,että on hoikkis vaavi tulossa. Eipä taida sitten ollakaan. Olen vain iloinen että vaavi on saanut vähän massaa ympärille! Mulla on toive,että vaavi pysyis sisälle edes sinne 35 viikolle. Eli noin 5 viikkoo vielä. Pitääkin huvikseen laskea paljonko se vaavi painais 5 viikon päästä jos kasvaa tästä lähtien yhtä paljon kuin normaalit vaavit keskimäärin.

Hyvä,että mun höpinöistä oli edes jolle kulle apua :)

Odotan innolla,että mies saapuu vauvan sängyn kanssa kalustefirmasta.

Lilli81 28+6

Vierailija
18/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taas päivällä sellanen olo että on pissatulehdus...Saa jatkuvasti käydä veskissä ja sit kirvelee :( Edellispäivänä jo vein näytteen mis ei kuitenkaan ollu mitään, ihan puhdas. No, tänään vein uudelleen ja leukkarit koholla. Nyt pitää kuitenki odottaa huomiseen viljelyyn ennen kun saa mitään lääkettä/jos ylipäätään saa...Mulla oli jo pari kk sitte virtsatieinfektio, ei oo kivaa jos tästä nyt tulee joku kierre.

Lisäks oon jotenki herkkistuulella, parkuisin vaan koko ajan...

jamesiina voi kuka kirjotteli liikkeidenvähyydestä. oon huomannu myös saman. Vaavi touhuili kauheesti muutama päivä sitten mut nyt on ollu taas aika hiljanen. Mut johtunee asennosta tms. Toivottavasti nyt ainakin ettei ois mitään hämminkiä. Ajattelin nyt kuitenkin odotella kun mulla toi istukka on edessä ja se vaimentaa liikkeitä et josko johtuis siitä...

Selkä on hirveen kipee joten lähden tästä huilalilemaan, pitäs olla vaan vaakatasossa koko ajan, istuminen on pahasta.

queen rv28+6

Vierailija
19/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

queen:

Mulla oli taas päivällä sellanen olo että on pissatulehdus...Saa jatkuvasti käydä veskissä ja sit kirvelee :( Edellispäivänä jo vein näytteen mis ei kuitenkaan ollu mitään, ihan puhdas. No, tänään vein uudelleen ja leukkarit koholla. Nyt pitää kuitenki odottaa huomiseen viljelyyn ennen kun saa mitään lääkettä/jos ylipäätään saa...Mulla oli jo pari kk sitte virtsatieinfektio, ei oo kivaa jos tästä nyt tulee joku kierre.

Alkavaan pissitulehdukseen voi auttaa kun aloitat heti karpalokapseli-kuurin ja juot paljon hapokasta mehua esim.puolukkaa. Tällä konstilla mä sain mun edellisen uhkaavan tilanteen meneen ohi.

Kirvely pissatessa ei välttämättä tarkoita pissitulehdusta. Se voi olla myös sitä,että limakalvot ovat yliherkät tai emätin liian kuiva. Ekaan ei auta muu kuin kärsiä ja toiseen auttaa ceridalilla voitelu.

Tässä alkaa itse tulla aika prooksi,kun on ollut kaikki mahdolliset vaivat raskauden aikana :)

Lilli81 28+6

Vierailija
20/24 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo tänne pahemmin kirjotellu... Ei meinaa jäähä oikeen aikaa ku kaks tytöntylleröö pitää paivän kohtuu kiireisenä!

Nii, se omanapa:

viimesen viikon aikana on olo muuttunu kyllä radikaalisesti! Ny voi sanoa että mä ootan! Kaikki maholliset vaivat on tullu. Ei saa yöllä unta, paino on noussu rutkasti, turvotusta meinaa olla, suonenvedot jokapäiväistä ja muunlaiset jalkakivut aina nukkumaan mennessä! ja kuin pisteeks i:n päälle, supistelee sillo tällö... eli oikeen makoisaa odotusaikaa! :-)

Tosta painon nousuta.. onko muilla tullu sellasia piikkejä tossa painonnousussa? mä kävin tänään neuvolassa ja painoa oli tullu huikeat 3.6 kg kuukaudessa!! siis ihan älyttömästi! En siis yhtään ihmettele ku on olo ollu aika tukala! :-) Mulla on kyllä tullu niiku vähemmän alkuraskaudesta et ny mennään jossain suunnilleen keskivaiheilla, mut on oikeesti aika hurja toi nousu.. onko kohtalotovereita?

Ei kait siin... pitää vaan jättää ihan kaikki makee pois ja vähä seurailla tota painoo... ei siin muute mitään mut ku kummaltaki edelliseltä on jääny päälle ne armottomat 3 kiloa ni ei paljoo naurata!

mut hyvä ootokset teille muille vaa ja naatitaan ny tästä ajasta, vaikkaki siltä ei aina tunnu!:-)

miejavauva rv 29+5