Naisystäväni haluaa akvaarion. Kitissyt on monta päivää putkeen. Minä en lämpene ajatukselle.
Nainen haluaa jostain syystä akvaarion kämppäämme. Minä en halua, koska vie tilaa ja maksaa. Tiedän myös, että sen akvaarion hoitaminen jäisi minulle alkuinnostuksen jälkeen. Olen myös kalalle allerginen.
Olen yrittänyt hienovaraisesti sanoa, että ei käy akvaarion hankinta. Nyt mököttää, ruikuttaa ja kitisee jatkuvasti. Minulla olisi muutakin ajateltavaa kuin joku hemmetin lasikuutio, mutta naiselle se akvaario on tällä hetkellä kaikki kaikessa. Meillä on jo koira, jossa on mielestäni tarpeeksi hoidettavaa. Meneekö tämä vaihe ohi vai onko se nyt sitten lähdettävä johonkin akvaariomarkettiin hakemaan helvetin kalliit vehkeet? Suoraan sanottuna itseäni ei kiinnosta yhtään joku lasia lutkuttava monni.
Kommentit (37)
Noniin... Taas ruokapöydässä akvaario sitä akvaario tätä. Meni hermo heti kättelyssä ja sanoin napakasti, että akvaario ei tähän taloon tule. Nyt sitten tirautti kyyneleen. Olen häkeltynyt, koska tavallisesti nainen ei vedä tällaista draamaa. Onkohan tässä joku muu takana? Kysyn kohta suoraan, että mikä vaivaa. Ei nyt aikuinen yhdestä akvaariosta voi kiukutella kuin lapsi. Yhdessä oltu jo 2 vuotta. Ensimmäinen kerta, kun todistan tällaista showta tuon ihmisen kanssa. Mua oikeesti alkaa jo hiljalleen vituttaa.
Erotkaa. Mamma voi hankkia sitten itselleen kaloja vaikka koko kämpän täyteen. Hyvä kun sait jo tässä vaiheessa tiedon minkälainen tampio typsy on.
Ja jos et eroa, niin sinulla on ihana tyttöystävä, hänen kanssaan on mukava tulevaisuutta miettiä. Sinä olet jo niin tossun alla, että et tuosta itseäsi saa kammettua ikinä ylös, mutta omapahan on valintasi. :)
"Olen myös kalalle allerginen."
No, jos lähdettäisiin kuitenkin siitä että tarkoituksena ei ole että sinä söisit niitä kultakaloja.
Vierailija kirjoitti:
Noniin... Taas ruokapöydässä akvaario sitä akvaario tätä. Meni hermo heti kättelyssä ja sanoin napakasti, että akvaario ei tähän taloon tule. Nyt sitten tirautti kyyneleen. Olen häkeltynyt, koska tavallisesti nainen ei vedä tällaista draamaa. Onkohan tässä joku muu takana? Kysyn kohta suoraan, että mikä vaivaa. Ei nyt aikuinen yhdestä akvaariosta voi kiukutella kuin lapsi. Yhdessä oltu jo 2 vuotta. Ensimmäinen kerta, kun todistan tällaista showta tuon ihmisen kanssa. Mua oikeesti alkaa jo hiljalleen vituttaa.
Maagiset 2 vuotta ja "nainen" haluaa taas sitä ja tätä.
Kuulostaa ihan eksältäni, hankittiin kissa. Muija väen väkisin sen "kissalapsen" kasvettua halusi toisen kissan, omakotitalon ja lapsenkin.
Sen kissan paskojen, kusien ja hiekkojen putsaaminen siltä ei onnistunut.
Ei saatanan vittu mikä "nainen", eipä ole enää täällä riesana.
Täällä kilttimiehet tulee silittämään ap:n päätä :'D
Vierailija kirjoitti:
No, jos lähdettäisiin kuitenkin siitä että tarkoituksena ei ole että sinä söisit niitä kultakaloja.
Kalalle allerginen voi olla pahastikin yliherkkä muutenkin kun syömällä. Miehen työpaikalla oli pahasti allerginen ihminen, keittiössä oli lappu ettei saa tuoda evääksi mitään kalaa. Joku ulkomaalainen sitten oli lämmitellyt kalapuikot taukotuvassa. Tää allerginen lähti lanssilla tauoltaan sairaalaan.
Maksaisiko nainen kalat, akvaarion, varusteet ja muut jutut? Ja hoitaisi niitä huolellisesti ja asiantuntevasti ainakin seuraavat viitisen vuotta? Vai sinä? Miksi nainen haluaa nyt kaloja? Miten perustelee asian? Mitä muuta hän on halunnut? Entä sinä?
Ihme kitisijä olet, ap. Anna naisen ostaa omilla rahoillaan akvaario, niitä saa muuten edullisesti myös käytettynä.. Millaista elämää se on että ei saa harrastaa jotain kun puoliso hannaa vastaan?? Jos ei puhdista ja hoida akvaariota niin sittenpä myy pois Leväisen altaan. Allergiasi ei haittaa mitään, sieltä vedestä ne allergeenit ei ilmaan tule...
Mulla oli tollanen mies joskus. Nimenomaan OLI. Kitisi etten saa ottaa toista koiraa, mutta mä vaan toin sen kotiin, niin tärkeä asia se mulle oli (erityinen rescuetapaus). Kissankin otin, kun sain mahdollisuuden pelastaa aivan uskomattoman kauniin ja hyväluontoisen kissan... Äijä sai lopulta lähtöpassit kun (vaikka hyväksyi lopulta eläimet) oli niin rasittava mulkvisti jatkuvine kitinöineen mun harrastuksista... Parempi erota kun oli niin erilainen! Nykyinen mies onneksi hyväksyy mun kotkotukset 100%, samoin kuin minä hänen (hän tykkää katsella kauniita naisia jne, pakko oli hyväksyä jos toisen haluaa pitää). Yms.
Eli selvitä nyt itselles MIKSI akvaario on sulle ehdoton ei. Onko siitä vääntäminen todella kaiken ton arvoista. Jos on, oliskohan parempi miettiä uusia tuulia...?? Lopulta tollasessa suhteessa jompikumpi, tai kummatki, tulee vaan tosi onnettomiks...
Jokaisella vapaus harrastaa kirjoitti:
Ihme kitisijä olet, ap. Anna naisen ostaa omilla rahoillaan akvaario, niitä saa muuten edullisesti myös käytettynä.. Millaista elämää se on että ei saa harrastaa jotain kun puoliso hannaa vastaan?? Jos ei puhdista ja hoida akvaariota niin sittenpä myy pois Leväisen altaan. Allergiasi ei haittaa mitään, sieltä vedestä ne allergeenit ei ilmaan tule...
Mulla oli tollanen mies joskus. Nimenomaan OLI. Kitisi etten saa ottaa toista koiraa, mutta mä vaan toin sen kotiin, niin tärkeä asia se mulle oli (erityinen rescuetapaus). Kissankin otin, kun sain mahdollisuuden pelastaa aivan uskomattoman kauniin ja hyväluontoisen kissan... Äijä sai lopulta lähtöpassit kun (vaikka hyväksyi lopulta eläimet) oli niin rasittava mulkvisti jatkuvine kitinöineen mun harrastuksista... Parempi erota kun oli niin erilainen! Nykyinen mies onneksi hyväksyy mun kotkotukset 100%, samoin kuin minä hänen (hän tykkää katsella kauniita naisia jne, pakko oli hyväksyä jos toisen haluaa pitää). Yms.
Eli selvitä nyt itselles MIKSI akvaario on sulle ehdoton ei. Onko siitä vääntäminen todella kaiken ton arvoista. Jos on, oliskohan parempi miettiä uusia tuulia...?? Lopulta tollasessa suhteessa jompikumpi, tai kummatki, tulee vaan tosi onnettomiks...
Paljastit juuri että itse et ilmeisesti ole kovin kummoisen näköinen.
No minä en ymmärrä miksi ei joku saisi omaan kotiinsa hankkia pientä lasikuutiota. Kunhan siis ei vaatisi muita hoitamaan tai maksamsan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalalle allerginen voi olla pahastikin yliherkkä muutenkin kun syömällä. Miehen työpaikalla oli pahasti allerginen ihminen, keittiössä oli lappu ettei saa tuoda evääksi mitään kalaa. Joku ulkomaalainen sitten oli lämmitellyt kalapuikot taukotuvassa. Tää allerginen lähti lanssilla tauoltaan sairaalaan.
Tätä tulin kans kirjoittaan. Eihän se ap voi millään siivota tai hoitaa sitä allasta, jos se on allerginen. Ja esim. kalanruoka saattaa sisältää äyriäistä ja aiheuttaa reaktion. Kala-allergia on yleensä vaikea, siinä ei mitkään siedätykset auta.
Vierailija kirjoitti:
No minä en ymmärrä miksi ei joku saisi omaan kotiinsa hankkia pientä lasikuutiota. Kunhan siis ei vaatisi muita hoitamaan tai maksamsan sitä.
Ai että miehellä ei ole sanomista mitä hänenkin kotiinsa tuodaan?
Jokaisella vapaus harrastaa kirjoitti:
Kuulostat kyllä tosi ärsyttävältä ja nimenomaan sinä olit väärässä tuossa jutussa ex-miehesi kanssa. Varmaan mökötät kun et saa tehdä mitä haluat kun mies kehtaa olla niiin ilkee nyyh.
Meillä lapsi halusi akvaarion. Yhdessä otimme selvää, mitä sellainen maksaa (alkuhankinnat + hoitokulut ja kalanruoat). Suunnittelimme, mihin sen laitamme ja paljonko se vie tilaa (minkä kokoisen laatikon juuri ne kalat tarvitsevat). Kävimme eläinkaupassa katsomassa niitä kaloja. Sitten perehdyimme akvaarion hoitoon, kuinka usein se pitää pudistaa ja kuinka usein kaloille pitää antaa ruokaa.
Se innostus loppui siihen, kun opittiin teorian tasolla, kuinka sen akvaarion kanssa sitten eletään.
P.S. Tee vielä selväksi, että sinä et siihen hommaan sitten puutu. Eli jos hän on pidempään poissa kotoa, hänen pitää hommata kaloilleen hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
😂
Älä suostu ennen kuin pystyy keskustelemaan asiasta järkevästi. Inttäminen ja märiseminen ei ole aikuisen ihmisen toimintaa tällaisissa jutuissa. Jos sille ei oikein ole tilaakaan, niin eiköhän ole selvää että akvaarion hommaaminen siirtyy vähintään tulevaisuuteen. Jos tämä on joku päähänpisto, niin koko hommahan saattaa unohtua parissa viikossa.
Jos ap tosiaan olisi niin allerginen kalalle, että akvaariossa uivat kalatkin aiheuttavat reaktion, niin tuskinpa ap:n nainen minkään akvaarion perään edes itkisi. Haloo..
Jos akvaario on sinulle niin ehdoton ei, ettet suostu siitä edes keskustelemaan, kerro naisellesi, että hänen on tehtävä valinta, joko sinä tai akvaario.
Akvaarion hankinnan pitää olla molempien päätös ja yhteinen harrastus. Kai nyt aikuinen mies osaa olla assertiivinen ja pitää puolensa?