Onko mahdollista tulla raskaaksi 4 pv ennen ovulaatiota
Kommentit (18)
Siittiöt voivat säilyä yli 4 päivää.
Ennen ovulaatiota ei kukaan tule raskaaksi vaan ovulaation aikaan. Siittiöt saattavat elää sen neljä päivää, erittäin hyvissä olosuhteissa viikonkin.
Voit siis tulla raskaaksi jos yhdyntä on neljä päivää ennen ovulaatiota.
Mun raskaus alkoi kuusi päivää arvioitua ovulaatiota aikaisemmin, vaikka kierto on ollut säännöllinen. Raskaaksi voi tulla vain ovulaation aikaan, mutta sen ajankohta saattaa heittää monellakin päivällä.
Ennen ovista ei tietenkään voi tulla raskaaksi. Mutta niinkuin muut jo kertoivat niin siittiöt voivat elää jopa viikon odottamassa sitä ovista. Joten voit olla raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Isäehdokkaita on useampi?
Ei ole kuin yksi isäehdokas mutta etäsuhde.
Sinuna en olisi yhtään huolissani. Raskaaksi ei voi tulla ennen ovulaatiota, eikä myöskään etänä.
Jos tarkoitus on nimenomaan tulla raskaaksi?
Mistä tiedät milloin ovuloit? Teitkö ovulaatiotestin?
Voi hyvinkin, itse juuri raskaana (suunnitellusti) neljä päivää ennen odotettua ovista tapahtuneesta yhdynnästä.
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt testiä vaan ihan ovulaatiolaskurin perusteella. Kuinka tarkkoja ovulaatiolaskurit ovat?
Onhan se mahdollista, mutta olen käsittänyt ja huomannut käytännössä että paras aika on silti max pari päivää ennen ovulaatiota. Meilläkin etäsuhde joten ajoittaminen hieman hankalaa. Napsahti kp 13 ja 14 seksillä, kun kierto 28pv. Aiemmin kp 9-10 ei tulosta (vaikka siittiöt ihan hyvässä kunnossa :D). Mulla ovulaatio kp 14 tai 15 oireiden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt testiä vaan ihan ovulaatiolaskurin perusteella. Kuinka tarkkoja ovulaatiolaskurit ovat?
Hyvin tarkkoja jos sulla on säännöllinen kierto, aina ja kuukaudesta toiseen.
Mulla on epäsäännöllinen kierto, ollut aina, joten ovulaatiota ei voi tikuttamatta tietää.
Kaksi lasta ja kummankin laskettua aikaa (menkoista) siirretty ultrassa yli viikon eteenpäin.
Kuinka todennäklistä on siittiöiden säilyminen hengissä 4-5 vrk?
Kyllä ne sinnikkäimmät siemenet elää viikonkin hyvissä olosuhteissa odottelamssa joten kyllä voi.