Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lapsi lopaettamaan jatkuvat pyypyy-puheet?

Vierailija
21.01.2017 |

Alkaa jo hermot mennä tuon kanssa. Korvaa normaalisti käytettäviä sanoja pyypyysanoilla ja joskus vaan toistelee pyypyytä huvikseen. Miten olette toimineet omien lastenne kanssa?

Kommentit (453)

Vierailija
321/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä sitä lopettamaan. Sanot "voisitko hyvä herra/neiti lopettaa." Se siitä.

No eipä tu lapsi sitä usko. Nauraa vaan päälle eikä muuta tapojaan. Joku kaunis päivä saan vielä hävetä kun tuo sukulaisten kahvipöydässä suoltaa pelkkää pyypyytä.

Ap

Tuskin ketään kiinnosta kun kukaan ei tiedä mitää pyypyy tarkoittaa! :D

Vierailija
322/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsi on maksimissaan kolme viikkoa ekalla ja oppii mitä karseimpia sanoja. Mitähän sitten tapahtuu. Niille keksitään korvikkeet ja vitosen ihmisanatomias ap:n lapsi hokee pyypyytä, nuunuuta, ym. ja on koulukiusattu oman kielen kehittänyt idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tu lapsi sitä usko. Nauraa vaan päälle eikä muuta tapojaan. Joku kaunis päivä saan vielä hävetä kun tuo sukulaisten kahvipöydässä suoltaa pelkkää pyypyytä.

Ap

Ilmeisesti se lapsi kuitenkin käyttää niitä "oikeita" sanoja, äiti vaan käyttää noita pyypyitä ja kaakaita niistä itse puhuessaan :D

Vierailija
324/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei aapeen lapsi pyypyytä hoe vaan peppua ja pissa jotka on aapeen mielestä RIVOJA SANOJA!

Vierailija
325/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ä*ti mä ha*rastin seeseetä mi*hen kanssa ja nyt m* tulin raaraaksi

Vierailija
326/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap miten pystyt miehesi kanssa keskustelemaan esim. seksiin tai seksuaalisuuteen tai intiimialueiden terveyteen liittyvistä asioista? Onko teillä peitesanat käytössä vai kuinka hoidatte asian? Että kun jompaa kumpaa haluttaa tai kun pitäisi kertoa minkälaista seksiä juuri nyt tekisi mieli. Tai kun käyt gynekologilla tai vaikkapa mammografiassa? Tai mitä tahansa vastaavaa.

Pystytkö sanomaan miehellesi että kulta voisitko imeskellä mun rintoja hetken ja sen jälkeen nuolla vähän mun pimppiä kun niin tekee mieli. Tai vastaavaa. Kiinnostaisi tietää miten hoidatte tämän tyyppiset normaalit parisuhdekeskustelut.

Emme puhu pyypyyasioista. S****stä emme puhu miehen kanssa lainkaan. Nämä asiat tapahtuvat itsekseen luonnollisesti. Missään mammografioissa tai gyn***logilla ei tarvitse käydä.

Ap

Vierailija
327/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miten pystyt miehesi kanssa keskustelemaan esim. seksiin tai seksuaalisuuteen tai intiimialueiden terveyteen liittyvistä asioista? Onko teillä peitesanat käytössä vai kuinka hoidatte asian? Että kun jompaa kumpaa haluttaa tai kun pitäisi kertoa minkälaista seksiä juuri nyt tekisi mieli. Tai kun käyt gynekologilla tai vaikkapa mammografiassa? Tai mitä tahansa vastaavaa.

Pystytkö sanomaan miehellesi että kulta voisitko imeskellä mun rintoja hetken ja sen jälkeen nuolla vähän mun pimppiä kun niin tekee mieli. Tai vastaavaa. Kiinnostaisi tietää miten hoidatte tämän tyyppiset normaalit parisuhdekeskustelut.

Emme puhu pyypyyasioista. S****stä emme puhu miehen kanssa lainkaan. Nämä asiat tapahtuvat itsekseen luonnollisesti. Missään mammografioissa tai gyn***logilla ei tarvitse käydä.

Ap

Ja mitään rint*jen imemista meillä ei tehdä. Rinnat ovat ainoastaan vauvan imetystä varten.

Ap

328/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on nyt 6-vuotias ja siis korvaa nämä miedommat pyypyysanat astetta rivommilla versioilla. Esim. kun pitäisi sanoa "Pyypyytä kutittaa", sanookin että pep*ua kutittaa.

Tai sitten korvaa ihan normaalielämän sanoja esim. Saisinko maitoa - > Saisinko pyl*yä.

Eli ongelma on vakavampi kuin pelkkä pyypyyn hokeminen, lapset toki saavat käyttää mietoja pyypyysanoja (pyypyy, kelli, kaakaa) tarvittaessa, mutta eivät koko ajan.

Pahinta tässä on se että pienempi lapsi ottaa nyt mallia tuosta isommasta.

Ap

Mikä on kelli, jos saan kysyä?

Kulli?

Kelli on vir*sa, jos ihan pakko on saada tietää.

Ap

Kellit in kylläkin miesten sukuelimet ja virtsa on opetuksessakin käytetty sana jota ei tarvitse sensuroida.

Vierailija
329/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja mitään rint*jen imemista meillä ei tehdä. Rinnat ovat ainoastaan vauvan imetystä varten.

Ap

Jos lapsesi saa virtsatulehduksen ja sanoo että pimppiin sattuu, eväätkö lapseltasi lääkärihoidon?

Ap

Vierailija
330/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3840 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on nyt 6-vuotias ja siis korvaa nämä miedommat pyypyysanat astetta rivommilla versioilla. Esim. kun pitäisi sanoa "Pyypyytä kutittaa", sanookin että pep*ua kutittaa.

Tai sitten korvaa ihan normaalielämän sanoja esim. Saisinko maitoa - > Saisinko pyl*yä.

Eli ongelma on vakavampi kuin pelkkä pyypyyn hokeminen, lapset toki saavat käyttää mietoja pyypyysanoja (pyypyy, kelli, kaakaa) tarvittaessa, mutta eivät koko ajan.

Ap

Mikä on kelli, jos saan kysyä?

Kulli?

Kelli on vir*sa, jos ihan pakko on saada tietää.

Ap

Kellit in kylläkin miesten sukuelimet ja virtsa on opetuksessakin käytetty sana jota ei tarvitse sensuroida.

Kelli saattaa jossainpäin tarkoittaa sukupuol*****iä, mutta meidän perheessä tarkoittaa vir*saa. Kohteliaisuussyistä opetuksessakaan ei olisi suotavaa käyttää alatyylisiä nimityksiä, mitettikää nyt miltä kuulostaisi kun opettaja sanoisi luokassa pep*u. Ei sovi kouluympäristöön lainkaan.

Ap

Vierailija
331/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Hupsista. Sana "rintojen" on rivo, mutta muodossa "rinnat" onkin ihan ok?

Vierailija
332/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olet itse synnyttänyt lapsesi, olet varmasti tavannut myös gynekologin.

Tiesitkö, että alatiesynnytyksen aikana kätilö työntää sormensa synnyttäjän vaginaan tutkiessaan, kuinka paljon kohdunsuu on auki? Nyt varmasti väität, että olet synnyttänyt lapsesi sektiolla. Sen toimenpiteen tekee muuten gynekologi.

Vierailija
333/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin, mutta oikeasti tälläisiä ihmisiä on. Olin joskus 1980-luvun loppupuolella pienen kaupungin pienessä päiväkodissa harjoittelijana ja siellä oli 5-vuotias poika, jota puolet henkilökunnasta piti yksinkertaisena ja toinen puoli tahallaan hankalana. Hän jokelsi jotain ihme juttuja koko ajan. Kuitenkin kun asiaa hieman paremmin penkaistiin, huomattiin, että kotonahan tätä tehdään, annetaan suunnilleen kaikille ihmiselon toiminnoille joku ihme oma ilmaisu. En niitä enää muista, mutta nukkuminen oli tyyliin naanaamista ja pissaaminen piipittämistä, siis tähän tyyliin. Poika ei oikeasti osannut tavallisia, arkielämän sanoja, vaan sokelsi tätä kotikieltään. Ja kyllähän häntä toiset lapset pyrkivät matkimaan ja ivaamaan.

Että tältäkin kannalta kannattaisi näiden pyypyttelijöiden asiaa miettiä. Nyt, kun takana on enemmän ikää ja opintoja, olen käsityksessä, että tässä on kyseessä ihmeellinen vallankäyttö. Lapsi sidotaan tällä kielipelillä kotiin ja vanhempiin, eristetään muista lapsista ja maailmasta.

Sanomatta lie selvää, miten paljon tälläisiä pyypyy-vanhempia karsaasti katson.

Vierailija
334/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä noita nimitetään vessajutuiksi. Se joka juttelee vessajuttuja ruoka-tai kahvipöydässä, poistetaan paikalta ja saa mennä vessaan juttelemaan niitä niin kauan kunnes on valmis. Ja sinne vessaan viedään ihan kädestä pitäen. Tärkeää on että aikuisella ei ilmekään värähdä- ei minkään näköistä reaktiota. Vain tyyni ilmoitus että jos haluaa jutella vessajuttuja voi mennä vessaan.

Nyt se on huomannut että sut saa suuttumaan/hermostumaan/nolostumaan- tottakai sellaista on hauska jatkaa.

Mitä tuolla yritetään saada aikaan? Minusta lapsi nolostuu turhaan. Vessavaihe on ihan normaali vaihe ja menee ohi helpommallakin. Riittää kun sanotaan että äidille tulee vähän huono olo jos puhutaan vessajuttuja pöydässä, ei se oikein sovi. Ja hymy päälle. 

Miksi sitä lasta pitää aina niin vakavasti viedä paskapytyn ääreen miettimään tekojaa ja häpeämään? Kauhea ihminen olet. :(

Ei meidän puupäihin kyllä mikään kaunis kehotus tehonnut... toki aluksi sanottiin kauniisti että vessajutut ei kuulu ruokapöytään. Aika usein kuitenkin äityivät hihittelemään ja hokemaan vaikkapa "pissakakkapieru"-lorua josta seurasi sitten sinne vessaan vieminen. Itse asiassa ei ole montaa kertaa tarvinnut sinne viedä, nykyään riittää kun kysyy että haluatko mennä vessaan juttelemaan juttusi valmiiksi.

Vierailija
335/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitäisiköhän sinun mennä johonkin terapiaan tuon estoisuutesi takia? Se voi olla lastesi seksuaalisuuden kehitykselle paljon tuhoisampaa kuin jotkut viattomat pyllypuheet.

Kumpi sinusta tarvitsisi terapiahoitoa enemmän, lapsi joka käyttää mietoja pyypyysanoja vain tarvittaessa, vai lapsi jolla on joka toinen sana pyypyy?

Ap

Nauti nyt vielä kun joka toinen sana on pyypyy, muutaman vuoden päästä joka toinen sana on rehellisesti vittu :D vittu sitä ja vittu tätä, voi vittu mutsi ku sä et vittu tajuu.

Vierailija
336/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin, mutta oikeasti tälläisiä ihmisiä on. Olin joskus 1980-luvun loppupuolella pienen kaupungin pienessä päiväkodissa harjoittelijana ja siellä oli 5-vuotias poika, jota puolet henkilökunnasta piti yksinkertaisena ja toinen puoli tahallaan hankalana. Hän jokelsi jotain ihme juttuja koko ajan. Kuitenkin kun asiaa hieman paremmin penkaistiin, huomattiin, että kotonahan tätä tehdään, annetaan suunnilleen kaikille ihmiselon toiminnoille joku ihme oma ilmaisu. En niitä enää muista, mutta nukkuminen oli tyyliin naanaamista ja pissaaminen piipittämistä, siis tähän tyyliin. Poika ei oikeasti osannut tavallisia, arkielämän sanoja, vaan sokelsi tätä kotikieltään. Ja kyllähän häntä toiset lapset pyrkivät matkimaan ja ivaamaan.

Että tältäkin kannalta kannattaisi näiden pyypyttelijöiden asiaa miettiä. Nyt, kun takana on enemmän ikää ja opintoja, olen käsityksessä, että tässä on kyseessä ihmeellinen vallankäyttö. Lapsi sidotaan tällä kielipelillä kotiin ja vanhempiin, eristetään muista lapsista ja maailmasta.

Kaunis kielenkäyttö ei ole vallankäyttöä, sitä paitsi lapsiin kuuluukin käyttää valtaa hyvällä tavalla. Nimittäin vanhemman valtaa. Vanhempi päättää aina, mitä lapsi saa tehdä. En halua sitoa lasta kotiin, vaan varmistaa ettei lapsi nolaa perhettä sopimattomilla sanoilla.

Ap

Ap

Vierailija
337/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis kielenkäyttö ei ole vallankäyttöä, sitä paitsi lapsiin kuuluukin käyttää valtaa hyvällä tavalla. Nimittäin vanhemman valtaa. Vanhempi päättää aina, mitä lapsi saa tehdä. En halua sitoa lasta kotiin, vaan varmistaa ettei lapsi nolaa perhettä sopimattomilla sanoilla.

Ap

Ap

No varmista. Opeta, kouluta, käske, aseta rajoja ja mitä näitä nyt on. Käänny ammattilaisen puoleen jos oma osaaminen tai voimavarat ei riitä. Älä itke olemattomia kasvatustaitojasi täällä. Opeta lapsesi puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä ja käyttämään sanoja vain tilanteissa missä moinen jutustelu on soveliasta. Järjen käyttö kun on sallittua näissäkin asioissa rakas ap.

Ongelma kun on vielä kovin kovin harmiton. Huolestu lapsesi kielenkäytöstä ja käytöksestä vasta kun hän muutaman vuoden päästä räkii ympäri kyliä, rööki huulessa samaa aikaa vittua huutaen.

Vierailija
338/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että jos ap ihan tosissaan meinaa olla ni on menny omassa kehityksessä pahasti jotain vikaan.

Seksistä puhuminen on täysin normaalia, oli toisena osapuolena sitten puoliso tai lapsi. Ainut epänormaali asia tässä on ap:n suhtautuminen seksuaalisuuteen.

Voin niin kuvitella ap:n ja hänen miehensä väliset keskustelut kun rupeaa jomman kumman tekemään mieli:

"Hei kulta, nuunuu pimpim pampam pyypyy liilii kellit namnam kääkää naanaa mumsmums dimdim daadaa pimpom hih hih daadaa pyypyy"

MITÄ :DDDdddD aikuset ihmiset....

Vierailija
339/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olet itse synnyttänyt lapsesi, olet varmasti tavannut myös gynekologin.

Tiesitkö, että alatiesynnytyksen aikana kätilö työntää sormensa synnyttäjän vaginaan tutkiessaan, kuinka paljon kohdunsuu on auki? Nyt varmasti väität, että olet synnyttänyt lapsesi sektiolla. Sen toimenpiteen tekee muuten gynekologi.

Olen törmännyt ihmiseen joka oli saanut lapsen ilman että lääkäri tai gynekologi oli tehnyt sisätutkimusta tai muutakaan tutkimusta kertaakaan ja lapsi oli yli 2- vuotias.

Ei ollut käynyt neuvolassa ollenkaan raskausaikana eikä jälkitarkastuksessa, synnytyksessä ei tarvittu lääkäriä, kätilöt hoitivat sen, toki kätilöt tutkivat synnytyksen ollessa käynnissä mitä tutkivat.

Pelkäsi silmittömästi gynekologista tutkimusta, siinä syy asiaan. Sitten vasta uskalsi mennä kun alkoi tulemaan vanhaa kohtuun joksikin aikaa jäänyttä ruskeaa sulaa suklaata muistuttavaa vuotoa ja pelästyi että on syöpä kun samalla oli kipujakin niin meni lääkäriin ja yleislääkäri teki gynekologisen tutkimuksen, syöpäpelko voitti gynekologisen tutkimuksen pelon.

Vierailija
340/453 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyypyy on ns. ala**äalue.Ap

Tää on varmaan taas joku trolli mutta ehkä ei. Ja ehkä on hitosti ihmisiä

ketkä ei tajua mikskä mongoloideks lapsia kasvattaa jos itse ei voi edes toisille aikuisille sanoa että mitä tarkottaa "pyypyy", vaan aikuisillekin pitää sanoa että pyypyy = *** ***

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi