Miten saada lapsi lopaettamaan jatkuvat pyypyy-puheet?
Alkaa jo hermot mennä tuon kanssa. Korvaa normaalisti käytettäviä sanoja pyypyysanoilla ja joskus vaan toistelee pyypyytä huvikseen. Miten olette toimineet omien lastenne kanssa?
Kommentit (453)
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oliko niitä neuvoja kellään?
ApIlmastointiteippi on ihan hyvä. Puolitoista kierrosta suun kohdalta pään ympäri, niin se tuskin saa sitä kovin helposti revittyä irti. Takertuu nimittäin tiukasti niskavilloihin.
Suomessa on tapahtunut lapsiin kohdistuvia pahoinpitelyjä ja henkirikoksia, joissa on käytetty ilmastointiteippiä juuri noin.
Edellisen perusteella ei naurata. Hyvin huono vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Luin ekan sivun, en pysty lukemaan enempää.
Itkettääkö vai naurattaako? :D
Vierailija kirjoitti:
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApIlmastointiteippi on ihan hyvä. Puolitoista kierrosta suun kohdalta pään ympäri, niin se tuskin saa sitä kovin helposti revittyä irti. Takertuu nimittäin tiukasti niskavilloihin.
Suomessa on tapahtunut lapsiin kohdistuvia pahoinpitelyjä ja henkirikoksia, joissa on käytetty ilmastointiteippiä juuri noin.
Vitun tosikko :)
Tulipa noista lapsuuden ymmärtämättömyyksistä, että lähipiirin lapset on käyttäny oranssista lyhennettä "orkku".. tyyliin tykkään orkusta..
Ja useamman kerran on meidänkin pihassa kuulunu huuto: "helkkari, helkkari!" Ja kyse on ollu helikopterista.. silläpä aina kysynki, että tiedätkö, mitä käyttämäsi sana tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli jotenkin mieleen muisto omasta lapsuudestani. Olin tosi pieni, en osannut edes kunnolla puhua. En muista mitään muuta näin varhaisilta ajoilta, kuin sen, että leikin jollain magneeteilla ja höpöttelin omiani. Sitten sanoin vahingossa "pillu" (en edes tiennyt mitä se tarkoittaa, ihan satunnainen jokeltelu nyt vaan sattui muodostamaan tuollaisen sanan)
Äitini suuttui ihan silmittömästi. Huusi naaman punaisena että tuollaisia sanoja ei tämän katon alla sanota ja repi magneetit käsistäni. Säikyin pahasti koska minulla ei ollut hajuakaan, että olin sanonut jotain kiellettyä.
Samantapaista sattui minullekin. Pihalla olin kuullut kun joku pikkulintu lauloi huitt, huitt, huitt ja sitä sitten toistelin lattialla leikkiessäni. Äiti kuuli mitä kuuli, vittua lapsi toistelee, ja suuttui että mistä olin tuollaisia oppinut. Vielä enemmän suuttui kun sanoin, että pikkulintu lauloi. Nenäkäs lapsi olin. Itse en edes ymmärtänyt, että miten niin.
Otin sitten selvää mitä sana tarkoitti. Serkku, joka asian kertoi, ymmärsi kyllä, kun tiesi millaista meillä on. Opetti sitten kaikki ne muutkin sanat, mitä kotona ei opetettu. Uskovaisia heidänkin perheessään olivat, mutta hän pari vuotta vanhempana ja kaupungissa asuvana tiesi enemmän.
Veikkaisin kirjosieppoa siksi huitt huitt - laulavaksi linnuksi.
Nyt sitten jokainen ketjun lukenut muistaa alkukesällä, että jos pihalta kuuluu huutelua vittu vittu vittu vittu, kyseessä saattaa olla kirjosieppo, eikä naapuruston huonosti kasvatetut lapset.
Joku munahaukka siellä pihalla huutelee.
Vierailija kirjoitti:
Ja koulussahan ei lauleta enää "pää, olkapää, peppu, polvet varpaat" kun pyyhullu senkin kieltää.
Ei kun muut lapset laulavat sitä laulua tavalliseen tapaan, kun taas ap:n lapsi laulaa, että "Pää olkapää pyypyy polvet varpaat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitun tosikko :)
Niin joo. Samaistuin siihen mielikuvissa teippiä suunsa eteen ja päänsä ympärille saavaan lapseen, enkä osannut nähdä siinä vitsiä. Osui liian lähelle erästäkin tuntemaani tapausta.
Tulee fyysisesti paha olo ajatella tuollaista. Vitsi joka voi olla hauska, jos sen pystyy näkemään vitsinä. Oksennukseensa tukehtunut lapsi ei ole hauska.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa noista lapsuuden ymmärtämättömyyksistä, että lähipiirin lapset on käyttäny oranssista lyhennettä "orkku".. tyyliin tykkään orkusta..
Ja useamman kerran on meidänkin pihassa kuulunu huuto: "helkkari, helkkari!" Ja kyse on ollu helikopterista.. silläpä aina kysynki, että tiedätkö, mitä käyttämäsi sana tarkoittaa.
Meillä sanotaan oravaa orkuksi ;)
Vierailija kirjoitti:
Oli hauska ketju siihen asti, että lestadiolaiset leimattiin. Yhdessäkään tuntemassani lestadiolaisperheessä ei ole näin sairasta asennetta.
Lestodiolaisuus on lähtökohtaisesti sairaalloisen kieroutunutta.
Vierailija kirjoitti:
Minne ap hävis?
Sille iski varmaan pelko pyypyyhyn siitä että on tehny väärin kun opettaa korvikesanoja lapsilleen :D
Mulla asuu tuttuja Raumalla, Pyypyynpäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne ap hävis?
Sille iski varmaan pelko pyypyyhyn siitä että on tehny väärin kun opettaa korvikesanoja lapsilleen :D
Sekä ap että lapsi otettiin huostaan, kun ilmoitin, että nyt ei ole kaikki pyypyyt pivossa.
Juu, tälleen sitä saadaan aikaan estyneitä, ahdistuneita ja päästään sekaisin olevia ihmisiä, joilla on aikuisena suuria ongelmia sosiaalisessa kanssakäymisessä ja suhteissa, joskus jopa ihan normaalissa elämässä. Superuskonnollinen perhe, jossa ei saa puhua mistään, ollaan estyneitä normaaleista ruumiintoiminnoista ja biologiasta, puhumattakaan seksuaalisuudesta. En edes halua kuvitella millaista satoa 20 vuoden päästä saadaan tuosta perheestä korjata.
Joko ap on oppinut puhumaan normaalisti?
Nyt sitten jokainen ketjun lukenut muistaa alkukesällä, että jos pihalta kuuluu huutelua vittu vittu vittu vittu, kyseessä saattaa olla kirjosieppo, eikä naapuruston huonosti kasvatetut lapset.