Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilu peli? Vai onko? Miehen ja minun palkat + kulujen jakaminen.

Vierailija
21.01.2017 |

Mies tienaa nettona 4300 e/kk.
Minun nettopalkka on 1130 e/kk.

Mies maksaa 4300 eurosta asumiskulut: eli 1040 e + sähkö 30 e/kk.

Minä maksan 1150 eurosta päivähoitomaksun joka on 261 e, sekä lapsen harrastusmaksun 40 e/kk ja lapsen vaatteet,lelut ja kuukauden ruuat. Meneekö oikein?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu peli miehelle, ei sulle.

Vierailija
42/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilu peli miehelle, ei sulle.

Kuka on pakottanut puenipalkkaiseen työhön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan 1150 eurosta päivähoitomaksun joka on 261 e, sekä lapsen harrastusmaksun 40 e/kk ja lapsen vaatteet,lelut ja kuukauden ruuat. Meneekö oikein?

Nettotulonne ovat yhteensä 5430 euroa.

Siitä vähennetään ensinnäkin asumiskulut 1040, sähkö 30, päivähoitomaksu 261 ja lapsen harrastusmaksu 40 sekä bussikortit 106 euroa.

Jää 3953 euroa. Siitä vähennetään ruoat, lapsen vaatteet ja lelut sekä muut laskut ja menot (nettiyhteys, kotivakuutus, huonekalut ym.). Lasketaan, että sen jälkeen jäisi vaikka 3000 euroa.

Tuo 3000 euroa jaetaan siten, että teille kummallekin jää yhtä paljon, eli kummallekin 1500 euroa. Sen voi kumpikin käyttää mihin haluaa.

Koska nettopalkkasi on 1130 euroa, niin käytännössä mies siis siirtää sinulle kuukausittain 370 euroa ja maksaa kaikki yhteiset laskut ja menot.  Tämä on ainoa reilu tulonjakotapa.

:D minäkin kannatan sitä että paremmin tienaava maksaa enemmän, mutta että pitäisi vielä antaa toiselle taskurahaa SEN LISÄKSI että maksaa kaiken?? Haloo???

Totta kai. Muutenhan heillä on eri elintaso. Sama elintaso voi olla vain, jos kummallakin on saman verran rahaa käytettävissä.

Saatko sä mieheltäs viikkorahaa? Säälittävä olento

Vierailija
44/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut omat rahat. Minulla oli kaksio ja hirveästi lainaa kun tapasimme, miehellä yksiö.

Laitoimme kummatkin vuokralle ja ostimme yhteisen kolmion, jonka laitoimme vuokralle ja otimme hyvin ison lainan ja ostimme yhdessä 5 huonetta asunnon, joka maksoi omaisuuden.

Meillä on 3 lasta ja olin vajaa 6 v kotona. Tänä aikana maksoin vain korkoja, mutta mieheni maksoi talouskassan, yhtiövastikkeen ja ruokakulut. Minulle jäi vain tuet, lapsilisät menivät lasten kuluihin.

Meillä on eri asia, koska meillä ei ole rahasta ns pulaa.

Vaatteeni ovat ajattomia, harrastukset edullisia, huonekalut vanhoja perintöhuonekaluja.

Mutta jos ostamme uuden telkkarin, se maksaa, joka sen haluaa. Koska minua ei kiinnosta telkkarit ja vst, maksaa käytännössä mieheni kaikki vst.

Talouskassaan laitamme kummatkin 750 kk ja sieltä maksamme mm Hesarin, ruuat, sähkölaskun, yhtiövastikkeen jne.

Itse maksan oman bussilippuni, mies maksaa kaikki kulut mitä kuluja tulee autosta. On kilpailuttanut vakuutukset ja maksaa myös kaikki vakuutusmaksut.

Minulle ei jää rahaa juurikaan, mutta en kaipaakaan. Lainan ja talouskassan jälkeen minulle jää alle 300 e, josta menee bussilippu.

Mieheni maksaa mm kaikki kulut mitä tulee asuntojen vuokrauksista, kyllä mieheni maksaa ihan varmasti enemmän mutta meillä ei liikaa rahasta edes keskustella.

Silti tein ylimääräisen lyhennyksen joulukuussa, olin vuodessa saanut yli 2000 e säästettyä. Mm itse myyn kaikki lasten pienet vaatteet, lelut ja tätini kuoli ja sain sieltä paljon irtaimisto , jonka myin.

Vierailija
45/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta reiluinta olisi laskea paljonko kaikkeen yhteiseen elämiseen ja lapseen menee rahaa ja kattaa tuo summa yhteisestä taloustililtä johon kumpikin laittaisi samansuuruinen prosenttiosuuden tuloistaan.

Vierailija
46/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiluinta olisi että laskutat sitä joka panosta. 

50e per laaki. Tasoittuu tuloerot kivasti eikä tarvi huolehtia.

Vierailija
47/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Lapsi on yhteinen.

Vierailija
48/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole naimisissa, asumme vuokralla. - ap

Vierailija
49/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä valittaa ?

Itse olet kersasi hankkinut joten senkun maksat ja lopetat kätisemisen. Menee juuri oikein niin kuin pitääkin.

Jos kerran ei ole vara elättää niitä kersoja, niitä ei pidä silloin hankkia.

Vierailija
50/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa vuokran ja puolet ruokalaskusta on reilu peli. 

Vierailija
52/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä valittaa ?

Itse olet kersasi hankkinut joten senkun maksat ja lopetat kätisemisen. Menee juuri oikein niin kuin pitääkin.

Jos kerran ei ole vara elättää niitä kersoja, niitä ei pidä silloin hankkia.

Hyvinhän miehellä on varaa elättää lapsensa vai meinaatko, ettei neljä tonnia kuussa riitä? Sen sijaan mietin, kuinka hyvin ap:lla on varaa pitää miestään.

Vierailija
53/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä asumis kulut 1040e eli asutte vuokralla? Tuolla maksas jo melko mukavan kokoista lainaakin pois vaikka vastikkeenkin maksas. Tai sitten asutte todella arvokkaassa asunnossa jossa iso vastike/ valtava laina. Minun lainani kuukaukausikulu on noin 130 euroa.  Varsinkin jos tuo asumiskulu on oikeasti asumiskulu+lainanlyhennys niin kyllä nyt apinaa koijataan ja kovaa. Ei millään tasolla reilu.

Meillä minä maksan pääosan yhteisistä menoista, lyhennys puoliksi. En edes tiedä tarkkaan missä suhteessa menee mutta veikkaan että noin 70% yhteisistä kuluista maksan minä. Minusta se on reilua, ei parisuhteessa olla rahan vuoksi. Tämä järjestely on tehty ihan minun tahdostani. Vastaavasti kumppanilla on paljon isommat omat kulut joita olosuhteiden pakosta ei pysty karsimaan, vaikka niiden vähentämiseksi tehdään töitä. Kyseessä ei ole mitkään hölmöilyt ja luotot vaan ihan työssäkäynnistä aiheutuvia kuluja.

Vierailija
54/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut hyvin niin, että kumpikin maksaa 80% säännöllisistä tuloistaan ns. taloustilille, josta maksetaan kaikki perheen yhteiset menot. Lopuilla rahoilla ja mahdollisilla bonuksilla kumpikin saa tehdä mitä itse haluaa (esim aikuisten harrastukset ovat omia menoja, lasten maksetaan yhteisistä) Joskus taloustilille tarvitsee lisärahaa mutta pääsääntöisesti sen saldo on kymppejä ennen palkkapäiviä eli menot pyritään tasaamaan tuloihin.

Vierailija
55/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää näitä. Omissa suhteissa tulot ja menot olleet aina yhteisiä. Tällä hetkellä tienaan paremmin kuin puolisoni, mutta olen ollut myös vähemmän tienaava. Tuntuu jotenkin hassulta että yhteisessä taloudessa on mun ja sun jaottelua, etenkin jos on lapsia.

Vierailija
56/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rahat on yhteisiä aina. Mies saa tällä hetkellä 225€/kk ja minä vaihdellen 2000-4000€/kk. Minä maksan kaikki kulut, vuokran, lainan, laskut, ruuat, matkat, lapsen kulut ja laitan asuntosäästötilille. Mies käyttää omansa miten käyttää, joskus hakee ruokaa, käy ulkona lounaalla, baarissa jne. Maksan myös miehen harrastusjuttuja tarpeen mukaan. Juuri meni 1200€ hänen harrastukseensa. Ollaan naimisissa ja yhteinen lapsi, joten väliäkö tuolla. Pääasia, että kulut tulee maksettua.

Vierailija
57/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"unohdit" mainita että lapsilisät tulevat sinun tilillesi.

Vierailija
58/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina ollut omat rahat. Minulla oli kaksio ja hirveästi lainaa kun tapasimme, miehellä yksiö.

Laitoimme kummatkin vuokralle ja ostimme yhteisen kolmion, jonka laitoimme vuokralle ja otimme hyvin ison lainan ja ostimme yhdessä 5 huonetta asunnon, joka maksoi omaisuuden.

Meillä on 3 lasta ja olin vajaa 6 v kotona. Tänä aikana maksoin vain korkoja, mutta mieheni maksoi talouskassan, yhtiövastikkeen ja ruokakulut. Minulle jäi vain tuet, lapsilisät menivät lasten kuluihin.

Meillä on eri asia, koska meillä ei ole rahasta ns pulaa.

Vaatteeni ovat ajattomia, harrastukset edullisia, huonekalut vanhoja perintöhuonekaluja.

Mutta jos ostamme uuden telkkarin, se maksaa, joka sen haluaa. Koska minua ei kiinnosta telkkarit ja vst, maksaa käytännössä mieheni kaikki vst.

Talouskassaan laitamme kummatkin 750 kk ja sieltä maksamme mm Hesarin, ruuat, sähkölaskun, yhtiövastikkeen jne.

Itse maksan oman bussilippuni, mies maksaa kaikki kulut mitä kuluja tulee autosta. On kilpailuttanut vakuutukset ja maksaa myös kaikki vakuutusmaksut.

Minulle ei jää rahaa juurikaan, mutta en kaipaakaan. Lainan ja talouskassan jälkeen minulle jää alle 300 e, josta menee bussilippu.

Mieheni maksaa mm kaikki kulut mitä tulee asuntojen vuokrauksista, kyllä mieheni maksaa ihan varmasti enemmän mutta meillä ei liikaa rahasta edes keskustella.

Silti tein ylimääräisen lyhennyksen joulukuussa, olin vuodessa saanut yli 2000 e säästettyä. Mm itse myyn kaikki lasten pienet vaatteet, lelut ja tätini kuoli ja sain sieltä paljon irtaimisto , jonka myin.

Mikä helvetin vst?

Vierailija
59/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"unohdit" mainita että lapsilisät tulevat sinun tilillesi.

Niin ja x- miehen maksamat elarit. Noistahan kertyy aika mukava potti varsinkin kun palkkasi perusteella et joudu juurikaan panostamaan työhösi. Sen sijaan miehesi nettopalkka on sitä tasoa että töissä joutuu oikeasti puurtamaan ellei ole joku tyhjänpäiväinen julkisen alan virkamies.

Vierailija
60/70 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rahat on yhteisiä aina. Mies saa tällä hetkellä 225€/kk ja minä vaihdellen 2000-4000€/kk. Minä maksan kaikki kulut, vuokran, lainan, laskut, ruuat, matkat, lapsen kulut ja laitan asuntosäästötilille. Mies käyttää omansa miten käyttää, joskus hakee ruokaa, käy ulkona lounaalla, baarissa jne. Maksan myös miehen harrastusjuttuja tarpeen mukaan. Juuri meni 1200€ hänen harrastukseensa. Ollaan naimisissa ja yhteinen lapsi, joten väliäkö tuolla. Pääasia, että kulut tulee maksettua.

Mikä miehes on miehiään. Menis TÖIHIN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän