Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passin uusimiseen liittyvä kysymys

Vierailija
21.01.2017 |

Elikkäs pitäisi uusia passi mutta mitenhän se onnistuu kun passi on ainoa kuvallinen henkilötodistukseni, ja kuitenkin pitäisi jotenkin todistaa henkilöllisyys jossain välissä? Nykyisen passin sain alaikäisenä kun oli vanhempi mukana..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sen passin mukaan...

Vierailija
2/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät tietenkin sitä nykyistä passiasi henkilöllisyytesi todistamiseen siihen asti, että saat uuden. Kuvittelitko, että vanha passinpitää antaa pois silloin kun hakee uutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyvät poliisilaitoksella kysymyksiä sinulta liittyen perheeseesi, paikkoihin, joissa olet asunut yms., näin varmistavat henkilöllisyytesi.

Vierailija
4/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se passi kelpaa poliisilaitoksella vanhentuneenakin. Paikan päälle, asemalle, joudut menemään jos sinulta ei ole otettu sormenjälkiä.

Vierailija
5/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytät tietenkin sitä nykyistä passiasi henkilöllisyytesi todistamiseen siihen asti, että saat uuden. Kuvittelitko, että vanha passinpitää antaa pois silloin kun hakee uutta?

No mutta entäs kun se passi haetaan? Silloinkin pitää vissiin näyttää henkkarit..

Vierailija
6/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta entäs kun se passi haetaan? Silloinkin pitää vissiin näyttää henkkarit..

Sillä samalla vanhalla todistat ja kun saat uuden leikkaat sen toisen silpuksi

Vierailija
7/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ku passia hain ni aloin kaivaan ajokorttia esille. Virkailija sanoi ettei tarvii, hänellä on mun passi kädessä ja näkee kyllä että minä olen minä. Ihan hämmennyin. Näin joulun alla.

8/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen käytät sitä vanhaa/vanhentunutta passia henkkareina. Itse ainakin sain kirjalliset ohjeet, jossa mainittiin että vanha passi käy henkkarista kun hakee uuden.

"Passi tai henkilökortti kelpaa yleensä, vaikka se olisi mennyt vähän aikaa sitten vanhaksi, mutta ajokortin on oltava voimassa ja muovinen, pahvista ajokorttia ei kelpuuteta."

https://www.poliisi.fi/passi/passin_toimitus

Ohjeet ovat oikeasti ihan helposti löydettävissä poliisin sivuilta.

9/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ku passia hain ni aloin kaivaan ajokorttia esille. Virkailija sanoi ettei tarvii, hänellä on mun passi kädessä ja näkee kyllä että minä olen minä. Ihan hämmennyin. Näin joulun alla.

Haitko poliisiasemalta?

Ainakin R-kioskilla passit ovat suljetussa kuoressa.

Vierailija
10/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites se virkailija nyt silleen oli mennyt paketin avaamaan omin päin? Tee rikosilmoitus.

Vierailija
11/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät sitä vanhaa passia, kun menet hakemaan passia esim. R-kioskista. Jos oikein muistan, niin vanhan passin nimenomaan pyysivät ottamaan mukaan. Ja sitten näytät kännykään tulleen viestin passin saapumisesta.

Vierailija
12/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt ottaa passikuvan liikkeessä joka niitä ottaa. Sit ne lähettää sen kuvan nettitiedostona sulle tekstiviestillä. Teet sen hakemuksen ja liität kuvan siihen passiin. Sit sovit ajan poliisilaitokselle ja ne kyselee sulta muutamia kysymyksiä. Sit saat passin.

Vierailija
13/13 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli r-kioskiin postitettuna. Käytä vanhaa passia siihen asti että uusi saapuu. Netistä saa passi hakemuksen. Ajan voi varata myös lupapalveluun, kannattaa jos ei ole aikaa jonottaa voi muuten mennä tunteja.

Ja kuvat pitää nykyisin olla liikkeestä ei automaatista.