Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reilu peli? Vai onko? Miehen ja minun palkat + kulujen jakaminen.

Vierailija
21.01.2017 |

Mies tienaa nettona 4300 e/kk.
Minun nettopalkka on 1130 e/kk.

Mies maksaa 4300 eurosta asumiskulut: eli 1040 e + sähkö 30 e/kk.

Minä maksan 1150 eurosta päivähoitomaksun joka on 261 e, sekä lapsen harrastusmaksun 40 e/kk ja lapsen vaatteet,lelut ja kuukauden ruuat. Meneekö oikein?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja bussikorttimme maksamme molemmat omat itse. Joka on 53 e

Vierailija
2/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teistä on reilua maksaa menot 50-50, niin menee oikein.

Toisten mielestä reiluus on suhteellista tulojen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vaatteet jne. miehen maksettavaksi. Ja sinä osta perusruokaa, johon mies osallistukoon jonkin verran ja jos haluaa parempaa, niin osallistuu enemmän. Ja mies hoitakoon isommat hankinnat. Silloin ollaan suht ok tilanteessa.

Vierailija
4/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö sulla yhtään rahaa itsellesi? Miehelle jää joka kuukausi 3000€ säästöön/ omiin humputuksiin! Entäs sinulla? Onko teillä miehen kanssa sama elintaso, vai joudutko sinä kituuttamaansamaanaikaan kun mies elää leveästi? 

Omasta mielestäni teidän järjestely kuulostaa erittäin epäoikeudenmukaiselta. Itse en moiseen suostuisi! Jos teille tulee ero, miehelle jää asunto ja kymmenientuhansien säästöt, sinulle käytettyjä lastenvaatteita ja lämmin muisto niistä kauppalaskuista...

Vierailija
5/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei ole miehen, on reilua että maksat itse lapsen kustannukset. Sinun tulisi osallistua myös asumiskustannuksiin ja miehen ruokakustannuksiin.

Vierailija
6/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä. Tuossahan mies joutuu maksamaan enemmän

Vierailija
7/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies maksaa asumiskulut? Jos hän maksaa lainaa, hänelle jää eron sattuessa se asunto. Asumiskulut puoliksi, ruokakulut puoliksi, kaikki puoliksi. Asunto molempien nimiin. Reilu tasajako. Jos sinulla ei ole varaa asuntoon, muuttakaa halvempaan.

Vierailija
8/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies maksaa asumiskulut? Jos hän maksaa lainaa, hänelle jää eron sattuessa se asunto. Asumiskulut puoliksi, ruokakulut puoliksi, kaikki puoliksi. Asunto molempien nimiin. Reilu tasajako. Jos sinulla ei ole varaa asuntoon, muuttakaa halvempaan.

Oletko kuullut avio-oikeudesta? Jos naimisissaoleva eroaa eikä ole avioehtoa, ei sillä ole merkitystä, kuka maksoi mitä. Ja jos on avoliitossa, niin sitten maksaa yhteisen asunnon kuluista 50%, oli ne tulot mitkä tahansa.

Vierailija
9/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen vaatteet jne. miehen maksettavaksi. Ja sinä osta perusruokaa, johon mies osallistukoon jonkin verran ja jos haluaa parempaa, niin osallistuu enemmän. Ja mies hoitakoon isommat hankinnat. Silloin ollaan suht ok tilanteessa.

Peruskuvio, nainen ostaisi ruokaa, mies isommat hankinnat eli kiinteän omaisuuden. Näetkö, mikä tässä on vikana jos vaikka sattuisi ero?

Vierailija
10/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa vakuutukset ja muut laskut? Oletteko avioliitossa ja onko avioehto? Vuokra- vai omistusasunto ja kenen nimissä ja missä suhteissa jälkimmäinen? Kenen on lapsi ja kenelle tulee lapsilisä, onko elatusmaksuja? Mihin mies käyttää loput 3000 e?

Vierailija
11/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä. Tuossahan mies joutuu maksamaan enemmän

Mut hei, sehä on mies!

Vierailija
12/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihastuit hänessä?

Vierailija
13/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä, paljonko sinä saisit elatusmaksua, jos eroaisitte. Päättele siitä, onko reilua vai ei. Et tosiaan kertonut mitään muista maksuista, eli kuka maksaa ruuat, vakuutukset, vaatteet, matkat, muut harrastukset, ym.

Kerro nyt vielä, että lapsilisät menevät joko miehen tilille tai lapsen omalle säästötilille.

Vierailija
14/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitä, paljonko sinä saisit elatusmaksua, jos eroaisitte. Päättele siitä, onko reilua vai ei. Et tosiaan kertonut mitään muista maksuista, eli kuka maksaa ruuat, vakuutukset, vaatteet, matkat, muut harrastukset, ym.

Kerro nyt vielä, että lapsilisät menevät joko miehen tilille tai lapsen omalle säästötilille.

Luepa se aloitus tarkemmin. Nainen maksaa ruuat ja lapsen vaatteet.

Vierailija
15/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muksu teidän yhteinen? Jos ei, niin elät ukkosi siivellä.

Vierailija
16/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt oleelliset jutut? Onko asunto miehen eli lyhentääkö mies vain omaa lainaansa? Siinä tapauksessa et osallistu hänen lainanlyhennykseen. Onko lapsi yhteinen vai ainoastaan sinun? Siinä tapauksessa on ihan reilua, että maksat lapsen päivähoidon ja vaatteet. Ruokalaskut laittaisin puoliksi, koska mies syö varmasti enemmän.

Vierailija
17/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa nettona 4300 e/kk.

Minun nettopalkka on 1130 e/kk.

Mies maksaa 4300 eurosta asumiskulut: eli 1040 e + sähkö 30 e/kk.

Minä maksan 1150 eurosta päivähoitomaksun joka on 261 e, sekä lapsen harrastusmaksun 40 e/kk ja lapsen vaatteet,lelut ja kuukauden ruuat. Meneekö oikein?

Nettotulonne ovat yhteensä 5430 euroa.

Siitä vähennetään ensinnäkin asumiskulut 1040, sähkö 30, päivähoitomaksu 261 ja lapsen harrastusmaksu 40 sekä bussikortit 106 euroa.

Jää 3953 euroa. Siitä vähennetään ruoat, lapsen vaatteet ja lelut sekä muut laskut ja menot (nettiyhteys, kotivakuutus, huonekalut ym.). Lasketaan, että sen jälkeen jäisi vaikka 3000 euroa.

Tuo 3000 euroa jaetaan siten, että teille kummallekin jää yhtä paljon, eli kummallekin 1500 euroa. Sen voi kumpikin käyttää mihin haluaa.

Koska nettopalkkasi on 1130 euroa, niin käytännössä mies siis siirtää sinulle kuukausittain 370 euroa ja maksaa kaikki yhteiset laskut ja menot.  Tämä on ainoa reilu tulonjakotapa.

Vierailija
18/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokalaskut laittaisin puoliksi, koska mies syö varmasti enemmän.

Vierailija
19/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut avio-oikeudesta? Jos naimisissaoleva eroaa eikä ole avioehtoa, ei sillä ole merkitystä, kuka maksoi mitä. Ja jos on avoliitossa, niin sitten maksaa yhteisen asunnon kuluista 50%, oli ne tulot mitkä tahansa.

Oletko kuullut aloittajan sanoneen että ovat naimisissa ilman avioehtoa?

Vierailija
20/70 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö sulla yhtään rahaa itsellesi? Miehelle jää joka kuukausi 3000€ säästöön/ omiin humputuksiin! Entäs sinulla? Onko teillä miehen kanssa sama elintaso, vai joudutko sinä kituuttamaansamaanaikaan kun mies elää leveästi? 

Omasta mielestäni teidän järjestely kuulostaa erittäin epäoikeudenmukaiselta. Itse en moiseen suostuisi! Jos teille tulee ero, miehelle jää asunto ja kymmenientuhansien säästöt, sinulle käytettyjä lastenvaatteita ja lämmin muisto niistä kauppalaskuista...

Lisätään tähän vielä, että KUN tulee ero. Sillä jokainen parisuhde päättyy joskus - viimeistään kuolemaan. Toivottavasti olette edes naimisissa...