Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!

Vierailija
21.01.2017 |

Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!

Kommentit (398)

Vierailija
301/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä kun lapsi nukkui meidän kanssa samassa makuuhuoneessa, hänelle sattui kerran iso oksennusvahinko. Oksennusta levisi kunnolla lattialle hänen sänkynsä ja meidän sänkymme väliin. Luulin pyyhkineeni sen sänkyjen välisen lattian kunnolla puhtaaksi, kunnes....

Yli vuosi tuosta tapahtumasta siirrettiin lapsi omaan huoneeseen nukkumaan ja uusittiin vähän nukkumisjärjestelyjä. Kappas, meidän sängyn alla oli vielä kunnon oksennusroiskeet, jotka olivat levinneet vielä aika laajalle alueelle. Hups! 😂

Vierailija
302/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanoteerauksia on niin paljon sekä sinkku- kuin nyt parisuhdeajaltakin valtavavasti, mutta kiitos tästä ketjusta sain vihdoin motivaation imuroida ja pestä lattiat. T. Sikaeläjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen friikkitarkka kierrätyksessä.

Mutta siinäpä sitten ongelma, että maito- ja piimäpurkit ym. seisovat viikkotolkulla tiskipöydällä odottamassa pesua...

Ennen ei ollut tiskikonetta, niin silloin tuli pestyä purkit samalla, samassa tiskivedessä viimeiseksi. Saattoivat ne tiskit silloinkin kasaantua, mutta tiskattiin sitä kuitenkin edes pari kertaa viikoon!

Mutta nyt, kun on tiskikone, niin noista kierrätettävistä purkeista onkin tullut ióikea murheenkryyni, kun ei niitä viittikään sitten alkaa enää erikseen pesemään edes sitä muutamaa kertaa viikossa. Ja likaisina en kierrätykseen vie, se on periaatteeni, kuitenkin (vaikka jotkut tollot muut vievätkin, ja haju roskiksilla on sitä myöten karmea).

No, eipä oo kyllä tullu mieleenkään pestä noita purkkeja. Ihan turhaa .

Ja roskikset haisee aina, joo.

Vierailija
304/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää!

Vierailija
305/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää!

Olen jo kirjoittanut tänne kaikenlaista, mutta kun kerran pyydettiin lisää, niin en ole neljän vuoden asumisen aikana kertaakaan siirtänyt huonekaluja paikoiltaan siivotessani. Tosin en tiedä, tekevätkö sellaista muutkaan kovin usein. Ehkä kuitenkin useammin kuin minä :D Yhtä mattoa en ole myöskään siirtänyt kuin kerran tänä aikana, koska sen päällä on olohuoneen pöytä.

Mitäs vielä... En pyyhi koskaan pölyjä pattereista, paitsi yhdestä siirrettävästä, koska se on sähköpatteri. En myöskään ole ikinä pyyhkinyt pölyjä kirjahyllyistä. Neljän vuoden aikana olen siirtänyt eteisessä olevat kengät kahdesti imuroidakseni niiden alla olevan lattian. Kolme vuotta tässä asuttuani huomasin, että hitto vieköön, liesituulettimen päällä on melkoisesti pölyä! Nykyään pyyhin sitä aina välillä.

Olen edelleen sitä mieltä, että kotonani on melko siistiä.

Ai niin, en ole koskaan siivonnut parveketta. En ole kyllä yli vuoteen edes käynyt siellä.

Vierailija
306/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa! Iso osa näistä pohjanoteerauksistanne on sellaisia, jotka normaali ihminen hoitaa kahdessa minuutissa kuten pöntön pesu ja pöydän pyyhintä! Onko teillä jotenkin vähemmän tunteja vuorokaudessa kuin muilla?

Onkohan tässä sitten vaan itsekurista kysymys: sitten kun jonkun homman hoitaa, huomaa, että jaa no ei tuohon nyt niin kauan mennytkään, mutta kun ei vaan saa aikaiseksi. Ja kuulun siis itse just noihin, joilla saattaa vaikka jossain roskakaapin perukoilla lojua jotain vanhoja perunankuoria. Näen ne joka kerta, kun avaan se kaapin, mutten kuitenkaan kumarru niitä noukkimaan. Tai näkee siellä jääkaapin perällä sen unohtuneen rasian, mutta inhottaa edes ajatus ruveta sitä tyhjentämään ja niin se saa sitten olla, kunnes tulee joku yllättävä tarmonpuuska :-D  Niitä vaan tulee valitettavasti liian harvoin. Laiskuuttako vain?

Toisaalta sitten on nämä jutut, että puolukat homehtuu parvekkeelle. Sitä on oltu ahkerana ja poimittu ämpärikaupalla puolukoita. Mutta mitäs siinä välissä tapahtuu, kun ei saa niitä säilöttyä? Puhti vaan loppuu kesken.

Vierailija
307/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen friikkitarkka kierrätyksessä.

Mutta siinäpä sitten ongelma, että maito- ja piimäpurkit ym. seisovat viikkotolkulla tiskipöydällä odottamassa pesua...

Ennen ei ollut tiskikonetta, niin silloin tuli pestyä purkit samalla, samassa tiskivedessä viimeiseksi. Saattoivat ne tiskit silloinkin kasaantua, mutta tiskattiin sitä kuitenkin edes pari kertaa viikoon!

Mutta nyt, kun on tiskikone, niin noista kierrätettävistä purkeista onkin tullut ióikea murheenkryyni, kun ei niitä viittikään sitten alkaa enää erikseen pesemään edes sitä muutamaa kertaa viikossa. Ja likaisina en kierrätykseen vie, se on periaatteeni, kuitenkin (vaikka jotkut tollot muut vievätkin, ja haju roskiksilla on sitä myöten karmea).

No, eipä oo kyllä tullu mieleenkään pestä noita purkkeja. Ihan turhaa .

Ja roskikset haisee aina, joo.

No ei se valitettavasti kyllä ihan turhaa ole. Ohjeistus on nimenomaan, että kierrätykseen menevät kartonkipakkaukset pitäisi huuhdella ja niissä ei saisi olla ruoantähteitä tms. Yksi likainen/rasvainen kartonkipakkaus voi pilata koko kierrätyserän. Että jos ei viitsi kierrättäessä pestä paketteja, niin eikö voisi sitten vaan heittää ne sekajätteeseen? 

Vierailija
308/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa! Iso osa näistä pohjanoteerauksistanne on sellaisia, jotka normaali ihminen hoitaa kahdessa minuutissa kuten pöntön pesu ja pöydän pyyhintä! Onko teillä jotenkin vähemmän tunteja vuorokaudessa kuin muilla?

Mikä teitä kummastelijoita vaivaa?

Annan vertauksen:

teitä järjestyksen ja jynssäyksen ystäviä ei varmaankaan  -toivottavasti!-  häiritse, miten tiedän pihapuiden oksat ovat asettautuneet? Tai onko se runko vähän epäsiisti vaikka pikkurisuista, linnunpaskasta tms? Ette koe tarvetta mennä ja asetella oksia suuruusjärjestykseen ja hioa runkoa?

Vähän sama juttu on monella, joille asunnon tavarat ovat omalla paikallaan monessa eri kohdassa kämppää. Ei olla hirttäydytty siihen, että on yksi kohta/kama.

Vertauksellasi ei ollut mitään tekemistä viestini kanssa. Omat esimerkkini koskivat peruspuhtautta. Pöytää on toki helpompi pyyhkiä, jos sillä ei säilytä vaatteita ja likaisia vaippoja ja kaktusmultapussia, mutta se ei ollut pointtini. Kuka haluaa elää paskassa? Itse siivoan ehkä korkeintaan puoli tuntia viikossa, ellei keittiötöitä lasketa, ja koti on perussiisti. PUOLI TUNTIA VIIKOSSA ja olen siis no life himojynssääjä, joka haluaa mennä siivoamaan puita ulos. Joopa joo. Hankkikaa apua.

Vierailija
309/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sole niin tarkkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä sitten vaan itsekurista kysymys: sitten kun jonkun homman hoitaa, huomaa, että jaa no ei tuohon nyt niin kauan mennytkään, mutta kun ei vaan saa aikaiseksi. Ja kuulun siis itse just noihin, joilla saattaa vaikka jossain roskakaapin perukoilla lojua jotain vanhoja perunankuoria. Näen ne joka kerta, kun avaan se kaapin, mutten kuitenkaan kumarru niitä noukkimaan. Tai näkee siellä jääkaapin perällä sen unohtuneen rasian, mutta inhottaa edes ajatus ruveta sitä tyhjentämään ja niin se saa sitten olla, kunnes tulee joku yllättävä tarmonpuuska :-D  Niitä vaan tulee valitettavasti liian harvoin. Laiskuuttako vain?

Toisaalta sitten on nämä jutut, että puolukat homehtuu parvekkeelle. Sitä on oltu ahkerana ja poimittu ämpärikaupalla puolukoita. Mutta mitäs siinä välissä tapahtuu, kun ei saa niitä säilöttyä? Puhti vaan loppuu kesken.

Olin minäkin vielä pitkälle aikuisikään tuollainen. Sitten tajusin, kuinka paljon helpompaa elämä on, kun on rutiineja. Kun olen lukenut lehden, laitan sen roskiin (toki kierrätettäviin), kun menen ulos, vien roskat samalla, kun olen syönyt, tiskaan ja pyyhin pöydän, kun näen tahran pyyhkäisen sen jne. Kun lähden huoneesta, otan jotain mennessäni ja vien paikalleen (roskiin, tiskiin, hyllyyn) jne.

Minun ei tarvitse pitää mitään siivouspäiviä tai megajynssäyksiä, mutta silloin tällöin (yleensä loma-aikaan) valitsen jonkin kohteen, jonka sitten pesen ja järjestän kunnolla kuten jääkaapin tai ikkunat tai vaatekaapin.

Te sottapytyt lohdutelette itseänne näillä jutuilla, että kotinsa järjestyksessä pitävät joutuvat muka luopumaan ajastaan ja vapaudestaan ja kuluttavat aikana siivoten. Tämä ei useimmiten pidä paikkaansa. Kaaoksessa olevan kodin järjestäminen on toki suuri ponnistus, mutta siistin kodin siistinä pitäminen on lopulta hyvin helppoa.

Vierailija
310/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..en ole neljän vuoden asumisen aikana kertaakaan siirtänyt huonekaluja paikoiltaan siivotessani. Tosin en tiedä, tekevätkö sellaista muutkaan kovin usein. Ehkä kuitenkin useammin kuin minä :D Yhtä mattoa en ole myöskään siirtänyt kuin kerran tänä aikana, koska sen päällä on olohuoneen pöytä.

Et ole siirtänyt huonekaluja neljään vuoteen(!) ja olet sitä mieltä että kotonasi on siistiä??

Minä siirtelen huonekaluja parin viikon välein ja silti aina sohvaa tai nojatuolia tai tv-tasoa siirtäessä alta paljastuu hirveä kasa villakoiria, ja imuroin kuitenkin koko kodin vähintään kerran viikossa, keittiön ja olohuoneen useamminkin, joten en pysty edes kuvittelemaan mitä löytyy sohvan tai sängyn alta jos niitä ei ole siivottu vuosikausiin. :O

Vierailija
311/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin minäkin vielä pitkälle aikuisikään tuollainen. Sitten tajusin, kuinka paljon helpompaa elämä on, kun on rutiineja. Kun olen lukenut lehden, laitan sen roskiin (toki kierrätettäviin), kun menen ulos, vien roskat samalla, kun olen syönyt, tiskaan ja pyyhin pöydän, kun näen tahran pyyhkäisen sen jne. Kun lähden huoneesta, otan jotain mennessäni ja vien paikalleen (roskiin, tiskiin, hyllyyn) jne.

Minun ei tarvitse pitää mitään siivouspäiviä tai megajynssäyksiä, mutta silloin tällöin (yleensä loma-aikaan) valitsen jonkin kohteen, jonka sitten pesen ja järjestän kunnolla kuten jääkaapin tai ikkunat tai vaatekaapin.

Te sottapytyt lohdutelette itseänne näillä jutuilla, että kotinsa järjestyksessä pitävät joutuvat muka luopumaan ajastaan ja vapaudestaan ja kuluttavat aikana siivoten. Tämä ei useimmiten pidä paikkaansa. Kaaoksessa olevan kodin järjestäminen on toki suuri ponnistus, mutta siistin kodin siistinä pitäminen on lopulta hyvin helppoa.

Mutta tässähän se haaste just onkin: totta kai jokainen tajuaa, että paikat pysyy järjestyksessä, jos aina laittaa tavarat heti paikoilleen ja siivoaa sotkut saman tien. Mutta sen toteuttaminen ja niiden rutiinien luominen onkin sitten toinen juttu. Aina välillä ryhdistäydyn, heittäydyn konmarittamaan, siivoan keittiön heti ruokailun jälkeen ja komennan lapset illalla keräämään lelujaan. Se vaan, kun tuollainen vaihe kestää aina ehkä muutaman päivän :-D Te, jotka olette muuttuneet pysyvästi järjestelmällisiksi ja siisteiksi, antakaa ihmeessä vinkkejä!

Vierailija
312/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tässähän se haaste just onkin: totta kai jokainen tajuaa, että paikat pysyy järjestyksessä, jos aina laittaa tavarat heti paikoilleen ja siivoaa sotkut saman tien. Mutta sen toteuttaminen ja niiden rutiinien luominen onkin sitten toinen juttu. Aina välillä ryhdistäydyn, heittäydyn konmarittamaan, siivoan keittiön heti ruokailun jälkeen ja komennan lapset illalla keräämään lelujaan. Se vaan, kun tuollainen vaihe kestää aina ehkä muutaman päivän :-D Te, jotka olette muuttuneet pysyvästi järjestelmällisiksi ja siisteiksi, antakaa ihmeessä vinkkejä!

Minulla muutos tapahtui pikkuhiljaa aikuistumisen myötä. Yli kaksikymppisenä tajusin, että en halua elää esim. tiskiröykkiön keskellä. Kolmekymppisenä vakiintuivat tietyt siivousrutiinit. Viimeisin vaihe tuli vasta nelikymppisenä, kun tajusin, mikä taakka tuo liika tavara on ja miten ihanaa siitä on luopua. Sitä ennen oli tullut hahmotettua, että kaikella pitää olla paikkansa eivätkä kynsileikkurit kuulu avainlaatikkoon vain siksi, että ne sattuivat olemaan kädessä juuri, kun kävelin siitä ohi.

Minua motivoi, kun tajusin elämän helpottuvan, ei vaikeutuvan näiden rutiinien myötä. Miksi en tekisi elämääni helpommaksi? On hyvä myös tajuta, että useinkaan ei tarvitse tehdä mitään lisää tai enemmän vaan tehdä oikein ja oikeaan aikaan. Vaikka tuo mainitsemasi keittiön siivoaminen; se ei vie yhtään enemmän aikaa, jos teet sen heti, verrattuna siihen, että elät päivän sotkussa ja teet sen vasta myöhemmin.

Vierailija
313/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuhuh, mie tosiaan luulin olevani laiska siivooja! Joo on mulla tuossa valtava tiskivuori ja koneessa puhtaat tiskit, mutta kyllä mie ne joka päivä laitan kuntoon. Meillä myös imuroidaan vähintään kerran viikossa, välillä useammin fiiliksen ja tarpeen mukaan. Meillä ei oikeastaan ole koskaan kovinkaan likaista. Joulukoristeet yms. on kyllä edelleen  eteisessä laatikoissa odottamassa että vietäis takaisin varastoon, mutta sinne ei juuri nyt mahdu. :D

Toisinaan jotkut pikkujutut jäävät tekemättä pitkäksikin aikaa ja ne ärsyttää, mut aina ei saa aikaiseksi.Et ehken mie ookkaan niin mahottoman laiska siivooja.

Joskus teininä oli tosi epämiellyttävää käydä kavereilla kylässä, kun kissan tai koiran jätöksiä saattoi löytää ihan mistä tahansa. Nurkasta, keskeltä huoneen lattiaa, sohvalta, jopa sängyistä. Perhe itse ei oikeastaan juuri välittänyt. Yh, kerran olin kaverini luona yötä ja haistoin selkeän kissanp*skan hajun jostain läheltä, ajattelin ettei ole varmaan hiekkalaatikkoa putsannut ja se haju leijailee sieltä. Myöhemmin löysin hajunlähteen patjani ja seinän välistä... En ole sen jälkeen käynyt tällä ystävällä kylässä...

Vierailija
314/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli mahataudissa ja jatkoi oksentelua kylpyhuoneen lattialle kun ei kerennyt wc pöntölle. No kylpyhuoneen lattialle oli jäänyt lojumaan suihkuleluja, ihan laidasta laitaan kaikkea ei pelkästään jotain muovisia ankkoja. Myös joku barbi mukaanlukien yms.

Ehdin vain huuhdella vedellä leluista oksennukset pois ja pistin ämpäriin tarkoituksenani pestä lelut kunnon aineilla kun kaiken tohinan keskellä kerkeän.

Se samainen ämpäri on lojunut saunan lauteilla jo reippaasti yli puolivuotta ja aina vaan nostan sen saunaan mennessä pesukoneen päälle ja sitten saunomisen jälkeen takaisin lauteille.

Vierailija
315/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..en ole neljän vuoden asumisen aikana kertaakaan siirtänyt huonekaluja paikoiltaan siivotessani. Tosin en tiedä, tekevätkö sellaista muutkaan kovin usein. Ehkä kuitenkin useammin kuin minä :D Yhtä mattoa en ole myöskään siirtänyt kuin kerran tänä aikana, koska sen päällä on olohuoneen pöytä.

Et ole siirtänyt huonekaluja neljään vuoteen(!) ja olet sitä mieltä että kotonasi on siistiä??

Minä siirtelen huonekaluja parin viikon välein ja silti aina sohvaa tai nojatuolia tai tv-tasoa siirtäessä alta paljastuu hirveä kasa villakoiria, ja imuroin kuitenkin koko kodin vähintään kerran viikossa, keittiön ja olohuoneen useamminkin, joten en pysty edes kuvittelemaan mitä löytyy sohvan tai sängyn alta jos niitä ei ole siivottu vuosikausiin. :O

No ei kotini todellakaan ole tämän palstan standardeilla siistiä nähnytkään, mutta tilanne on ollut niin valtavan, käsittämättömän paljon pahempi, että minun näkökulmastani asuntoni on nyt hyvinkin siisti. "Hirveä kasa villakoiria" kun ei ole mitään verrattuna siihen, että aiemmin ympäri asuntoani oli vaate- ja tavarakasoja, lattia oli aina tahrainen ja roskainen, keittiössä oli uskomaton kaaos ja vessa vuosiakin pesemättä. Nykyään siivoan parin kuukauden välein ja tiskaankin useamman kerran viikossa. Ja olen muuten ihan helvetin ylpeä siitä, että kykenen tähän, olen nimittäin ihan yhtä masentunut kuin niinä sotkuvuosina, olen vain vähitellen opetellut pitämään kotini siedettävässä kunnossa. Raskaalta sekin edelleen tuntuu, mutta sen verran juuri ja juuri jaksan. Siirtele sinä huonekaluja ihan niin paljon kuin haluat, mutta minulta ei siihen voimia liikene.

Vierailija
316/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän huonekaluistakin, tuo mitä sieltä löytyy, jos niitä ei siirrä vuosiin... Jos sohva on korkea-alustainen, niin saahan sieltä alta omuroitua ja luututtua ilman siirtelyäkin. Jos taas esim. joku lipasto on jalaton, niin ei senkään alle ihan hirveitä roskakasoja pääse kertymään. ;)

Vierailija
317/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tätä keskustelua lukiessani että täällä ihmiset vastaavat aiheeseen ja saavat sitten ihmettelyä ja kummastelua joiltakin osakseen...No eikö tässä nyt ole tullut selväksi että kaikilla taitaa olla se jokin heikko kohta siivoukessa eikä kenenkään tarvitse varta vasten käydä sitä kirjoittajalle ihmettelemään!! Ärsyttävää lukea ketjua kun jotkut sieltä tarttuu ja ärsyyntyy jostain viestistä.

Vierailija
318/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole useimmiten juuri se kertynyt kaaos, mikä sitten hyydyttää. Kun ei tiedä enää edes, mistä aloittaisi sitten, kun kaaokseen on JO jouduttu. Eikä siinä sitten enää riitäkään mikään "puoli tuntia viikossa" (toki sekin vähän auttaisi, mutta - kun on jo lannistunut, niin on). Masennus on yksi suurimmista syistä varmasti, mikä kaaokseen johtaa. Kun on niin uupunut, ettei vain enää millään jaksa edes sukkaa lattialta nostaa tai paitaa napittaa, vaikka "eihän siihen mene kuin muutama sekunti"! Nii-in, ei mene, ei. Mutta kun sekin on liikaa. :/

Toisekseen voi olla, että siivottomuus on tullut jo kotoa, ehkä jopa sukupolvien takaa, joten monilla ei ole edes käsitystä monestakaan jutusta. Esim. hygieenisyystaitoja tai muutenkaan tietoa siitä, mikä vaikuttaa mihinkin ja missä kohtaa. Ei välttämättä ole syy-seuraus-tajua kodinhoidollisissa asioissa.

Joku esim. pyyhkii pöytärätillä myös sen lattialle roiskuneen maidon eikä viitsi hakea lattialuutua "pikkujuttua" varten, ehkä pyyhkii keittiöluutulla myös vessanlavuaarin, koska vessassa ei ole eri rättiä ja "näin on meillä aina tehty". Eikä tule edes ajatelleeksi, että joka paikkaan pitäisi olla omat rättinsä ja välineensä erikseen. Joku jättää talvella metriset lumet lapioimatta parvekkeelta, kun ei tiedä eikä älyä, että se tekee hallaa talon rakenteille ja näkyy ehkä alakerran naapurinkin parvekkeen katossa maalien rapautumisena ja kosteusvauriona. - Jne., jne., jne.

Jollakin voi olla vain yksi tai muutama "sokea piste" kodinhoidossa, jotka naurattavat ja huvittavat itseäkin, mutta jotka eivät vain jostain syystä koskaan hoidu säällisesti. :)

Tähän ketjuun tulee nyt ihan liikaa näitä kukkahattu-kauhistelijoita, vaikka aihe ei ollut "Tule kauhistelemaan muiden siivottomuutta". :(

Vierailija
319/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin vuosia sitten vielä asuin oikeasti kuin pellossa. Asuntoni oli lähes kuin siitä Hoarders-ohjelmasta, lattiat täynnä sanomalehtiä ja muuta roskaa, niin että siellä meni sellaisia polkuja. Olutpulloja ja tölkkejä valtavasti ympäriinsä, olohuoneen pöytä roskan peitossa. Myös pöytä on ympäröity pulloilla. Voitte kuvitella, että tuollaisessa ympäristössä banaanikärpäset viihtyivät, nehän oikein kukoistivat tuolla roskan keskellä. Huomasin, että niitä esiintyi sellaisissa jaksoissa. Aluksi niitä oli vain vähän, mutta viikon parin päästä niitä oli jo huomattavasti enemmän. Keittiöön kun meni, niin siellä usein törmäsin sellaiseen kärpäspilveen, tunsi kun ne pikkukärpäset osuivat kasvoihini ja huuliini. Ja kuuli kun ne surisivat hiljaa. Kärpäset pörräsivät ja lisääntyivät noin pari viikkoa ja sitten ne katosivat. Olin yllättynyt, mutta mielissäni kun pääsin niistä. Mutta sitten joskus viikon parin päästä, niitä ilmestyi taas! Ja taas niitä oli aluksi vähän, mutta sitten lisääntyivät, kukoistivat ja jälleen katosivat. Tämä sykli pääsi toistumaan muutamaan kertaan, kunnes sain otettua itseäni niskasta kiinni ja siivosin asuntoni.

Upeeta, mahtavaa, että olet saanut itteäsi niskasta kiinni!!! :) Peukut sulle! :)

Vierailija
320/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lähes aina tosi siistiä, tykkään siivota ja esim. imuroin &pyyhin lattiat monta kertaa viikossa. Koti on aina siis "vieraskuntoinen".

MUTTA en tajua, mikä minuun menee autossa! Kaikki, siis aivan kaikki jää juuri siihen, mihin sattuu kädestä tippumaa. Päiväkodista tulleet likavaatepussit, autossaolon kestävät kauppaostokset (kuten wc-paperit), termosmukit, roskat, you name it. Puoliso niitä sitten kiroten keräilee sieltä 🙈

Tämä on muuten YLLÄTTÄVÄN monen ongelma, tämä auton siistinä pitäminen! :D ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi