Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnustetaan äärimmäisiä pohjanoteerauksia siivouksessa/kodinhoidossa!

Vierailija
21.01.2017 |

Pyyhin äsken keittiön pöydältä massiivisen pölykerroksen ja tajusin samalla, että se on viimeksi pyyhitty joulupäivän ateriaa varten. Olen sairas ja välillä jaksaminen olematonta, joten tällaisia pääsee sattumaan. Mutta kylläpä keittiön ilme raikastui kummasti! Kerro omasi!

Kommentit (398)

Vierailija
321/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii-in kirjoitti:

Äitini tuli kerran käymään, kun koti oli aika sotkuinen. Olin lyhentänyt kylpyammetta rälläkällä olohuonessa, jotta se mahtuisi vessaan. Lisäksi olin heitellyt hedelmien kuoria olohuoneen lattialle, sillä samalla ne siitä kerää kuin kylpyammeen osat.

Äiti alkoi selittämään, että nyt täytyy varata aika psykologille, ja mennä kertomaan kuinka sotkuista kotona on. Olin vähän vastahakoinen, mutta äiti sanoi olevansa tosissaan. Lopulta totesin, että jos itse olisin psykologi, ja joku tulisi valittamaan että kotona on sotkuista, sanoisin potilaalle että mitä hän täällä tekee ja menkööt kotiin siivoamaan. 

Kerro ihmeessä vähän tarkemmin, miten tuo kylpyammeen lyhentäminen muka onnistuu/onnistui? :O Miten sinä sait siitä taas vettä pitävän kylpyammeen lyhennyksen jälkeen..?

- Oliko tämä trolli vai ihanko oikeasti aloit tollaseen operaatioon? :O :D

Vierailija
322/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tämä ei ole jeesustelu-ketju. Eikä ketju, jossa tarvitsee ylentää itsensä muiden yläpuolelle. Ylimielisyys, itsensä korottaminen ja ymmärtämättömyys/kapeakatseisuus ovat paljon kuvottavampia asioita toisessa ihmisessä, kuin epäsiisti, tai jopa siivoton kämppä. Joten ihan turhaan tunnette ylemmyydentunnetta, kun teillä puuttuu selvästi myötäelämisen ja empatian palikoita itseltänne.

Tsemppiä kaikille, tiedän millaista on, kun voimat vain yksinkertaisesti loppuu. Jos saa nukuttua toistuvasti 1-3 tuntia yössä, niin jo viikon jälkeen joku sukkien noukkiminen ja tavaroiden paikalleen laittaminen menettää merkityksensä. Varsinkin jos pahojen univaikeuksien lisäksi pitää kuitenkin pystyä käymään koulussa ja/tai töissä.

Meillä ei ole mitenkään järkyttävän epäsiistiä silti ollut koskaan, mutta ymmärrän sen mekanismin, miten tilanne voi eskaloitua niin pahaksi.

Ehkä pahimpina ollut omalla kohdalla sellaisten mattojen heittäminen roskiin, joille koira oli veriripuloinut ihan antaumuksella. Mulla oli käsi paketissa, en pystynyt pesemään ja rahaa ei ollut pesettämiseen. Koiralla oli todella paha ripuli/oksennustauti ja sai sotkettua lähes kaikki matot. Todella pieni vessa (just ja just pönttö,lavuaari ja pieni suihkunurkkaus mahtu samaan koppiin), joten ei voinu liottaa missään. Oli lisäksi talvi. Tuon jälkeen meillä ei ole mattoja enää ollut eikä tule ennenkuin koirasta aika jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa! Iso osa näistä pohjanoteerauksistanne on sellaisia, jotka normaali ihminen hoitaa kahdessa minuutissa kuten pöntön pesu ja pöydän pyyhintä! Onko teillä jotenkin vähemmän tunteja vuorokaudessa kuin muilla?

Mikä teitä kummastelijoita vaivaa?

Annan vertauksen:

teitä järjestyksen ja jynssäyksen ystäviä ei varmaankaan  -toivottavasti!-  häiritse, miten tiedän pihapuiden oksat ovat asettautuneet? Tai onko se runko vähän epäsiisti vaikka pikkurisuista, linnunpaskasta tms? Ette koe tarvetta mennä ja asetella oksia suuruusjärjestykseen ja hioa runkoa?

Vähän sama juttu on monella, joille asunnon tavarat ovat omalla paikallaan monessa eri kohdassa kämppää. Ei olla hirttäydytty siihen, että on yksi kohta/kama.

Vertauksellasi ei ollut mitään tekemistä viestini kanssa. Omat esimerkkini koskivat peruspuhtautta. Pöytää on toki helpompi pyyhkiä, jos sillä ei säilytä vaatteita ja likaisia vaippoja ja kaktusmultapussia, mutta se ei ollut pointtini. Kuka haluaa elää paskassa? Itse siivoan ehkä korkeintaan puoli tuntia viikossa, ellei keittiötöitä lasketa, ja koti on perussiisti. PUOLI TUNTIA VIIKOSSA ja olen siis no life himojynssääjä, joka haluaa mennä siivoamaan puita ulos. Joopa joo. Hankkikaa apua.

Kysyt "kuka haluaa elää paskassa?". ööö..paskakärpänen?

Joo, me suurpiirteisemmät eletään ihan ehdassa paskassa? Tämä on se ikuisuuskysymys: missä vaiheessa puhdas muuttuu paskaiseksi. Lautaselta syödään ruokaa, kaikki puhdasta. Kuinka monen minuutin kuluttua syömisen jälkeen lautanen muuttuu paskaiseksi?

Pölynukkaa on palleroina, mutta so? Ei se ole niin vaarallista saati paskaista. Ei ehkä kaikkein miellyttävintäkään, mutta ei niin paha, että niitä pölypalleroita viitsisi stalkata.

Se ei vaan haittaa pätkääkään, vaikka pinnoilla on muutakin kuin kiiltoa. Ehta paska kyllä vedetään viemäristä alas.

Vierailija
324/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sole niin tarkkaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä vaivaa! Iso osa näistä pohjanoteerauksistanne on sellaisia, jotka normaali ihminen hoitaa kahdessa minuutissa kuten pöntön pesu ja pöydän pyyhintä! Onko teillä jotenkin vähemmän tunteja vuorokaudessa kuin muilla?

Onkohan tässä sitten vaan itsekurista kysymys: sitten kun jonkun homman hoitaa, huomaa, että jaa no ei tuohon nyt niin kauan mennytkään, mutta kun ei vaan saa aikaiseksi. Ja kuulun siis itse just noihin, joilla saattaa vaikka jossain roskakaapin perukoilla lojua jotain vanhoja perunankuoria. Näen ne joka kerta, kun avaan se kaapin, mutten kuitenkaan kumarru niitä noukkimaan. Tai näkee siellä jääkaapin perällä sen unohtuneen rasian, mutta inhottaa edes ajatus ruveta sitä tyhjentämään ja niin se saa sitten olla, kunnes tulee joku yllättävä tarmonpuuska :-D  Niitä vaan tulee valitettavasti liian harvoin. Laiskuuttako vain?

Toisaalta sitten on nämä jutut, että puolukat homehtuu parvekkeelle. Sitä on oltu ahkerana ja poimittu ämpärikaupalla puolukoita. Mutta mitäs siinä välissä tapahtuu, kun ei saa niitä säilöttyä? Puhti vaan loppuu kesken.

Olin minäkin vielä pitkälle aikuisikään tuollainen. Sitten tajusin, kuinka paljon helpompaa elämä on, kun on rutiineja. Kun olen lukenut lehden, laitan sen roskiin (toki kierrätettäviin), kun menen ulos, vien roskat samalla, kun olen syönyt, tiskaan ja pyyhin pöydän, kun näen tahran pyyhkäisen sen jne. Kun lähden huoneesta, otan jotain mennessäni ja vien paikalleen (roskiin, tiskiin, hyllyyn) jne.

Minun ei tarvitse pitää mitään siivouspäiviä tai megajynssäyksiä, mutta silloin tällöin (yleensä loma-aikaan) valitsen jonkin kohteen, jonka sitten pesen ja järjestän kunnolla kuten jääkaapin tai ikkunat tai vaatekaapin.

Te sottapytyt lohdutelette itseänne näillä jutuilla, että kotinsa järjestyksessä pitävät joutuvat muka luopumaan ajastaan ja vapaudestaan ja kuluttavat aikana siivoten. Tämä ei useimmiten pidä paikkaansa. Kaaoksessa olevan kodin järjestäminen on toki suuri ponnistus, mutta siistin kodin siistinä pitäminen on lopulta hyvin helppoa.

Eiköhän se ole useimmiten juuri se kertynyt kaaos, mikä sitten hyydyttää. Kun ei tiedä enää edes, mistä aloittaisi sitten, kun kaaokseen on JO jouduttu. Eikä siinä sitten enää riitäkään mikään "puoli tuntia viikossa" (toki sekin vähän auttaisi, mutta - kun on jo lannistunut, niin on). Masennus on yksi suurimmista syistä varmasti, mikä kaaokseen johtaa. Kun on niin uupunut, ettei vain enää millään jaksa edes sukkaa lattialta nostaa tai paitaa napittaa, vaikka "eihän siihen mene kuin muutama sekunti"! Nii-in, ei mene, ei. Mutta kun sekin on liikaa. :/

Toisekseen voi olla, että siivottomuus on tullut jo kotoa, ehkä jopa sukupolvien takaa, joten monilla ei ole edes käsitystä monestakaan jutusta. Esim. hygieenisyystaitoja tai muutenkaan tietoa siitä, mikä vaikuttaa mihinkin ja missä kohtaa. Ei välttämättä ole syy-seuraus-tajua kodinhoidollisissa asioissa.

Joku esim. pyyhkii pöytärätillä myös sen lattialle roiskuneen maidon eikä viitsi hakea lattialuutua "pikkujuttua" varten, ehkä pyyhkii keittiöluutulla myös vessanlavuaarin, koska vessassa ei ole eri rättiä ja "näin on meillä aina tehty". Eikä tule edes ajatelleeksi, että joka paikkaan pitäisi olla omat rättinsä ja välineensä erikseen. Joku jättää talvella metriset lumet lapioimatta parvekkeelta, kun ei tiedä eikä älyä, että se tekee hallaa talon rakenteille ja näkyy ehkä alakerran naapurinkin parvekkeen katossa maalien rapautumisena ja kosteusvauriona. - Jne., jne., jne.

Jollakin voi olla vain yksi tai muutama "sokea piste" kodinhoidossa, jotka naurattavat ja huvittavat itseäkin, mutta jotka eivät vain jostain syystä koskaan hoidu säällisesti. :)

Tähän ketjuun tulee nyt ihan liikaa näitä kukkahattu-kauhistelijoita, vaikka aihe ei ollut "Tule kauhistelemaan muiden siivottomuutta". :(

Tuosta olen ihan samaa mieltä, että nimenomaan se kaaos saa olon niin toivottomaksi, ettei yhtään mitään kannata enää tehdä, koska sen selvittäminen on kuitenkin täysin ylivoimainen urakka. Olen myös omasta kokemuksesta huomannut sen, että kotoa saadut opit vaikuttavat valtavasti... En esimerkiksi vuosikausiin tajunnut, että vessaa pitää pestä, koska en lapsuudenkodissani ikinä ollut näkemässä sitä vessanpesua, se vain oli aina puhdas. Ja kun on masentunut ja uupunut, ei ajatus kulje sillä tavoin, että tajuaisi, että jotain pitäisi tehdä kun se ei nyt itsestään pysy puhtaana.

Mutta ihan ohiksena tuosta lumien lapioinnista parvekkeelta! Miten se on tarkoitus tehdä? Taloyhtiömme säännöt kieltävät lumen pudottamisen parvekkeelta, mutta säännöissä kuitenkin lukee myös, että parvekkeet on puhdistettava lumesta. Mihin se lumi oikein on tarkoitus viedä? Kun sitä tulee paksulti, niin aika pitkä prosessi olisi sitä tuoda esimerkiksi vessan altaaseen sulamaan. En vain tajua. Olen talvisin tuijotellut sitä parvekkeeni lumihankea ikkunasta, mutten ole keksinyt mitään ratkaisua.

Vierailija
325/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihan ohiksena tuosta lumien lapioinnista parvekkeelta! Miten se on tarkoitus tehdä? Taloyhtiömme säännöt kieltävät lumen pudottamisen parvekkeelta, mutta säännöissä kuitenkin lukee myös, että parvekkeet on puhdistettava lumesta. Mihin se lumi oikein on tarkoitus viedä? Kun sitä tulee paksulti, niin aika pitkä prosessi olisi sitä tuoda esimerkiksi vessan altaaseen sulamaan. En vain tajua. Olen talvisin tuijotellut sitä parvekkeeni lumihankea ikkunasta, mutten ole keksinyt mitään ratkaisua.

No onpas oudot säännöt! :O :D

Kantaa muovikasseilla ulos - tai vielä villimpi keino: sulattaa pikkuhiljaa omiin viemäreihin..?

- Ei, vaan tuota sinun pitää varmaan kysyä ihan siltä taloyhtiöltä itseltään. :) Varmaan löytyy sieltä käytävän ilmoitustaululta joku yhteystieto isännöitsijälle, taloyhtiön hallituksen jäsenille tai edes talonmiehelle?

Vierailija
326/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön osakkaana toki tiedän, että putkiremontti on kerrostaloomme suunnitteilla, mutta tänään postiluukusta oli tipautettu hyvin kuumottava tiedote: "Suunnittelijat tekevät huoneistokierroksen tarkentaakseen tietojaan taloyhtiöstä. Huoneistokierros tehdään [mm. minun huoneistossani 2 viikon ja 1 päivän päästä].

Huoneistokierroksella tulee päästä jokaisen asunnon jokaiseen huoneeseen."

Kolmioni yksi huone sekä ikkunallinen vaatehuone ovat aivan romuvarastona, joiden esim. lämpöpattereita en ole nähnyt vuosikausiin. En voi vastustaa jätelavoilta dyykkaamista, vaan olen aseeton käyttökelpoisen. ilmaisen tavaran edessä, jota saan jumpattua lavoilta itselleni täällä tiheästi asutussa Helsingin kantakaupungissa! Olohuone, makuuhuone, keittiö ja kylppäri ovat ok, mutta mainitut kaksi huonetta olen päästänyt himohamstraus-kuntoon. Kun en ole jaksanut täydellisesti konmarittaa kotiani, olen kiireisenä yksityisyrittäjänä antanut olla. Ja kahden viikon ja yhden päivän päästä paska iskee tuulettimeen.

Vierailija
327/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön osakkaana toki tiedän, että putkiremontti on kerrostaloomme suunnitteilla, mutta tänään postiluukusta oli tipautettu hyvin kuumottava tiedote: "Suunnittelijat tekevät huoneistokierroksen tarkentaakseen tietojaan taloyhtiöstä. Huoneistokierros tehdään [mm. minun huoneistossani 2 viikon ja 1 päivän päästä].

Kolmioni yksi huone sekä ikkunallinen vaatehuone ovat aivan romuvarastona, joiden esim. lämpöpattereita en ole nähnyt vuosikausiin. En voi vastustaa jätelavoilta dyykkaamista, vaan olen aseeton käyttökelpoisen. ilmaisen tavaran edessä, jota saan jumpattua lavoilta itselleni täällä tiheästi asutussa Helsingin kantakaupungissa! Olohuone, makuuhuone, keittiö ja kylppäri ovat ok, mutta mainitut kaksi huonetta olen päästänyt himohamstraus-kuntoon. Kun en ole jaksanut täydellisesti konmarittaa kotiani, olen kiireisenä yksityisyrittäjänä antanut olla. Ja kahden viikon ja yhden päivän päästä paska iskee tuulettimeen.

Muutin vastaremontoituun asuntoon. Täällä on takuutarkistuksia eri toimijoiden puolelta, muitakin huoltotehtäviä, on lämpötilan säätely-yrityksiä eli jatkuvasti joku ramppaa, on ollut pakko siivota tosin ei tämä pahassa kunnossa ole, siis siivoan,

Vierailija
328/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahah tuli mieleen, asuin pari vuotta sitten yksinäni ja en jaksanu tiskata. Kaikki astiat ja välineet käytetty. Laitoin kaikki ikean kassiin ja pistin ne vanhempien luona tiskikoneeseen. Tietenkin niin,että he eivät olleet kotona. 😗

En pese myöskään ikkunoita.

Ja keittiönpöytä on ihan likanen,ketsuppia,voita,maitoa,ruokaa yms. Turha sitä putsata ku lapset on kotona. Voi sitte pestä ku lähtevät,koska se olis muutenki joka sekunti iha paskanen ja ku putsais ni siinä olis taas likaa.

Vierailija
329/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siisti ihminen ja kämppä näyttää yleisesti aina siistiltä, mutta muutamia asioita on... Mulla on tosi pieni kämppä, joten osa tavaroista on alhaalla varastossa ja haen aina tarpeen mukaan. Siellä ei oikeastaan ole hirveästi mitään turhaa, mutta aivan turha pitää miniasunnossa esim kaikkien vuodenaikojen takkeja kun naulakkoon mahtuu vain pari, tai ompelukonetta kun käytän pari kertaa vuodessa, yms sellaista. Viime kesän ja syksyn takit ovat vielä tuossa naulakossa takkivyöryn alla. Matkalaukku joulun reissun jälkeen makaa vielä keskellä lattiaa (olen sentään saanut tyhjennettyä!). Varastoon meneminen on vaan niin työlästä, vaikka hommaan menisi ehkä 2 minuuttia.

Roskat taas osaan viedä heti kun roskis täyttyy, mutta en osaa pestä sitä niiden paikkaa lavuaarin alta. Ei ole mikään kovin törkyinen (vielä), mutta muutamia muruja ja vähän hajua löytyy. Jääkaapin pesu on myös aika harvinainen toimenpide, uunia en ole pessyt koskaan vaikka hella on ihan valkoinen. Kylppärin pesen vain suihkulla huuhtelemalla, saumojen ja kaakeleiden jynssäys koko vessasta tuntuu niin työläältä, vaikka aika koppi onkin. Vessaharjan voisi myös vaihtaa, se ei ole enää valkoinen. Pyykit pesen vasta kun alusvaatteet ja sukat ovat loppuneet (eli kuukauden kahden välein, toisaalta tämä säästää energiaa kun pesen näin vain täysiä koneellisia)

Kaikki muut kotityöt kyllä hoituvat helpolla, ei mikään ongelma laittaa puhtaita pyykkejä, imuroida, laittaa tavarat takaisin laatikoihin ja hyllyihin, huolehtia tiskit yms.

Vierailija
330/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tartte saada kuin raivattua pattereiden edustat ja sellaset paikat, jotka jotenkin kuuluvat pustkistosysteemeihin, ja jonkinlainen polku sinne niiden äärelle, että tarkastuksen tekijät pääsevät / näkevät sinne. :) Eli vaikka vain siirtäisit "tavaravuoria" pikkasen sivuun, niin tarkastajille ei muuten kuulu pätkääkään, minkä näköistä asunnossa on. Ja näkevät varmaan paljon pahempaakin, että... ;)

Onnesi on, jos sulla on muuten suht avaraa ja siistiä, koska enimmäkseenhän putkiremppa koskee kylppäriä, keittiötä ja eteistä, joissa nuo remppamiehet tulevat sit enempi pyörimään. :)

Vierailija
331/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*putkistosysteemeihin

Vierailija
332/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmioni yksi huone sekä ikkunallinen vaatehuone ovat aivan romuvarastona, joiden esim. lämpöpattereita en ole nähnyt vuosikausiin. En voi vastustaa jätelavoilta dyykkaamistan.

Jos varastosi muodostavat riskin esim tulipalotilanteessa, sinua voi vaatia hoitamaan rojut pois. Tai laskuttaa työstä.

Vierailija
333/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin nykyiseen asuntooni reilut kaksi vuotta sitten, jaksoin pitkään pitää asunnon kunnossa. Imuroin ja moppasin jokatoinen päivä ja samoin pidin keittiön pinnat puhtaana, sekä vessan. Nykyään on ihan toisin. Tälläkin hetkellä on tiskipöytä kuin hävityksen kauhistus, viimeksi on imuroitu n. viikko sitten, samoin viikko sitten pestyt pyykit on edelleen telineellä roikkumassa. Paperinkeräyskassi on saanut täyttyä eteisessä aivan liian pitkään, enkä viitsi edes sanoa, miltä ikkunat näyttävät ja paljonko on pahveja pitkin keittiötä. Sanomattakin selvää, että mulla on ilmennyt "vähän" elämänhallintaongelmia viimeisen vuoden aikana. Miesystävä ei onneksi välitä, oma asuntonsakaan ei ole kovin siisti. Tai no, ehkä olisi parempi, jos se vähän potkisi persiille. :D

Vierailija
334/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen välillä täysin fanaattinen siivouksen kanssa, en tosin yhtä paha kun monet täällä, mutta esim sukulaisiini ja ystäviini katsottuna. Tiettyinä kausina esim skippaan aina yhden päivän koulusta ja siivoan koko päivän. Joka viikko. Ja yleensä sitä sotkua tai pikemminkin "sotkua" on kerennyt jo tulemaan, kun asun kahden muun ihmisen kanssa ja koiran. Koirasta siis itsessään ei lähde karvaa paljon ollenkaan. Harvoin on meillä sotkuista, mutta näillä kahdella muulla on hiukan erilainen siisteys käsitys kun minulla, ja se taas aiheuttaa kausia jolloin en jaksa siivota ollenkaan koska kohta on taas "sotkuista". Ja tämä sotku on luokkaa paperin pala jossain, lusikka tiskipöydällä ja sukat olohuoneessa, ja vilttiä ei ole käytön jälkeen viikattu takaisin paikoilleen. Tämä aiheuttaa minulle hyvin suurta ahdistusta, varsinkin kun tiedän että kyllähän nyt omassa kodissaan saa elää, eikä aina tarvitse kaiken olla tiptop, mutta mutta. Näinä siivous kausina sitten mäkätän ja kuljen perässä laittamassa kaiken paikoilleen, ja yritän hillitä sitä koska ei ole reilua vaatia sitä näiltä kahdelta muulta, varsinkin kun he ovat enemmistö tässä asunnossa, niin minunkin pitäisi kunnioittaa heidän käsitystään siisteydestä. Parhainta minun olisi asua yksin, missä kaikki olisi omassa hallinnassa, mutta tämäkin järjestely tehtiin sen takia kun olemme opiskelijoita ja näin tulee kaikille halvemmaksi, ja mitään muita ongelmia meillä ei ole asumisen suhteen. Esim toisten naamat ei vituta, mikä olisi huomattavasti suurempi ongelma. Ja hekin ovat kunnioittaneet minua tässä, ja tekevät parhaansa mukaan, ja yrittävät pitää siistinä parhaansa mukaan, he eivät vain ajattele samoja asioita sotkuna kuin minä. Ja kun en pysty pitämään kotia koko ajan kiiltävän puhtaana ja kaikkea oikeilla paikoilla niin masennun, ja nyt en ole siivonnut kunnolla melkein kahteen kuukauteen. Lähinnä imuroinut muutaman kerran ja pyyhkinyt tasoja. Ainut sotku jota siedän ja josta en masennu on koirani lelut lattialla. Eihän tämä ole niin paha kuin muissa tapauksissa tässä ketjussa, mutta omasta mielestäni tämä jotenkin sopii tähän ketjuun (?) koska vaikka meillä on hyvin hyvin harvoin sotkuista tai likaista niin ei minullakaan terve suhtautuminen ole siivoukseen. Sanomattakain selvää varmaan että minulla on muitakin ongelmia :D ja loppuun vielä, vaikka olen hyvin tarkka siisteydestä muuten, niin jostain syystä en omassa huoneessani saa vaatteita takasin kaappiin, vaan minulla on hirveän kokoinen vaatekasa sohvalla, ja käytettyjä sukkia lattialla. Aina kun pesen pyykkiä niin käyn vaatekasan läpi, että mitkä ovat likaisia, vien ne pyykkiin ja laitan puhtaat kaappiin.

Vierailija
335/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen joka 2kk ikkunat.

Imuroin päivittän

Pesen 3 krt vk lattian

Pesen vaatteet päivittäin

Siivoon pölyt päivittäin

Tiskaan päivittäin

Pesen ovet ja kaapit 2krt vk

Siivoon sohvien tai sänkyjen alta 2vk 1 kerta.

Pesen vessan päivittäin jopa enemmän kun keran

Yms............................................... ...,,,,,,,, Lista jatkuu edelleen

Vierailija
336/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pesen joka 2kk ikkunat.

Imuroin päivittän

Pesen 3 krt vk lattian

Pesen vaatteet päivittäin

Siivoon pölyt päivittäin

Tiskaan päivittäin

Pesen ovet ja kaapit 2krt vk

Siivoon sohvien tai sänkyjen alta 2vk 1 kerta.

Pesen vessan päivittäin jopa enemmän kun keran

Yms............................................... ...,,,,,,,, Lista jatkuu edelleen

Oletkohan oikeassa keskustelussa? Tämmöistä ei kysytty ;)

Vierailija
337/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut nuorempana kovin innokas siivoamaan, jos noin niinkuin nätisti sanotaan. Sitten tapasin hypersiistin miehen, joka myöhästyy vaikka töistä järjestellessään muumimukeja värien mukaan. Olimme olleet yhdessä ehkä kaksi viikkoa kun mies imuroi kämppääni ja löysi sängyn alta puoliksi syödyn mädäntyneen omenan. Meinasi hyperventiloida siinä paikassa.

Jälkikäteen on mies paljastanut, että suhde oli sillä hetkellä kiikun kaakun, ei tiennyt voiko asua minun kanssani, ikinä. Päätti kuitenkin yrittää, ja yhdessä ollaan oltu yhdeksän vuotta. Minusta on tullut siistimpi ja miehestä vähemmän siisti ja koiranpentu räjäytti joka tapauksessa kämpän ensin atomeiksi ja nyt tuli vielä lapsi jatkamaan tuhoamista joten loppu hyvin, kaikki hyvin.

Vierailija
338/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan imurointia. Asuin ensimmäisessä asunnossani n. vuoden, enkä omistanut sinä aikana imuria lainkaan. Pesin näkyvimpiä likoja tiskirätillä lattialta... Tavarat minulla kyllä oli järjestyksessä ja tiskit tiskattuna. No uuteen asuntooni ostin nyt imurinkin; imuroin silloin kun näkyvää pölyä, hiekkaa tmv. on huomattavissa.

Vierailija
339/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kaappeja läpi ja säkkitolkulla kannan kaikki roskiin. Olen toipunut viimeiset 10kk masennuksesta ja laitan paikkoja kuntoon. Just pyysin puolisoa tuomaan uuden rullan jätessäkkejä. Nyt vuorossa on tekstiilit. Ei voi mitään.

Vierailija
340/398 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna iti jääkaapissa ja pukkasi jo kunnon vartta kun löysin sen vihanneslokerosta. :D Raukkaparka oli ihan valkoinen kun oli kasvanut pimeässä.

Myös kerran lomamatkan aikana lavuaarin reiästä kasvoi tomaatintaimi kun palattiin. Joku siemen oli huuhtoutunut sinne ja alkanut itää.

Kiitos päivän nauruista! Aika hurjia nämä jotkut jutut. Ja minä kun luulin olevani epäsiisti, kun pyykit lojuu viikon tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan