Kuinka monta kertaa liikutte viikossa yhteensä?
Ja mitä lajeja harrastatte? Ap käy nyrkkeilyssä 2 krt/vko, spinningissä 1krt/vko, ja lihaskuntotreeniä salilla 3 krt/vko. Entä te muut?
Kommentit (83)
Kävelen ja pyöräilen 1-2 tuntia päivässä, talvella enemmän kävelen ja kesällä pyöräilen. Kuntosalille, ryhmäliikuntaan tms. minua ei saa kuin aseella uhaten. Lepopäivä on vain silloin, jos olen kuumeessa.
Silti olen lievästi ylipainoinen ja minulla on koko ajan nälkä. Olen ollut normaalipainoinenkin, silloin oli vielä enemmän nälkä ja paleli koko ajan.
Salilla käyn neljä kertaa viikossa ja erilaisissa jumpissa fiiliksen ja jaksamisen mukaan, yleensä 2-3 kertaa. Isohkon ja aktiivisen koiran omistavana tulee lisäksi lenkkeiltyä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos en tietäisi, että kaikki tässä letjussa valehtelevat niin sanousin että siomessa ei ole ylipaino-ongelmaa laisinkaan
Siirry vaan takaisin kakssormijärjestelmään!
Yksi lepopäivä viikossa yleensä.Vuodenajan mukaan juoksua, suunnistusta, hiihtoa ja kuntosalitreenia vaihdellen.Liikunta ollut aina elämäntapa.N 56 v.
Käyn salilla n. 3 kertaa viikossa. Lisäksi harrastan hyötyliikuntaa (kävely), jota tulee vähintään joka toinen päivä, yli 3h laskeskelin että viikossa.
Ma ti to la combat, steppi, vive ja taas steppi :) viikko-ohjelma ja sopii mulle hyvin!
31 kertaa viikossa. Vien koiran lenkille 3x päivässä. 5pv viikossa kävelen töihin ja takaisin. Eli harrastan kävelyä.
Kävelen töihin joka päivä. Mun työmatka on alle kilometri.
En mitään. Kävelen bussipysäkille ja takaisin 10 min suuntaansa arkipäivisin. Muuten en liikuntaa harrasta ollenkaan. Vihaan sitä. N28
Vierailija kirjoitti:
3 krt salitreeni, 1-3 kertaa spinni/hiit/juoksu, kävelylenkki n. 1-4 kertaa viikossa, ratsastusta n. 5-7 krt viikossa ja työskentelen elintarvikekaupassa jossa olen liikkeessä lähes kokoajan (en tee kassatyötä) Rakastan liikuntaa <3
Onko sulla vain vähän viikkotunteja työssäsi? Miten ihmeessä ehdit tuon määrän liikuntaa jos 40h/vko töitä?
Itse käyn ratsastamassa 1-3krt/vko ja enempään ei irtoa niitä päivinä aikaa kun tallilla menee vähintään 2,5h/kerta (15min ajomatka tallille, hevosen kuntoonlaitto, ratsastus, hevosen "purku" ja varusteiden hoito ja takaisin kotiin)
Jos mulla olisi kaikki luettelemasi ohjelmassa niin aikaa menisi:
3krt salitreeni (oletetaan treeniaika 45min + 15 suihku, vaatteidenvaihto,matka yhteensä/suunta --> 1,5h * 3 = 4,5h
1-3 krt/hikilenkki = 1-3h
1-4 krt/ kävelylenkki = 1-4h
5-7krt ratsastus (2h/kerta) = 10 -14h
Joka viikko liikut siis vähintään 21,5 - 25h ---> keskimäärin 3h/pv ?
Muihin verrattuna vähän näemmä:
- askeltavoite 13 000askelta päivässä, 1-2krt/vko jää sen alle. Vaatii noin 1,5h kävelyä/päivä että saan istumatyöläisenä täyteen
- 3krt/vko ohjattu jumppa (yleensä pilates/jooga tyyppistä, ei siis mitään verenamku suussa bodypumppia)
- omatoimista venyttelyä/kahvakuulaliikkeitä noin 10min/aamu
Ihan himoliikkujia täällä. Ei sekään ole terveellistä. Joku juoksee 7 päivänä viikossa ja salillakin notkutaan joka päivä, anteeksi mitääääh!? :D
Itse liikun, tiedän että liian vähän .. mutta seuraavanlaisesti :
- 1-2 kertaa viikossa salilla
- 4-6 päivänä viikossa koiran lenkitys (1h-1,5h kerrallaan)
- 1 x viikossa puolentoista tunnin jooga
-satunnaisesti luistelua, hiihtoa, retkeilyä (nämä lasten kanssa)
Enempää ei ehdi jos meinaa töissä käydä ja olla perheen kanssa.
maratoonari kirjoitti:
7 kertaa viikossa juoksulenkki. ..... Yksi lepopäivä viikossa, yleensä lauantai.
Käyt siis yhtenä päivänä viikossa kahdella juoksulenkillä?
Vierailija kirjoitti:
Käyn salilla 2 kertaa viikossa ja päivittäin koirulin lenkitys 🙈
Koirulista tulee mieleen ripuli tai äityli.
En harrasta liikuntaa.
Liikun jääkaapin ja sohvan väliä sekä kodin ja auton väliä.
Koululiikunta 2krt/vko
Päivässä pyöräilen vähintään 10km (kouluun 5km, viikonloppuisin pyöräilen kavereille jne.)
Kolme kertaa viikossa juoksulenkki. 2 peruslenkkiä (50 min) ja yksi pitkä (n. 1½h). Työmatkat (3km suuntaan) pyörällä, istumatyö. En ole himoliikkuja, mutta tarvitsen raitista ilmaa ja omaa aikaa pitääkseni stressitasoni kurissa. Kesällä pyöräilen enemmän kuin juoksen.
Käyn kävelyllä kuntopolulla ja vaihtelevassa maastossa metsässä silloin kun huvittaa. Suoritan niin paljon työaikana ettei vapaalla enää huvita ja periaatteesta vastustan maksullisia liikuntapalveluja. Se nyt vaan on tyhmää pyöräillä sisällä kun ulkonakin voisi.
Liian vähän 😔
Jumpassa kerran viikossa, jos ei ole iltavuoro ja en ole kipeänä, kuten tällä viikolla kovassa nuhassa.
Lumen kolaamista, kotijumppaa.
Liikunta olisi vastuskyvyllekin tärkeää. Olen ollut jo kolmesti flunssassa neljän kuukauden aikana. On tultava loppu.