Kuinka monta kertaa liikutte viikossa yhteensä?
Ja mitä lajeja harrastatte? Ap käy nyrkkeilyssä 2 krt/vko, spinningissä 1krt/vko, ja lihaskuntotreeniä salilla 3 krt/vko. Entä te muut?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on aikaa näihin liikuntamääriin?
Oma elämä menee kutakuinkin niin että herään klo7, aamutoimet, lapset kouluun. Töissä 8-18 (parilla tauolla) Sitten ruokailu, lasten harrastuskuskauksia, kaupassakäyntiä, kotihommia 18-20. Koirien kanssa kävely 20-21. Sen jälkeen lukemista/telkkarinkatselua/laskunmaksua/ muuta netissä surffaamista/ juttelua perheenjäsenten kanssa yms tunnin verran ja nukkumaan. Parina päivänä iltana viikossa omia liikuntaharrastuksia ja se kasaa sitten kotihommia "vapaailloille" Vaikea uskoa että millään saisi joka päivää 2-3h liikuntaa mahtumaan (varsinkin jos on siirtymämatkoja, vaatteiden vaihtoa, suihkussa käynti jne) Mutta kai sitten olen laiska ja tehoton :(
Sun työpäivä on 2h normaalia pidempi. Eli siinä ajassa.
Lisäksi esim mulla ei ole lapsia. Tekee vähintään toisen 2h lisää omaa aikaa per ilta.
Onnistuuko isot liikuntamäärät vain siten, että koko päivä on täysin minuuttuaikataulutettu ja esim. koskaan ei lueta mitään tai vaan olla tekemättä mitään erityistä?
45min- 1h/työmatka/suunta lienee aika tavallinen eli työssäkäyntiin menee aikaa 9,5 - 10h/ päivä
Liikunnasta on tullut uusi uskonto
2-4 kertaa oma treeni, lisäksi käveltyä tulee lähes päivittäin jonkin verran. Jos ei olisi kokoaikatyötä ja/tai perhettä, liikkuisin joka päivä omassa rauhassa.
No, en tiedä lasketaanko koiran ulkoilutus, mutta sitä tulee 1 tunti päivässä. (2x 30min, siskoni käyttää toiset kaksi lenkkiä)
Eli 7 tuntia viikossa.
Teen joogaa noin kaksi tuntia viikossa ja jonkin verran lihaskuntoa (ehkä huimat 20 min/ viikko?). Tämän lisäksi teen ehkä joka toinen päivä vähän reippaampaa kävelyä ilman koiraa, mutta heitän sen nyt samaan 7 tuntiin viikossa kuin nuo koiran ulkoilutuksetkin.
Eli kevyttä liikuntaa noin 10 tuntia ja 20 minuttia.
Tiedän ettei ole tarpeeksi kuormittavaa, mutta jonkinlaista liikuntaa sekin.
Pari 45 min jumppaa viikossa + pari kävelylenkkiä (30 min - 45 min / kerta). Tai sit toinen kävelylenkeistä on kuntosalikerta. Mut teen toimistotyötä ja istun/makaan kotonakin, joten nykyisten terveyssuositusten mukaan on aika isot terveysriskit olemassa (istuminenhan kuulemma tappaa). Tietysti välillä nousen töissä toimistotuolista ylös, mut tiedä häntä mikä olis riittävää. Lapsia ei ole, joten ei oo sellaista aktivointia kotonakaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että on alkuvuosi. Eiköhän näiden "himoliikkuijien" treenikerrat tässä karsiudu jonku ajan päästä. Itse käyn jumpassa ja salilla niin usein kuin ehdin. Nyt noin kerran, kaksi vkossa ja pyöräilen noin 16 km viikossa sekä päälle vaunulenkit ehkä kolmisen kertaa vkossa riippuen säästä.
Aioin juuri sanoa samaa, eli ettei tuollaista jokapäiväistä sali- tms. treeniä jaksa kauaa. Jossain kohtaa tulee yleensä kyllästyminen ja liikunnan totaalinen lopetus.
2 kertaa viikossa kohtuutehoista liikuntaa + hyötyliikunta säännöllisesti vuosikausia tehtynä on paljon terveellisempää kuin tuollaiset hullunmoiset rutistukset, jotka loppuvat lyhyeen.
Nyt on vielä kunto- ja jumppasaleilla täyttä, mutta viikon-parin päästä on taas meille säännöllisesti kohtuudella liikuntaa harrastaville saleilla hyvin tilaa. :D
3 kertaa viikossa ohjattu kahvakuulatunti (60 min), lisäksi kävelen työmatkoja yhteensä 45 min päivässä. Joskus saatan polkea myös kuntopyörää.
Uimassa (2 km) kaks kertaa viikossa talvikautena (kesällä ja syksyllä juoksen kahdesti n. 8 km lenkin). Pilates x 1, jooga x1, sali 1h x 2, ratsastus 2h joka toinen viikko, kerran viikossa lumettomana aikana pitkä patikka (n. 15 km. Lisäksi kesällä pyöräilen matkat. Mitäs tosta nyt sitte tulis.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuuko isot liikuntamäärät vain siten, että koko päivä on täysin minuuttuaikataulutettu ja esim. koskaan ei lueta mitään tai vaan olla tekemättä mitään erityistä?
45min- 1h/työmatka/suunta lienee aika tavallinen eli työssäkäyntiin menee aikaa 9,5 - 10h/ päivä
En tunne kuin yhden ihmisen, jolla noin pitkä työmatka.
Ja meillä työmatkat kuljetaan pyörällä, joten nekin on liikuntaa (mulla 3.5km, miehellä 9km suuntaansa).
Työpäivä, matkat + salilla käynti, niin kotona ennen kuutta. Ei todellakaan vaadi minuuttiaikataulua.
Kiitos kysymästä. Harrastan eestaas-liikuntaa vaimon sisällä noin kerran viikossa.
3 kertaa viikossa käyn salilla,jossa pt "rääkkää" mua.Koirien kanssa käyn lenkillä 3 kertaa viikossa.Yks huilipäivä.Ylipainoa on reilusti ja pt:n kanssa on aloitettu joulukuussa.Asutaan maalla ja meillä on iso aidattu piha jossa koirat saa temmeltää mielinmäärin.
Juoksua 5x / vk:
Ma 9km
Ti 10km
Ke kahvakuula/lihaskunto/venyttelyt
To -"-
Pe 12km
La 10km
Su 9km
Yleensä näin.
N. 40
Vierailija kirjoitti:
Juoksua 5x / vk:
Ma 9km
Ti 10km
Ke kahvakuula/lihaskunto/venyttelyt
To -"-
Pe 12km
La 10km
Su 9kmYleensä näin.
N. 40
Jatkan vielä että olen yh, 1 lapsi. Käyn usein lenkillä lapsen harrastuksen aikana. Laitan juoksuvaatteet päälle jo kotona ja lähden viemään tyttöä treeneihin. Sen ajan juoksen itse ja kuuntelen musiikkia. Kun on pyöräily kelit lapsi pyöräilee mukana niinä päivinä kun ei ole omaan harrastusta, tai on kaverilla. Mulla on päivä työ, sekin auttaa ajan hallinnan kanssa. En viihdy sohvalla kauan, saan liikunnasta voimaa.
2-3 krt/vko maastoratsastus, 2 krt/viikko kotitreeni painoilla+venyttely, jokunen iltakävely metsässä fiiliksen mukaan tai uintireissut kylpylässä/meressä.
Olin ennen syömishäiröinen himosuorittaja urheillessa ja kammoan kaikkea "pakkoa" nykyään. Nykyään siis 7 h/vko liikuntaa noin keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Jos en tietäisi, että kaikki tässä letjussa valehtelevat niin sanousin että siomessa ei ole ylipaino-ongelmaa laisinkaan
Mulla 10 kg ylipainoa vaikka käyn joka päivä salilla ja pari kertaa viikossa lisäksi oarin tunnin lenkki. Toki lihakset selittää ison osan ylipainoa. Mutta ei lihavuudella ja urheilulla ole tekemistä keskenään. Lihava voi olla huippukunnossa ja hoikka rapakunnossa. Esim. Xxl kisan voittaja on niinkuin mä. Ylipainoinen mutta upea kroppa. Pakko seurata sen instaa, ne kuvat tosiaan inspiroi.
5 kertaa viikossa salilla, 1-2 kertaa viikossa kävelylenkillä, joskus vähän useammin
1-2 kertaa päivässä koiran kanssa 3-5 km lenkki. Loput lenkitykset hoitaa mies tai sitten koira saa juoksennella pihassa.
Salilla tai jumpissa yritän käydä kolme kertaa viikossa.
Yksi pump, kuntojumppaa ja spinning viikossa, pari kävelylenkkiä eli 4-5 kertaa viikossa
Käännän kylkeäni silloin tällöin.