Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisten tulot kuumentavat tunteita: ”Jos asunto on, kyllä1 500 euroa käteen pitäisi riittää”

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lyhytnäköistä juttua. Vaikka eläkeläisellä olisi velaton asunto ja mökki, ei nekään pysy kunnossa ilman remonttia. Mitään remonttia ei saa alle 5000€, mikä on paljon rahaa. Eläkeläinen tarvitsee rahaa myös terveydenhoitoon kuten kaihileikkaus, 1 silmä noin 1300€, lonkkaleikkaukseen n. 15.000€ ja ties mihin kaikkeen. Hammashoidot ja silmälasit vievät ison kolon. Monet antavat rahaa myös lapsille tai lapsenlapsille. Lisäksi eläkkeellä voi joutua ostamaan palveluja kuten vaikkapa ikkunanpesua, lumenluontia ja nurmikonleikkuuta. Eläkeläisen auto on yleensä 10 vuotta vanha Toyota, joka sekään, vaikka hyvä auto onkin, ei ole ikuinen. Eläkeläinen tarvitsee ikäisensä oloisia vaatteita eli niitä ei voi ostaa Henkkamaukasta, eikä nuoriso- eli halvat vaatteet eläkeläiselle mahdukaan. Eläkeläinen ei voi ottaa enää velkaa mihinkään tarkoitukseen, koska tulevaisuudessa tulot ovat samat, mitään lisää ei ole tiedossa. Monilla on paljon lääkkeitä ja muita sairauskuluja ja apuvälineitä.

Normaalisairaalan hoitopäivämaksu eri toimenpiteissä lienee nyt n 50e/vrk. Ei siitä lonkkaleikkauksesta kerry itselle maksettavaa 15000! Lääkkeissä on kaikille lääkekatto n 600e/v ja hoitopäivämaksuissakin on kattoraja n 700e/v.

Ja eläkeläisen ei tarvitse, eikä pidä antaa rahaa lapsilleen tai lastenlapsilleen, suunta pitäisi olla toisinpäin jos eläkeläisen varat ei riitä. Telkussa eräs vanhus sanoi, että lapset auttavat rahallisesti, muuten ei pärjäisi.

Vierailija
22/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, Suomeen pitäisi saada eläkekatto. Se.on ihan hullua että valtion pussista maksetaan ihan uskomattomia eläkkeitä joillekin. Toiset kituuttavat tonnilla kuussa kun toiset elää leveästi itselleen petaamilla rahoilla. Pitäisi olla ~3000€ katto. Jos sillä ei pärjää niin on ongelmia rahan käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisilläkin vähenis ne lääke- ja lääkärikulut jos opettelisivat syömään oikein.

Vierailija
24/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, meijän äite saa sen yli tonnin, 600 vuokra, eikä riitä mihinkään. Sossu auttaa.

Itse kht.lla ja kuuntelen sitä kitinää. Eipä saada sossusta apuja ei..

Niin meidänkin äiti mutta kyllä se raha sille riittää. Niin hyvin jopa, että on heittää rahaa välillä jälkipolvillekin.

Vierailija
25/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta. Mulla on 2000 euron palkka joka ei tästä enää nouse, ja rva nököhammas vinkuu 2000 euron eläkkeen perään. Olisihan se hienoa joo.

Sehän vain sanoo että oishan se semmoinen hienoa jos näillä eniten saavilla on kerran.

Eihän tuolla jutulla nyt mitään arvoa ole, jotkut vaan ovat mielipiteitään heittäneet tästä jutusta jonka mukaan useilla eläkeläisillä menee hyvin.

t. eläke +asumistuki n. 800e

Jokainen kansalainen saa ja hänelle annetaan toimeentulotukena erotus, mikä saadaan kun vähennetään tuloista asumiskulut. Perustoimeentuloturva on n 500e . Se on jäätävä asumiskulujen jälkeen.Eläke ja asumistuki 800e? Tuntuu, että jotain jääny pois? Eli toimeentulotuki?

Asun ns. omassa asunnossa josta lainaa. Ei lasketa kuluiksi käytännössä mitään mihin se 800 ei riittäisi.

Vierailija
26/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eläkkeellä tarvii uusia vaatteita?

Hah. No eivät kaikki pysy samassa koossa, tai ole ostaneet vaatteita kaapit täyteen jotta riittäisivät vuosikymmeniksi. Kuluuhan ne pöljä.

Vierailija
27/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. No eivät kaikki pysy samassa koossa, tai ole ostaneet vaatteita kaapit täyteen jotta riittäisivät vuosikymmeniksi. Kuluuhan ne pöljä.

Kirpputorille sitten kuten pienipalkkaiset duunaritkin. Eläkeläinen ei edusta töissä, joten ihan sama vaikka olisi pyjamassa 24/7.

Vierailija
28/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpputorille sitten kuten pienipalkkaiset duunaritkin. Eläkeläinen ei edusta töissä, joten ihan sama vaikka olisi pyjamassa 24/7.

Kaikkialla ei ole kirpputoreja joilta löytyy paljon sopivaa vaatetta, ja uusia vaatteita saa myös alle kympillä. Silti eläkeläinenkin tarvitsee niitä uusia vaatteita. Odotellaan kun itse vanhenet. Et varmaan sitten osta mitään kun täytät 60 ja risat. Tai näin sairaseläkeläisenä voisi sanoa että kun täytät 40. Eivätkä lapsesikaan tarvitse. Niin, minulla on alaikäisiä lapsia.

Vierailija
29/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, meijän äite saa sen yli tonnin, 600 vuokra, eikä riitä mihinkään. Sossu auttaa.

Itse kht.lla ja kuuntelen sitä kitinää. Eipä saada sossusta apuja ei..

Niin meidänkin äiti mutta kyllä se raha sille riittää. Niin hyvin jopa, että on heittää rahaa välillä jälkipolvillekin.

Sua ei yhtään nolota ottaa apua vastaan?

Vierailija
30/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitäisi riittää. Noilla suurilla ikäluokilla ei ole minkäänlaista suhteellisuudentajua, eivätkä selväsikään ole ihan ajan tasalla.

Vierailija
31/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän huomaa jo 40 v täytettyään et kaikki hilavitkuttimet on ostettu ja vaatteita seuraaviksi 200 vuodeksi. Mihin noi eläkeläiset tuhlaa? Ymmärrän et jollain menee lääkkeisiin ,mut ei kaikilla. Lääkkeittenkin osalta veikkaa et meidän pätkätyösukupolven on vaan pakko pysyä normimitoissa, jolloin ei tulla oleen noin elintasosairaita kuin nuo. Eikä ois varaakaan.

Ne eläkeläiset voivat sairastaa vaikka alzheimerintautia tai osteoporoosia. Tosi elintasosairauksia.

Vierailija
32/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lyhytnäköistä juttua. Vaikka eläkeläisellä olisi velaton asunto ja mökki, ei nekään pysy kunnossa ilman remonttia. Mitään remonttia ei saa alle 5000€, mikä on paljon rahaa. Eläkeläinen tarvitsee rahaa myös terveydenhoitoon kuten kaihileikkaus, 1 silmä noin 1300€, lonkkaleikkaukseen n. 15.000€ ja ties mihin kaikkeen. Hammashoidot ja silmälasit vievät ison kolon. Monet antavat rahaa myös lapsille tai lapsenlapsille. Lisäksi eläkkeellä voi joutua ostamaan palveluja kuten vaikkapa ikkunanpesua, lumenluontia ja nurmikonleikkuuta. Eläkeläisen auto on yleensä 10 vuotta vanha Toyota, joka sekään, vaikka hyvä auto onkin, ei ole ikuinen. Eläkeläinen tarvitsee ikäisensä oloisia vaatteita eli niitä ei voi ostaa Henkkamaukasta, eikä nuoriso- eli halvat vaatteet eläkeläiselle mahdukaan. Eläkeläinen ei voi ottaa enää velkaa mihinkään tarkoitukseen, koska tulevaisuudessa tulot ovat samat, mitään lisää ei ole tiedossa. Monilla on paljon lääkkeitä ja muita sairauskuluja ja apuvälineitä.

Leikkauksia ei makseta itse. Ei lonkka eikä kaihi. Eläkeläinen voi ostaa vaatteet vaikka Halpa-Hallista, jos HM ei kelpaa. Omakotitalon voi myydä ja muuttaa kaupunkiin pieneen kerrostaloasuntoon, riittää jakamista lapsillekin.

Vierailija
33/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne toimeentulotuet on kyllä kans niin tutkimattomat tiet. Ihmiset saa ihan eri summia, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen ja joku vaikuttaa johonkin ja joku ei mihinkään. Ihan turha tulla ulisemaan, että: "kyllä sulla jää 500 käteen sen ja sen jälkeen.." Perkele!

Vierailija
34/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu eläkeläinen saa yli 3000 eur käteen kuukaudessa. Hirvittävä vimma ostaa kokoajan jotain uutta. Turhaa ja tarpeetonta roinaa nurkat pullollaan, mua ei raaski ostaa kunnon silmälaseja, vaan ostelee niitä muutaman euron laseja joita saa jostain tilpehöörikaupasta. Koko ajan valittaa, kun rahat ei riitä. Jakaa rahaa aikuisille, työssäkäyville lapsilleen, mutta omaan hyvinvointiin, esim. hierontaan, hammaslääkärin yms. ei raaski laittaa euroakaan, kun on niin kallista.

Vierailija
35/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta. Mulla on 2000 euron palkka joka ei tästä enää nouse, ja rva nököhammas vinkuu 2000 euron eläkkeen perään. Olisihan se hienoa joo.

Mun eläkekertymä on  nyt varmaan hieman alle 2000.  N46v

Hmph, luuletko sen saavasi....:)?

Vierailija
36/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu eläkeläinen saa yli 3000 eur käteen kuukaudessa. Hirvittävä vimma ostaa kokoajan jotain uutta. Turhaa ja tarpeetonta roinaa nurkat pullollaan, mua ei raaski ostaa kunnon silmälaseja, vaan ostelee niitä muutaman euron laseja joita saa jostain tilpehöörikaupasta. Koko ajan valittaa, kun rahat ei riitä. Jakaa rahaa aikuisille, työssäkäyville lapsilleen, mutta omaan hyvinvointiin, esim. hierontaan, hammaslääkärin yms. ei raaski laittaa euroakaan, kun on niin kallista.

Minäkin tunnen monta eläkeläistä, joilla on maksetut asunnot ja monta asuntoa, jotka vuokralla ja silti eläkeläinen valittaa, että bussimatka jonnekin maksaa niin paljon, kun ei voi ostaa ennakkoon nettilippua?  Sama eläkeläinen hakee kaupoista vain vanhentuneita ruokia ja jääkaappinsa on täpötäynnä vanhentuneita ruokia. Kyse on vielä alle 70-kymppisestä eikä ole dementiaa on vaan pihi ja kituuttaja. Kaiken huippu on ettei ole lapsia ollenkaan, sisarusten lapsia ( kaksi)  on auttanut rahallisesti, eli antanut ennakkoperintöä.

Vierailija
37/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuinka niin ei? Tuo on jo kertynyt hänelle.

Vierailija
38/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kaikki muut pääsevät aloitusviestin linkistä jonnekin artikkeliin, vaikka linkistä näkee perssilmälläkin, että se vie taloussanomien etusivulle. Ja kun sitä klikkaa, niin tadaa - taloussanomien etusivu. En ala etsimään juttua jos ap ei osaa linkittää.

Vierailija
39/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuinka niin ei? Tuo on jo kertynyt hänelle.

Kyllä siihen joku leikkausideksi vielä kehitellään...

Vierailija
40/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tuo ei eläkeläiselle riitä.

Minä, kolmen lapsen yh saan palkkaa 1400kk plus lapsilisät 330(noin).

Maksan omakotitalosta velkaa pois ja ihan hyvin me pärjätään.

Ei toki syödä mitään härän sisäfilettä, mutta ei mitään moskaakaan. Ei myöskään käytetä merkkivaatteita mutta ei ryysyjäkään.

Isäni tosin haluaa maksaa lasten jalkapalloharrastukset ja appivanhemmat joskus ostaa jotain vaatteita.

(Ja ennenkuin joku tuohon appivanhemmat sanaan tarttuu, mieheni on kuollut)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä