Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisten tulot kuumentavat tunteita: ”Jos asunto on, kyllä1 500 euroa käteen pitäisi riittää”

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsisi maksaa vain yhtiövastike ja sähkö, niin kyllähän tuo puolitoista tonnia olisi iso summa, mutta kun niitä kuluja on muitakin. Saan hiukan yli mainitun summan ja juuri tänään laskin, että joudun tänään maksetusta eläkkeestä maksamaan laskuja lähes koko eläkkeen verran. Vähän toista sataa jäisi ruokaan ja lääkkeisiin, ellei olisi säästynyt sellaisilta kuukausilta, jolloin noita isoja maksuja ei ollut. Säästeliäästi on elettävä ja edullisia soppia keiteltävä, jotta talous ei luisu tappiolle. No onneksi olen pula-ajan lapsi ja olen tottunut elämään suu säkkiä myöten. Tällainen "rikas" suurten ikäluokkien edustaja täällä. Niitä suuria perintöjä ei vaan ole näkynyt eikä näy.

Vierailija
42/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitsisi maksaa vain yhtiövastike ja sähkö, niin kyllähän tuo puolitoista tonnia olisi iso summa, mutta kun niitä kuluja on muitakin. Saan hiukan yli mainitun summan ja juuri tänään laskin, että joudun tänään maksetusta eläkkeestä maksamaan laskuja lähes koko eläkkeen verran. Vähän toista sataa jäisi ruokaan ja lääkkeisiin, ellei olisi säästynyt sellaisilta kuukausilta, jolloin noita isoja maksuja ei ollut. Säästeliäästi on elettävä ja edullisia soppia keiteltävä, jotta talous ei luisu tappiolle. No onneksi olen pula-ajan lapsi ja olen tottunut elämään suu säkkiä myöten. Tällainen "rikas" suurten ikäluokkien edustaja täällä. Niitä suuria perintöjä ei vaan ole näkynyt eikä näy.

Luuletko ettei 1500 kk netto saavilla perheellisillä ole menoja? Töitä tehdään 40 tuntia viikko ja tuo jää käteen. Siitä maksetaan vuokra/lyhennys, laskut, monen ihmisen ruuat ja muut menot. Vitun kermaperse-eläkeläiset, ymmärrättekö missä ahdingossa perheet nykyisin elävät? Se mikä mielestänne riittää YKSIN teille, riittää nykyisin PERHEELLE. Onneksi allekirjoitin eutanasia-aloitteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän huomaa jo 40 v täytettyään et kaikki hilavitkuttimet on ostettu ja vaatteita seuraaviksi 200 vuodeksi. Mihin noi eläkeläiset tuhlaa? Ymmärrän et jollain menee lääkkeisiin ,mut ei kaikilla. Lääkkeittenkin osalta veikkaa et meidän pätkätyösukupolven on vaan pakko pysyä normimitoissa, jolloin ei tulla oleen noin elintasosairaita kuin nuo. Eikä ois varaakaan.

Mitään en olisi pystynyt ostamaan ilman asumistukia.  Kymmenen vuoden aikana pikku hiljaa hankittu uusia verhoja, kaihtimia, mattoja, lakanoita ym.

Jotkut perusasiat ovat kunnossa, viimeinen palkkani oli niin pieni, että harvoin mitään jäi.   Ikäihmiset ostavat kyllä harkiten.

Nousukauden aikana oli rahaa, se kului perheeseen.

Vierailija
44/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni saa eläkettä 1800 kuussa. Hyvin eletään sillä koko perhe, kun ei ole lainojakaan maksettavana.

Omilla tuloillani lähinnä shoppailen.

Vierailija
45/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinku valittaako joku eläkeläinen, ettei 1500€/kk käteen riitä?? Yhdelle ihmiselle, huhhuh.

Joko on pää pehmennyt ja todellisuus hämärtynyt?

Mun mummi saa jotakin 1300€/kk eikä riitä ja vanhempani maksavat vielä muutaman satasen. On tehnyt lähes koko ikänsä kahta työtä, kouluttanut kaksi lasta ( elossa vain äitini) ja maksanut kaksion.

Jalat ovat menneet työssä ja on liikuntarajoitteinen ja muistihäiriöitä.

Kulut: hoitovastike 270€, lääkkeet 40€, ruokapalvelu 300€ (yksi lämmin ateria) muut ruuat 100-150€, lääkkeiden jakelu 2x pv 35€/h noin 200€/kk, kylvettäjä 1 x vk 30h/h n. 140€/kk jne. jne.

Vanhempani ja minä käymme vuorotellen auttamassa esim. siivous, kaupassakäynnit, apteekki jne. 2-3 kert/viikossa ja matkaa kertyy suuntaansa n. 50km eli koko illan huki.

E n näe mitään kadehtimisen aihetta mummini eläkkeeseen ja vastaavassa tilanteessa vanhuksia on pilven pimein ja elävät oman onnensa nojassa, viimeiset elinvuotensa, ellei lähiomaiset auta.

Suurimmalla osalla eläkeläisistä on toimintakyky alentunut ja siksi tarvitsevat ulkopuolista apua ja se maksaa. Jos näin ei olisi, ja olisivat työkykyisiä ja terveitä, eläkkeet olisi tarpeettomia, kun voisi olla töissä.

Ikävä kyllä ikä tuo monelle mukanaan sairauksia ja toimintakyvyn alentumisen ja muuta haittaa.

Ihanko oikeasti tästäkin pitää olla jonkun kateellinen ja pahansuopa, kun suurin osa saa sen useimman itse kokea, kukin vuorollaan, jos saa elää pitkän elämän ja tulla eläkeikään.

Vierailija
46/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, 40 vuotta enää jäljellä ja pääsen itsekin kitisemään eläkkeiden pienuudesta. Onko silloin enää eläkkeitä olemassa? Kitisen sitten niiden puuttumisen epäreiluudesta. Siinä olisi jo todellinen valittamisen aihe, toisin kuin nykyään.

Vierailija
47/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi eläkeläinen lukuisine sairauksineen. Alkakaa nyt kadehtia, kyllä on aihetta minunkin elämässäni!

Hengissä pysyn ja käyttööni jää jopa 400 euroa asumiskulujen jälkeen. Tuolla rahalla saan vielä lääkkeet ja ruuan, käytänpä puhelintakin ja kannettavakin on. Kengät löysin tänään kirppikseltä 20 eurolla, siitä olen ikionnellinen. Mitään tukia en saa enkä tarvitsekaan toistaiseksi.  Vankilaan me eläkeläiset tosiaan joutaisimme, kun niin hyvin menee. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin se viimeinen piikki pyllyyn, loppuisi ainakin teidän nuorten ja terveiden kitinä leveästä ja helposta elämästämme.

Vierailija
48/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen eläke 1600e ja hyvin riittää ,kun on oma asunto   Tehdään itse ruoka ja katsommme tarjoukset!  Minun eläke on se pienin  700 e , kk siitä on lääkekuluja ja netti maksut  ja puhelin.

Vierailija
49/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi eläkeläinen lukuisine sairauksineen. Alkakaa nyt kadehtia, kyllä on aihetta minunkin elämässäni!

Hengissä pysyn ja käyttööni jää jopa 400 euroa asumiskulujen jälkeen. Tuolla rahalla saan vielä lääkkeet ja ruuan, käytänpä puhelintakin ja kannettavakin on. Kengät löysin tänään kirppikseltä 20 eurolla, siitä olen ikionnellinen. Mitään tukia en saa enkä tarvitsekaan toistaiseksi.  Vankilaan me eläkeläiset tosiaan joutaisimme, kun niin hyvin menee. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin se viimeinen piikki pyllyyn, loppuisi ainakin teidän nuorten ja terveiden kitinä leveästä ja helposta elämästämme.

Lain mukaan kuuluu jäädä 500e asumiskulujen jälkeen. Käypä kelalla anomassa toimeentulotukea. Sinun pitäisi saada n 100e kk . Ei ole häpeä käyttää sos.tukia koska laki on puolella.

Vierailija
50/50 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi saa käteen n 1500 euroa josta 890€ menee vuokraan. Ei asumistukea eikä sossutukea tietenkään.

Jos olisikin velaton oma asunto pienellä vastikkeella tuo riittäisi mutta vuokralla asuen ei.

Itse saan 1/2 eläkkeen ja loput työttömyyskorvausta eli 1300€ käteen kuukaudessa 35 tuövuoden jälkeen. Se menee suoraan asuntolainan maksuun eikä yli jää mitään. Onneksi mies elättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi