Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistävätkö köyhät oikeasti itsensä ennen lapsiaan?

Vierailija
20.01.2017 |

Auttakaa palauttamaan uskoni ihmisiin. Tuossa "tuntemani köyhät lapsiperheet jne" ketjussa aloittaja kertoi, miten tuntevansa perhe reissaa aina ilman lapsia. Eli ylimääräiset rahat pistetään itseen, ennemmin kuin lapsien huveihin.
Suurinosa ketjuun vastanneista hännysteli tätä, että se on ihan ok.
Olen aina ollut "vähempiosaisten" puolella, koska ei materia kerro vanhemmuudesta mitään. Mutta nyt en tiedä enää mitä ajatella, ajattelevatko köyhät oikeasti näin? Että he vanhempina ansaitsevat, lapset eivät ansaitse? En halua mitään tappelua ja mihinkään haukkumisviesteihin en aio vastata, kiitos.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Olen ostanut vaatteita vain lapselleni työttömäksi joutumisen jälkeen. Työpaikallani jäi kenkiä ja vaatteitani eikä niitä ole korvattu. Olin tehokas työntekijä ja tämä homma kusee.

Maksoin myös kallista liikuntakeskusmaksua ja yksityistä työterveyslääkäriä potkujen jälkeen. Toivottavasti entiset pomot nukkuvat hyvin ja näkevät unia joita hyvät ihmiset näkevät.

Vierailija
22/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa yhden jutun perusteella olettaa, että kaikki toimii samoin HALOO

Jatkan vielä: olen jokseenkin tuohtunut yleistyksestä, koska meillä ainakin lapsille ostetaan harrastusvälineet, puhelimet, muotivaatteet ym, että olisivat kuten muut. Kuitenkin niin ettei mikään tule itsestään selvästi, eikä ylihintaista osteta järkisyistä -se voi tietenkin ulospäin näyttää itsekkäältä. Itse emme mitään erityistä kauheesti kaipaa, perhe ja rakkaus ovat tärkeimmät tarpeet. Mutta kyllä meillekin joskus kahdenkeskinen reissu maistuisi, muuten ankean elämän keskellä, mutta aina on toistaiseksi lomailtu edullisissa lapsiyst.paikoissa lasten kans. Ja viidestä tosiaan maksetaan enemmän kuin kahdesta. Kai siihen rikkaatkin sortuu että muksu jää mummolaan vanhempien reissun ajaksi?

Mä ainakin käsitin AP.n aloituksen niin, että tässä päivitellään sitä toista ketjua, jossa oli kymmeniä ja taas kymmeniä ylänuolia ja kommentteja siitä, kuinka on ihan OK reissaa vaan aikuisten kesken ilman lapsia koska "parisuhdeaika". Viis siitä vaikka lapset ei pääsiskkän mihinkään. Eli ihan oikeasti on paljon ihmisiä, joiden mielestä on ok pistää ittensä niiden lapsien edelle? Miksi sä tuohdut, jos et itse ole tuommoinen vaan reissaatte myös lapsien kanssa?

Musta itsestäkin tuntui tosi pahalta lukea sitä ketjua ja ihmettelin onko porukka ihan tosissaan noin isosti sitä mieltä että on ihan OK viettää parisuhdeaikaa ja lykätä lapset aina vaan vaikka sinne mummolaan jos ei ole varaa sitten reissata koko porukallakin.

Ja ihan yhtä idiootti se varakaskin muuten on, jos AINA vaan jättää ne lapset sinne mummolaan eikä ota koskaan reissuun mukaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuli mikä tuli, lapset aina ensin, joka asiassa. Ja mukana, meni mihin meni.

Vierailija
24/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannattaa yhden jutun perusteella olettaa, että kaikki toimii samoin HALOO

Jatkan vielä: olen jokseenkin tuohtunut yleistyksestä, koska meillä ainakin lapsille ostetaan harrastusvälineet, puhelimet, muotivaatteet ym, että olisivat kuten muut. Kuitenkin niin ettei mikään tule itsestään selvästi, eikä ylihintaista osteta järkisyistä -se voi tietenkin ulospäin näyttää itsekkäältä. Itse emme mitään erityistä kauheesti kaipaa, perhe ja rakkaus ovat tärkeimmät tarpeet. Mutta kyllä meillekin joskus kahdenkeskinen reissu maistuisi, muuten ankean elämän keskellä, mutta aina on toistaiseksi lomailtu edullisissa lapsiyst.paikoissa lasten kans. Ja viidestä tosiaan maksetaan enemmän kuin kahdesta. Kai siihen rikkaatkin sortuu että muksu jää mummolaan vanhempien reissun ajaksi?

Mä ainakin käsitin AP.n aloituksen niin, että tässä päivitellään sitä toista ketjua, jossa oli kymmeniä ja taas kymmeniä ylänuolia ja kommentteja siitä, kuinka on ihan OK reissaa vaan aikuisten kesken ilman lapsia koska "parisuhdeaika". Viis siitä vaikka lapset ei pääsiskkän mihinkään. Eli ihan oikeasti on paljon ihmisiä, joiden mielestä on ok pistää ittensä niiden lapsien edelle? Miksi sä tuohdut, jos et itse ole tuommoinen vaan reissaatte myös lapsien kanssa?

Musta itsestäkin tuntui tosi pahalta lukea sitä ketjua ja ihmettelin onko porukka ihan tosissaan noin isosti sitä mieltä että on ihan OK viettää parisuhdeaikaa ja lykätä lapset aina vaan vaikka sinne mummolaan jos ei ole varaa sitten reissata koko porukallakin.

Ja ihan yhtä idiootti se varakaskin muuten on, jos AINA vaan jättää ne lapset sinne mummolaan eikä ota koskaan reissuun mukaan...

Juuri näin. Ei muuta asiaa vaikka olisi varakaskin, mutta heillä yleensä on varaa tehdä molemmat. Kyse oli juurikin siitä että on valittava minä tai lapset ja valitaan minä.

Vierailija
25/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ei ole yksi massa, sinne mahtuu eri tavalla toimivia ihmisiä.

Tiedän toki, mutta harkitsen vakavasti että lopetan kaiken avustamisen tuon ketjun perusteella.

Avustamisen?

Niin esim. Joulupuukeräys. Tosissaan aloin miettiä myydäänkö ne lasten lahjat ja lähdetään Tallinnaan :(

Vierailija
26/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat varmaan trolleja. Ei kukaan lapsellinen oikeasti voi ajatella niin.

Vierailija
27/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lapsen tarpeet laittaa omien edelle? Meillä lapsi ja mies syö leivällä keijua ja itse syön voita. Tämä vain yksi esimerkki.

Vierailija
28/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi lapsen tarpeet laittaa omien edelle? Meillä lapsi ja mies syö leivällä keijua ja itse syön voita. Tämä vain yksi esimerkki.

Koska sinulla on vastuu huolehtia niistä lapsista kun olet niitä kerran tehnyt, tai sitten anna ne pois.

Vierailija
29/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sinulla on vastuu huolehtia niistä lapsista kun olet niitä kerran tehnyt, tai sitten anna ne pois.

Ihan hyvin lapsi pärjää keijulla, makaronilla ym. halvalla kun ei paremmasta tiedä. Jää itselle enemmän rahaa herkkuihin.

Enkä ole tehnyt sitä lasta kun se vaan tuli. En ole sille velkaa mitään.

Vierailija
30/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä pääsee Tallinnaan 10e/nenu, melkein kotiovelta satamaan, laivalla Tallinnaan ja sama takaisin. Tehdään miehen kanssa reissu 1-2 kertaa vuodessa. Otetaan vapaata ja käydään Tallinnassa syömässä, kävellään kaupungilla jne. Viimeksi reissuun meni kaikkinensa 80e. Ja siinä oli tuliaisia lapsille. Pienituloisia olemme mutta on meillä tuohon varaa ilman että lapset näkevät puutetta. 

Vierailija
31/32 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/32 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämällä ei säästy merkittävästi. En keksi mitään parempaa kuin ostaa lapsille kaikkea mitä he haluavat ja itselle myös kaikkea pientä.

Säästämällä rahaa jää tilille sen verran että ehkä kymmenen vuoden päästä saisi ostettua hyvän auton mutta ei silti jäisi rahaa ajokortin hankintaan.

Eli kaikkea roskaa ostellaan ja tuhlataan rahat pois. Kyllähän se harmittaisi jos kuolisi ennenkuin saisi seuraavan tilin tuhlattua.

Annan lapsille sen mitä itse en saanut kun vanhemmat säästivät ja säästivät mutteivat mitään saaneet paitsi eron ja alkoholismin.

Elämä eletään nyt ja jokaisen pitäis tajuta oma elintasonsa. Tämä maa on eriarvoinen joten minä ainakin tuhlaan rahani vaatteisiin, laatu oluisiin ja lapset saavat kaikkea mihin tilini riittää. Kaikki tuhlataan pois. Kaikki mitä jää vuokran jälkeen menee rahojen taivaisiin.

T: Iskä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi