Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suolistobakteerit ja laihtuminen ja "säästöliekki"

Vierailija
19.01.2017 |

Kuten on todettu, laihtuminen ei ole suoraviivaista kalori sisään - kalori ulos, vaan siihen vaikuttaa monta eri fysiologista tekijää (ks. Esim. http://www.hs.fi/elama/art-2000005046947.html)

Koska syön oikeasti terveellisesti (kalorit noin 1200-1500 päivä) ja liikun, mutten laihdu, niin koen vian olevan juuri hormoneissa, säästöliekissä ja suolistobakteereissa.

Kysymys kuuluu: miten saan omatoimisesti muutettua bakteereja? En lähde mitään ulosteensiirtoa tekemään, mutta onko siis toivoa vielä, että kun sitkeästi elän terveellistä, vähäkalorista, vähähiilihydraattista ja kasvispainoitteista ruokavaliota niin joskus vihdoin elimistönikin seuraisi perässä ja saisin hoikan ihmisen bakteeriston? Vai onko minut tuomittu olemaan läski vaikka elän hyvin kurinalaisesti? Tai että lihon vielä mummonakin heti jos ylitän hieman kalorimäärän päivässä?

En tarvitse nyt kommentteja että "lol syöt kuitenkin liikaa läski", koska vaikka söisinkin, mitä en todellakaan tee, ei se ole kysymykseni vaan tämä toivo siitä, että ruokavalio jossain vaiheessa korjaa elimistön tilan?

Ainoita kommentteja ja tietoa mitä netistä olen aiheesta löytänyt koskee juuri säästöliekkiä, että se on todellisuutta jossain määrin ja myös siitä, että paino pyrkii aina takaisin siihen ylimpään mahdolliseen, laihduttaneilla oli jopa useita vuosia laihtumisen jälkeen tämä tilanne.

Onko kaikki elämäntapamuutokset siis turhaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia ongelmia itselläkin. Vatsa jo vuosia joka päivä löysällä (pahimmillaan vesiripuli) eikä paino ei meinaa pudota millään. En ymmärrä miten se on mahdollista, mutta ilmeisesti kehooni ravintoaineet silti imeytyvät. Ainakin hiilarit ja rasva painostani päätellen. Hiukset kyllä lähtevät, ja kulmakarvat.

Jokin elimistössäni on siis pielessä ja pahasti, varmasti ainakin ne suolistobakteerit. Kaiken maailman vahvoja maitohappobakteereja olen syönyt jo pitkään ja mahdollisimman terveellisesti syönyt. Paljon kasviksia (tosin kypsennettynä, muuten eivät sula), oliivi- ja kookosöljyä, kalaa ja vähärasvaista lihaa. Sokerit ja hiilarit muutenkin minimissään. Olen kokeillut myös maidotonta ja viljatonta ruokavaliota, mikään ei auta.

Olen pari vuotta sitten joutunut syömään antibiootteja, sen jälkeen oireet ovat pahentuneet. Pitäisi vissiin lopettaa ainakin stressaaminen, se vaikuttaa suolistoon. Ja liikkua enemmän.

Vierailija
2/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut Ed Youngin kirjoittamia artikkeleita? Vielä on epäselvää mitkä suolistobakteerit vaikuttavat erityisesti painoon. Kannattaa ainakin välttää antibioottien käyttöä mahdollisimman kauan ja kysyä aina lääkäriltä jos vaivaan löytyisi jokin toinenkin hoito.

Lukemani mukaan kuitua pitäisi saada ravinnosta sata grammaa päivässä. Nykyihminen saa vain murto-osan siitä eli kuitupitoisen ruoan syöminen kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tutustun!

Ap

Vierailija
4/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakamaito on suolistolle hyväksi. Itse käytän raakamaidosta valmistettuja juustoja. Miettilän juustoleipä on ihanaa.

Vierailija
5/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakamaidosta saa vatsataudin.

Vierailija
6/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pseudotiedettä Hesarissa. Voi voi.

Vierailija
7/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakamaidosta saa vatsataudin.

Todella harva saa. Raakamaito on vain jostain syystä demonisoitu tuote. Ihmiset sairastuvat huomattavasti enemmän vaikkapa vakuumipakatuista tuotteista, missä on kauhistelut niistä?

Vierailija
8/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pseudoa. Hiirikokeilla todettu että kun laihan suoliston bakteereja siirtää lihavan hiireen, se laihtuu. Ja päinvastoin. Ihmisten kohdalla on tutkittu vasta suolistoflooraa, mutta tiedetään jo että lihavilla se on erilainen kuin laihoilla (eri bakteerien suhteet)

Vierailija
9/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia ongelmia itselläkin. Vatsa jo vuosia joka päivä löysällä (pahimmillaan vesiripuli) eikä paino ei meinaa pudota millään. En ymmärrä miten se on mahdollista, mutta ilmeisesti kehooni ravintoaineet silti imeytyvät. Ainakin hiilarit ja rasva painostani päätellen. Hiukset kyllä lähtevät, ja kulmakarvat.

Jokin elimistössäni on siis pielessä ja pahasti, varmasti ainakin ne suolistobakteerit. Kaiken maailman vahvoja maitohappobakteereja olen syönyt jo pitkään ja mahdollisimman terveellisesti syönyt. Paljon kasviksia (tosin kypsennettynä, muuten eivät sula), oliivi- ja kookosöljyä, kalaa ja vähärasvaista lihaa. Sokerit ja hiilarit muutenkin minimissään. Olen kokeillut myös maidotonta ja viljatonta ruokavaliota, mikään ei auta.

Olen pari vuotta sitten joutunut syömään antibiootteja, sen jälkeen oireet ovat pahentuneet. Pitäisi vissiin lopettaa ainakin stressaaminen, se vaikuttaa suolistoon. Ja liikkua enemmän.

Mulla on ollut pitkään myös ripuli (vuosia) ja hiukset tippuu. Tajusin mennä labraan - raudanpuutetta. Obsidanilla kakka kiinteytyi ja virkeystaso nousee koko ajan.

Vierailija
10/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pseudotiedettä Hesarissa. Voi voi.

Missä tynnyrissä olet elänyt? Tämä suolistobakteeriasia oli tiedemaailman suuria juttuja viime vuonna ja monet lehdet kirjoityivat siitä. Lienet wt ja lukeminen on vain Seiska...

Vierailija
11/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut helvetisti antibiootteja ja infektioita,mutta suolistofloorani on vaihtunut ennemmin lainaan kuin läskiin suuntaan, ainakaan paino ei juuri nouse vaikka syön mitä haluan ja en todellakaan aina terveellisesti. Ennen kuureja olin helpommin lihova ja nälkäinen. En kyllä osaa tätä selittää.

Vierailija
12/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan Lepicol? Ajattelin itse kokeilla.

Vierailija
13/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt herranjumala lisää kaloreita ruokavalioon. Jos teet mitään muuta kuin hengität, kalorintarpeesi on kyllä lähempänä 2000. Olet säästöliekillä, tiesitkö?

Ei se paino välttämättä nouse "ylimpään mahdolliseen" jos korjaat ruokavaliosi ja pidät järjen päässä. Nosta kalorit hitaasti, 100-200 per viikko niin kroppa ei tarraa niihin. Suolistobakteereilla on varmasti jokin rooli mutta ei ne sinua hyödytä jos et edes syö sen vertaa mitä kropparaukkasi tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme