Onko muita, joiden mielestä wasabi on ihan hirveetä p*skaa?
Söin nyt ensimmäistä kertaa kun oltiin työkavereiden kanssa kiinalaisessa syömässä. Otettiin kympin buffet-pöytä ja tarjolla oli vaikka mitä mm. sushia ja wasabi tahnaa. Laitoin sitä vähän ruoan päälle ja suussani tuntui heti, että tämä on uusi maku, jota kieleni ei tunnista. Sen jälkeen hyvä etten oksentanut, koska se maistui jollekin hernee, hammastahnan ja vodkan sekoitukselle. Ihan yliarvostettua paskaa.
Kommentit (9)
Ööö. .. Tarkoitus on laittaa sitä tosi vähän. Muutoin saa nenä/otsakivun.
Minä söin kerran vuosia sitten jotain wasabisipsejä, jokin kausimaku sekin. Yööök!! Niin pahaa, ei ole wasabit missään muodossa sittemmin kiinnostaneet.
Se on tosi hyvää, paljon parempaa kuin chili tai jalopenot
Wasabi on mauste eikä sitä ole tarkoitus käyttää esim sinapin tapaan.
No ei tietysti sitä paljoa laiteta! Markeitin wasabipähkinöissä lienee sellainen määrä, joka ihmisen pitäisi pystyä syömään ilman hirmuisia tuskia. Olen siis tuo, jolle wasabista tulee suuhun kipua. Ja tosiaan, nenäänkin se sattuu niin perkeleellisesti.
Vuosia sitten olen todennut, etten pysty myöskään syömään meksikolaisessa ravintolaruuassa olevia chilipalkoja edes pientä palaa, siitä seuraa tuntikausien kipu ja polte suuhun ja kurkkuun.
Vierailija kirjoitti:
suussani tuntui heti, että tämä on uusi maku, jota kieleni ei tunnista. Sen jälkeen hyvä etten oksentanut, koska se maistui jollekin hernee, hammastahnan ja vodkan sekoitukselle. Ihan yliarvostettua paskaa.
Siis sun mielestä kaikki sellainen, mistä sinä et pidä, mutta muut pitää, on yliarvostettua paskaa? Kiva mielipide. Miksi sun maku on se ainoa oikea?
En pysty syömään sitä koska se polttaa suuta erittäin tuskallisesti. Ensin luulin että niissä ekoissa wasabimaustetuissa naksuissa oli jotain vikaa, mutta sama juttu kävi sushin ja toisenlaisten naksujen kanssa, ja muut pystyivät syömään niitä. Vissiin jokin allergisen reaktion tyylinen.