Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hyväkuntoisen 48-vuotiaan naisen työnhaku tyssäsi 30-vuotiaan ylipainoisen miehen päätökseen

KEKSITTY JUTTU!
19.01.2017 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005051288.html

Tilanteen erikoisuutta korosti se, että työtä hakenut nainen on hyvässä kunnossa, mutta häntä nuorempi rekrytoija puolestaan oli ylipainoinen mies.
48-vuotias akateeminen työnhakija pitää tilannetta syrjivänä.

KOMMENTIT (459)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rekrytoija ajatteli , että AKATEEMINEN nainen on liian koulutettu hiihtelemään pitkillä käytävillä?

Vai kertoiko rekrytoija suoraan, että nainen on liian vanha?

Vierailija
22/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä ihmettelen sitä, miksi 5-kymppinen edes pyydettiin haastatteluun, jos häntä kerran pidettiin liian vanhana ja jaksamattomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin tehtävissä tarvitaan kokemusta. Minulle sanottiin 40-vuotiaana että olin liian nuori.

Outoa että yritys oli ottanut nuoren työhaastattelijan. Ilmeisesti ei ollut kovin vaativasta työstä kysymys.

Vierailija
24/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä ihmettelen sitä, miksi 5-kymppinen edes pyydettiin haastatteluun, jos häntä kerran pidettiin liian vanhana ja jaksamattomana.

No kun nämä jutut on keksittyjä, turhaan ihmettelet. Hesarin uusi anonyymit mielipidekirjoitukset, toimittajien keksimiä juttuja jolla halutaan nostaa joku keskustelunaiheeksi. 

Vierailija
25/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo vähän ärsyttää nämä HS:n mielipidekirjoitukset ja klikinkerjuut. Varsinkin, kun ne ovat aina niin vastakkainasettelevia ja negatiivisia.

Vierailija
26/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mä ihmettelen sitä, miksi 5-kymppinent edes pyydettiin haastatteluun, jos häntä kerran pidettiin liian vanhana ja jaksamattomana.

No kun nämä jutut on keksittyjä, turhaan ihmettelet. Hesarin uusi anonyymit mielipidekirjoitukset, toimittajien keksimiä juttuja jolla halutaan nostaa joku keskustelunaiheeksi. 

Ihan mahdollista, että on käynyt niin kuin mielipidekirjoittaja kertoo. Minulle sanottiin 38-vuotiaana, että etsitään nuorempaa työntekijää. Kohtuutonta se on.

Vierailija
27/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin AKATEEMINEN nainen on itse varmaan vielä kolmekymppisenä vatuloinut nolla-opiskelujaan?

Vierailija
28/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen kokemus. Haastattelija oli tukevahko 35-40 mies. Työ olisi ollut osaksi ulkona liikkumista. Olin tuolloin normaalipainoinen 48 v. 58 kg. Mies sanoi: Ikääkin sulla on ja tässä työssä joudut liikkumaan. Olisi jättänyt kutsumatta haastatteluun. Hakemuksesta näkyi ikä. Myöhemmin kuitenkin sain työn isosta varastosta, jossa joudun liikkumaan paljon. Tuolloin minut palkkasi n. 30 v. nainen. Tiedä vaikka mies halusi nuoria pimuja silmänilokseen.

Vierailija
29/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaisia ihmisiä harvemmin halutaan palkata pilaamaan työilmapiiriä.

Nainen näytti ainakin näin anonyymina todelliset kasvonsa. Lopputulos? Rekrytoija oli ihan oikeassa.

Ellei nähnyt naisen luonnetta jo haastattelutilanteessa.

Vierailija
30/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettiinko palomiestä vai miksi nainen olisi pitänyt palkata kuntonsa vuoksi?

Vierailija
31/31 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen olisi fitnessin sijaan kannattanut keskittyä henkisen pääoman kehittämiseen. Akateemisilla aloilla siitä on yleensä enemmän hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän