HS: Hyväkuntoisen 48-vuotiaan naisen työnhaku tyssäsi 30-vuotiaan ylipainoisen miehen päätökseen
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005051288.html
Tilanteen erikoisuutta korosti se, että työtä hakenut nainen on hyvässä kunnossa, mutta häntä nuorempi rekrytoija puolestaan oli ylipainoinen mies.
48-vuotias akateeminen työnhakija pitää tilannetta syrjivänä.
KOMMENTIT (459)
Kommentit (31)
No, mä ihmettelen sitä, miksi 5-kymppinen edes pyydettiin haastatteluun, jos häntä kerran pidettiin liian vanhana ja jaksamattomana.
Joissakin tehtävissä tarvitaan kokemusta. Minulle sanottiin 40-vuotiaana että olin liian nuori.
Outoa että yritys oli ottanut nuoren työhaastattelijan. Ilmeisesti ei ollut kovin vaativasta työstä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
No, mä ihmettelen sitä, miksi 5-kymppinen edes pyydettiin haastatteluun, jos häntä kerran pidettiin liian vanhana ja jaksamattomana.
No kun nämä jutut on keksittyjä, turhaan ihmettelet. Hesarin uusi anonyymit mielipidekirjoitukset, toimittajien keksimiä juttuja jolla halutaan nostaa joku keskustelunaiheeksi.
Alkaa jo vähän ärsyttää nämä HS:n mielipidekirjoitukset ja klikinkerjuut. Varsinkin, kun ne ovat aina niin vastakkainasettelevia ja negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mä ihmettelen sitä, miksi 5-kymppinent edes pyydettiin haastatteluun, jos häntä kerran pidettiin liian vanhana ja jaksamattomana.
No kun nämä jutut on keksittyjä, turhaan ihmettelet. Hesarin uusi anonyymit mielipidekirjoitukset, toimittajien keksimiä juttuja jolla halutaan nostaa joku keskustelunaiheeksi.
Ihan mahdollista, että on käynyt niin kuin mielipidekirjoittaja kertoo. Minulle sanottiin 38-vuotiaana, että etsitään nuorempaa työntekijää. Kohtuutonta se on.
Tämäkin AKATEEMINEN nainen on itse varmaan vielä kolmekymppisenä vatuloinut nolla-opiskelujaan?
Minulla on samanlainen kokemus. Haastattelija oli tukevahko 35-40 mies. Työ olisi ollut osaksi ulkona liikkumista. Olin tuolloin normaalipainoinen 48 v. 58 kg. Mies sanoi: Ikääkin sulla on ja tässä työssä joudut liikkumaan. Olisi jättänyt kutsumatta haastatteluun. Hakemuksesta näkyi ikä. Myöhemmin kuitenkin sain työn isosta varastosta, jossa joudun liikkumaan paljon. Tuolloin minut palkkasi n. 30 v. nainen. Tiedä vaikka mies halusi nuoria pimuja silmänilokseen.
Vittumaisia ihmisiä harvemmin halutaan palkata pilaamaan työilmapiiriä.
Nainen näytti ainakin näin anonyymina todelliset kasvonsa. Lopputulos? Rekrytoija oli ihan oikeassa.
Ellei nähnyt naisen luonnetta jo haastattelutilanteessa.
Haettiinko palomiestä vai miksi nainen olisi pitänyt palkata kuntonsa vuoksi?
Naisen olisi fitnessin sijaan kannattanut keskittyä henkisen pääoman kehittämiseen. Akateemisilla aloilla siitä on yleensä enemmän hyötyä.
Ehkä rekrytoija ajatteli , että AKATEEMINEN nainen on liian koulutettu hiihtelemään pitkillä käytävillä?
Vai kertoiko rekrytoija suoraan, että nainen on liian vanha?