Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuli tuota "parhaat pariutuvat ensin" -ketjua lukiessa mieleen, että ei kai OIKEASTI joku luule, että se on niin yksinkertaista? Hyvät suhteessa ja huonot yksin?

Vierailija
19.01.2017 |

Itse olen avioeron jälkeen itsekseni ja näyttää moni muukin pitkästä suhteesta eronnut olevan, kuka mistäkin syystä. Tässä muutamia tietämiäni:

- Viihtyy yksin niin hyvin, että ei aloita suhdetta kuin jos todella sopiva tulee vastaan.
- Haluaa keskittyä lapsiinsa.
- On vela eikä halua lapsellista naista (jota ikäluokassaan, 30+ on suurin osa)
- ei ihastu helposti, on ollut vain yhdessä parisuhteessa, ikää 45.

Muitakin varmasti muistaisin jos miettisin lisää. Ydinkysymys kuitenkin on seuraava: kuinka moni (ja millaisella elämänkokemuksella) kuvittelee, että se on niin yksinkertaista? Että jos olet hyvä => parisuhde; jos olet huono => sinkkuus?

En ole tätä päivää ja tuota ketjua aiemmin edes asia tullut pohtineeksi, mutta mietin, lieneekö tuo asenne jäänne agraariajalta. Kun kaikki tarvitsivat toisiaan ja etenkin naiselle parisuhde oli jyrkimmillään hengissä selviytymisen edellytys, vain todella huonot jäivät yksin.

Muita teorioita?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hyvä ole pelkästään sellainen yleishyvä, peruskaunis, peruskiva, hajuton ja mauton. On paljon hyviä kumppaneita, mutta he tarvitsevat tai haluavat sen kumppaninsa olevan samaa tyyliä, yhteinen harrastus, sama huumori tms. täsmällisempää. Sellaisen löytyminen ei enää sitten olekaan niin helppoa. 

Vierailija
62/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla on semmoinen todeksi todettu teoria, että hyvät naiset ja tosi hyvät miehet saavat yksinkertaisesti niin paljon lähestymisiä vastakkaiselta sukupuolelta, että täytyy olla ihmisvihaaja, ellei ole lähes jatkuvasti parisuhteessa. Erittäin hyvä mies ja hyvä nainen saavat pelkästään kadulla arkena kävellessään jo pari flirttausta tai mielenkiinnon osoitusta tunnissa.

Nämä, jotka ovat sinkkuina, eivät ole kiinnostavia vastakkaisen sukupuolen mielestä. Mutta hei, turha sitä "kovaa kohtaloa" on itkeä täällä netissä kuten ap. Elämässä on paljon muutakin kuin miesten huomio. Eiks je, ap?

Ilmeisesti tämän kirjoittaja on sitä mieltä että hyvyys =kauneus ? Vai miten kadulla kävelevä hyvän luonteen omaava mutta ei niin kaunis saisi kadulla kävellessä flirttejä? Miten se "hyvyys" näkyisi ulospäin. Vai onko hyvyys siis muka vain kauneutta?

Hyvyys on kokonaisuus ja kyllä, ihmisille merkitsee myös ulkonäkö parinvalinnassa.

Eli ruma ihminen ei voi koskaan olla hyvä vaikka olisi kuinka hyvää puolisomateriaalia muuten.

Ja kauniit saa flirttiä ihan kadulla kävellessään koska ovat niin hyviä. Siitä vies vaikka eivät tekisi ikinä kotitöitä eivätkä kykenisikompromissiin jne.

Itse kyllä näkisin että ulkonäöllä on aika pieni merkitys siihen kuinka hyvä parisuhde sitten lopulta on...

Parisuhteen laadun kannalta kyllä melko merkityksetöntä, mutta onhan se nyt ihan fakta että kauniimmilla on enemmän kysyntää tässä maailmassa. Onko se oikein, ei välttämättä, mutta niin se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInulla on semmoinen todeksi todettu teoria, että hyvät naiset ja tosi hyvät miehet saavat yksinkertaisesti niin paljon lähestymisiä vastakkaiselta sukupuolelta, että täytyy olla ihmisvihaaja, ellei ole lähes jatkuvasti parisuhteessa. Erittäin hyvä mies ja hyvä nainen saavat pelkästään kadulla arkena kävellessään jo pari flirttausta tai mielenkiinnon osoitusta tunnissa.

Nämä, jotka ovat sinkkuina, eivät ole kiinnostavia vastakkaisen sukupuolen mielestä. Mutta hei, turha sitä "kovaa kohtaloa" on itkeä täällä netissä kuten ap. Elämässä on paljon muutakin kuin miesten huomio. Eiks je, ap?

Ilmeisesti tämän kirjoittaja on sitä mieltä että hyvyys =kauneus ? Vai miten kadulla kävelevä hyvän luonteen omaava mutta ei niin kaunis saisi kadulla kävellessä flirttejä? Miten se "hyvyys" näkyisi ulospäin. Vai onko hyvyys siis muka vain kauneutta?

Hyvyys on kokonaisuus ja kyllä, ihmisille merkitsee myös ulkonäkö parinvalinnassa.

Eli ruma ihminen ei voi koskaan olla hyvä vaikka olisi kuinka hyvää puolisomateriaalia muuten.

Ja kauniit saa flirttiä ihan kadulla kävellessään koska ovat niin hyviä. Siitä vies vaikka eivät tekisi ikinä kotitöitä eivätkä kykenisikompromissiin jne.

Itse kyllä näkisin että ulkonäöllä on aika pieni merkitys siihen kuinka hyvä parisuhde sitten lopulta on...

Parisuhteen laadun kannalta kyllä melko merkityksetöntä, mutta onhan se nyt ihan fakta että kauniimmilla on enemmän kysyntää tässä maailmassa. Onko se oikein, ei välttämättä, mutta niin se on.

Hyväksyn tuon mutta kritisoin noita jotka selittää että hyvät saavat niin paljon ehdotuksia kokoajan. Minusta oikeammin olisi sanoa että kauniit saavat paljon ehdotuksia. Sillä kauneus ja hyvyys ovat eri asioita. Ja ymmärrän toki että kauneutta arvostetaan mutta en voi hyväksyä että se olisi synonyymi sanalle hyvyys. Ja minusta hyvä voi olla kaunis tai rumakin mutta hyvää puolisonateriaalia kuitenkin.

Eli hyvä parisuhdeihminen ei välttämättä saa paljoa tarjouksia ellei ole todella kaunis. Joten ei sillä hyvälläkään ole automaattisesti niin helppoa löytää parisuhdetta. Mutta toki tällaiset hyvät parit sitten yleensä pysyvät yhdessä kunhan ovat ensin toisensa löytäneet.

Tietysti vielä se huonokin saattaa saada paljon flirttiä ym jos vaan on kaunis. Eli vaikka olisi täysi petturi, valehtelija, täysin holtiton rahan käyttäjä niin jos on kaunis/komea niin kyllä sitä flirttiä ja mahdollisuuksia on paljon kuten hyvillä ja kauniillakin.

Vierailija
64/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan kukaan mitenkään "huonona" pitänyt, vaikka seurustelin ensimmäisen kerran vasta 26-vuotiaana. Porukoissa, joissa pyörin, kundit eivät ylipäätään halunneet sitoutua nuorena, enkä toisaalta itse ihastu/rakastu niin helposti. Olen aina kuitenkin ollut miesten mielestä enemmän sitä vakavammin otettavaa tyyppiä. Nykyään olen lähes nelikymppinen, ja kun tutustun ikäisiini miehiin (itselläni perhe ja hekin useimmiten varattuja), saan kuulla, että oltaisiinpa tavattu jo silloin, kun oltiin sinkkuja.

Vierailija
65/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän hyvä ole pelkästään sellainen yleishyvä, peruskaunis, peruskiva, hajuton ja mauton. On paljon hyviä kumppaneita, mutta he tarvitsevat tai haluavat sen kumppaninsa olevan samaa tyyliä, yhteinen harrastus, sama huumori tms. täsmällisempää. Sellaisen löytyminen ei enää sitten olekaan niin helppoa. 

Uskon kyllä joidenkin ihmistyyppien olevan helpommin parin löytäviä kuin toisten. Jos on terveen itsetunnon omaava, henkisesti joustava, omaa hyvät sosiaaliset ja parisuhdetaidot (toisen huomioonottaminen kuitenkin omista tarpeista huolehtien jne) on varmaan helpompi pariutua kuin hyvin jäykän, ehdottoman, itsetunnoltaan kehnon ja ristiriitaisen ihmisen joka ei oikein tule toimeen muiden kanssa edes työpaikalla tai kämppäkaverina.

Vierailija
66/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyn tuon mutta kritisoin noita jotka selittää että hyvät saavat niin paljon ehdotuksia kokoajan. Minusta oikeammin olisi sanoa että kauniit saavat paljon ehdotuksia.

--

hyvä parisuhdeihminen ei välttämättä saa paljoa tarjouksia ellei ole todella kaunis. Joten ei sillä hyvälläkään ole automaattisesti niin helppoa löytää parisuhdetta. vaikka olisi täysi petturi, valehtelija, täysin holtiton rahan käyttäjä niin jos on kaunis/komea niin kyllä sitä flirttiä ja mahdollisuuksia on paljon kuten hyvillä ja kauniillakin.

Tämä ihmetetyttää. Olen itse ihan nätti ja huomiota riittää, mutta mitä se kertoo luonteestani? Niinpä, ei mitään. 

Vierailija
67/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, joillekin kauneus on merkittäväkin tekijä, mutta en hyväksy sitä, että sen väitetään olevan kaikille tekijä. Itse olen kyllä täysin "rakkaus on sokea"-tyyppiä ja hyvä ulkonäkö on vain plussaa. Toki ihmiseen ei rakastu ohimennen, joten harvoin tulee vastaan ihmistä, jota haluaisi lähestyä suhdemielessä. 

Vierailija
68/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

66, totta.

Itselläni on ollut turvaton lapsuus, mikä vaikuttaa kykyyni sitoutua. Noin muuten olen käsittääkseni ihan kelpo puolisoehdokas :) Kuitenkin monet rikkinäisestä taustasta tulevat ja sitä oireilevat löytävät helposti tiensä parisuhteessa, lyhyempään tai pidempään. Eli ei ne parisuhdetaidot ynnä muutkaan välttämättä selitä sitä, miksi jotkut löytävät kumppanin helpommin kuin toiset...

Vierailija
69/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa näyttää tosiaan menevän iloisesti sekaisin se, kuinka moni kiinnostuu ulkonäöstä ja kuinka hyvää parisuhdemateriaalia joku on. Ne eivät välttämättä korreloi keskenään, ja itselleni oli yllätys, että niin moni on asiasta eri mieltä (viittaan siis esim. siihen alkupään viestiin, jossa sanottiin, että ne hyvät saavat kadullakin flirttejä jne.). Hyvännäköiset olisi osuvampi sana. 

Vierailija
70/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa näyttää tosiaan menevän iloisesti sekaisin se, kuinka moni kiinnostuu ulkonäöstä ja kuinka hyvää parisuhdemateriaalia joku on. Ne eivät välttämättä korreloi keskenään, ja itselleni oli yllätys, että niin moni on asiasta eri mieltä (viittaan siis esim. siihen alkupään viestiin, jossa sanottiin, että ne hyvät saavat kadullakin flirttejä jne.). Hyvännäköiset olisi osuvampi sana. 

Olen tästä elävä esimerkki. Ei ole seurasta pulaa, mutta omien kriteerieni vuoksi todella harvaa voi edes kuvitella suhteeseen kanssani, ja niitä potentiaalisia on aika epätoivoista löytää siitä ikäisteni velamiesten joukosta - vaikka velaus rajaa suurimman osan miehistä pois, se ei takaa että toinen olisi suhdemateriaalia. Se huomio menee siis aika lailla "hukkaan", vaikka toki minulla olisi tavallisempana paljon valinnanvaraa. 

t. Vela 44v

Vierailija
71/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pätee sama kuin työttömyyteen. Kuka tahansa meistä voi varmaan kertoa esimerkkejä siitä, että työssä ei läheskään aina ole parempi kuin työttömänä.

"Hyvillä" kumppaneilla on niin paljon valinnanvaraa, että heillä ei ole mitään syytä sitoutua sellaiseen suhteeseen, joka ei täytä heidän omaa vaatimustasoaan. He tulevat mainiosti toimeen sinkkuina, ja tietävät / uskovat, että löytävät parisuhteen - tai no, ainakin suhteen - silloin kuin tuntevat sellaista tarvitsevansa.

Vierailija
72/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus nyt vain on se, että vaikka itse pidät itseäsi kelvollisena ja hyvänä kumppanina mutta sinulla ei sellaista ole niin siihen on syy. Jos ei halua itselleen kumppania niin silloin ei todellakaan ole hyvä kumppani kenellekään itse. Itsekkyys ja oma napa ovat silloin tärkeimmät eikä toisen huomioon ottaminen. Jos sitten taas on yksin mutta kumppania ei haluista huolimatta löydy niin syy on silloinkin itsessä ei muissa.

Totuus on että parhaat menee ensin. Aina löytyy luusereita jotka eivät tätä halua uskoa tai muitakaan totuuksia koska eivät niissä itse pärjää. Ensimmäinen askel parempaan tulevaisuuteen on olla rehellinen itselleen.

Vierailija
73/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska myös tuo kun katselee joitain pariskuntia, niin vähintään toinen on joku tossukka tai muuten vaan tyhmä. Onneksi olen niin fiksu, etten ainakaan tuollaiseen suhteeseen itseäni tärvele. Hyh.

Vierailija
74/76 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan paljon miespuolisia frendejä. Oltiin 20-30, sinkkuja lähes kaikki. Toin yhden naispuolisen ystäväni tuohon porukkaan mukaan. Useampi yritti hänen kanssaan jotain. Juteltiin myöhemmin aiheesta, siis näitten miesten kanssa. Kävi ilmi, että he kaikki pitivät minua parempana vaihtoehtona, mutta eivät uskoneet, että heillä olisu ollut saumaa.

Vierailija
75/76 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole olemassa hyviä tai huonoja ihmisiä , äänekkäät seuralliset ihmiset

löytävät nooeasti kumppanin mutta ujot hiljaiset kotihiiret jäävätkin

yksin ehkä omasta valinnastaan , mutta nykyajan mies ei tahtoisi

elättää naista ja lapsiaan koska nainen käy töissä ja naisen tehtäväksi

jää kaikki kodin menojen maksaminen , ja mies on itsekäs jonka

mielestä hänen rahansa ovat hänen omaan käyttöönsä tarkoitetut,

toki löytyy poikkeuksiakin

Vierailija
76/76 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 3 viestin kirjoittaja. Ns. Hyvillä on enemmän valinnanvaraa eli helpommin ja nopeammin löytävät mieleisensä. Mikä tässä nyt on vaikea ymmärtää?

Tullaan jopa kotoa hakemaan tai ainakin kutsutaan mukaan kun on tapahtumia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän