Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avoin suhde,löytyykö kokemusta?

Vierailija
19.01.2017 |

Löytyykö täältä ihmisiä jotka elävät avoimessa suhteessa? Haluaisin kuulla miten juuri teillä toimii ja minkälaiset pelisäännöt?

Me olemme 34 vuotias pari,joilla takana kohta puoliin 20 yhteistä vuotta. Olemme vuosien saatossa keskustelleet paljonkin tästä ja osittain ehkä olemme siihen ajautuneetkin. Eli tilanne on ollut jo pitkään sellainen että olemme olosuhteiden pakosta melko paljon erossa toisistamme ja seksi molemmille hyvin tärkeää. Ajattelemme asian niin että seksi on vain seksiä ja se mitä meidän välillä on,on jotain niin ainutlaatuista ettei ole pelkoa että toinen jäisi "sille tielleen". Emme halua rajoittaa toisen mahdollisuutta nauttia elämästä kaikin tavoin,johon satunnainen seksi toisen kanssa lukeutuu. Emme ole mustasukkaisia luonteeltamme ja 110% luottamus meidän välillä vie pienetkin epäilykset.

Se mistä olemme ehdottomia,on rehellisyys ja ehkäisy.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioparit joissa vaimo on bi on usein sopimus että vaimo saa olla naisten kanssa. Hyvin toimii.

Tämä on tuntunut minusta aina hiukan hassulta,miksi miesten on helpompi hyväksyä toinen nainen naiselleen kuin toinen mies?

Koska me miehet ei koeta sitä kilpailutilanteena kun siinä on vain naisia.

Olen itse varattu todella isoryntäselle blondille. Arvasin jo ennen seurustelua että hän on bi eikä minua haittaa hänen naissuhteet. Päin vastoin se on kiihottavaa ja eihän minua aina haluta joten hyvä että hän saa tyydytyksen näinkin. Suhteemme tuskin toimisi näin hyvin jos hän ei saisi toteuttaa tätä puolta itsessään.

Vierailija
82/91 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se toimia, jos kumpikaan ei käytä ulkopuolisia seksikumppaneita itsetuntonsa pönkittämiseen tai pelinappuloina suhteessa. Itse en kuitenkaan usko, että jos kaksi ihmistä ovat aidosti rakastuneet toisiinsa ja kunnioittavat toisiaan, niin tuollainen järjestely edes tulisi mieleen ensimmäisten parin vuoden aikana. Liian moni nainen tulee höynäytetyksi ja ajautuu järjestelyyn, jossa mies paneskelee ympäriinsä "avoimen rakkauden" nimissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se toimia, jos kumpikaan ei käytä ulkopuolisia seksikumppaneita itsetuntonsa pönkittämiseen tai pelinappuloina suhteessa. Itse en kuitenkaan usko, että jos kaksi ihmistä ovat aidosti rakastuneet toisiinsa ja kunnioittavat toisiaan, niin tuollainen järjestely edes tulisi mieleen ensimmäisten parin vuoden aikana. Liian moni nainen tulee höynäytetyksi ja ajautuu järjestelyyn, jossa mies paneskelee ympäriinsä "avoimen rakkauden" nimissä.

Aloittajalla parin vuoden sijaan parikymmentä yhteistä vuotta. Eikä rakkautta ja kunnioitusta todellakaan puutu. Tässä vaiheessa elämää jo toisemme melko hyvin tunnemme. Meillä tämä on lähtenyt naisen aloiteesta.

Vierailija
84/91 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjua mielenkiinnosta aihetta kohtaan. Itse en voisi todellisuudessa elää avoimessa suhteessa oman epävarmuuteni vuoksi,mutta aihe kiinnostaa kyllä paljonkin. Miten käsittelette kaikki tunteenne mitä saattaa eteen tulla,yllättäen?

Vierailija
85/91 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi avoimeen suhteeseen koska olen liian mustis ja omistuksenhaluinen...en halua jakaa ;)

En kaipaa random miehiltä huomiota. En tarvitse jännitystä elämään. Ja parasta seksiä ikinä saan omalta mieheltäni.

Ja en kyllä jaksa uskoa että kaikki avoimessa suhteessa elävät käyttävät kiltisti kondomia vaikka kuinka niin vakuuttavat. Monellako on ollut avoimen liiton aikana sp-tauti? Herpes ja hiv on ikuisia. 

Mies lipittää vierasta pillua ja tulee kotiin ja pussaa vaimoa ja lapsia. Tai nainen nielee vieraat mällit...

Vierailija
86/91 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin lukemaan tämän ketjun sattumalta ja olisi hauska tietää ovatko ihmisten mielipiteen muuttuneet parissa vuodessa.

Olen menossa naimisiin pian miehen kanssa, jonka kanssa olen elänyt avoimessa suhteessa neljä vuotta. En ole saatu sukupuolitauteja, vahinkolapsia tai draamaa aikaiseksi. Neljän vuoden aikana on kummallakin ollut yksi uusi seksikumppani, netistä löydetty, muuten on nähty vanhoja panokavereita. Käytännössä seksiä muiden kanssa kummallakin on ehkä kolmesti-neljästi vuodessa. Seksibileissäkin on käyty, mutta ne eivät ole meidän juttu.

Tämä on toiminut, koska puhumme todella paljon. Aiemmista monogamisista suhteista mustasukkaisuuksineen on opittu. Puhumme siitä miltä tuntuu, mitä haluamme ja miksi. Meillä on sääntöjä, mutta ne ovat lähinnä käytännöllisiä ja tervettä järkeä (pitää olla rehellinen, käyttää ehkäisyä, rauhoittaa oma koti yhteiselle elämälle).

Toivomme lasta häiden jälkeen, ja olemme puhuneet, että silloin suhteen avoimuutta täytyy miettiä: intuitiivisesti tuntuisi oudolta itse imettää koliikkilasta ja mies kertoisi lähtevänsä treffeille. Oikeasti uskon tosin, että suhde muuttaa ja muovautuu muutenkin lasten myötä, joten en stressaa tätä aspektia. Emme kumpikaan ole olleet nytkään asiassa mulkkuja, en usko että olemme jatkossakaan.

Joku kysyi myös miten kerrotaan noista muista suhteista. Me olemme keskustelleet etukäteen, jos jompikumpi haluaa alkaa pitää silmänsä auki uuden ihmisen varalta. Minä puhuisin varmasti vielä enemmänkin, jos mies haluaisi kuulla. Yleensä juttelemme jälkeenpäin tapaamisista, mutta nykyään enemmän etukäteenkin. Juuri eilen mieheni kertoi nähneensä toissapäivänä ihmistä, kun olen itse reissussa. Luultavasti kotiin päästyäni kyselen häneltä yksityiskohtia, koska olen vaan utelias.

Negatiivisia tunteita voi tulla, niin kuin muistakin asioista. Mustasukkaisuus voi iskeä yllättäen, mutta paljon selvemmät sävelet meillä on panokavereista kui vaikka työkavereista. Pitää luottaa itseensä ensin, siteen toiseen ja uskoa hyvää ihmisistä, sillä pääsee pitkälle.

Vierailija
87/91 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette ehdottaneet asiaa miehellenne?

Vierailija
88/91 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin miehelleni vapaata suhdetta, mutta hän ei halua minun vuokseni.

Vierailija
89/91 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo...kunnes rakastuin toiseen mieheen jonka kanssa haluankin olla eksklusiivisessa suhteessa.

Näin siinä varmaan yleensä käy jommallae kummalle. Jos ei tule mitään niin pöytähopeat vaihtoon ja sillä siisti

mies51v

Vierailija
90/91 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes kondomi ei suojaa sataprosenttisesti sukupuolitaudeilta. Lisäksi kumin kanssa touhuilu tappaa intohimon (koskee molempia osapuolia). Ja seksiin kuuluu muukin kuin penetraatio. Esileikki, flirttailu, koskettelu, puheet.. Suuseksiäkään ei uskaltaisi avoimessa suhteessa harrastaa, eihän sekään kumin kanssa tunnu miltää. Ja herpesvirus voi tarttua myös suuseksissä ja siinä onkin sitten kiva sairastaa kurkkusyöpää vanhemmiten..

Eli hyödyt on pienemmät kuin mahdollinen haitta. Kun ollaan erossa, niin meillä toimii ns. kaukoseksi. Nykyteknologialla helppoa ja piristää suhdetta. Seksi on monipuolista.

Totta kirjoitat. Ei kumi suojaa 100%,mutta vaatiiko ihmiset aina uuden kumppanin tavattuaan sukupuolitestitulokset,ihan suljetussa suhteessa? Vai luotatteko että ihminen on vastuullinen ja tietää mitä tekee,ja hänen sanaansa että on huolehtinut aiemminkin ehkäisystä/turvaseksistä ja on terve. Toki on mahdollisuus oireettomuudellekin vaikka kantaisi jotain tautia,eikä siitä siten tiedä. Riskejä on tietenkin monenlaisia,täytyy omalla toiminnalla välttää kaikin tavoin,mutta mitään ei voi tehdä jos ihan kaikkea pelkää. Voihan se "uskollinen" puolisokin käyttäytyä vastuuttomasti ja yllärinä tuoda tuliaisia retkeltään.

Kyllä,myös flirttailu,puheet,läheisyys,koskettelu ja tälläinen kevyempi hauskanpito voi olla osa seksiä,ja antaa paljon,ei välttämättä tarvitse edes päätyä harrastamaan sitä varsinaista seksiä/yhdyntää.

Siis kuinka tyhmiä ihmiset on jos tosiaan luotatte sokeasti siihen että toinen on puhdas? Vakisuhteessa aina testit, varsinkin jos aletaan puhua kumin poisjättämisestä. Ihmisten tietämys sp-taudeista on aivan mitä sattuu.

Vierailija
91/91 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut avoin suhde 3,5v. Avainsana on tosiaan avoimuus ja rehellisyys - eli toiselle pitää sanoa, jos on muita seksikumppaneita tai toinen suhde. Rajana on se, että homman on oltava kaikille osapuolille ok ja tiedossa. Ehkäisystä yms. toki huolehditaan.

Miten vastapuolet ovat asiaan suhtautuneet?

Todella hyvin. Osa kysyy, että mitä jos rakastuu ja _haluaisi monogamisen suhteen_, niin näihin tilanteisiin pätee sama: puhutaan avoimesti ja ajoissa. Ei ole toistaiseksi vastaan tullut moista tilannetta.

Mistä teidän toiset osapuolet on löytyneet? Onko heistä kukaan koskaan kyseenalaistanut millään tavoin teidän kahden välistä suhdetta?

Minä ainakin löysin miehiä joko työpaikalta tai instagramista. Elimme mieheni kanssa yli kymmenen vuotta yhdessä, joista neljä viimeisintä avoimessa. Itse ehdotin avointa.

Kotonamme kävi miehet sitten panemassa minua kun mies ja lapsi olivat poissa. Kuvasimme yhden miehen kanssa jopa touhumme videolle. Mieheni tiesi kaikkien suhteiden laadun, ja minä tiesin hänen säätönsä - en ollut pahoillani, koska en häntä seksuaalisessa mielessä halunnut. Voi pojat kuinka sain kyytiä niin monessa paikassa. Lopulta päädyimme eroon ja olen nauttinut vapauden tunteesta.

N42