Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avoin suhde,löytyykö kokemusta?

Vierailija
19.01.2017 |

Löytyykö täältä ihmisiä jotka elävät avoimessa suhteessa? Haluaisin kuulla miten juuri teillä toimii ja minkälaiset pelisäännöt?

Me olemme 34 vuotias pari,joilla takana kohta puoliin 20 yhteistä vuotta. Olemme vuosien saatossa keskustelleet paljonkin tästä ja osittain ehkä olemme siihen ajautuneetkin. Eli tilanne on ollut jo pitkään sellainen että olemme olosuhteiden pakosta melko paljon erossa toisistamme ja seksi molemmille hyvin tärkeää. Ajattelemme asian niin että seksi on vain seksiä ja se mitä meidän välillä on,on jotain niin ainutlaatuista ettei ole pelkoa että toinen jäisi "sille tielleen". Emme halua rajoittaa toisen mahdollisuutta nauttia elämästä kaikin tavoin,johon satunnainen seksi toisen kanssa lukeutuu. Emme ole mustasukkaisia luonteeltamme ja 110% luottamus meidän välillä vie pienetkin epäilykset.

Se mistä olemme ehdottomia,on rehellisyys ja ehkäisy.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisaana on helppo nähdä, että avoin suhde oli avioliiton ja eron välivaihe. Jälkeenpäin olen myös ihmetellyt, että minä tosiaan ajattelin, että minulle on täysin ok, että hän harrastaa seksiä toisen naisen kanssa.

Minulle kävi klassisesti, eli rakastuin kertalaakista nykyiseen mieheeni ja sen jälkeen ei ollut tehtävissä muuta kuin erota. Olen ollut 6v nykyiseni kanssa ja ajatus avoimesta suhteesta olisi täysin absurdi

Vierailija
42/91 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisellä tyttöystävällä oli miehensä kanssa avoin suhde. Käytännössä se tarkoitti että hän teki kaikkensa vietelläkseen kaiken mikä liikkuu, myös yksiavioiset. Puhuimme aina miehen kanssa että "taas hän yritti minua" "joo minua myös". Oli kiusallista antaa koko ajan pakkeja ja aloimme lopulta vältellä häntä. Ei ollut kovin onnellinen, siinä suhtautumisessa seksiin oli jotain pakonomaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni olisi siis tyttöjen välinen seksi olut ihan ok, kunhan en olisi ollut miesten kanssa.

41

Vierailija
44/91 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioparit joissa vaimo on bi on usein sopimus että vaimo saa olla naisten kanssa. Hyvin toimii.

Tämä on tuntunut minusta aina hiukan hassulta,miksi miesten on helpompi hyväksyä toinen nainen naiselleen kuin toinen mies?

Pitää kysyä miehiltä itseltään. Syy lienee biologiassa.

Vierailija
45/91 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioparit joissa vaimo on bi on usein sopimus että vaimo saa olla naisten kanssa. Hyvin toimii.

Tämä on tuntunut minusta aina hiukan hassulta,miksi miesten on helpompi hyväksyä toinen nainen naiselleen kuin toinen mies?

Kyllä se ukkojen hymy hyytyy, kun rekkalesboja alkaa kotona ravaamaan. Siinä voi olla niin, että ukko lähtee pian vaihtoon

Vierailija
46/91 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei kykene seksiin ilman tunteita, vaan ihastuu aina seksikumppaniinsa jollakin tasolla. Etenkin jos seksiä on saman henkilön kanssa toistuvasti. Mies sen sijaan voi rakastaa aidosti yhtä naista ja purkaa paineita muiden naisten kanssa. Tästä syystä avoin suhde harvemmin toimii - ja miehen kannattaa pitää omat seikkailunsa ihan omana tietonaan.

Vierailija
47/91 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei kykene seksiin ilman tunteita, vaan ihastuu aina seksikumppaniinsa jollakin tasolla. Etenkin jos seksiä on saman henkilön kanssa toistuvasti. Mies sen sijaan voi rakastaa aidosti yhtä naista ja purkaa paineita muiden naisten kanssa. Tästä syystä avoin suhde harvemmin toimii - ja miehen kannattaa pitää omat seikkailunsa ihan omana tietonaan.

Taitaa olla hyvinkin totta, mitä näitä vastauksia katsoo.

Vierailija
48/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä olin avoimessa suhteessa ensimmäisen poikaystäväni kanssa yhdeksän (siis 9!!!) vuotta, joista seitsemän asuimme yhdessä. Tämän jälkeen minulla oli monogaminen lyhyt tapailusuhde, joka päättyi siihen etten oikein osannut päättää, haluanko jatkaa juttua seurusteluna vai en, ja mies menetti hermonsa jahkailuuni. Sitten minulla oli kolmen vuoden pituinen suhde "toisena tyttöystävänä" - miehellä oli siis jo yksi tyttöystävä ja minä olin se toinen, myöhemmin meitä tuli vielä kolmas. Kaikki tiesivät kaikista ja tulimme hyvin juttuun keskenämme. Tuo päättyi omaan kyllästymiseeni. 

Nyt ei olekaan ollut moneen vuoteen mitään, en ole tavannut ketään kiinnostavaa miestä pitkään aikaan. Suljettu suhde ei kiinnosta, en halua omia kenenkään seksuaalisuutta enkä rajoittaa omia tai toisen vapauksia millään lailla. Mielestäni ihmiset käsittävät avoimen suhteen idean usein vähän väärin - en ainakaan itse ole koskaan mitenkään ihmeemmin harrastanut mitään irtosuhteita tai etsimällä etsinyt seksiä, itselle homman pointti on siinä että JOS haluan, myös VOIN lähteä kenen mukaan itse haluan. Elämä on muutenkin vaikeaa ja rajoitettua, miksi ihmeessä tehdä siitä vielä hankalampaa ja rajoitetumpaa? Kakun todellakin voi sekä pitää että syödä. 

Ja kun joku kohta taas itkee, etten a) ole koskaan ollut rakastunut oikeasti, b) ole tavannut Sitä Ainoaa Oikeaani, ja c) kokenut todellista intensiivistä tunteellista seksiä, niin vastaus jokaiseen kohtaan on: KYLLÄ OLEN JA MONTA KERTAA. ;) 

Vierailija
49/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ehdotti avointa suhdetta, mutta se loppui lyhyeen kun huomasi minulla olevan vientiä

Vierailija
50/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme naimisissa ja meillä on avoin suhde. Muutimme molemmat omiin asuntoihimme jotta vieraat eivät häiritse toista. Tapailemme silloin tällöin. Seksi on jäänyt pois suhteesta.

Vierailija
51/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä kuka tuollaista järjestelyä kaipaa. Ehkä jäänyt sinkkuaikoina menot menemättä? Itse olin 4 vuotta sinkkuna ennen kun löysin nykyisen miehen ja se tarjonta mitä seksin suhteen on tarjolla netissä ja baareissa on 95 % täyttä paskaa. Että lähtisin nyt vapaaehtoisesti sitä hakemaan kun kotona on hyvä kumppani. Ja olen siis hyvännäköinen nainen joten valitsemaankin pääsin. Sinkkuvuosien saldo oli pitkälti huonoja sängyssä, pieni munaisia, potenssi ongelmaisia, ripustautuvia tai muuten vaan sekopäitä. Eihän siinä jos sellaista kaipaa.

Vierailija
52/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä kuka tuollaista järjestelyä kaipaa. Ehkä jäänyt sinkkuaikoina menot menemättä? Itse olin 4 vuotta sinkkuna ennen kun löysin nykyisen miehen ja se tarjonta mitä seksin suhteen on tarjolla netissä ja baareissa on 95 % täyttä paskaa. Että lähtisin nyt vapaaehtoisesti sitä hakemaan kun kotona on hyvä kumppani. Ja olen siis hyvännäköinen nainen joten valitsemaankin pääsin. Sinkkuvuosien saldo oli pitkälti huonoja sängyssä, pieni munaisia, potenssi ongelmaisia, ripustautuvia tai muuten vaan sekopäitä. Eihän siinä jos sellaista kaipaa.

Parhaat kuoritaan päältä nuorina. Jäljelle jää jämät.

Vierailija
53/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaat kuoritaan päältä nuorina. Jäljelle jää jämät.

Ja sitten alkaa toinen kierros.

Vierailija
54/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa pointtinsa on,minä naisena tunnistan kyllä sen,että pientä kiinnostusta/ihastumista täytyy olla ennenkun kykenen seksiin. Mies tätä ei tarvitse. Mutta sitten täytyy vain tehdä se tietoinen päätös että yhteydenpitoa ei pidetä yllä eikä usein tavata eikä muutamaa kertaa enempää ikinä. Omana tietona pitoa/salailua en kannata missään tapauksessa,se vie luottamuksen täysin. Avoimuus ja ehdoton rehellisyys on koko toimivan jutun kannalta kaikkein tärkein. Se pitää hyväksyä mielestäni että niinkin voi käydä että jonkinlaisia tunteita tulee,kivalta se ei tunnu toisesta,mutta vähemmän se loukkaa että asiasta tietää kuin se että ryhdytään varsinaista salasuhdetta pitämään pidempään. Tällöin on kyettävä tekemään vain se päätös,jatkaa edelleen sen oman puolison kanssa ja unohdettava se hetkenhuuma.

Vierailija
55/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyllä itse moiseen suhteeseen ryhtyisi,mutta mistä ihmisten tarve tuomita ja olla niin ehdoton kumpuaa? Epävarmuudesta? Tarve alentaa muita ja muiden valintoja ja samalla ylentää itseään? Ei kai pitäisi aiheuttaa kovin suuria tunteita puolesta tai vastaan jos on sinut itsensä ja omien valintojen suhteen.

Vierailija
56/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli avoin suhde. Oltiin sovittu, että rehellisesti kerrotaan jos ollaan muiden kanssa. No mies ei kertonut. Sain tietää muita reittejä, että mies oli ollut yhden kaverinsa kanssa. Ja silloin helvetti oli irti. Koko avoimen suhteen idea oli se, että olemme rehellisiä toisillemme. Minusta mies petti, kun salasi olleensa toisen kanssa. Mies taas sanoi, että ei pettänyt, mutta huonon omantunnon takia ei kuitenkaan pystynyt kertomaan minulle.

Mun avoin suhde päättyi huonosti. Vaikka sovittiin tuo ja jatkettiin yhdessä, luottamus kärsi erittäin paljon. Tietysti joillain voi toimia, mutta kannattaa oikeasti miettiä ja harkita kunnolla.

Vierailija
57/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli avoin suhde. Oltiin sovittu, että rehellisesti kerrotaan jos ollaan muiden kanssa. No mies ei kertonut. Sain tietää muita reittejä, että mies oli ollut yhden kaverinsa kanssa. Ja silloin helvetti oli irti. Koko avoimen suhteen idea oli se, että olemme rehellisiä toisillemme. Minusta mies petti, kun salasi olleensa toisen kanssa. Mies taas sanoi, että ei pettänyt, mutta huonon omantunnon takia ei kuitenkaan pystynyt kertomaan minulle.

Mun avoin suhde päättyi huonosti. Vaikka sovittiin tuo ja jatkettiin yhdessä, luottamus kärsi erittäin paljon. Tietysti joillain voi toimia, mutta kannattaa oikeasti miettiä ja harkita kunnolla.

Voi ei :/ olen pahoillani puolestasi. Ihan ymmärrettävää että luottamus kärsi ja paljon,ja tuo on täysin rinnastettavissa minun mielestäni pettämiseen. Ajattelen itse että luottamuksen pettäminen tavalla tai toisella on paljon pahempaa kuin esim. se seksi toisen kanssa. Onneksi kuitenkin pystyitte jatkamaan yhdessä! Onko mies katunut tapahtunutta? Miten hän päätyi tilanteeseen jos kuitenkin poti huonoa omaa tuntoa rapahtuneesta?

Vierailija
58/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta sen verran että rakastuinkinkin tähän "luvalliseen panooni" ja erosin miehestäni. Sain pari lasta ja ero tuli tästäkin. Joten enpä suosittele.

Te olette olleet yhdessä lapsesta asti, 14-vuotias on lapsi, ei tuossa iässä kyetä solmimaan elinikäistä suhdetta. Teidän nykytilanne on seuraus siitä että teiltä on jäänyt elämättä nuoruus, vapaus ja kokeilut. Kaipaatte kumpikin jotain mitä ette nuorena kokeneet ja se kanavoituu seksuaaliseen haluun muihin.

Toki kukaan ei voi ennustaa miten juuri teidän tapauksessa tulee jatkossa käymään. Sanot ette ole mustasukkaisia, onko tätä koskaan päästy oikein testaamaankaan jos olette olleet aina yhdessä.

Vierailija
59/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rasittavalle.

Täytyy sopia kenen kanssa saa olla seksiä ja kenen ei ja kaikesta pitää kertoa kumppanille ja sitten on sääntö, ettei saa tavata samaa seksikumppania kuin x kertaa ja hänen kanssaan saa puhua vain asioista x ja y jne...

Vierailija
60/91 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta sen verran että rakastuinkinkin tähän "luvalliseen panooni" ja erosin miehestäni. Sain pari lasta ja ero tuli tästäkin. Joten enpä suosittele.

Te olette olleet yhdessä lapsesta asti, 14-vuotias on lapsi, ei tuossa iässä kyetä solmimaan elinikäistä suhdetta. Teidän nykytilanne on seuraus siitä että teiltä on jäänyt elämättä nuoruus, vapaus ja kokeilut. Kaipaatte kumpikin jotain mitä ette nuorena kokeneet ja se kanavoituu seksuaaliseen haluun muihin.

Toki kukaan ei voi ennustaa miten juuri teidän tapauksessa tulee jatkossa käymään. Sanot ette ole mustasukkaisia, onko tätä koskaan päästy oikein testaamaankaan jos olette olleet aina yhdessä.

Eikö siinä iässä kyetä solmimaan elinikäistä suhdetta? Toki myönnän että harva pystyy,mutta onhan tässä nyt parikymmentä vuotta jo kyetty,eikä ymmärtääkseni eroa lähitulevaisuudessa ole tulossa,vannomaan ei tietysti pidä ikinä mennä. Eihän sitä kukaan tiedä mitä elämä eteen tuo. Kykenitkö sinäkään elinikäiseen suhteeseen,vaikka ilmeisesti olit vanhempi? Mikä sinut sai ryhtymään avoimeen suhteeseen jos olit jo nuoruuden kokeilut kokeillut? Eikä seuraavakaan ottanut onnistuakseen. Miten sinun mielestäsi meidän olisi pitänyt päästä "testaamaan"olemmeko mustasukkaisia luonteeltamme? No,hieman nyt provosoiduin,vaikkei pitäisi :) harmi kuitenkin että noin kävi,oliko kaikki avoimen suhteen syytä?