Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies ei vaan siivoa (ja tajua miten se väsyttää ja turhauttaa)

Vierailija
19.01.2017 |

Pohjustuksena; suhteen alussa mies siivosi itsenäisesti, mutta se vaan "jäi" yhden työttömyyspätkäni aikana pois. Meillä on muuten rakastava suhde (mies kannustaa ja tukee minua, ymmärtää enimpiä oikkujani ja ongelmiani yms), mutta tämä jäytää pahasti. Tilannetta on jatkunut jo useamman vuoden eikä vaikuta olenko ollut työttömänä vai töissä tai sairaana.

Olen kertakaikkiaan kyllästynyt siihen että saan jatkuvasti patistaa miestä siivoamaan. Aina tulee lupaus että hän hoitaa, ja aina saan pettyä. Esimerkki tältä kuulta; mies lupasi kaksi viikkoa sitten että seuraavan kerran kun lämmitetään sauna, niin hän pesee sen. Mutta aina on tullut jokin painava este (oho meni näin myöhään, väsyttää, no huomenna, nyt heikottaa) miksi sitä ei ole nyt voinut hoitaa. Sama homma imuroinnissa, lupasi että hoitaa maanantaina. No kaivoi imurin esiin tiistaina ja imuroi yhden huoneen, tuli puhelu ja imuri on yhä tuossa odottamassa loppukämpän imurointia.
Ja tämä on kuitenkin jo edistystä, kun aiemmin hän vaan lupasi että joskus hoitaa eikä koskaan hoitanut. Sitten tajusin että pitää sopia päivämäärät milloin asiat hoidetaan (ja siltikin venkoillaan eikä mies edes tajua hävetä).

Mies hokee että ei jaksa viikolla siivota. No joo, on fyysinen työ, mutta kun ei hoida hommia edes viikonloppuna! Sovittiin että pyritään siivoamaan yhdessä lauantaisin aamupalan jälkeen. Aina tulee jotain "tärkeää" miksei voi hoitaa. Käytännössä minä hoidan viikkosiivoukset. Ollaan saatu sovittua tiski- ja pyykkivuorot jotka sentään on pitäneet.

Olen kokeillut jättää täysin siivoamatta. Ei toimi ja minua vaan alkaa oksettaa kun vessa haisee pistävälle virtsalle kuukauden jälkeen eikä mies herää. Joten olen siirtynyt takaisin omaan viikkosiivousrutiiniini ettei kämppä mene ihan paskaksi siivoamattomuuden takia. Olen kokeillut listoja, mutta mies ei niitä käytä ja katso. Ja nyt vähitellen sopinut vuoroja, mutta luistelee niistäkin tosiaan pois. Olen yrittänyt että yhdessä päätetään säännöt (kun valitti listojen kohdalla että yksin ne päätin), vaan ei ala keskustelemaan asiasta (koska aina on jotain "tärkeämpää").

Olen monet kerrat jutellut tästä miehelle, ja ei vaan näytä ymmärtävän miten turhautunut olen jatkuvasti patistamaan ja miten se loukkaa kun tuntuu että mies ei vaan välitä. Jos suutun, niin nalkutan. Jos itken niin silloin mies lupailee tyhjiä. Jos masennun taas siitä kun siivoan yksin niin käskee minun piristyä kun hänelle tulee huono omatunto.

Sentään tekee ruokaa puolet ajasta ja kesäisin ajaa pienen nurmikkomme. Mutta olen kyllästynyt olemaan se joka on päävastuussa ja orkesterinjohtaja siivouksessa. Olen hokenut että jos jotain haluaa lahjaksi antaa niin siivoaa spontaanisti kodin. Ei ole tapahtunut. Olen sanonut että lapsia en ala tehdä, ennenkuin näen että osaa olla omatoiminen siivouksen kanssa. Toteaa vaan että kyllä hän silloin kun lapsi on niin muuttaa tavat (joo niin varmaan). Joten mitä voin enää tehdä?

Kommentit (307)

Vierailija
221/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolettaa tulevaisuuden sukupolvet. Nehän ei kohta jaksa tehdä yhtään mitään! Varsinkaan naiset. Miehet on jo niin naisten vallan alla tälläkin hetkellä, että asetelma on kaikkea muuta kuin terve. Kukaan ei saa olla toisen vallan alla. Naisten pitää tehdä oma osuutensa. Jos ap asuu rivarissa ( 80 m2) eikö ole lapsia, niin sanoisin että oma laiskuus paistaa vahvasti läpi. Miehen niskaanko kaikki pitää kaataa? Sitten valitetaan kun on onneton elämä. Itse naisena kyseenalaistan vahvasti nämä käytännöt mitkä nyt tuntuu olevan vallalla.

Vierailija
222/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en millään tajua, miten joillekin miesten työt ovat pattereiden, lamppujen ja sulakkeiden vaihtoa, lumitöitä, nurmikon leikkuuta tai auton tankkausta? Auton renkaiden vaihto maksaa 30 euroa ja minä maksan sen mieluummin, mitä teen sen kerrostalon pihalla. Pissapojan täyttäminen, tankkaus, rengaspaineiden ja öljyn määrän tarkistus onnistuu keneltä tahansa, muuten nykyautoja ei noin vain itse huolletakaan.

Just näin. Elämme ilmeisesti jossain rinnakkaistodellisuuksissa joidenkin toisten kanssa. Olisi ihan hullua pyytää mies täyttämään minun autoni pissapoika, minähän sillä olen liikkeellä ja voin pysähtyä huoltoasemalle hoitamaan asian. 

Lisäksi naisten ihan työtyöt ovat rankentuneet 50-luvulta (pois lukien tehdastyöläiset). Ne vievät täyden työajan ja lisäksi henkistä tai fyysistä jaksamista siinä missä miestenkin ansaintatyöt. Miesten työelämä on keskimäärin helpottunut koneistuksen myötä. Ja molemmat sukupuolet voivat nauttia kotitöiden helpottumista parempien välineiden muodossa ja lisääntyneen siivoojabisneksen kautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en millään tajua, miten joillekin miesten työt ovat pattereiden, lamppujen ja sulakkeiden vaihtoa, lumitöitä, nurmikon leikkuuta tai auton tankkausta? Auton renkaiden vaihto maksaa 30 euroa ja minä maksan sen mieluummin, mitä teen sen kerrostalon pihalla. Pissapojan täyttäminen, tankkaus, rengaspaineiden ja öljyn määrän tarkistus onnistuu keneltä tahansa, muuten nykyautoja ei noin vain itse huolletakaan.

Sulakkeitakaan ei enää vaihdeta ja pk-seudulla omakotitalojenkin pihat ovat postimerkin kokoiset. 

Vierailija
224/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huolettaa tulevaisuuden sukupolvet. Nehän ei kohta jaksa tehdä yhtään mitään! Varsinkaan naiset. Miehet on jo niin naisten vallan alla tälläkin hetkellä, että asetelma on kaikkea muuta kuin terve. Kukaan ei saa olla toisen vallan alla. Naisten pitää tehdä oma osuutensa. Jos ap asuu rivarissa ( 80 m2) eikö ole lapsia, niin sanoisin että oma laiskuus paistaa vahvasti läpi. Miehen niskaanko kaikki pitää kaataa? Sitten valitetaan kun on onneton elämä. Itse naisena kyseenalaistan vahvasti nämä käytännöt mitkä nyt tuntuu olevan vallalla.

Mikä on ap:n oma osuus 80-neliön rivarissa? Kuvailet häntä laiskaksi. Miten kuvailisit ap:n miestä? 

Vierailija
225/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otiskossa sanottiin, että väsyttää ja turhauttaa, kyllä varmaan, jos koko ajan miettii tätä "ongelmaa".

Jospa vain vähin äänin siivoilisit pikkuhiljaa ja siirtäisit energiasi muihin asioihin.

Parisuhteessa on ehkä muita aioita jotka harmittaa ja sitten kärjistyy tähän siivosongelmaan.

Jos on rivari ja siinä ilmeisesti tiskikone ja pesukone, niin kahden ihmisen ei pitäisi tehdä niin paljon sotkua, että esi. tiskikoneen täyttö ja tyhjennys on uuvuttavaa. Teki sen sitten kuumpi tahansa. Mie on lisäksi päivät töissä, eihän se edes ole kotona montaa tuntia.

Sinä aikana kun ruinaat miestäsi olet jo suit sait tehnyt ko. hommat.

Vessanpöntön ja edustan kun pyyhkii päivittäin tai harvemminkin niin suurta sotkua ei tule.

Mieti mitä töitä se mies tekee ja ajattele paljonko niistä olisit itse halukas tekemään: jos on auto ja mies hoitaa kaikki autoon liittyvät asiat, niin sekin on iso apu. Huollot, renkaat, katsastus, tankkaus, kaikki maksut jne. Ikkunoiden raappaus ja kylmään autoon meneminen on mulle ikävintä, jos saat mennä lämpimään autoon ja mies vielä usiemmin ajaa, sekin on auttamista. Ja auta armias jos se auto ei pakkasella lähde käyntiin, mitäs sitten kun sitä omaa miestä ei ole.

Mulla on yksi ystävätär joka sanoo, että ei tarvitse meistään missään, no pitkään yksin asuvana olen monesti naureskellut, esim. kun sama ihminen soittaa ja sanoo, että "kalle" meni edellä ja lämmittää auton ja raapii ikkunat, että saan mennä lämpimään autoon, minä soitin sulle ajankulukseni sillä aikaa... joopa joo, eihän se mies koskaan mitään tee. :-)

Vierailija
226/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otiskossa sanottiin, että väsyttää ja turhauttaa, kyllä varmaan, jos koko ajan miettii tätä "ongelmaa".

Jospa vain vähin äänin siivoilisit pikkuhiljaa ja siirtäisit energiasi muihin asioihin.

Parisuhteessa on ehkä muita aioita jotka harmittaa ja sitten kärjistyy tähän siivosongelmaan.

Jos on rivari ja siinä ilmeisesti tiskikone ja pesukone, niin kahden ihmisen ei pitäisi tehdä niin paljon sotkua, että esi. tiskikoneen täyttö ja tyhjennys on uuvuttavaa. Teki sen sitten kuumpi tahansa. Mie on lisäksi päivät töissä, eihän se edes ole kotona montaa tuntia.

Sinä aikana kun ruinaat miestäsi olet jo suit sait tehnyt ko. hommat.

Vessanpöntön ja edustan kun pyyhkii päivittäin tai harvemminkin niin suurta sotkua ei tule.

Mieti mitä töitä se mies tekee ja ajattele paljonko niistä olisit itse halukas tekemään: jos on auto ja mies hoitaa kaikki autoon liittyvät asiat, niin sekin on iso apu. Huollot, renkaat, katsastus, tankkaus, kaikki maksut jne. Ikkunoiden raappaus ja kylmään autoon meneminen on mulle ikävintä, jos saat mennä lämpimään autoon ja mies vielä usiemmin ajaa, sekin on auttamista. Ja auta armias jos se auto ei pakkasella lähde käyntiin, mitäs sitten kun sitä omaa miestä ei ole.

Mulla on yksi ystävätär joka sanoo, että ei tarvitse meistään missään, no pitkään yksin asuvana olen monesti naureskellut, esim. kun sama ihminen soittaa ja sanoo, että "kalle" meni edellä ja lämmittää auton ja raapii ikkunat, että saan mennä lämpimään autoon, minä soitin sulle ajankulukseni sillä aikaa... joopa joo, eihän se mies koskaan mitään tee. :-)

Siis_et_voi_mitenkään_olla_tosissasi? Minkä ikäinen olet, vaikutat tosi nuorelta tai eläkeikäiseltä?

Tuosta kirjoituksesta menin kyllä ihan sanattomaksi.

Vierailija
227/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivooja ja kotitalousvähennys<3

Mutta tässä mies pääsee luistelemaan vastuusta. Entä kun tulee ajat että ei tuommoiseen olisi millään varaa, sitten kaikki olisi taas vastuullani.

Ap

Voi kauheaa, on se hirveää! Varmaan asutte 300 neliön huushollissa, kun noin kauhea ongelma moisesta!

Femakot ne vain märisee, kuinka pahoja ja kamalia ja laiskoja ja saamattomia ukot onkaan. Yäk!

t. nainen minäkin, mutta en femakko

Palataa asiaan sitten kun ymmärrät naisena olosta enemmän kuin sen mikä nenästä suuhun valuu.

Uskallan väittää, että ymmärrän naisena olemisesta aika paljon enemmän, kuin sinä. En nyt viitti alkaa kertomaan tarkemmin.  Surettaa vaan nämä nykyajan avuttomat ja itsekkäät, omaan napaansa tuijottavat naisparat, jotka tarvitsevat sen miehen apua kaikkeen. Auttavatko miestä hänen töissään yhtä innokkaasti ja epäitsekkäästi ?? Se onkin sitten jo kokonaan eri juttu. Oikeasti, minua säälittää miehet!

Mitkä ne miehen työt sitten on? Viedä auto huolton kerran vuodessa ja kaksi kertaa renkaiden vaihtoon?

Säälimällä miestä voit nostaa omaa egoasi ja olla hyvä jätkä poikaporukoissa?

Vierailija
228/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin sanattomaksi? Monet muutkin ovat kritisoineet ap.n ajatuksia, mikä tuossa nyt oli niin ihmeellistä?

Olen ihan aikuinen ihminen ja en esim. omista tiskikonetta ja ihan omin kätöisin tiskaan altaassa tiskit, ei rasita yhtään. Jos on väsynyt, voi siirtää tiskaamisajankohtaa, ei maailma kaadu siihen.

Kannan puut kellarista, tyhjennän ja siivoan kolme tulisjaa, leikkaan ison nurmikon yms.

Olisi kiva jos joskus joku auttaisi, mutta en katso, että siihen työmäärään nyt uupuu, mutta kuten sanoin, niin joku muukin tuossa ap:n parisuhteessa hiertää kuin "siivous".

Vierailija
229/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tässä mies pääsee luistelemaan vastuusta. Entä kun tulee ajat että ei tuommoiseen olisi millään varaa, sitten kaikki olisi taas vastuullani.

Ap

Voi kauheaa, on se hirveää! Varmaan asutte 300 neliön huushollissa, kun noin kauhea ongelma moisesta!

Femakot ne vain märisee, kuinka pahoja ja kamalia ja laiskoja ja saamattomia ukot onkaan. Yäk!

Palataa asiaan sitten kun ymmärrät naisena olosta enemmän kuin sen mikä nenästä suuhun valuu.

Uskallan väittää, että ymmärrän naisena olemisesta aika paljon enemmän, kuin sinä. En nyt viitti alkaa kertomaan tarkemmin.  Surettaa vaan nämä nykyajan avuttomat ja itsekkäät, omaan napaansa tuijottavat naisparat, jotka tarvitsevat sen miehen apua kaikkeen. Auttavatko miestä hänen töissään yhtä innokkaasti ja epäitsekkäästi ?? Se onkin sitten jo kokonaan eri juttu. Oikeasti, minua säälittää miehet!

Mitkä ne miehen työt sitten on? Viedä auto huolton kerran vuodessa ja kaksi kertaa renkaiden vaihtoon?

Poikaporukoissa??? Huh huh. Ja kyllä, säälin miehiä! Naisia en sääli, koska naiset säälivät itse itseään ihan tarpeeksi. Tietty, ei pienessä kaksiossa paljoa työtä ole. Semmonen on äkkiä siivottu ja kahden hengen tiskit äkkiä laitettu! Jää aikaa saivarteluun ihan liikaa...

Vierailija
230/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sanattomaksi? Monet muutkin ovat kritisoineet ap.n ajatuksia, mikä tuossa nyt oli niin ihmeellistä?

Olen ihan aikuinen ihminen ja en esim. omista tiskikonetta ja ihan omin kätöisin tiskaan altaassa tiskit, ei rasita yhtään. Jos on väsynyt, voi siirtää tiskaamisajankohtaa, ei maailma kaadu siihen.

Kannan puut kellarista, tyhjennän ja siivoan kolme tulisjaa, leikkaan ison nurmikon yms.

Olisi kiva jos joskus joku auttaisi, mutta en katso, että siihen työmäärään nyt uupuu, mutta kuten sanoin, niin joku muukin tuossa ap:n parisuhteessa hiertää kuin "siivous".

Sehän siinä uuvuttaa, kun toinen käyttää toista ilmaisena palvelijana. Harvassa on sellainen ihminen, joka ei jaksa omia sotkujaan siivota.

Vierailija
231/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Poikaporukoissa??? Huh huh. Ja kyllä, säälin miehiä! Naisia en sääli, koska naiset säälivät itse itseään ihan tarpeeksi. Tietty, ei pienessä kaksiossa paljoa työtä ole. Semmonen on äkkiä siivottu ja kahden hengen tiskit äkkiä laitettu! Jää aikaa saivarteluun ihan liikaa...

Meillä on yli 200 neliön talo ja yli hehtaari maata niin pitääkö meidän määritellä miehen ja naisten työt? Sinä ilmeisesti ajattelet, että minä en osaa käsitellä moottorisahaa, mönkijällä aurata pihaa tai suolestaa hirveä niin en voi "vaatia" meistä tekemään niinkin vaikeaa työtä kun vessan puhdistusta vaan pikkuvaimona minun pitää se tehdä? Ja näissä miehen töissä miehen pitää prinssinä pelastaa minut?

Eiköhän parisuhteessa tasa-arvo ole sitä, että rintarinnan tehdään asioita, ja määritellään itsemme ihmisinä, eikä miehenä tai naisena.

Vierailija
232/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoaminen on tylsää ja ikävää, ei huvita. Olen ulkoistanut sen, kuten myös kaikki muut ikävät hommat puolisolleni. Niin suuresti minä rakastan ja arvostan puolisoani.

Vierailija
233/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän siinä uuvuttaa, kun toinen käyttää toista ilmaisena palvelijana. Harvassa on sellainen ihminen, joka ei jaksa omia sotkujaan siivota.

Niin...joidenkin mielestä, miesten ja naisten, mielestä elämässä on muuta tärkeämpää, ku siivous. Tiiän monta naista, jotka eivät yksinkertaisesti kehtaa siivota ja sen takia teettävät sen paskatyön miehellään. Kun ei itse viitsi ja kivempaa olla vaikka koneella ja pelata kännykällä.

Vierailija
234/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on joskus sanonut, että parempi villakoirat nurkissa kuin aivoissa.

En itse vaihtaisi muuten hyvää parisuhdetta jos se kaatuisi siihen, että mies ei siivoa.

Jos siinä suhteessa on kuitenkin rakkautta ja lämpöä.

Vierailija
235/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisessa kahden ihmisen rivitalo- tai kerrostaloasunnon siivoamisessa olisikaan kovin iso homma, jos kumpikin hoitaisi sotkunsa saman tien... Mutta pieni asunto näyttää jo päivässä sotkuiselta, jos joku jättää esimerkiksi pöydille tiskit, leivänmurut, roskat ja muut tavarat. Tai jos vaatteet jäävät minne sattuu.

Jotenkin ei luulisi olevan miehellekään vaikeaa tuollaisten pienten jälkien raivaus saman tien. Vie paljon vähemmän aikaa, kuin massiivinen viikkosiivous kerran viikossa. Kun ei päästä sotkua syntymään, riittää imurointi ja pikainen pölyjen pyyhintä silloin tällöin. 

Meilläkin kytee tällainen siivouskriisi tällä hetkellä. Olen havahtunut siihen, että oman työttömyyden aikana omakin mies unohti kaiken kodinhoitoon liittyvän. Nyt ollaan kumpikin töissä, mutta vastuu minulla. Mies syyttää pirttihirmuksi eikä yhtään ymmärrä, mistä kenkä puristaa. Huoh...

Vierailija
236/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun akat panostaisi makuuhuoneessa samalla pakolla ja omistautumisella kuin siivous asioissa. Alkaisi olla ukoillakin imuri käytössä useammin.

Vierailija
237/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota ihmeellistä kirjoitusta miehistä, jotka "esilämmittävät naiselle auton" jne. WTF?? En ole koskaan moiseen törmännyt. Jos auto on taivasalla kylmässä, kannattaa hankkia sisätilalämppäri tai webasto. 

Kyllä, miesystäväni menee usein autolle edeltä ja hakee ovelta tms., mutta ei ole tullut mieleenkään että kukaan lämmitäisi omaa autoani minun lähtöäni varten tai kävisi harjailemassa sitä. Ja JOS joku näin tekisi niin voisin hyvin kuvitella ettei se sama herrasmies jättäisi paskaisia likapyykkejään olohuoneen lattialle tai kakkaraitoja vessanpönttöön. Ja voin myös kuvitella, että noin huomaavaiselle miehelle nainenkin tekee palveluksia eikä vaan säti tekemättömistä asioista. Että kyllä on kaikkien todennäköisyyksien vastaista porukkaa kirjoittajan lähipiirissä. 

Vierailija
238/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se suuri homma nostaa sinne riskikoneeseen ne kaksi lautasta, kaksi lasia, kaksi lusikka jne.

En ymmärrä kuinka saada aikaan kriisi kahden aikuisen huushollissa kotitöistä.

80 neliötä ei ole pieni asunto kahdelle henkilölle, mun mielestä.

Jos vertaa 30 neliön yksilön esim.

Siinä näkyy sotkut ihan eri tavalla.

Olkaa onneloisia siitä kumppanistanne, se ei ole mikään itsestäänselvyys että joku on siinä rinnalla.

Vierailija
239/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on lapsuudenkodissaan pakotettu siivoamaan yhdessä muun perheen kanssa joka perjantai, jopa vessoja yms. Tästä syystä ei omien sanojensa mukaan pidä siivoamisesta eikä pidä sitä myöskään kovin tärkeänä. Veikkaan että anopillani on olleet hyvät aikeet ja yrittänyt iskostaa poikaansa siivousrutiineja mutta pieleen meni. Tällä hetkellä meillä mies imuroi kun sitä ystävällisesti ehdotan. Käskemällä suuttuu.

Vierailija
240/307 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se mies, jos joskus haluat onnellisen perheen. Tuo vain pahenee tuosta ajan mittaan (lapsen syntymän jälkeen ei tekisis kotona yhtään mitään), olet miehelle itsestään selvyys, eikä hän tule käsittämään, miksi jätit hänet.

Miehessä on suuri perusvika: ei osaa asettua sun asemaan ja on valmis käyttämään puolisoaan hyväkseen päästäkseen mahdollisimman helpolla.

Olen sanonut ihan suoraan että ennen lapsen tekoa pitäisi olla vankat rutiinit. Ei niitä minään vauvavuotena aleta luomaan. Vaan ei mene jakeluun. Mies ei tietenkään näe ongelmaa. Salaa toivoisin että vaikka katkaisisin jalkani tms jotta mies joutuisi ihan yksin hoitamaan kotia pidemmän aikaa ja joku lamppu välähtäisi päässä.

Ap

Pitäisikö sinun laittaa kova kovaa vastaan? Muuta pois jonnekkin. Sano miehelle, että nyt on vakavaa asiaa, pyydät pöydän ääreen istumaan ja sano, että tämä viimeinen mahdollisuus. Miehen on ymmärrettävä tai muutat pois.