Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika ei vaan riitä arjessa!

Vierailija
18.01.2017 |

Ärsyttää syöttää lapsille valmisruokaa mutta en ehdi tehdä ruokaa päivittäin. Käydään ulkona, hoidetaan koirat, talon lämmitys, pyykin pesu yms. siivous/tiskit. Töiden lisäksi siis. Tuntuu ettei jaksa eikä ehdi mitään. Klo 5 herätys, lapsilla klo 5.30 joten aikalailla klo 20 ollaan nukkumassa jo. Kotona klo 16.30.
Ahdistaa aina tää ajan vähyys

Miten te helpotatte arkea?

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

78 jatkaa. Ja siis käyn töissä, työmatkaan kuluu 20 minuuttia.

Mies ulkoiluttaa vapaapäivinään koiria paljon, käyvät metsässä ja saavat juosta vapaana. Ja jos menee iltavuoroon, lenkittää ne aamupäivällä. 

Minäkin nousen 5.30 mutta en silti klo 20 mene nukkumaan kuten ap. 

Vierailija
82/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, ehkä tinkisin noista kymmenen tunnin unista ensimmäisenä jos mulla olisi vähän muutakin tekemistä. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kauppakassipalvelu? Meidän kaupungissa maksaa muistaakseni 8,90 että ruoat tuodaan kotiovelle.

Vierailija
84/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies kokkailla viikolla ruokia pakkaseen ja tuoda ne teille seuraavaksi viikoksi? Voisihan hän myös viedä pyykkejä mukana, jos asunnosta löytyy kunnollinen pesukone.

Teidän lapsilla on aika pitkät päiväkotipäivät. Löytyisikö lähistöltä hoitajaa, joka voisi muutamana aamuna tulla teille kotiin ja viedä lapset vähän myöhemmin?

Vierailija
85/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, siivoa ja kokkaa kun olet saanut lapset nukkumaan. Aikuinen ei tarvitse 10 tunnin unia, hyvin voit nipistää illalla kaksi tuntia. Laita kämppä ojennukseen, pyykkää, laita seuraavan päivän ateriat valmiiksi jne. Valmistele se seuraava päivä!

Vierailija
86/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat piikille jos se mies ei pysty niistä huolehtimaan

Miten näitä eläinten vihaajia on näin paljon? Kylmän viileästi piikille vaan rakkaat lemmikit. Pakko olla empatia kyvyssä jotain pahasti pielessä. Ei niitä rakkaita perheenjäseniä ruveta tappamaan vaikka joskus olisikin tiukkaa.

Mun mielestä empatiakyvyssä on jotain vikaa jos on ihan ok että rakkaat lemmikit on 5/7 päivää viikosta 10,5 h itsekseen kotona.

Moni on ehdottanut koirille ulkoiluttajaa avuksi. Mm minä.

Vierailija
87/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näitä eläinten vihaajia on näin paljon? Kylmän viileästi piikille vaan rakkaat lemmikit. Pakko olla empatia kyvyssä jotain pahasti pielessä. Ei niitä rakkaita perheenjäseniä ruveta tappamaan vaikka joskus olisikin tiukkaa.

Minulla on koira, ihan itse otettu ja kasvatettu ja pidetty. Se on rakas perheenjäsen. Minulla ei kuitenkaan ole mitään epäselvyyttä sen suhteen, onko ihminen vai eläin arvokkaampi. Lapsi menee aina koiran edelle. Se asia ei muutu, vaikka koirasta pyritään pitämään niin hyvää huolta kuin mahdollista.

Jos arjen pyörittäminen menisi tyystin mahdottomaksi, siinä kohtaa koira lähtisi. Vieläpä jos ne olisivat jonkun muun koiria kuin minun, koirien oikea omistaja saisi viedä ne mennessään tai joko etsiä niille uuden kodin tai piikittää ne.

Vierailija
88/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aina tarvi olla koti tip top.meillä on siivottu keittiö viimeksi toissa päivänä, ollaan molemmat kotona

päivät :D olohuoneen lattia täynnä,leluja ja vaatteita, 

Vierailija
89/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on koira, ihan itse otettu ja kasvatettu ja pidetty. Se on rakas perheenjäsen. Minulla ei kuitenkaan ole mitään epäselvyyttä sen suhteen, onko ihminen vai eläin arvokkaampi. Lapsi menee aina koiran edelle. Se asia ei muutu, vaikka koirasta pyritään pitämään niin hyvää huolta kuin mahdollista.

Jos arjen pyörittäminen menisi tyystin mahdottomaksi, siinä kohtaa koira lähtisi. Vieläpä jos ne olisivat jonkun muun koiria kuin minun, koirien oikea omistaja saisi viedä ne mennessään tai joko etsiä niille uuden kodin tai piikittää ne.

Yleensä ns arjen raskauteen on miljoonia ratkaisuja. Ei se koiran piikittäminne ole niiatä eka, eikä vikakaan.

Vierailija
90/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi hän kuvissa kirjoittaa "joo minulle on sanottu että kannattaisi nyt vain olla hiljaa, mutta mun minulle on jo pienenä opetettu että jos hiekkalaatikolla toista KIUSATAAN niin silloin pitää asialle tehdä jotain eikä vain ottaa iskuja vastaan!" Siis oikeasti! Voi Axl parka!

Vierailija
91/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kerralla isompi satsi ruokaa. Osan voi vaikka pakastaakin. Ei tarvitse montaa kertaa viikossa laittaa ruokaa. Tee ruokia jotka käytännössä vaan lykätään uunii, kiusauksia, patoja yms. ei mene paljon aikaa varsinaiseen ruuanlaittoon.

Tee viikkosiivous yhdessä perheen kanssa viikonloppuna ja viikolla vain tarvittavat pikkujutut.

Meillä tilanne se, että mies on kaikki viikonloput ja illat (joskus päivätkin) töissä, minä taas käyn töissä arkipäivisin, muutamana iltana myös ja opiskelen. Lapsi on päivähoidossa. Mies ei juuri ehdi eikä jaksa tehdä kotitöitä raskaan työn takia. Koirakin meillä on. Työmatkoihinkin menee parituntia päivässä. Kuitenkin organisoimalla homma rullaa. Ei kannata luoda turhia paineita itselleen.

Vierailija
92/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin työpäivät on pitkiä? 7-15.30( lounas 30min omaa aikaa.)

Herään klo 5 ja olen niin väsynyt iltaisin että nukahdan kyllä 20 jälkeen.

Työ matkaan menee 45min.

Mieheni työ on sellaista että ei se niitä koiria pysty pitämään kyllä mukanaan. Yksi joutuisivat siellä olemaan.

Vierailija
93/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti vahvistaa että tää on selkeesti provo.

Vierailija
94/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen viesti vahvistaa että tää on selkeesti provo.

Ok kiva että jonkun mielestä mun elämä on provo. Millä perusteella? Joo esim. Työmatkan pituutta ei voi ymmärtää jos ite asuu jossain kaupungissa työn vieressä. Auto on käytössä.

Ei noin vaan voi koko elämää muuttaa, vaihtaa työpaikkaa tai asuntoa. Jestas jos elämä olisikin niin helppoa..

Vierailija
95/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ matkaan menee 45min.

Mieheni työ on sellaista että ei se niitä koiria pysty pitämään kyllä mukanaan. Yksi joutuisivat siellä olemaan.

Oletko huolehtinut omasa jaksamisesta ja terveydestä? Harva aikuinen nukkuu yhdeksän tunnin yöunia. Tunti lisää illalla ja ehtisit puolessa tunnissa valmistella seuraavaa päivää (pesukoneen täyttö/ajatus, ruuan valmistelu jne) ja ottaa puolituntia omaa aikaa.

Koirattomana en oikein ymmärrä, miten koirat mahtuvat aikatauluusi. Jätätkö lapset yksin nukkumaan aamulla vai miten saat aamupissatukset hoidettua? Pärjäävätkö koirat lyhyellä pissatuslenkillä klo 6-16.30 välisen ajan? Eikö koiria pitäisi sitten lenkittää ihan kunnolla illalla? Miten se onnistuu teidän aikataululla?

Vierailija
96/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ matkaan menee 45min.

Oletko huolehtinut omasa jaksamisesta ja terveydestä? Harva aikuinen nukkuu yhdeksän tunnin yöunia. Tunti lisää illalla ja ehtisit puolessa tunnissa valmistella seuraavaa päivää (pesukoneen täyttö/ajatus, ruuan valmistelu jne) ja ottaa puolituntia omaa aikaa.

Koirattomana en oikein ymmärrä, miten koirat mahtuvat aikatauluusi. Jätätkö lapset yksin nukkumaan aamulla vai miten saat aamupissatukset hoidettua? Pärjäävätkö koirat lyhyellä pissatuslenkillä klo 6-16.30 välisen ajan? Eikö koiria pitäisi sitten lenkittää ihan kunnolla illalla? Miten se onnistuu teidän aikataululla?

Olen vasta juuri vuoden alusta aloittanut uuden työn ja vaikka se fyysisesti on aika rentoa, on uuden opettelu vienyt kyllä voimia ja koen olevani väsyneempi kuin aiemmin..

Vierailija
97/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA !!

Vierailija
98/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuo vinkki miettiä miten toimisitte, jos mies olisikin se, joka on kotona. Tai voit miettiä miten elämäsi järjestäisit, jos olisit yksinhuoltaja: Arjen pyörityksen näkökulmasta käytännössä olet jo sitä.

Meillä oli melko vastaava tilanne, jossa toinen joutui pidempään hoitamaan arkisin yksin kaikki lasten viemiset ja hakemiset, vasukeskustelut, neuvolakäynnit yms. Ei nyt sentään kokonaan ollut viikkoja pois, joka auttoi sekin jo paljon. Me tehtiin silloin tiukka mietintä miten arki saadaan toimimaan kotona arkea pyörittävälle. Me tehtiin isoa ratkaisua, joilla oli iso merkitys sille, että homma toimi:

- Asunto läheltä miehen työpaikkaa (meidän tapauksessa kotia pyörittävä oli siis mies)

- Asunto palveluiden keskeltä = tavallisen kauppareissun teki 20 minuutissa. (Eli viisivuotiaankin pystyi joskus jättämään kotiin maitopurkin hakemisen ajaksi, kun siinä ei mennyt kuin viisi minuuttia.)

- Kerrostaloasunto = mahdollisimman vaivatonta asumista.

Tutut ihmetteli meidän ratkaisua, mutta nuo kolme isoa ratkaisua säästivät aikaa tunnin pari päivässä verrattuna omakotitaloon.

Lisäksi muutamia pieniä ratkaisuita:

- Valmisruokia

- Pakastimeen valmiita annoksia ruokia & isompia määriä ruokaa kerralla

- Käyttöön pääasiassa vain paria eri väriä vaatteita, eli pyykin lajittelu nopeampaa

- Jokaiselle perheenjäsenelle vain yhtä tai kahta laatua sukkia, eli sukkien paritus helppoa

- Muutenkin mietittiin moni pienikin arjen ratkaisu sen ajankäytön näkökulmasta.

Harkinnassa oli myös seuraavat:

- Osittainen hoitovapaa miehelle

- Siivooja

Tärkeää sulle ja miehellesi on tajuta, että tuo työkuvio + pienet lapset on niin aikaa vievä ja rankka, että muut ratkaisut täytyy miettiä sen ehdoilla, jos tuo jatkuu vuotta pidempään. Ei voi saada kaikkea, joten muut ratkaisut elämässä pitää raa'asti miettiä noiden ehdoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi