Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika ei vaan riitä arjessa!

Vierailija
18.01.2017 |

Ärsyttää syöttää lapsille valmisruokaa mutta en ehdi tehdä ruokaa päivittäin. Käydään ulkona, hoidetaan koirat, talon lämmitys, pyykin pesu yms. siivous/tiskit. Töiden lisäksi siis. Tuntuu ettei jaksa eikä ehdi mitään. Klo 5 herätys, lapsilla klo 5.30 joten aikalailla klo 20 ollaan nukkumassa jo. Kotona klo 16.30.
Ahdistaa aina tää ajan vähyys

Miten te helpotatte arkea?

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se mies voisi asua siten että saisi koirat mukaansa viikolla. Muutenkin tuo on järjettömän rankkaa tehdä kokopäivätyötä ja hoitaa lapset ja koti yksin. Tai etsisin koirille uuden kodin jos mies ei niitä voisi hoitaa viikolla.

Vierailija
62/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittainen hoitovapaa eli sinne viikkoon yksi kokonainen vapaapäivä.

Koirille ulkoilutusapua niin että käyvät päivällä ulkoiluttajan kanssa kunnon lenkin.

Siivooja.

Kauppareissut viikonloppuun, suunnitelllut ateriat, jotka mies voi tehdä mahdollisimman pitkälle valmiiksi viikonloppuna.

Tässäpä niitä keinoja olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkea helpottaa osa-aikatyö. Vähemmän rahaa mutta enemmän aikaa.

Vierailija
64/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon aiemmin lapsiraujat joutuu heräämään aamulla miehen koirien takia? Vai jätätkö tuon ikäiset yksin kotiin kun menet koirien kanss lenkille? Kyllä mä laittaisin lapset koirien edelle.

Vierailija
65/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viattomia ne koirat tähän tilanteeseen on.

Vierailija
66/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viattomia on lapsetkin.

Vierailija
67/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Delegoi. Mitä mies tekee? Voivatko lapset tehdä jotain?

Organisoi. Joka päivä pyykkiä? Ruokaa kannattaa laittaa pariksi päiväksi kerrallaan.

Tingi. Aina ei tarvitse olla tiptopsiistiä.

Mies on viikot töissä, siksipä tää arki mulla on niin kiireistä. Lapset 3 ja 5 joten kovin vaativia ei voi tehdä.

Siis ootko sä päivät kotona?! Etkä ehdi tehdä ruokaa? Mitä sä teet ton 16.30-20 välin joka ilta?

Nii lähden töihin klo 6, päiväkodin kautta. Haen lapset klo 16.15. Töissä olen siis, eikai tässä muuten mitään vinkumista olisi :D

Noin pitkiä työpäiviä ei voi lain mukaan olla kuin 4 viikossa.. vai asutteko te myös jossain helvetin kuusessa, josta ei mene kuin yksi bussi tunnissa ja autoa ei tietenkään voi hankkia? No, mullapa ois ehdotus: se puulämmitteinen mökki metässä myyntiin ja muutto lähemmäs sun työpaikkaa, ukko töihin, joista tullaan kotiin joka ilta. Alkasiko auttaa? Elämä on katsos valintoja. Ja sä olet nyt valinnyt ne einesruuat niille lapsillesi.  

Vierailija
68/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle jää mukavasti aikaa rentoutua tai kuntoilla työpäivien jälkeen kun vaimo hoitaa talon, lapset ja koirat. :D

Vierailija
69/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viattomia on lapsetkin.

Lasten antamista pois tai tappamista ei teitääkseni ole silti ehdotettu.

Vierailija
70/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Organisoi. Viikonloppuna siivoukset miehen kanssa yhdessä suitsait. Samalla seuraavan viikon ruokia isot annokset pakkaseen, esim. Laatikkoja ja kiusauksia tai su iltana iso kattilallinen keittoa alkuviikoksi ja nämä myös kokataan yhdessä miehen kanssa. Josus voi urakoida hurjat määrät lihapullia pakkaseen jne. Näin keittiön siivousta ei tule viikolla juurikaan eikä viikolla mene kokkailuun aikaa. Näin myös siivous jää vkonloppuun ja on kahdestaan nopea tehdä. Ulkoilun voi jättää vaikka parhaisiin säihin ja olla pari iltaa viikosta sisällä. Myös pyykkääminen on hyvä keskittää siivouspäivään.

Vierailija
71/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hommaa koirille lenkittäjän 1 x pv arkipäiviksi, ap hoitaa pissatukset, ruuat ja seuranpidon. Lisäksi olisi viisasta ottaa siivooja vaikka 2 vko välein. Netistä etsiä reseptejä nopeisiin ja helppoihin ruokiin ja syödä osittain eineksiä ja puolivalmisteita.

Talon lämmitys ei ole nopeasti ratkaistavissa, onneksi ei ole läpi vuoden. Itse en muuttaisi puulämmitystaloon.

Vierailija
72/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vielä kivat lumityötkin parhaimpina lumisadepäivinä aamuin illoin jos on okt. Aikamoinen yhtälö yhden ihmisen pyöritettäväksi. Meillä on samanlainen tilanne paitsi että mies asuu kotona myös viikolla ja en kyllä suostuisi yksin raatamaan.

Vierailija
73/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten automatisoida puulämmitteinen talo?

Heivataan se puukattila mäelle ja tilalle laitetaan jotain modernimpaa.

Sähkölämmitys tulee melko kalliiksi eikä nyt muutenkaan vaihtoehtona ole lämmitysmuodon vaihto ihan äkkiä. Muuten hyvä ajatus sillä siihen suttaantuu paljon aikaa..

Ei sitä lämmitysmuotoa tarvitse vaihtaa, hankitte irtopatterit. Maksavat muutaman kympin.

Vierailija
74/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valinnut elämäänsä paljon aikaa vieviä asioita niin jotain pitää poistaa tai vapaa-aikaan saada lisää tunteja. Jos ei mistään boi luopua niin rahalla joku oma tehtävä ostopalveluna jotta aikaa saa vapautumaan muuhun. Kaikkea ei vaan millään kukaan ehdi. Tai ainakin polttaa itsensä loppuun aika pian.

Vierailija
75/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat piikille jos se mies ei pysty niistä huolehtimaan

Miten näitä eläinten vihaajia on näin paljon? Kylmän viileästi piikille vaan rakkaat lemmikit. Pakko olla empatia kyvyssä jotain pahasti pielessä. Ei niitä rakkaita perheenjäseniä ruveta tappamaan vaikka joskus olisikin tiukkaa.

Vierailija
76/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä olet itse päättänyt että on tärkeämpää kuluttaa aikaa koiriin kun tehdä lapsille terveellistä ruokaa einespaskan sijaan. Valintoja.

Väärin! Mä en ole päättänyt ottaa koiria vaan olen päättänyt olla ystävällinen miehelleni jonka koiria ne ovat ja hoitaa niitä hänen poissaollessaan... että äläpäs nyt siinä :D

Jos koirat ovat miehen, niin hän ottaa ne mukaansa mennessään töihin, eikö vaan. Vai ovatko ne miehellesi tärkeitä vain viikonloppuna?

Voi hyvää päivää tätä ihmisten kädettömyyttä. Ja vielä oikein koirat, eikö yksi ole mitään?

Vierailija
77/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat piikille jos se mies ei pysty niistä huolehtimaan

Miten näitä eläinten vihaajia on näin paljon? Kylmän viileästi piikille vaan rakkaat lemmikit. Pakko olla empatia kyvyssä jotain pahasti pielessä. Ei niitä rakkaita perheenjäseniä ruveta tappamaan vaikka joskus olisikin tiukkaa.

Mun mielestä empatiakyvyssä on jotain vikaa jos on ihan ok että rakkaat lemmikit on 5/7 päivää viikosta 10,5 h itsekseen kotona.

Vierailija
78/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui lisätä että siis putkeen 10,5 h itsekseen kotona käymättä tarpeillaan.

Vierailija
79/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaisilta puuttuu organisointikyky. Asiat voi hoitaa tehokkaasti, tai sitten pyöriä hulluna ympäriinsä ja hokea "kiire kiire kiire" saamatta kuitenkaan mitään aikaiseksi.

Minulla on pari kaveria, jotka käyvät töissä 8-16, kouluikäiset lapset, kenelläkään ei mitään harrastuksia, asuvat kerrostalossa, ja naiset huutaa kiirettä koko ajan.

On myös yksi sinkkunainen, ei lapsia, ei eläimiä, asuu kerrostalossa, työ 8-16 ja aina on kiire! Ei harrastuksia eikä muutakaan, vain helvetillinen kiire (=mielentila päässä).

Minunkin mieheni on pitkät pätkät töissä, suurimman osan viikonlopuistakin, eli ei ole paikalla ollenkaan, mutta toki aina välillä vapaapäivillä. Hän hoitaa siivoukset vapaapäivinään, viikkaa pyykit, vie tyhjät pullot ja muut kierrätykseen menevät kartongit ym. Minä hoidan ruuat, sunnuntaisin teen kaksi isoa satsia ruokaa, ne riittää torstaihin asti, lapset syö kuitenkin koulussa päivisin. Torstaina jotain nopeaa ja pe voidaan taas tehdä yhdessä pizzaa, tortillaa tmv. 

Meillä on lapsilla joka ilta harrastuksia, jonne kuljetan heidät. Harrastuksen aikana käyn kaupassa ja hoidan apteekit ja muut tarvittavat jutut ja lenkitän koirat. Meillä siis kaksi koiraa. Ja ok-talo, jossa hommaa riittää. Mutta nautin pihatöistä. Ei mulla ole koskaan kiire, kyse on organisoinnista.

Vierailija
80/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusleikkinä kokeilisin seuraavaa: Miten arki järjestyisi, jos keikkatöissä kävisitkin sinä? Mies hoitaisi kotihommat ja sun lemmikit. Kysyhän mieheltä, ihan hyvässä hengessä. Löytyisikö sitä kautta ratkaisuja?

Koirille aitaus/juoksunaru?

Ne jo ehdotetut sähköpatterit ja pataruuat?

Muutto? Onko teidän tilanne pysyvä? Helpottaako lasten mentyä kouluun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi