Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika ei vaan riitä arjessa!

Vierailija
18.01.2017 |

Ärsyttää syöttää lapsille valmisruokaa mutta en ehdi tehdä ruokaa päivittäin. Käydään ulkona, hoidetaan koirat, talon lämmitys, pyykin pesu yms. siivous/tiskit. Töiden lisäksi siis. Tuntuu ettei jaksa eikä ehdi mitään. Klo 5 herätys, lapsilla klo 5.30 joten aikalailla klo 20 ollaan nukkumassa jo. Kotona klo 16.30.
Ahdistaa aina tää ajan vähyys

Miten te helpotatte arkea?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä työmatka sinulla oikein on, jos heräät jos viideltä ja kuitenkin olet vasta 16.30 hakemassa lapsia??

Herään itse viideltä, lapset puol kuusi. Kuudelta lähdetään ja päiväkodilla 6.15. Työmatka 45min ja puoli neljältä kotiin eli haen lapset 16.15. Sitten kotona 16.30

Vierailija
42/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on miehen koiria ja aiheuttavat sinulle kovasti vaivaa, miksei mies vie niitä mennessään? Kai hän jossain punkkaa ma-pe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen muutaman kerran viikossa ruokaa. Isoja annoksia. Mulla on kaksi kouluikäistä ja yksi päiväkodissa. Harrastukset 5 iltana viikossa. Ruoka pitää olla valmiina klo 15-17 välillä. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä edellisenä iltana. Käytännössä ma ja ti syödään su tehtyä ruokaa. Ke ehtii töitten jälkeen tehdä jonkun nopsan ruoan, samaa lämmitetään torstaina. Perjantaina on treenit vain vanhimmalla, joka raapii jotain ruokaisaa välipalaa itselleen ja päivällinen syödään vasta kuuden maissa kun kaikki on kotona.

Meillä on siis aina kotiruokaa. Suunnittelua se vaatii, tietysti. Mä olen siis työssäkäyvä kolmen lapsen yh, jonka apuna on iso pesukone (ei pestä joka päivä pyykkiä) ja paljon kärsivällisyyttä.

Vierailija
44/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja toi ulkoilu on esimerkki, kai te nyt jotain teette lasten kanssa arkipäivinäkin? Jos ei ulkoilua niin jotain? Kai mä sit oon typerä mut olen pitänyt sitä tärkeänä kun n. 10 tunnin päivät hoidossa eikä yhteistä aikaa paljon.. tietty jos laittaisi ne tv.n eteen 3 tunniks, sais paljon enemmän aikaan, se on kyl totta! :D

Vierailija
45/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan sulla oikeen menee työmatkoihin?

Vierailija
46/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on miehen koiria ja aiheuttavat sinulle kovasti vaivaa, miksei mies vie niitä mennessään? Kai hän jossain punkkaa ma-pe?

Ootko tosissas ? Johonkin solukämppään kolme koiraa? :D voi kun elämä ois niin helppoa!

Vierailija
47/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä jotain? Mitä te oikein kokkaatte jos siihen menee kauan aikaa? Edellisenä iltana voi vähän pilkkoa kasviksia valmiiksi, marinoida lihat jne.. mun elämää helpottavia asioita: riisinkeitin (keittää riisit ja qvinoan ja varmasti googlaamalla voi löytää muita käyttötarkoituksia), haudutuspata (lihat ja kasvikset voidaan latoa pataan vaikka illalla ja jättää jääkaappiin ja aamulla laittaa nesteen ja laittaa päälle), ja tietenkin ateriasuunnittelu.

Siivouksen voi hoitaa näin (ja lupaan, että onnistuu): laita ajastimeen esim munakelloon tietty aika, esim. puoli tuntia tai tunti tai sen verran mitä haluat investoida siivoamiseen, ja sen ajan et tee muuta kun siivoat! Tyhjennä ennen sitä siis astianpesukone ja roskikset, ja aloita esim. täyttämällä pyykinpesukone ja astianpesukone jotka toimivat sillä aikaa kun siivoat kämppää. Lapset auttavat siivoamisessa, kun tavaroilla on selkeät paikat, ja kyllä tulee hyvä fiilis kun kaikki on siistiä :) tsemppiä ap, kyllä se siitä!

Vierailija
48/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja toi ulkoilu on esimerkki, kai te nyt jotain teette lasten kanssa arkipäivinäkin? Jos ei ulkoilua niin jotain? Kai mä sit oon typerä mut olen pitänyt sitä tärkeänä kun n. 10 tunnin päivät hoidossa eikä yhteistä aikaa paljon.. tietty jos laittaisi ne tv.n eteen 3 tunniks, sais paljon enemmän aikaan, se on kyl totta! :D

Ei tarvitse olla ohjelmatoimisto vaan hengata yhdessä niitä arjen askareita, kokata jne. Lukea ja rauhoittua ennemmin kuin hönkiä ladulla pimeässä.

Vierailija
49/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää syöttää lapsille valmisruokaa mutta en ehdi tehdä ruokaa päivittäin. Käydään ulkona, hoidetaan koirat, talon lämmitys, pyykin pesu yms. siivous/tiskit. Töiden lisäksi siis. Tuntuu ettei jaksa eikä ehdi mitään. Klo 5 herätys, lapsilla klo 5.30 joten aikalailla klo 20 ollaan nukkumassa jo. Kotona klo 16.30.

Ahdistaa aina tää ajan vähyys

Miten te helpotatte arkea?

Olemalla armollinen itselle. Jos yrittäisin tehdä kaiken ja vielä vähän päälle olisin jo suljetulla osastolla. Välillä vaan eletään kaikki einespinaattiletuilla tai purkkihernekeitolla. Kaikkeen ei pysty repeämään.

Vierailija
50/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin jo pari viestiä taaksepäin.

Vierailija
51/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien ulkoiluttaja, siivooja ja osittainen hoitovapaa auttais kummasti.

Vierailija
52/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla ohjelmatoimisto vaan hengata yhdessä niitä arjen askareita, kokata jne. Lukea ja rauhoittua ennemmin kuin hönkiä ladulla pimeässä.

Niin siis toi ulkoilu oli esimerkki mitä ollaan nyt tehty kun on ollu hyvät kelit. Ei aina ulkoilla vaan voidaan pelata lautapelejä tai just lukea mutta pointti oli että sitä aikaa menee siihen lasten kanssa olemiseen ja siihen haluan sitä myös käyttää :) yhdessä olemista

Vierailija
53/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat piikille jos se mies ei pysty niistä huolehtimaan

Vierailija
54/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko reilua..

Vierailija
55/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 45min työmatka muka jotenkin outoa? Vai miksi alapeukutusta? Ei kaikki voi asua työpaikan naapurissa ja varsinkin maaseudulla välimatkat vaan on pidempiä.

Vierailija
56/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoaja.

En pystyisi vaihtamaan pois. Ainoa lasku, jonka maksan todella mielelläni!

Jumalauta aikuinen ihminen, ei voi olla niin vaikeaa: se on SIIVOOJA

Vierailija
57/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis toi ulkoilu oli esimerkki mitä ollaan nyt tehty kun on ollu hyvät kelit. Ei aina ulkoilla vaan voidaan pelata lautapelejä tai just lukea mutta pointti oli että sitä aikaa menee siihen lasten kanssa olemiseen ja siihen haluan sitä myös käyttää :) yhdessä olemista

Meillä se lasten kanssa oleminen yhdistyy kotitöihin. Lapsen KANSSA voi kokata. Se voi hyvin tehdä salaatin tai jos ei vielä voi niin voi kattaa pöydän kun sä teet sen. Tai lapsi voi täyttää/tyhjentää tiskikonetta. Heitellä sukkia pesukoneeseen tai parittaa niitä. Näin toki voi mennä enemmän aikaa kuin että hoitaisi yksin, mutta mielestäni nämä kuuluu normaaliin arkeen.

Tylsää olisi jos ensin tunnin äiti kokkaisi, sitten siivoaisi ja sitten alkaisi se Laatuaika Lasten Kanssa.

Vierailija
58/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oikeestiko joku lopettaisi koirat jonkun tälläsen takia? Toivottavasti aloittaja on fiksumpi

Vierailija
59/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puita voi heittää pesään, kone pesee pyykkiä ja samaan aikaan tehdään lasten kanssa ruokaa ja vaihdetaan siinä päivän kuulumiset....

Ikinä ei ole riittänyt pyykkiä viikon jokaiselle päivälle, vkl pesen yleensä 2 koneellista ja viikolla yhden. Puut pakataan vkl laatikoihin, joita sitten viikolla kannetaan tarpeen mukaan sisälle, meillä vain pönttöuuni ja puuhella, mutta talvella lämmitetään jompaa kumpaa päivittäin.

Olihan se taaperoikäisen kanssa rankkaa, sitä kun pitää koko ajan olla tietoinen missä sen ikäinen menee ja mitä tekee. Mutta väsymys oli ehkä enemmän henkistä kuin kiireestä ja tekemisestä johtuvaa.

Vierailija
60/98 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän 80-lukulainen ajatus piikittää koirat. Jos jostain syystä ei voisi pitää koiria, niille etsitään uusi koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme