Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika ei vaan riitä arjessa!

Vierailija
18.01.2017 |

Ärsyttää syöttää lapsille valmisruokaa mutta en ehdi tehdä ruokaa päivittäin. Käydään ulkona, hoidetaan koirat, talon lämmitys, pyykin pesu yms. siivous/tiskit. Töiden lisäksi siis. Tuntuu ettei jaksa eikä ehdi mitään. Klo 5 herätys, lapsilla klo 5.30 joten aikalailla klo 20 ollaan nukkumassa jo. Kotona klo 16.30.
Ahdistaa aina tää ajan vähyys

Miten te helpotatte arkea?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notkumalla mahdollisimman vähän av:lla. Onko turhempaa?

Vierailija
2/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsimalla kaikki jonninjoutavat aikasyöpöt.

Jokapäiväinen ulkoilu ei ole pakollista. Talon lämmityksen voi automatisoida. Koiria ei ole pakko pitää.

Valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delegoi. Mitä mies tekee? Voivatko lapset tehdä jotain?

Organisoi. Joka päivä pyykkiä? Ruokaa kannattaa laittaa pariksi päiväksi kerrallaan.

Tingi. Aina ei tarvitse olla tiptopsiistiä.

Vierailija
4/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten automatisoida puulämmitteinen talo?

Vierailija
5/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Organisoi. Joka päivä pyykkiä? Ruokaa kannattaa laittaa pariksi päiväksi kerrallaan.

Mies on viikot töissä, siksipä tää arki mulla on niin kiireistä. Lapset 3 ja 5 joten kovin vaativia ei voi tehdä.

Vierailija
6/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heivataan se puukattila mäelle ja tilalle laitetaan jotain modernimpaa.

Vierailija
7/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heivataan se puukattila mäelle ja tilalle laitetaan jotain modernimpaa.

Sähkölämmitys tulee melko kalliiksi eikä nyt muutenkaan vaihtoehtona ole lämmitysmuodon vaihto ihan äkkiä. Muuten hyvä ajatus sillä siihen suttaantuu paljon aikaa..

Vierailija
8/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei töitä, ei lapsia, ei elukoita, ei valittavaa ämmää nurkissa. Elämä hymyilee.

Vierailija
9/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit otat vaan chillisti, teet toisina päivinä toista ja toisina toista. Esimerkki omasta elämästäni: opiskelu vie aikaa, lisäksi pitäisi siivota, treenata, laittaa ruokaa ja nähdä kavereita. Maanantaina opiskelen ja treenaan, tiistaina opiskelen ja näen illalla kavereita. Keskiviikkona opiskelen ja laitan ruokaa :D

On tietysti paljon asioita jotka on vaan pakko tehdä joka päivä, mutta jos alat miettimään niin esim. ruokaan ei ole pakko käyttää joka päivä tolkuttomasti aikaa, siivota ei tarvitse joka päivä jne. Ei sun lapset kuole tai traumatisoidu jos kerran pari viikossa ruokana on tonnikala-makaroni-hernemaissipaprikasotkua. En itsekään kuollut vaikka meillä noin oli.

Vierailija
10/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaja.

En pystyisi vaihtamaan pois. Ainoa lasku, jonka maksan todella mielelläni!

Vierailija
11/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka päivä tarvitse kokata itse, tai sitten jotain nopeaa 15mun ruokaa (pikariisiä, kanan minuutti pihvejä ym.)

Onko koirien hoitoon mahdollista palkata esim. ulkoiluttaja (usein näitä saa pikkurahalla esim. opiskelijan lisätienestiksi). Tai rakentaa aitaus pihaan, jossa voivat ulkoilla.

Muuten kannattaa suunnitella vaikka yksi pidempi kävelylenkki päivään ja muuten käyttää vaan nopeasti pissalla koirat.

Kuivausrumpu ja tiskikone on meillä ehdottoman tärkeät arjen askareissa.

Lapsi on ulkona jo päiväkodissa en näe tarvetta hoitopäivinä ulkoilla enempää, jos lapsi ei sitä vaadi.

Siivoksen voi suunnitella niin että joka päivänä tekee tietty asiat (roskat, tiskut) ja tietyt harvemmin (pyykit, imurointi voiko tehdä esim. 2-4×viikko. Lakanoiden vaihto 1-2×kk).

Kaupassa käynnin voi hoitaa työ matkoilla ilman lasta jos vaan mahdollista).

Onko mahdollisia että saisit lapsen hoitoon välillä vaikka viikonlopuksi, oma-aika on tärkeää, työ ei ole rentoutumista(vaikka välillä se tuntuu helpommalta kuin kotona lapsen kanssa oleminen).

Vierailija
12/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies jakamassa arkea.

Lisäksi meillä tehdään ruokaa vain kahdesti viikossa ja pestään pyykkiä vain kerran viikossa. Imuroinnin hoitaa robotti ja lämmityksen varaava takka. Jokainen laittaa likaiset astiansa pesukoneeseen, joka käynnistetään yötä vasten. Aamulla ensimmäinen tyhjentää sen odotellessaan kahvin tippumista.

Vierailija
13/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on viikot töissä, siksipä tää arki mulla on niin kiireistä. Lapset 3 ja 5 joten kovin vaativia ei voi tehdä.

Siis ootko sä päivät kotona?! Etkä ehdi tehdä ruokaa? Mitä sä teet ton 16.30-20 välin joka ilta?

Vierailija
14/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siitä onnellisessa asemassa, että teen yötyötä. Klo 20-04 olen töissä, menen ennen viittä nukkumaan, herään puolen päivän pintaan. Käyn salilla kolmesta neljään kertaan viikossa ennen kuin haen puolitoistavuotiaan hoidosta about klo 14.30, tehdään yhdessä ruokaa tai käydään pihalla tai ihan mitä vain. Syödään klo 17 ja siinä on lapselle koko ilta aikaa, ennen kuin hän menee nukkumaan ja minä lähden töihin. Maanantaisin lapsi ei tietenkään ole hoidossa lainkaan, sillä menen vasta yöksi töihin. 

Toki työaika saattaa muuttua ongelmalliseksi kun lapsi kasvaa, mutta juuri nyt tuntuu kuin mulla olisi vuorokaudessa ylimääräisiä tunteja, tämä on huomattavasti parempi kuin perus virastoaika.

Vierailija
15/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ootko sä päivät kotona?! Etkä ehdi tehdä ruokaa? Mitä sä teet ton 16.30-20 välin joka ilta?

Nii lähden töihin klo 6, päiväkodin kautta. Haen lapset klo 16.15. Töissä olen siis, eikai tässä muuten mitään vinkumista olisi :D

Vierailija
16/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyeksi lasten yöuni jää, jos nukkuvat klo 20-5.30.

Vierailija
17/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyeksi lasten yöuni jää, jos nukkuvat klo 20-5.30.

Nukkuvat päiväkodissa päiväunet joten ei ne sen aiemmin nukahda. Ja onhan unentarve myös yksilöllistä ja jos he reippaasti nousevat Aamulla, uskon heidän saavan myös riittävästi unta.

Vierailija
18/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittainen hoitovapaa 6h/pvä?

Vierailija
19/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittainen hoitovapaa 6h/pvä?

Tämä voisi olla vaihtoehto, en vaan tiedä miten onnistuu kun en ole vakituinen työntekijä, että loppuuko työt jos ilmaisen haluni alkaa tehdä tuota osittaista.. :/

Vierailija
20/98 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan lopetat itsesi syyllistämisen valmisruuasta ja heti on mukavampaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän