Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule ikinä valmistumaan insinööriksi, koska PAKKORUOTSI. :(

Vierailija
18.01.2017 |

Kaikki muut kurssit suoritettu, mutta ruotsista jää paperit kiinni. Surullista..

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syf kirjoitti:

Itselläni oli sama homma, mutta eri alan AMK. Sain vapautuksen ruotsista ja valmistuin, papereissa luki että oon saanut vapautuksen.

Äo mensan virallisten testien mukaan korkeampi kuin 90% väestöstä, joten turha inistä älykkyydestä.

Ja tuo pitäisi uskoa. Eli jos et ole tyhmä niin laiska.

oikeasti kukaan, joka selviytyy muista aineista ei ole liian tyhmä oppiakseen ruotsia, joten kyseessä itse aiheutettu ongelma.

Vierailija
42/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomenruotsalaiset haluavat kiusata suomalaisia? Vihaavatko he suomalaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syf kirjoitti:

Itselläni oli sama homma, mutta eri alan AMK. Sain vapautuksen ruotsista ja valmistuin, papereissa luki että oon saanut vapautuksen.

Äo mensan virallisten testien mukaan korkeampi kuin 90% väestöstä, joten turha inistä älykkyydestä.

Ja tuo pitäisi uskoa. Eli jos et ole tyhmä niin laiska.

oikeasti kukaan, joka selviytyy muista aineista ei ole liian tyhmä oppiakseen ruotsia, joten kyseessä itse aiheutettu ongelma.

Lukihäiriö joka vaikeuttaa kielten opiskelua.

Eniten tässä kyrsii se että suuri osa alani työpaikoista on valtion hommia ja niihin ei pääse ilman virkamiesruotsin läpäisyä.

Vierailija
44/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän vielä että se virkamiestesti ainakin silloin sisälsi osion jossa piti käsin kirjoittaa muistiin mitä luennoitsija kertoi, tämä on minulle haasteellista suomeksikin, joten lähes mahdotonta tehdä ruotsiksi.

Vierailija
45/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan samassa veneessä. Minullakin on nyt amk-ruotsi menossa. Kyllä mä sen läpi tulen pääsemään, mutta vaatii se pänttäämistä. Hiukan tympii käyttää aikaa ja vaivaa tähän ruotsiin, kun olisi tarjolla mielenkiintoisempia ja hyödyllisempiä kursseja, mutta tänä keväänä on niin paljon töitä muutenkin, että jaksaminen ei riitä ylimääräisten kurssien suorittamiselle. Argh!

Vierailija
46/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan pirun helppoa. Luet vaan ne luentotehtävät läpi moneen kertaan ja sitten tentissä kirjoitat vaan samat jutut sinne. Kyllä sää nyt osaat sen verran opetella ulkoa erilaisia lauseita. Tuskin se amk:ssa on vaikeampaa kuin yliopistossa ja sielläkin sen läpäisi helposti.

Vierailija
47/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono sulle, älykkäämmät valmistuu ja vie työt.

Juu, kaikki jotka ei osaa ruotsia on idiootteja. Esim Einstein.

Eiköhän Einsteinkin olisi oppinut ruotsin jos olisi sitä opiskellut. Typerä perustelu typerykseltä.

Vierailija
48/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin kieli on täysin turha suomalaisille, eivät sen pakollista opiskelua ymmärrä ruotsalaisetkaan. Etenkään kun se jatkuu läpi jokaisen opetusasteen, eikä ole esim. vain peruskoulun yläasteella tms.

Ruma ja turha kieli, jota opiskellaan 5,5 %:n vähemmistön vuoksi. Ketäpä sellainen motivoisi.

Voi, voi.

Vierailija
49/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin mun miehen suusta 25 vuotta sitten. TKK:lla puuttui dippatyön ohessa enää vain ruotsi, josta ei kulemma tulisi pääsemään läpi, eli ei tulisi saamaan papereita koskaan ulos. Silloin piti suorittaa se ruotsin pakollinen kurssi ja tentin sijaan piti pitää esitelmä ja kirjoittaa essee. Kurssi nyt ei ollut mikään ongelma, riitti kun oli paikalla ja teki kotitehtävät.

No, esitelmä tehtiin yhdessä (minä olen asunut ruotsissa) ja mies opetteli sen täysin ulkoa. Tottakai tungin siihen mukaan kaikkia hienoja lauserakenteita jne. Esseetä varten sitten opetteli mun antamat knopit ja muutaman lauserakenteen ja kävi vähän läpi kurssilla annettua sanastoa. Läpäisi kurssin kirkkaasti.

Sen päivän jälkeen ei ole tarvinnut ikinä ruotsia, englantia ja saksaa kyllä ja kiinaa on opiskellut lisäksi, koska on niin paljon kiinassa.

Kyllä sä ap selviät siitä!

Vierailija
50/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Einsteinkin olisi oppinut ruotsin jos olisi sitä opiskellut. Typerä perustelu typerykseltä.

Ainstainin amk jäi just ruotsista kiinni. Muutenkin oli paskat numerot.

Vierailija
51/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin mun miehen suusta 25 vuotta sitten. TKK:lla puuttui dippatyön ohessa enää vain ruotsi, josta ei kulemma tulisi pääsemään läpi, eli ei tulisi saamaan papereita koskaan ulos. Silloin piti suorittaa se ruotsin pakollinen kurssi ja tentin sijaan piti pitää esitelmä ja kirjoittaa essee. Kurssi nyt ei ollut mikään ongelma, riitti kun oli paikalla ja teki kotitehtävät.

No, esitelmä tehtiin yhdessä (minä olen asunut ruotsissa) ja mies opetteli sen täysin ulkoa. Tottakai tungin siihen mukaan kaikkia hienoja lauserakenteita jne. Esseetä varten sitten opetteli mun antamat knopit ja muutaman lauserakenteen ja kävi vähän läpi kurssilla annettua sanastoa. Läpäisi kurssin kirkkaasti.

Sen päivän jälkeen ei ole tarvinnut ikinä ruotsia, englantia ja saksaa kyllä ja kiinaa on opiskellut lisäksi, koska on niin paljon kiinassa.

Eli suomeksi: Hanki ruotsalainen nainen!

Vierailija
52/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääset läpi! Mullakin ruotsi oli mihin tuntui koko yliopistoura kaatuvan, mutta sitten päätin ottaa itseäni niskasta kiinni. No sen puheosuuden pääsin tokalla kerralla läpi, opettelin ulkoa, mitä sanon ja ne muiden oppilaiden kanssa sovittiin mitä kysytään ja mistä aiheesta kukin pitää. Läpi meni. Kirjalliseen opettelin kurssilta saadut laput ulkoa, luin lehtiä ja suomensin niitä. Tiesin, että kokeessa on 2 lyhyttä kirjoitustehtävää, kirje ja mielipide. Molemmista opettelin ulkoa pari versiota, läpi meni. Ei tule olemaan helppoa, mutta et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka on tuossa tilanteessa. Kun yrität kunnolla ja lopulta pääset läpi, voit hengähtää eikä ikinä enää tarvitse siihen kieleen koskea, jos et halua.

Vierailija
53/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Albert Einsteinilla oli lukihäiriö, joten todennäköisesti ruotsin suhteen olisi tullut haasteita. Varsinkin jos olisi aloittanut opinnot ilman minkäänlaista pohjaa.

Vierailija
54/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan jää tosta, niin jätä koulu kesken. Ei kukaan tee mitään tollaisella työntekijällä joka luovuttaa noin helposti

Vierailija
55/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan jää tosta, niin jätä koulu kesken. Ei kukaan tee mitään tollaisella työntekijällä joka luovuttaa noin helposti

Mikäs sinä ole kenellekkään sanomaan että kuka luovuttaa mitenkin helposti? Se ruotsi voi olla joillekkin todella haastava paikka, varsinkin jos on tottunut menemään muista aineista heittämällä läpi.

Vierailija
56/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on aivan naurettavaa että tuota ruotsia vaaditaan. Itse asun Itä-Suomessa ja asiakaspalvelutehtävissä olen kuullut yhden aioan kerran ruotsia asiakkaan suusta (hänkin vaihtoi englanniksi kassalla). En osaa ruotsia, koska sitä ei yksinkertaisesti tule missään täällä päin vastaan.

Ymmärrän kyllä luettua ja puhetta, jonkin verran mutt en osaisi varmasti enää muodostaa yhtäkään järkevää lausetta itse.

Vierailija
57/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suomeksi: Hanki ruotsalainen nainen!

No mä oon kyllä ihan suomalainen, en siis edes suomenruotsalainen, mutta opiskeluaikana asuin reilun vuoden ruotsissa. Lähinnä noi jutut poimin oman ruotsinopettajan ylppäreihin antamista tärpeistä joita nyt osasin sit vähän jalostaa, kun ruotsia olin hyvin oppinut.

Kyllä minunkin taitoni on sittemmin kovasti käytön puutteessa ruostunut, valitettavasti.

Vierailija
58/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule koskaan valmistumaan insinööriksi koska keksit tekosyitä ja olet laiska.

Vierailija
59/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tule koskaan valmistumaan insinööriksi koska keksit tekosyitä ja olet laiska.

Miten laiska voi olla jos muut on jo suoritettu?

Vierailija
60/80 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuinsinöörillä loppui sitten lukuhalut kesken. Uliulivalivali. Omapahan sitten yksi työpaikka enemmän pätevämmille valmistuneille.