Kumppani ei tule mukaan esim. perhejuhliin.
Onko muilla samanlaista? Ei tule mukaan vaikka veljeni vaimon synttäreille tai muihin, aina pää särkee yms ja sitten pitää mennä yksin.
Kommentit (17)
Aina niin kiusallista kun porukka kyselee että missäs hän on, onko riitaa? ?...
Varmaan olisi syytä perhejuhlissa pelata yhdessä pleikkaa. Onneksi Suomen miehet ovat itsenäisiä.
Itse en tule ja olen nainen. Ei vaan voimat riitä näin introverttinä vieraiden ihmisten kanssa seurusteluun. Joskus pakotan itseni ja on kyllä yhtä tuskaa. :/
Niin että tuostakin pitää tehdä ongelma. Ja aiemminko se lähti aina intopiukalla sukulaisiisi?
En mäkään nykyään lähde ja kyse on nimenomaan mun veljen lapsen esim ristiäiset ja synttärit. Mies edustaa lasten kanssa.
En tule toimeen kälyn kanssa.
Sen sijaan kälyn veljen ja vaimon kekkereillä käyn. Eivät ole sukua mitenkään, vain tuon typerän kälyn kautta ystävystytty. Heiltä vaimo ei kälynsä juhlissa käy.
Parhaillaan käly rakas haukkuu veljeään alkolistiksi ja ties miksikä FBssa. Tuo veli kävi lomallaan juuri euroopassa, joka oli perheelleen ok, mutta yksin ei kuulemma saisi matkustaa. Vain alkoholistit ja pettäjät tekevät niin.
Sorry, ot.. sylettää tuo muija.
Mun siskon mies on samanlainen. Usein jättää tulematta. Ensin on muka innoissaan lähdössä, mutta juuri ennen lähtöä iskee päänsärky. Usein on myös kesken kyläilyn lähtenyt kotiin, yksin.
Alussa, vuosia sitten, pidin tätä outona käytöksenä, suorastaan epäkohteliaana. Ajattelin, että meidän suku on tylsää seuraa, yleensä oli siis meidän suvun jotku kissanristiäiset. Nyt olen jo tottunut, ettei siskon mies tule mukaan, koska on päänsärkyä.
Toisaalta myös, kun ollaan heillä kylässä, mies menee lepäämään tai ulos kävelylle/kauppaan yksinään. Vähän outoa, mutta hän on sellainen. Ihan mukava mies sillai muuten.
Muakin harmittaa ettei mies tule enää mihinkään mukaan. Inhottavaa keksiä tekosyitä ja valheita miehen puolesta. Ei ole pokkaa sanoa suoraan oikeaa syytä. Tai oikeastaan en edes tiedä miksi se ei tule. Varmaan jää kotiin kuksimaan jotain toista eukkoa...en tiiä...
Minäkään en haluaisi lähteä. Olen ujo ja hiljainen ja introvertti ja pelottaa ja ahdistaa minkälaisen kuvan annan itsestäni kun esim. punastelen ilman syytä enkä osaa sanoa mitään. Välttelen omankin suvun juhlia niin paljon kuin mahdollista, en tykkää isoista ihmisjoukoista.
Mutta muistakaa valita siipoiksenne miehiä, jotka pitävät toimintaleffoista ja pelaavat pleikkaa. Selittelette sitten loppuelämän tämän tylsyyttä.
Jos teidän suhteemme on kunnossa, ei teidän tarvitse keksiä tekosyitä ja selitellä. Sanotte vaan, että minä tulin!
Siskoni puoliso käy nykyään myös todella harvoin missään sukutapahtumissa, tai edes vierailemassa meidän vanhemmilla. Ei ole päänsärkyä tai mitään tällaista, hän haluaa vain olla kotona ja katsoa formuloita/pelata. Sisko käy sitten itsekseen lapsen kanssa ja on monesti harmitellut, kun toinen ei lähde. Paras tapaus oli, kun siskoni kävi toisesta kaupungista noutamassa miehen lapsen aiemmasta liitosta heille vierailemaan. Mies ei jaksanut lähteä... Mä en edes muista koska olen viimeksi tätä miestä nähnyt, eikä kyllä suoraan sanottuna edes kiinnosta. Kyseessä on ihan kunnon moukka, ei pelkästään näiden vierailujen suhteen. Jos heille menee kylään ja mies on kotona, niin hän on käskenyt siskoani sanomaan vieraille, ettei saa metelöidä hänen katsoessa telkkaria tai pelatessa. Väkivaltaa tässä suhteessa on myös ollut, oletettavasti se on loppunut...
No minä en mene miehen puolen suvun kinkereihin.
Aikanaan niissä kävin, mutta aina näytettiin nyreää naamaa ja pari kertaa sanottiin suoraan etten kuulu sukuun vaikka naimisissa ollaankin.
No, ei sitten, on mulla sitten parempaakin tekemistä kun olla kiusaamassa läsnäolollani toisia ihmisiä. Pidän aina kunnon hemmottelupäivän itselleni kun mies menee sukunsa juhliin.
Minä ja mieheni olemme molemmat tuollaisia. Meillä on aika samanlaiset syyt vältellä juhlia. Emme tykkää olla isossa porukassa ja vieraiden ihmisten kanssa puhuminen ahdistaa kun pitää miettiä liikaa. Onneksi aikuinen saa päättää itse mitä tekee.
Joo. Meillä tosin on suoraan sanonut ettei halua tulla. Ei sillä ole pukuakaan. Aina mä lasten kanssa pönötän kaikenmaailman kissanristiäiset läpi ja äijä jää kalsarit jalassa kotiin pelaamaan pleikkaa.