Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki

Vierailija
26.02.2024 |

Onko näin että saa asua hieman liian kalliissa vuokra-asunnossa kun maksaa sen itse? Kelahan toki voi kehottaa muuttamaan mutta ei kai pakko ole? Tarkoitan tilannetta nyt kun huhtikuussa tuki pienenee. Entäs jos saa tttukea? Saa asua kun maksaa itse ylimenevän mutta hyväksyvät sen tttuelle määrätyn osuuden? Kiitos asiallisia viestejä 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat asua kun maksat itse erotuksen

Vierailija
2/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ota toimeentulotuessa huomioon asumisnormin ylittävää osaa vuokrasta. Itse toimeentulotuesta tms sen maksaen, voi jatkaa asumistaan millaisessa ja minkä hintaisessa asunnossa tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa asua kunhan itse maksaa sen ylimenevän perustoimeentulotuesta. 

Vierailija
4/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella katsovat että minkä hintainen on "kohtuullinen" heidän mielestään. Yhtenä kuukautena oli pakko hakea tt tukea, sanoivat että vastaisuudessa tulee sanomista siitä että vuokra on liian iso. Sanoin että pakko olla kaksio koska olen lasten etävanhempi ja heille pitää olla lisää tilaa. Se oli heidän mielestä hyväksyttävä syy sille että asuin itsekseni yksiön sijasta kaksiossa.

Vierailija
5/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. 🤗🌹Ap

Vierailija
6/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuessa ei vuokran suuruus kiinnosta kun ei ole kyse mistään viimesijaisesta etuudesta. Asumistuessa on enimmäisasumismenot ja toimeentulotuessa kohtuulliset asumismenot. Toimeentulotuesaa voi muuttokehotusta tulla tilanteen mukaan, mutta hakemalla selviää ja päätöksen lukemalla pääsee selville.

Vierailija
7/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt saa asua missä haluaa. Eihän Kela sitä voi päättää. Vai meinasitko, että Kela irtisanoo sun vuokrasopimuksen?

Toki he huomioivat asumismenoista vain sen, mikä on paikkakunnan raja, mutta muuttamaan ketään Kela ei voi pakottaa eli irtisanoa sopimusta. Hassua, että joku edes luulee niin. 

Vierailija
8/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun kaikki tuntuu panikoivan jotain 20€ liian kallista asuntoa. Maksaa sen vaan omistaan (tai jäljelle jäävistä tuista).

Vierailija
9/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee vajaa 40€ kelan rajojen yli, kiltisti sanoivat ettei väliä koska erotus on niin pieni. No kiitos kovasti😁 

Sitten kun vuokra nousee niin mitä sitten? Toivottavasti mies on siihen mennessä takaisin työelämässä. 

Vierailija
10/10 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapiikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme