Tykkäättekö korianterista?
Mun mielestä se maistuu sanoinkuvaamattoman paskalta. En oikein tiedä miten sitä makua voisi kuvailla.. mädäntyneet luteet vois olla aika lähellä (vaikka en siis tiedä miltä mädäntyneet luteet maistuisi) :D
Kommentit (73)
Tykkään sen mausta ja käytän sitä esim. linssikeitossa, kevätrullissa, sushissa.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta olen kasvattanut myös korianteria yrttipenkissäni. Ei se tuoreena hyvältä maistu, mutta on monien aasialaisruokien olennainen osa. Opetelkaa tekemään niitä kastikkeita ja keittoja yms, niin makuun tykästyy pikkuhiljaa. Vaikka eihän siitä pakko ole kenenkään pitää! :-)
Korianteria on muuten helppo kasvattaa itse ja suosittelen tutustumaan.
No jos saippuan makuun voi tottua... en kyllä usko. Se on yhden sorttinen geenivirhe, että korianterin maistaa saippuana, ei sille mitään voi.
Selittäkää tuo uskomuksenne geeneistä!!!!!
Minulla on vaan lihavuus geeni tyyppinen argumentointi ei ole kovin tieteellistä.
Hieman saippualta se maistuu minunkin mielestäni, muttaa kuuluu olennaisena osana tiettyihin ruokiin. Itse asiassa siihen voi tulla lievä himo! :D Käytän aika vähän, kun muu perhe vieroksuu, mutta aasialaisiin ruokiin se on jollain tapaa piste iin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on vain alkujärkytyksestä. Makuun tottuu hyvin, jos sitä viitsii muutaman kerran yrittää.
Ei siihen totu. Olen tottavie yrittänyt, paljon useammin kuin muutaman kerran. Kun ei, niin ei. Saippualle se maistuu vaikka kuinka yrittäisi. Tuoksu on hyvä, mutta suuhun sitä ei voi laittaa.
Ennen inhosin mutta nykyään tekee välillä mieli. Maistui ja maistuu yhä tiskiaineelta.
Rakastan tuoretta korianteria, sen tuoksu on ehkä maailman paras.
Siinähän alapeukutatte, kunhan ette tule mun keittiöönne syömään :)
Vierailija kirjoitti:
Rakastan tuoretta korianteria, sen tuoksu on ehkä maailman paras.
Siinähän alapeukutatte, kunhan ette tule mun keittiöönne syömään :)
*keittiööni.
Tykkään todella paljon. Harmi vaan etten saa yrttiä menestymään purkissa, käytännössä pitää käyttää saman tien pois.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaan lihavuus geeni tyyppinen argumentointi ei ole kovin tieteellistä.
Mille virallinen saippuan makuinen saippua maistuu? Mistä tulee fairyn maku miten se luodaan?
Kohtuullisena määränä pidän, mutta kun liikaa laitetaan, niin maistuu oikeasti siltä saippualta.:D
Mut esim. kana-kukkakaalikeitto korianterilla on herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Voisit guukkeloida ihan itse.
'When we compared the DNA of the cilantro haters to the DNA of the cilantro lovers, we found a SNP, or genetic variation, called rs72921001 to be associated with the trait in a subset of about 25,000 people with European ancestry.
'It shouldn't be surprising that this SNP is located near eight genes that code for olfactory receptors, biological sensors that detect chemicals in the air and in food.
'Although this finding provides evidence that genetic variation in olfactory receptors is involved in cilantro taste perception, common genetic variants explain only a very small part of the difference — a half percent — between 23andMe customers for this trait.'
Around half of Europeans have two copies of Or6A2 on their chromosomes, but only 15 per cent of these say coriander tastes like soap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta olen kasvattanut myös korianteria yrttipenkissäni. Ei se tuoreena hyvältä maistu, mutta on monien aasialaisruokien olennainen osa. Opetelkaa tekemään niitä kastikkeita ja keittoja yms, niin makuun tykästyy pikkuhiljaa. Vaikka eihän siitä pakko ole kenenkään pitää! :-)
Korianteria on muuten helppo kasvattaa itse ja suosittelen tutustumaan.
No jos saippuan makuun voi tottua... en kyllä usko. Se on yhden sorttinen geenivirhe, että korianterin maistaa saippuana, ei sille mitään voi.
Ei se ole virhe, sillä sehän suojaa pilaantuneelta ruoalta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan valehtelisi, että ei tykkää korianterista? On eri asia selitellä lihavuuttaan geeneillä kun vaihtoehtona on se, että pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja syödä ja liikkua paremmin, mutta mikä on se vaihtoehto korianterista tykkäämättömyydelle? Pitäisikö vain väkisin tunkea sitä korianteria alas kurkusta kun joidenkin mielestä "EI SE VOI JOHTUA GEENEISTÄ" :D Se on niin kahtiajakoinen yrtti, että tutkijat ovat ryhtyneet selvittämään mistä se johtuu. Tässä esim. yksi tutkimus joka ehdottaa, että kyse on hajuaistin reseptorigeeneistä: http://download.springer.com/static/pdf/560/art%253A10.1186%252F2044-72…
Korianterin moittiminen on "tyttöjen juttu". Jotain yhteisöllisyyden tavoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Korianterin moittiminen on "tyttöjen juttu". Jotain yhteisöllisyyden tavoittelua.
Itse en ole naispuoleinen ja korianteri on hirvittävää.
Vierailija kirjoitti:
Korianteri on tyttöjen äklötys...hui kun pahaa..hui hui hui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korianteri on tyttöjen äklötys...hui kun pahaa..hui hui hui.
Minäkään en tykkää korianterista...yäks yäks yäks....mä niin vihaan sitä ...mä niin vihaan...yäks yäks yäks.
Olen yrittänyt opetella syömään korianteria yli 10 vuotta heikoin tuloksin. Haluaisin oikeasti tykätä siitä mutta en vaan pysty. Ja en pidä itseäni todellakaan nirsona, minulle maistuu oikeastaan mikä ruoka ja mauste tahansa... paitsi se korianteri. Kuumennettuna tai kypsennettynä korianteri voi tosin onneksi olla hyvin maustetussa ruuassa jopa ihan ok, ja taitava kokki saa pienen määrän tuorettakin jotenkin toimimaan, joten kai tässä on jotain jo opittu. Mutta jos sitä tuoretta yrttiä laittaa kunnon puntin ruokaan menee syöminen kyllä hankalaksi. Kävin kerran korianteria rakastavan ihmisen luona kylässä, joka tarjosi salaattia missä lähes puolet lehtivihanneksista oli raakaa korianteria. Siinä oli melkoinen taistelu että sain sen alas hymyssä suin.
Hyi kamalinta mitä tiedän