Mikä oli ensimmäinen suuronnettomuus tai muu katastrofi jonka muistat varmuudella?
Ei vain siitä, että olet jo ollut olemassa ja siitä on puhuttu. Muistat tapauksen oikeasti. Minä muistan Lapuan patruunantehtaan räjähdyksen 1976.
Kommentit (441)
Vierailija kirjoitti:
Tsunami, naurettiin kaverien kanssa yhdelle samassa koulussa olevalle joka menetti perheensä siellä ja joutui kotiin päästyään tekemisiin sosiaaliviranomaisten kanssa.
Hahhah
Vierailija kirjoitti:
Tsunami, naurettiin kaverien kanssa yhdelle samassa koulussa olevalle joka menetti perheensä siellä ja joutui kotiin päästyään tekemisiin sosiaaliviranomaisten kanssa.
Mitä sille sitten tehtiin?
Vierailija kirjoitti:
WTC iskut
Olivat kamalaa
Konstantinopolin valloitus 1453. Ei olisi pitänyt lähteä sen turkulaisen karvajalan matkaan
Minullakin on ensimmäinen suuronnettomuusmuisto - kuten ap:llä - Lapuan patruunatehtaan räjähdys. Alakoulussani ei koskaan katsottu tunneilla telkkaria, mutta Lapuan patruunatehtaan räjähdyksessä kuolleiden siunaustilaisuuden katsomista varten opettaja toi telkkarin luokkaan ja luokassamme katsottiin kyseisiä hautajaisia. Tämä jäi hyvin mieleen.
Muistan myös kuinka myöhemmin oli kyseisistä hautajaisista kuvia lehdissä (pitkä arkkurivi). Muistankohan oikein, että jopa presidentti Kekkonen osallistui hautajaisiin ja olisi ollut lehtien kuvissa ?
Vierailija kirjoitti:
Kun se helikopteri putosi ihmisjoukkoon Hämeenlinnassa ja roottorit silpoivat ihmisiä viipaleiksi. Jotakin kasari aikaa oli.
Olin katsomossa Ihan lähellä. Näen sen vieläkin silmissäni.. Vuosi oli 1984, odotin esikoistani, siitä muistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi hitsi, eikö vaatimaasi todistetta nyt tarjoiltukaan ihan hopealautasella, harmillista. Oletpas itseäsi täynnä.
Tuolta aikajanalta nyt kuitenkin jokainen halutessaan näkee tuolta päivältä useammankin kanavan lähetykset lyhyinä klippeinä. Livenä kakkoskoneen osuman 9.03 ovat näyttäneet ainakin BBC World, ABC, NBC, CNN ja CBC, noista uutiskanavista joita Suomessa on kaapeliverkossa tai satelliitilla ollut saatavilla.
Se niistä valemuistoista.
Jos korostaa, miten helppoa ja yksinkertaista jonkin asian tekeminen on, antamatta helppoja ja yksinkertaisia ohjeita siihen miten se tehdään, tämä väittäminen joutuu väistämättä outoon valoon.
Lisäksi kukaan ei ole kiistänyt, etteikö toisen koneen iskeytymistä olisi Suomessa voinut nähdä suorana joiltakin ulkomaisilta kanavilta, joita useimmat eivät Suomessa katsoneet. Tämä todettiin moneen kert
Näkyi suorana telkkarista. Muistan oikein hyvin. N65
Estonia. Olin yläasteella. Yksi opettaja oli huolissaan oliko Ruotsalaisen ystävyyskoulun oppilaita laivalla, kun olivat juuri niihin aikoihin menossa Viroon siellä olevaan ystävyyskouluun vierailulle (eivät olleet).
Vierailija kirjoitti:
Estonian uppoaminen
-89
Ei ollu 89
Minulla myös.