Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli ensimmäinen suuronnettomuus tai muu katastrofi jonka muistat varmuudella?

Vierailija
17.01.2017 |

Ei vain siitä, että olet jo ollut olemassa ja siitä on puhuttu. Muistat tapauksen oikeasti. Minä muistan Lapuan patruunantehtaan räjähdyksen 1976.

Kommentit (496)

Vierailija
321/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonia, olin 4v ja muistan uutisissa kelluneen oranssin pelastusveneen. Ymmärsin, että jotain vakavaa oli tapahtunut, mutta en ymmärtänyt mitä. Sen jälkeen muistan Jyväskylän junaturman, pelotti monta vuotta mennä serkkujen luo Jyväskylään junalla. WTC iskut, kun olin viidennellä.

Vierailija
322/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTC-tornit. Olin alakoulussa silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsernobyl -86.

Vierailija
324/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuo Lapuan räjähdys.

Vierailija
325/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaan tsunami.

Mikä Thaimaan tsunami? Se oli Kaakkois-Aasian tsunami ja Thaimaassa vahingot oli hyvin pieniä verrattuna muihin joita tsunami lähinnä kosketti.

Vierailija
326/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapuan patruunatehtaan räjähdys ja hollantilaisbussin turma.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Laukaan_linja-autoturma

Muistan kun ajettiin tuon bussin raadon ohi (ehkä seuraavana päivänä onnettomuudesta). Olin silloin 4v.

Vierailija
327/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin pamaus. Heräsin siihen yöllä ja jatkoin nukkumista kun en tiennyt mikä ääni oli ollut. Se kantautui parin kilometrin päästä. 

Vierailija
328/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tshernobylin ydinonnettomuus. Olof Palmen murha.

Vierailija
329/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaan tsunami.

Mikä Thaimaan tsunami? Se oli Kaakkois-Aasian tsunami ja Thaimaassa vahingot oli hyvin pieniä verrattuna muihin joita tsunami lähinnä kosketti.

Ja niistäkin Thaimaassa lähes kaikki paikallisia.

Vierailija
330/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jyväskylän junaturmasta saanut alkunsa se vitsi?

Vierailija
331/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonian uppoaminen. Muistan kun katsoimme silloin aamulla luokassa uutisia. Olin tokalla.

Myöhemmistä sitten wtc, Konginkangas ja Jokelan sekä Kauhajoen tragediat ovat jääneet (varmaankin ikuisesti) mieleen.

Vierailija
332/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsernobylin hyvin hämärästi (olin pikkulapsi) ja Estonian hyvin. 

Varmaan siinä välissä tapahtui paljon muitakin, mutta en vain muista. Sori siitä.

Vierailija
333/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompeijin pamaus vuonna 79. Muistan vielä kuin eilisen päivän.

Vierailija
334/496 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hitsi, eikö vaatimaasi todistetta nyt tarjoiltukaan ihan hopealautasella, harmillista. Oletpas itseäsi täynnä.

Tuolta aikajanalta nyt kuitenkin jokainen halutessaan näkee tuolta päivältä useammankin kanavan lähetykset lyhyinä klippeinä. Livenä kakkoskoneen osuman 9.03 ovat näyttäneet ainakin BBC World, ABC, NBC, CNN ja CBC, noista uutiskanavista joita Suomessa on kaapeliverkossa tai satelliitilla ollut saatavilla. 

Se niistä valemuistoista.

Jos korostaa, miten helppoa ja yksinkertaista jonkin asian tekeminen on, antamatta helppoja ja yksinkertaisia ohjeita siihen miten se tehdään, tämä väittäminen joutuu väistämättä outoon valoon.

Lisäksi kukaan ei ole kiistänyt, etteikö toisen koneen iskeytymistä olisi Suomessa voinut nähdä suorana joiltakin ulkomaisilta kanavilta, joita useimmat eivät Suomessa katsoneet. Tämä todettiin moneen kert

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella oli Skynewsiä yms kanavia joilta näkyi suoranakin se toinen kone, meilläkin.

Täällä AV:llä on keskusteltu aiheesta vuosien varrella useita kertoja, esim. ketjussa "Näkyikö 9/11 isku Suomessakin televisiosta suorana?" on 324 viestiä. Keskusteluissa on päädytty siihen, että tämä on valemuisto, ainakin siihen saakka kunnes joku esittää videotallenteen näkemäkseen väittämästään suorasta lähetyksestä.

Minulla itsellänikin on tuohon päivään liittyviä aivan selkeitä ja tarkkoja muistoja, jotka ovat todistettavasti valemuistoja. Niissä ei ole mitään noloa.

Eli mikä tuon koko alentuvan valemuistohöpöyksesi pointti siis oli kun kerran oli jo tiedossa että liveä oli Suomessakin katsottavissa?

ps. https://youtu.be/449l-QO93JU?t=204

ettei nyt tarvitse alkaa saivartelemaan siitä että Sky Newsiä ei tuolla aiemmassa linkissä ollut. live toki on lainattu WABC:lta.

Vierailija
335/496 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaan tsunami.

Niinpä. Mutkun wyää, turisteja kuoli joku promille.

Vierailija
336/496 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en selvästikään ole ollut tiedostava lapsi kun ensimmäinen katastrofi jonka varmasti muistan tapahtui kun olin jo 10v. Senkin muistan vain siksi että vanhemmat olivat niin järkyttyneitä että se tarttui lapseenkin, ei itse uutinen.

Ensimmäisiä muistikuvia on muuten jo 4-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
337/496 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pompeijin pamaus vuonna 79. Muistan vielä kuin eilisen päivän.

Äitis pamahti kun isäs sitä nussi.

Vierailija
338/496 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malaysia Airlinesin lento 370 

Vierailija
339/496 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmannin pommi 

Vierailija
340/496 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsunami, naurettiin kaverien kanssa yhdelle samassa koulussa olevalle joka menetti perheensä siellä ja joutui kotiin päästyään tekemisiin sosiaaliviranomaisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi