Rosa Meriläinen muutti vanhempiensa luokse
Harmi kun omassa elämässä ei ole koskaan voinut muuttaa takaisin kotiin. Helppo se on ihmisten erota jos aina saavat lapsuudenkotiinsa takaisin muuttaa.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei järkytä se, että Rosa muutti kotiin. Voisin itsekin muuttaa kotiin, jos tulisi tiukka paikka. Tietysti vain siksi aikaa, kunnes kaikki järjestyisi.
Sen sijaan olen järkyttynyt tuosta elämäntyylistä. Tajusin vasta nyt lehtiä luettuani, millainen elämäntyyli Rosalla ja Simolla on ollut. Tasa-arvopuheesta on saanut lukea Rosan kirjoittamana usein, mutta hänellä itsellä on ollut todella pienet tulot, ja lehdissä kuvattu elämäntyyli ei anna sellaista kuvaa, että se olisi aivan itse rahoitettu vaan mahdollisesti miehen rahoilla. Käytännössä siis elänyt aivan teesiensä vastaisesti ollen samalla riippuvainen miehensä suurista tuloista.
Itse en feministinä näe mitään väärää siinä, että perheen elintaso rakentuu yhteisten tulojen varaan ja enemmän tienaava kantaa isomman vastuun. Erityisesti silloin, kun perheessä on yhteisiä lapsia, ja tässä tapauksessahan on. Meidän perheessä homma toimii molempiin suuntiin, minä olen elättänyt miestäni ja mies minua, toki molemmilla on ollut samaan aikaan jonkinlaisia omiakin tuloja, mutta yhtä kaikki toinen on tienannut merkittävästi enemmän kuin toinen.
Ja en minä lehdistä ole mitään luksuselämäntyylivaikutelmaa saanut, matkustelevat jonkun verran ja kotona käy siivooja. Aika perusjuttuja, en usko että Rosalla menee esim. vaatteisiin ja meikkeihin kauhean paljoa rahaa.
No ei ulkoruokailu viitenä päivänä ole suomalaisella hintatasolla aivan tavisten elämäntyyliä. Ei myöskään siivooja. Ehkä itse en vain ymmärrä tuota asiaa, että ollaan isolta osin riippuvaisia toisen tuloista. Elämässähän voi aina sattua kaikkea. Mitä silloin jää käteen ihmiselle, joka on rakentanut koko elämäntyylinsä parempituloisen puolison varaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei järkytä se, että Rosa muutti kotiin. Voisin itsekin muuttaa kotiin, jos tulisi tiukka paikka. Tietysti vain siksi aikaa, kunnes kaikki järjestyisi.
Sen sijaan olen järkyttynyt tuosta elämäntyylistä. Tajusin vasta nyt lehtiä luettuani, millainen elämäntyyli Rosalla ja Simolla on ollut. Tasa-arvopuheesta on saanut lukea Rosan kirjoittamana usein, mutta hänellä itsellä on ollut todella pienet tulot, ja lehdissä kuvattu elämäntyyli ei anna sellaista kuvaa, että se olisi aivan itse rahoitettu vaan mahdollisesti miehen rahoilla. Käytännössä siis elänyt aivan teesiensä vastaisesti ollen samalla riippuvainen miehensä suurista tuloista.
Itse en feministinä näe mitään väärää siinä, että perheen elintaso rakentuu yhteisten tulojen varaan ja enemmän tienaava kantaa isomman vastuun. Erityisesti silloin, kun perheessä on yhteisiä lapsia, ja tässä tapauksessahan on. Meidän perheessä homma toimii molempiin suuntiin, minä olen elättänyt miestäni ja mies minua, toki molemmilla on ollut samaan aikaan jonkinlaisia omiakin tuloja, mutta yhtä kaikki toinen on tienannut merkittävästi enemmän kuin toinen.
Ja en minä lehdistä ole mitään luksuselämäntyylivaikutelmaa saanut, matkustelevat jonkun verran ja kotona käy siivooja. Aika perusjuttuja, en usko että Rosalla menee esim. vaatteisiin ja meikkeihin kauhean paljoa rahaa.
No ei ulkoruokailu viitenä päivänä ole suomalaisella hintatasolla aivan tavisten elämäntyyliä. Ei myöskään siivooja. Ehkä itse en vain ymmärrä tuota asiaa, että ollaan isolta osin riippuvaisia toisen tuloista. Elämässähän voi aina sattua kaikkea. Mitä silloin jää käteen ihmiselle, joka on rakentanut koko elämäntyylinsä parempituloisen puolison varaan?
Ja vielä avopuolison. sitten mennään mamman hoteisiin.
Näin Rosan poikansa kanssa tänään kaupungilla. Näytti todella väsyneeltä, uupuneelta ja surulliselta. Toivottavasti saa elämänsä järjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, kuten ei Rosallekaan. Koska hän ei osaa laittaa ruokaa eikä ole enää varaa syödä, niin mennään äidin jääkaapille. Eikä siellä tarvi varmaan siivotakaan vaan ehkä vain joskus tiskikone täyttää.
Musta isoin imagoromahdus tässä tapahtui kuitenkin Rosan itsenäisyydelle ja feminismille. Hän ei ole siis mitään ilman miestään vaan ihan avuton lapsi joka tarvii taas äitiä. On ok että on hyvät välit ja saa tukea, mutta eikö tueksi riittäisi se että tavattaiin usein ja juteltaisiin?
Ihan avuttomaksi heittäytymistä on mennä äitinsä nurkkiin. Miettikää nyt kun ei olisi mitään omaa rauhaa ja pitäisi äitinsä kanssa jakaa kaikki kuin lapsena. Ei voi tuoda kavereita, ei uusia miehiä, ei elää niin kuin omassa kodissaan. Molemmilla kuitenkin eri rytmit.
Eikö Rosa voisi opella itsenäisyyttä, ruoan tekoa ja yksin olemista ihan jo lapsensa takia?
Vierailija kirjoitti:
Huvitti toi iltalehden juttu missä luki että rosa muutti noin 60 v eläkeläisten luo. Ei tainnut toimittaja tietää että rosan äiti on salkkari helena kuula. Kun ei sitä jutussa maininnu...
LOL! Nyt on käynyt toimittajalla nolosti. Korjaus juttuun tulee 4..... 3...... 2.... 1.....:D
Eikö Rosa jossain vaiheessa makeillut kuinka heidän liittonsa on avoin? Ja sitten ei kestnytkään sitä ihanaa avoimuutta.
Isän luokse muuttamisesta Rosa kertoo
Vierailija kirjoitti:
Isän luokse muuttamisesta Rosa kertoo
Ei kerro. Eläkeikäisten vanhempiensa.
Muistan ikuisesti Rosan haastattelun, jossa kertoi miten ylioppilaskuntatoiminnassa mukana ollessaan tapasi laittaa kädet korvilleen ja tehdä suullaan älämölöä kun ei jaksanut enää kuunnella vastapuolen puhetta.