Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rosa Meriläinen muutti vanhempiensa luokse

Vierailija
17.01.2017 |

Harmi kun omassa elämässä ei ole koskaan voinut muuttaa takaisin kotiin. Helppo se on ihmisten erota jos aina saavat lapsuudenkotiinsa takaisin muuttaa.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuriman osan kommentoijista täällä pitäisi hävetä. Ihan kuin unohtaisitte, että poliitikot ja julkisuuden henkilöt ovat tavallisia TUNTEVIA IHMISIÄ. Niin kuin tekin! He eivät ole kaksiuloitteisia valokuvua lehdessä vaan kokonaisia henkilöitä, joilla on oikea tavallinen elämä iloineen ja suruineen ja vastoinkäymisineen.

Ja ei ole kovin älykästä julistaa "vihaavansa henkilä sydämensä pohjasta", kun käsitys perustuu vain lehtijuttuihin! Imbesilliä suorastaan. Kuinka yksinkertainen pitää olla, että *vihaa* ihmistä, vaikkei tunne eikä ole edes koskaan tavannutkaan henkilökohtaisesti... Yrittäkää ymmärtää, että vihanne kohdistuu silloin itse keksimäänne ja mielikuvituksenne luomaan henkilöhahmoon, jolle olette vain antaneet oikean ihmisen nimen.

Satun tuntemaan Rosan ja voin kertoa, että hän on erittäin älykäs ihminen, luonteena herkkä ja idealistinen maailmanparantaja. En ole monesta asiasta samaa mieltä hänen kanssaan, mutta arvostan sellaista ihmistä mielipiteisiin katsomatta.

Niin, hemmoteltu erityisherkkis, joka parantaa maailmaa opastamalla uupumatta muita. Tällaiset ihmiset herättää yleensä närää.

Vierailija
62/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuriman osan kommentoijista täällä pitäisi hävetä. Ihan kuin unohtaisitte, että poliitikot ja julkisuuden henkilöt ovat tavallisia TUNTEVIA IHMISIÄ. Niin kuin tekin! He eivät ole kaksiuloitteisia valokuvua lehdessä vaan kokonaisia henkilöitä, joilla on oikea tavallinen elämä iloineen ja suruineen ja vastoinkäymisineen.

Ja ei ole kovin älykästä julistaa "vihaavansa henkilä sydämensä pohjasta", kun käsitys perustuu vain lehtijuttuihin! Imbesilliä suorastaan. Kuinka yksinkertainen pitää olla, että *vihaa* ihmistä, vaikkei tunne eikä ole edes koskaan tavannutkaan henkilökohtaisesti... Yrittäkää ymmärtää, että vihanne kohdistuu silloin itse keksimäänne ja mielikuvituksenne luomaan henkilöhahmoon, jolle olette vain antaneet oikean ihmisen nimen.

Satun tuntemaan Rosan ja voin kertoa, että hän on erittäin älykäs ihminen, luonteena herkkä ja idealistinen maailmanparantaja. En ole monesta asiasta samaa mieltä hänen kanssaan, mutta arvostan sellaista ihmistä mielipiteisiin katsomatta.

..jatkan sen verran, että olen itse joissain piireissä tunnettu.

Kerran kadulla minua tuli haukkumaan ihminen, joka ilmoitti pitävänsä minua eräänä vastenmielisimmistä henkilöistä ikinä. Hän luetteli liudan pahoja asioita, joita väitti minun kannattavan.

Asiaa ei auttanut se, että yritin moneen otteeseen kertoa, että en ole niistä asioista yhtään sitä mieltä vaan itse asiassa aivan päinvastaiata mieltä. Mikään ei auttanut, koska hän koki niin varmasti tietävänsä, millainen olen. Hän oli siis omassa mielessään antanut minulle kaikki maailman pahat ominaisuudet ja oikeasti kuvitteli, että se hänen henkilökohtaisen luomistyönsä tulos olisi oikeasti minä ihan oikeasti.

Koko loppupäivän olin aivan järkyttynyt ja tuntui kuin minut olisi yllättäen pahoinpidelty keskellä päivää tuosta vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän se kellekään kuuluu missä Meriläinen asuu?

Ovatko ihmiset täällä olleet jotenkin osallisina heidän parisuhteessaan, että tietävät kuka tekee mitenkin paljon töitä, oliko parisuhdeväkivaltaa ja kuka muuttaa pois ja miksi. Ja miksi ylipäätään ero tuli.

Ei. Niinpä.

Mitäs jos Meriläisen vanhemmat ovat toivoneet tätä järjestelyä? Jos tarvitsevat apua? Mitä se palstalaisille kuuluu jonkun terveydentila?

Miksi ei tehdä ketjua myös siitä, miksi Saku Timonen asuu äitinsä luona ja pitää tästä huolta? Onko Timonen nyt jotenkin kykenemätön omaan elämäänsä elämään? Tekeekö liian vähän töitä?

Nyt niitä valoja päälle.

Rosa itse on vuodattanut valonheittimin aivan kaiken elämästään.

Joten ihan ihmetellä, mistä sen tietää.

Vai 'aivan kaiken'? Mietipä hetki asiaa. Tajuat, että ihmisen yksityiselämään kuuluu paljon muutakin kuin mitä hän jossain blogissaan rai satunnaisessa haastattelussa kertoo. Luulet harhaisesti tuntevasi hänet, mutta et tunne oikeasti ollenkaan.

Vierailija
64/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella järkevää, saa rauhassa etsiä sitä mieleistä asuntoa ja se siinä varmaan on takana.

Musta olisi kauhea muuttaa johonkin vain eli siihen minkä saa.

On niin erikoinen tyyppinä et tuskin menee mihinkään tavis kerrostaloon.

Rosa asui Tampereen Tammelassa ihan tavallisessa kerrostalonsa Simon kämpässä. Ja saisi sieltä koska tahansa uuden kämpän, se ei ole Treella ollenkaan niin hankalaa kuin pk-seudulla, varsinkaan Rosan tuttavapiirin tuntien.

Kyse on siitä, ettei hän pärjää yksin vaikka esittää muuta.

Vierailija
65/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kadulla minua tuli haukkumaan ihminen, joka ilmoitti pitävänsä minua eräänä vastenmielisimmistä henkilöistä ikinä. Hän luetteli liudan pahoja asioita, joita väitti minun kannattavan.

Asiaa ei auttanut se, että yritin moneen otteeseen kertoa, että en ole niistä asioista yhtään sitä mieltä vaan itse asiassa aivan päinvastaiata mieltä. Mikään ei auttanut, koska hän koki niin varmasti tietävänsä, millainen olen. Hän oli siis omassa mielessään antanut minulle kaikki maailman pahat ominaisuudet ja oikeasti kuvitteli, että se hänen henkilökohtaisen luomistyönsä tulos olisi oikeasti minä ihan oikeasti.

Koko loppupäivän olin aivan järkyttynyt ja tuntui kuin minut olisi yllättäen pahoinpidelty keskellä päivää tuosta vain.

Avaapa ihmeessä, miksi alapeukutit tätä.

Vierailija
66/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella järkevää, saa rauhassa etsiä sitä mieleistä asuntoa ja se siinä varmaan on takana.

Rosa asui Tampereen Tammelassa ihan tavallisessa kerrostalonsa Simon kämpässä. Ja saisi sieltä koska tahansa uuden kämpän, se ei ole Treella ollenkaan niin hankalaa kuin pk-seudulla, varsinkaan Rosan tuttavapiirin tuntien.

Nuorena asui myös ihan tavallisessa solukämpässä kerrostalossa.

Vierailija
67/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keski-ikäinen eronnut ihminen muuttaa takaisin iäkkään äitinsä luo, niin kyllä kyse on jonkinasteisesta mielenterveysongelmasta: joko masennuksesta, ahdistuksesta, kyvyttömyydestä huolehtia itsestään (ja lapsestaan) tai läheisriippuvuudesta - tai näistä kaikista.

Rosa ei ole ilmeisesti koskaan asunut yksin vaan aina jonkun kämppiksen tai miehen kanssa eli joko hän pelkää ihan sairaasti yksin oloa tai ei ole koskaan itsenäistynyt.

Hänen reippautensa ja ronskiutensa on aina ollut vain rooli. Todellisuudessa on kärsinyt masennuksesta ja varmasti myös Simon pettämisestä (jos se pitää paikkansa) vaikka muuta esittää.

Asunnon hän saisi heti, siitä ei ole kyse Treellla. Kämppiä on kyllä tarjolla.

Vierailija
68/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä niin ärsyttävä ämmä, ettei sen keksittyjäkään juttuja vaan jaksa kuunnella. ällötys!

Vierailija
69/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, että Rosalla on varmaan aika erilainen taloudellinen tilanne kuin Simolla. Iltasanomissa oli v. 2013 lehtijuttu, kuinka Simon viikoittaiset menot olivat jopa 11 000 euroa sisältäen osakesijoittamisen ja ulkoruokailut tyyliin viitenä päivänä viikossa. Rosan tulot v. 2013 alle 26 000 eli hän oli ainakin tuolloin pienituloinen. Tulee mieleen, että varmasti myös tottunut tietynlaiseen luksukseen.

Vierailija
70/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei joku tamperelainen wanna-be-julkkis on tosi ahdistunut kun joku tunnisti hänet....Jos julkisuudesssa on, niin tällaista nyt vain tapahtuu. Julkkiksiin projisoidaan aina monenlaista.

Vierailija
71/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, että Rosalla on varmaan aika erilainen taloudellinen tilanne kuin Simolla. Iltasanomissa oli v. 2013 lehtijuttu, kuinka Simon viikoittaiset menot olivat jopa 11 000 euroa sisältäen osakesijoittamisen ja ulkoruokailut tyyliin viitenä päivänä viikossa. Rosan tulot v. 2013 alle 26 000 eli hän oli ainakin tuolloin pienituloinen. Tulee mieleen, että varmasti myös tottunut tietynlaiseen luksukseen.

Hänhän on kirjoittanut mm että syö ulkona ja kotona on kotiapua jne.

Vierailija
72/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika ei ole vielä edes muuttanut pois, mutta jos tämmöinen tilanne tulisi, vilkaisisin varmaan puhelinsoiton jälkeen ikkunasta ulos ja ajattelisin, että "kai tämäkin pitää vielä sitten ottaa opettavaisena kokemuksena". Yrittäisin antaa tarpeeksi aikaa toipua järkytyksestä, ennen kuin alettaisiin katsella uutta suuntaa.

Vierailija
73/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty päättämään kumpi on musta ärsyttävämpi. Rosa vai Saara. Jotenkin samanoloisia besserwissereitä.

Vierailija
74/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan totta. Miten nyt käy kaikkien niiden kirjoitettujen elämänviisauksien? Oliko kaikki sittenkin väärää tietoa?

Vierailija
75/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty päättämään kumpi on musta ärsyttävämpi. Rosa vai Saara. Jotenkin samanoloisia besserwissereitä.

Kateus, kun joku menestyy ja uskaltaa vielä erottua joukostakin.

Vierailija
76/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on joitakin sydämettömiä, sairaita ja kylmiä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä heikkoudesta eivätkä vahvuudesta mitään. Avun tarvitsemisen myöntäminen on vahvuutta, ei heikkoutta, ja masennuksessa ei ole mitään väärää tai ilkuttavaa, sen enempää kuin feminismissäkään. On hienoa, että Rosa ja äitinsä tulevat toisiaan, se on vahvuutta parhaimmillaan, ja myös feminismiä.

Ja jos joku oikeasti vihaa tuntematonta julkkista, hae apua, ei normaali aikuinen tunne noin. Sinulla on paljon suurempia ongelmia kuin Rosalla, jolla on tukiverkot, joita ilmeisesti kadehdit kovasti.

Ja vielä, todellakin meillä on enemmän peräkamarinpoikia kuin kotona asuvia aikuisia naisia. Ja hyvä niin. Jos oma poikani syrjäytyy, hänellä on aina paikka meillä, vaikka toki toivonkin siipien kantavan.

Vierailija
77/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus, kun joku menestyy ja uskaltaa vielä erottua joukostakin.

Juu, ei.

En ole millään muotoa kateellinen tamperelaiselle neurootikolle joka tineaa häthätää kaksi tonnia kuussa eikä osaa edes huusholliaan hoitaa. Ja se Aalto sitten... ei, en ole kade. Mistä? Rumasta tyttiksestä ja fanaattisen julkisuushakuisuudesta.

Vierailija
78/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei järkytä se, että Rosa muutti kotiin. Voisin itsekin muuttaa kotiin, jos tulisi tiukka paikka. Tietysti vain siksi aikaa, kunnes kaikki järjestyisi.

Sen sijaan olen järkyttynyt tuosta elämäntyylistä. Tajusin vasta nyt lehtiä luettuani, millainen elämäntyyli Rosalla ja Simolla on ollut. Tasa-arvopuheesta on saanut lukea Rosan kirjoittamana usein, mutta hänellä itsellä on ollut todella pienet tulot, ja lehdissä kuvattu elämäntyyli ei anna sellaista kuvaa, että se olisi aivan itse rahoitettu vaan mahdollisesti miehen rahoilla. Käytännössä siis elänyt aivan teesiensä vastaisesti ollen samalla riippuvainen miehensä suurista tuloista.

Vierailija
79/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei järkytä se, että Rosa muutti kotiin. Voisin itsekin muuttaa kotiin, jos tulisi tiukka paikka. Tietysti vain siksi aikaa, kunnes kaikki järjestyisi.

Sen sijaan olen järkyttynyt tuosta elämäntyylistä. Tajusin vasta nyt lehtiä luettuani, millainen elämäntyyli Rosalla ja Simolla on ollut. Tasa-arvopuheesta on saanut lukea Rosan kirjoittamana usein, mutta hänellä itsellä on ollut todella pienet tulot, ja lehdissä kuvattu elämäntyyli ei anna sellaista kuvaa, että se olisi aivan itse rahoitettu vaan mahdollisesti miehen rahoilla. Käytännössä siis elänyt aivan teesiensä vastaisesti ollen samalla riippuvainen miehensä suurista tuloista.

Itse en feministinä näe mitään väärää siinä, että perheen elintaso rakentuu yhteisten tulojen varaan ja enemmän tienaava kantaa isomman vastuun. Erityisesti silloin, kun perheessä on yhteisiä lapsia, ja tässä tapauksessahan on. Meidän perheessä homma toimii molempiin suuntiin, minä olen elättänyt miestäni ja mies minua, toki molemmilla on ollut samaan aikaan jonkinlaisia omiakin tuloja, mutta yhtä kaikki toinen on tienannut merkittävästi enemmän kuin toinen. 

Ja en minä lehdistä ole mitään luksuselämäntyylivaikutelmaa saanut, matkustelevat jonkun verran ja kotona käy siivooja. Aika perusjuttuja, en usko että Rosalla menee esim. vaatteisiin ja meikkeihin kauhean paljoa rahaa. 

Vierailija
80/89 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi. Ja Rosa kirjoitellut miten ei kokkaa eikä siivoa. Eikä siis tee töitäkään.ä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi