Rosa Meriläinen muutti vanhempiensa luokse
Harmi kun omassa elämässä ei ole koskaan voinut muuttaa takaisin kotiin. Helppo se on ihmisten erota jos aina saavat lapsuudenkotiinsa takaisin muuttaa.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Lol,
Vahvistaa näkemystäni että koviten huutavat ovat pahimpia luusereita.
Sama tuli mieleen tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol,
Vahvistaa näkemystäni että koviten huutavat ovat pahimpia luusereita.Sama tuli mieleen tästä ketjusta.
PERÄKAMMARIN TYTÖT !!!!
Jos kyse väliaikaisesta ratkaisusta, kyllä kai nyt sen aikaa olisi eroava pari voinut saman katon alla asua että uusi kämppä löytyy. Näin suurin osa aikuisista ihmisistä toimii sen sijaan että marssisi isin ja äitin helmoihin nyyhkimään. Tietysti jos kyse perheväkivallasta tms., lähtöä ei voi venyttää. Jos kyse ihan vaan riitelystä ja erimielisyyksistä, luulisi jo ihan vaan eropäätöksen helpottavan tilannetta sen verran ettei kenenkään sentään tarvitse asunnottomuuden vuoksi lähteä muiden nurkkiin loisimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun kirjoittaa kolumnissaan menneensä (lupaa kysymättä) vielä 4-kymppisenä syömään vain vanhempiensa jääkaapilta...
Eikö niin saisi tehdä? Olen myös kotona käydessäni joskus syönyt jääkaapista (jos ei äiti ole ehtinyt sanoa "onko nälkä, ota j''kaapista jotain"). Itse jouduin asumaan exän kanssa samassa asunnossa 3 viikkoa kun odotin uutta asuntoa, ei ollut helppoa sekään, ja varmasti olisin mieluummin mennyt vanhempieni luo kuin jäänyt sinne. Ihme mekkalaa taas, kyllä nainen on naiselle susi.
3 viikon odotus on todella lyhyt aika uuteen asuntoon muuttamiselle. Kauanko olit sitten exän kanssa asunut jos 3 viikkoa tuntui niin hankalalta? Kaksi päivää?
Eikö nainen voi kritisoida toista naista olematta "naiselle susi"?
Eikös vanhemmat ole jo aika iäkkäitä, jotka tarvitsevat apua ison talon hoidossa.
Ja jos vanhemmat tietävät verosuunnittelusta jotakin, ovat jo ajat sitten laittaneen kodin Roosa Meriläisen nimiin eli muutti omaan kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
No, kämpän järjestyminen pikaisesti ei aina ole helppoa. Meriläiselle ei varmaan kelpaa mikä tahansa tamperelainen kaupungin vuokra-asunto. Toisaalta, jos oma tyttäreni eroaisi ja tarvitsisi asuntoa vaikka tilapäisesti, niin kyllä huolehtisin. Ja antaisin tytön muuttaa kotiin. Aina. Olen hautaan asti kanaemo.
Sama täällä. Lapset saavat aina tulla kotiin ja hätämajoitus järjestyy. Pitkäksi aikaa ei kuitenkaan kukaan jäisi lorvimaan nurkkiin. Mahdollisimman pian omilleen. Niin on paras kaikille osapuolille.
"helppo se on erota, kun saavat lapsuutensa kotiin takaisin muuttaa..." Ihan kuin Rosa tässä tuon tuosta olisi ollut eroamassa ja rasittamassa vanhempiaan. :D
Rosalla ja Simolla kuitenkin oli pitkähkö suhde ja vielä parempaa, että vanhempien kanssa välit ovat hyvät, että sinne saa ja voi mennä.
Hienoa, että kaikki järjestyy. Olishan se Rosa varmaan voinut jäädä Simonkin nurkkiin lojumaan, kunnes oman kämpän saa, mutta miksi jäädä, kun on vaihtoehtoja. Tehdään pesäero samantien. Se on reiluinta kaikille.
Vierailija kirjoitti:
"helppo se on erota, kun saavat lapsuutensa kotiin takaisin muuttaa..." Ihan kuin Rosa tässä tuon tuosta olisi ollut eroamassa ja rasittamassa vanhempiaan. :D
Rosalla ja Simolla kuitenkin oli pitkähkö suhde ja vielä parempaa, että vanhempien kanssa välit ovat hyvät, että sinne saa ja voi mennä.
Hienoa, että kaikki järjestyy. Olishan se Rosa varmaan voinut jäädä Simonkin nurkkiin lojumaan, kunnes oman kämpän saa, mutta miksi jäädä, kun on vaihtoehtoja. Tehdään pesäero samantien. Se on reiluinta kaikille.
Onko sitä myös lapselle?
Tietenkään missään ei ole ilmennyt kuinka kauan erilleen muuttamista on valmisteltu ja onko Rosa etsinyt uutta asuntoa jo pitkään tuloksetta. Kuitenkin nyt tulee sellainen olo että Rosalla on ollut kova kiire pois yhteisestä kodista (tai Simolla päästä eroon Rosasta), eikä lapsella välttämättä ole ollut hirveästi aikaa valmistautua uuteen tilanteeseen.
Meillä on kaikki neljä lasta asuneet väliaikaisesti ,kun ollut asunnon vaihto juttuja. Omakoti talossa on tilaa yläkerrassa on huoneita tyhjänä. Meistä vanhemmista on kiva auttaa väliaikaisesti, kyllä he mielellään muuttavat omaan asuntoon ja meistä samoin on päästä omaan rauhaan? Viimeksi ,kun tyttö asui lapsineen sanoi, että on täyshoidossa . Pyykitkin pestiin ja laitoin ruuan ,kun tuli töistä ja lapset koulusta.
Miten musta tuntuu, että se on yleensä juuri nainen, joka turvautuu vanhempiinsa? Toki poikkeuksiakin on, mutta yleisesti ottaen monet naiset vaikuttaisivat olevan itsenäiseen elämiseen todellisuudessa kyvyttömiä, kypsymättömiä prinsessoja, jotka odottavat jatkuvasti muilta apua. Miehiä ei kai sitten samalla tavalla paapota ja lellitä, vaikka heitä on hyväksytympää yleisen konsensuksen mukaisesti pitää jotenkin vähän avuttomina arkisten asioiden pyörittämisessä.
Jos Simo olisi muuttanut äitylin luokse, olisi naurettu kun ei aikuinen mies pärjää. Mutta kun kyseessä on Rosa, pitäisi heilutella peukkua, että pitäähän ihmisellä turvaverkko olla.
Oikeasti, noinko ihmiset ajattelevat, jos aikuisella ihmisellä on hyvät välit vanhempiinsa?
Itse olen lapsineni muuttanut eron jälkeen vanhempieni asuntoon, lähelle heitä, en samaan asuntoon, helpotti arkea paljon kun vanhemmat voivat katsoa teini-ikäisten perään kun olin vuorotöissä.
Nyt osat on vaihtuneet toisin päin voin auttaa asioissa, joihin vanhat vanhemmat eivät enää pysty ja säästyy aikaakin kun voin vain poiketa eikä tarvitse erikseen sopia tulen silloin ja matkoihinkin menisi joku aika.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, noinko ihmiset ajattelevat, jos aikuisella ihmisellä on hyvät välit vanhempiinsa?
Itse olen lapsineni muuttanut eron jälkeen vanhempieni asuntoon, lähelle heitä, en samaan asuntoon, helpotti arkea paljon kun vanhemmat voivat katsoa teini-ikäisten perään kun olin vuorotöissä.
Nyt osat on vaihtuneet toisin päin voin auttaa asioissa, joihin vanhat vanhemmat eivät enää pysty ja säästyy aikaakin kun voin vain poiketa eikä tarvitse erikseen sopia tulen silloin ja matkoihinkin menisi joku aika.
"Hyvät välit vanhempiin" on eri asia kuin kykenemättömyys suoriutua elämäntilanteesta, jonka itse on omalta osaltaan aiheuttanut.
No onhan Fransilla toinenkinvanhempi.Taas täällä liikkeellä mamma joka ei hyväksy,että poika asuisi isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt osat on vaihtuneet toisin päin voin auttaa asioissa, joihin vanhat vanhemmat eivät enää pysty ja säästyy aikaakin kun voin vain poiketa eikä tarvitse erikseen sopia tulen silloin ja matkoihinkin menisi joku aika."Hyvät välit vanhempiin" on eri asia kuin kykenemättömyys suoriutua elämäntilanteesta, jonka itse on omalta osaltaan aiheuttanut.
Kylläpäs on kovat asenteet täällä.....
Todennäköisesti kyseessä on väliaikainen asumisjärjestely kunnes omistusasunto on käytettävissä.
Satuin kerran bussiin yhtäaikaa Simon ja Fransin kanssa.Työpaikkani oli lähellä missä he asuivat.
Kuuntelin isän ja pojan juttelua,tai siis en kuunnellut,mutta kuulin pakosta kun istuivat käytävän toisella puolella.Vaikutti hienolta isä-lapsisuhteelta.Juttelivat kaikkia maailman asioita,sillä tavalla lapsen tajuisesti.
Sitä harvemmin nykyään kuulee.
Nainen, joka nillittää tasa-arvosta, mutta eron sattuessa lähtee maitojunalla äidin ja isän luo itkemään? Ei vaikuta kovinkaan vahvalta naiselta. Elänyt siis täysin miehen rahoilla, ei mitään omia säästöjä. Kammotavaa suorastaan. Itse en ole feministi, mutta minulla on kyllä sen verran rahaa säästössä, ettei vastaavanlaisessa tilanteessa tarvitse lähteä lasten kanssa toisten nurkkiin loisimaan. Elämänhallinnasta on myös kyse, kyllä jo tämän ikäisen tädin pitää ihan ite osata järjestää elämänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt osat on vaihtuneet toisin päin voin auttaa asioissa, joihin vanhat vanhemmat eivät enää pysty ja säästyy aikaakin kun voin vain poiketa eikä tarvitse erikseen sopia tulen silloin ja matkoihinkin menisi joku aika."Hyvät välit vanhempiin" on eri asia kuin kykenemättömyys suoriutua elämäntilanteesta, jonka itse on omalta osaltaan aiheuttanut.
Mistä me hänen kyvyttömyyttään tiedetään?
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että se on yleensä juuri nainen, joka turvautuu vanhempiinsa? Toki poikkeuksiakin on, mutta yleisesti ottaen monet naiset vaikuttaisivat olevan itsenäiseen elämiseen todellisuudessa kyvyttömiä, kypsymättömiä prinsessoja, jotka odottavat jatkuvasti muilta apua. Miehiä ei kai sitten samalla tavalla paapota ja lellitä, vaikka heitä on hyväksytympää yleisen konsensuksen mukaisesti pitää jotenkin vähän avuttomina arkisten asioiden pyörittämisessä.
Jos Simo olisi muuttanut äitylin luokse, olisi naurettu kun ei aikuinen mies pärjää. Mutta kun kyseessä on Rosa, pitäisi heilutella peukkua, että pitäähän ihmisellä turvaverkko olla.
Sanan itsenäinenkin voi näyttävästi ymmärtää väärin. On eri asia olla "kyllä minä perkle yksin pärjään vaikka kaikki kaatuu päälle" - itsenäinen kuin sellainen joka uskaltaa niellä ylpeytensä ja myöntää että tarvitsee joskus apua. Ja on lupa olla heikko. Sellaiset ihmiset pärjää lopulta parhaiten elämässä. Naisilla on aina ollut kulttuurin mukaan helpompaa pyytää kaikkialta apua ja toivoisin että miehilläkin olisi samanlainen mahdollisuus.
Kyllä se useimmiten on eronnut mies kun menee vanhempien luokse asumaan eron jälkeen kun asunto jää vaimolle ja lapsille. Ja tämä asia on totta.
Sitäpaitsi mitä se kenellekään kuuluu jos Rosa on katsonut käytännölliseksi muuttaa isovanhempien luokse esim lapsen hoidon takia. Hyvä että on turvaverkkoja ihmisellä. Niin minäkin muuttaisin jos tulisi ero ja minulla olisi lapsi, jolle on hyväksi, että on useampi läheinen henkilö. Miksi aina pitää olla niin negatiivinen.
Eikö niin saisi tehdä? Olen myös kotona käydessäni joskus syönyt jääkaapista (jos ei äiti ole ehtinyt sanoa "onko nälkä, ota j''kaapista jotain"). Itse jouduin asumaan exän kanssa samassa asunnossa 3 viikkoa kun odotin uutta asuntoa, ei ollut helppoa sekään, ja varmasti olisin mieluummin mennyt vanhempieni luo kuin jäänyt sinne. Ihme mekkalaa taas, kyllä nainen on naiselle susi.