Listataan: mihin kaikkiin asioihin NORMAALILLA naisella kuluu rahaa, joihin miehillä ei?
Tuntuu, että perus naiseus on kalliimpaa kuin olla mies.
Esimerkiksi: minulla kuluu vessapaperia enemmän kuin miehelläni ja hän valittaa tästä. Kas vaan, me naiset kun pyyhimme itsemme joka vessakäynnillä. Sitten nämä helevetin menkat. Tarvitsen aika paljon suojia ja tampooneja, on runsaat kuukautiset jne. Perus meikki, maksaahan nekin. Enkä siis tarkoita, että täytyy shoppailla joka kuukausi sadoilla euroilla, mutta on se minulle välttämättömyyshyödyke silti. En voi mennä ihan au naturel töihin, koska minua pidettäisiin ihan friikkinä. Asiakaspalveluhommissa työhön vaan nyt kuuluu olla siistin näköinen. Ja tähän liittyy myös se, että siistejä vaatteita on ostettava säännöllisesti.
Miehen mielestä minulle kuuluu myös kaikki pesuaineostokset ym., koska minähän ne tiskit ja pyykit pesen, lattiat ja muut.
Kommentit (42)
Sisustustavaraan. Menee normaalin rajoihin jos nuorella miehellä on kämpässään seinillä pari julistetta ja verhona satunnainen lippu tai lakana, mutta normaalin naisen koti on sellainen että siihen on ainakin vähän panostettu.
Tuliaiset ja lahjat miehen suvulle, aika monessa parisuhteessa niiden hankkiminen ja maksaminen on näköjään naisen harteilla.
Ihonhoito. Rasvat ja kuorinta-aineet.
Masennuslääkkeet, että kestän miestäni tappamatta itseäni.
Tässähän näitä on jo listattu, mitä itselläni oli mielessä. Mutta lisäisin vielä urheiluliivit erikseen. Siis jos liikkuu paljon. Ja tietenkin ne rintaliivit. Naisten stringit/alushousut ovat järkyttävän kalliita verrattuna siihen kokoon ja kankaan määrään. Suhteessa siis miesten alusvaatteisiin.
Minä myös tarviin naisena useammat kenkäparit varsinkin talvella, koska täytyy olla A.lämpimät kunnon talvisaappaat kovimmilla pakkasilla;naisille ei valmisteta kunnon pakkaskenkiä jotka näyttäisivät samalla siistiltä B.siistit matalakorkoiset nilkkurit/saappaat esim.työkäyttöön tai arkeen C.iltamenoihin tai baariin korolliset siistit nilkkurit D. Kaikki muut kengät esim.kesätennarit/ballerinat, sandaalit rannalle/helteessä, urheilulenkkarit, kesäkorkkarit/avokkaat.... En oikeasti edes omista noita kaikkia kenkiä, kaikki korkkarini ovat menneet rikki enkä ole raaskinut ostaa uusia tilalle, koska menoja on niin vähän ja kuljen baareissa ja jopa hienommilla illallisilla tylsissä matalapohjaisissa kengissä. Miehet pärjäävät oikeastaan kaksilla kengillä: urheilulenkkareilla ja normi kävelykengillä ympäri vuoden. Nykyään kun on ihan hyväksyttävää mennä lenkkari-farkut-pikkutakki-yhdistelmässä juhliinkin...
Ja hieman tähän juhlateemaan liittyen, naisilla menee enemmän rahaa juhlia varten verrattuna mieheen, koska täysikasvuisella miehellä se sama puku ja kravatti ja jopa kauluspaita säilyy vuosien ajan. Naiset taas eivät kehtaa mennä joka vuosi sukujuhliin ja työpaikan illallisiin samassa mekossa ja koruissa (juu kyllä minä menen, koska edelleenkään en raaski maksaa mokomista näyttäytymisjuhlista turhaan).
Ja naisilla täytyy olla laukku ja niitäkin useampaa eri kokoa: vähintään yksi isompi laukku esim.töitä tai koulua varten ja yksi pieni iltamenoihin tai kun kantamuksia on vähän. Ja jos nyt tähän väliin joku mies alkaa nillittää että "no miks raahaatte niitä meikkejä ja turhia juttuja mukana, kyllä miehetkin pärjää ilman laukkua" niin tiedoksi: naisilla on usein tismalleen samat tavarat kuin miehellä mukana, mutta naisten vaatteet on muotoiltu niin, että taskuissa ei ole mahdollista kanniskella paksuja avainnippuja, lompakkoa ja älypuhelinta. Puhumattakaan vielä jostain nenäliinasta, huulirasvasta, varatamponeista jne. Kyllä minäkin mieluusti pukeutuisin vain lökäpöksyihin ja isotaskuiseen huppariin, mutta haluan näyttää naiselliselta ja edustavalta tässä nyky-yhteiskunnassa, joten tyydyn raahaamaan sitä helvetin laukkua mukana. Harvoin edes nopealla kauppareissulla pärjään ilman laukkua, koska autonavaimet, kotiavainnippu, lompakko, puhelin, ostoskassi ja talvella mahd hansikkaatkin pitää saada mahdutettua kouraan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, mutta en valita. Kampaajalla voi käydä 4 krt vuodessa, se riittää. Meikit kestää kuukausitolkulla myös. Ehkäisypillereitä jos käyttää, niin ne on 5€/ kk. Ja voi syödä vaikka pari kuukautta niin ei tule menkkojakaan. Ainoastaan rintsikat on sellainen kirpaiseva menoerä.
Miehillä jo partaterät maksaa yli 15€ ja joku jos höylää usein, niin kallista on. Ja jatkuva parturissakäynti. Miehellä odotetaan olevan laadukas puku kaapissa, kun taas naiset saa mennä juhliin vaikka henkkamaukan räteissä.
Moni on maininnut rintsikat, mutta kuinka usein sitten oikein niitä ostatte? Nehän kestävät käytössä vuosia.
Selluliittirasvat, sokeroinnit, hiiva- ja muut alakerran lääkkeet, laihdutusjuomat
Vierailija kirjoitti:
Uikutiuikuti. Ja miehet maksaa kuitenkin naisten menoista leijonanosan, ämmät juoksee treffeillä ilmaisilla illallisilla, saatte miehiltä vähintään 30 miljardia euroa vuosittain tulonsiirtoja, pääsette aina uhriutumaan vitullanne, lasten kanssa saatte makoilla kotona miehen varoilla , lista on loputon.
Osta miranolia tarjouksesta, kerää heinää vittutupoiksi ja osta vaatteesi kirppikseltä.
Ja kas, elämäsi on miltei ilmaista.
Vaihdapa sitä trollilevyä, nää on kuultu jo miljoonaan kertaan ja vielä toiset miljoona kertaa kumottu järkkymättömillä argumenteilla, joiden kohdalla sulla menee aina jauhot suuhun. Joten luikertelepa takaisin sinne surkeaan poikamiesboksiisi ja ota taukoa tästä palstasta. Tekisi sinulle ihan hyvää ettet katkeroituisi lopun ikääsi.
Kyllä tuohon ihonhoitoon uppoaa jo eri lailla kun ikää on 35v. Ainakin itse tarvin kaikenlaista näyttääkseni freesiltä:(
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä massia kulu sen enempää kuin miehillä.
Elämä on valintoja täynnä.
Niinpä, mutta miksi täällä on ainakin kerran viikkoon aloitus "Miksi suominaiset näyttävät miehiltä, kun xxx (valitse haluamasi kansalaisuus) naiset ovat niin naisellisia?".
Talvisaappaat joutuu usein käyttämään suutarilla, koska pohjat ovat liukkaat urista huolimatta. Naisten siisteistä talvikengistä ei tehdä yhtä pitäviä kuin miesten eli vähintään korkoihin joutuu teetättämään erilliset liukuestopohjat.
Ompa hyvä että olen epänormaali nainen niin ei kulu rahaa tuollaiseen hömppään.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi minullekin tuli mieleen. Naisella on kuitenkin enemmän kuivattavaa. Menee aina vähintään kolme palaa ja enemmän, kun on menkat.
Mihin tarvitset niin paljon paperia menkkojen aikaan? Itse käytän saman määrän paperia pissatippojen kuivaamiseen ja menkkaveri valuu siteeseen/imeytyy tamponiin.
Kookosöljy, rintaliivit, ripsari, kulmakynä, siteet, kampaaja...ei muu.
Siis kokeeko joku tosiaan hiuspinnit ja kuukaitissuojat oleellisena menoeränä taloudessaan..? Eikö nuo nyt "nollaudu" jo sillä, että miehet ovat yleensä kookkaampia ja joutuvat siksi syömään enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperi minullekin tuli mieleen. Naisella on kuitenkin enemmän kuivattavaa. Menee aina vähintään kolme palaa ja enemmän, kun on menkat.
Mihin tarvitset niin paljon paperia menkkojen aikaan? Itse käytän saman määrän paperia pissatippojen kuivaamiseen ja menkkaveri valuu siteeseen/imeytyy tamponiin.
No siihen kun sitä putsaa reisistä jne mihin sitä nyt valuukaan heti kun laskee housut.. Jos alapesua niin sitten sitä vasta meneekin, kun ei pyyhkeellä voi kuivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkkaverta tulee paljon ulos myös pissiessä - ehkä elimeni ovat sellaiseen suuntaan, että sitä jää sisään muhimaan, varsinkin aamulla kun menee vessaan tulee oikein veriputous. Meillä ei ole käsisuihkua, mutta toki suihkuttelen suihkussa niin usein kuin voin. Ja juu siis vertahan tulee iholle laajemmalle alueelle kuin virtsaa. Käytän sidettä.
Kysyttiin normaalin naisen menoeriä. Ei miehen, eikä varsinkaan pervomiehen.