Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäämässä kotihoidon tuelle ja riita rahasta..

Vierailija
15.01.2017 |

Eli olen kohta jäämässä kotihoitamaan vauvaamme, ongelma on kuitenkin raha. Miehestä käytän häntä hyväksi jos en maksa puolia perheemme menoista, vaikka tienaa vain sen 400e kuukaudessa..
Kotona minä hoidan kotityöt ja ruuat koska mies käy töissä.
Maksan myös miehelle vuokraa, koska minä ja lapsi asumme hänen talossaan, mutta ei noin vähästä rahasta pysty enää maksamaan sitäkään :(
Miten teillä on toimittu?

Kommentit (249)

Vierailija
1/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vaan kiltisti, mutta laskuta miestä lapsen hoidosta vähintään 10€ tunti.

Vierailija
2/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Sen lisäksi osta ruokaa vain itsellesi ja lapselle, pese vain teidän kahdet pyykit yms. tai sitten laskutat niistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut, että voi maksaa minulle puolet siitä mitä päivähoito kk maksaisi. Eli n. 150e kuukaudessa.

Vierailija
4/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on menty naimisiin, hankittu asunto ja kaikki muukin yhteisiin nimiin ja kustannettu se plus eläminen sillä periaatteella, että kummalla sillä hetkellä on parempi tilanne, hän maksaa. 

En voi uskoa, että joku hankkii lapsen ja  virittää elämänsä ja taloutensa viulunkieleksi ja vielä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ilmeisesti elämäänsä halua muita. Olen tosi pahoillani oikeastaan teidän kaikkien puolesta.  

Vierailija
5/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
6/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Sen lisäksi osta ruokaa vain itsellesi ja lapselle, pese vain teidän kahdet pyykit yms. tai sitten laskutat niistäkin.

Miksen pesisi samalla miehen pyykkejä? Ruuat ostamme about puoliksi..

Vierailija
7/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tietenkin maksoi vastikkeet ja lainat ja elämisen. Eihän kth mihinkään riitä. Kaikki se kumminkin käytettiin ettei se minullekaan säästöksi jäänyt.

Vierailija
8/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Mutta jos on totta, niin lähde.

Vierailija
9/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mies tosissaan haluaa että maksat puolet kaikesta niin mies maksakoon sinulle lastenhoidosta, siivouksesta, ruuanlaitosta ja pyykinpesemisestä.

Jos ette pääse sopuu niin et voi jäädä kotiin vaan laitatte lapsen päiväkotiin ja sinä menet myös töihin. Tai sitten mies jää kotiin lapsen kanssa ja miettii kuinka itse maksaa puolet kaikesta.

Tai ota ero jos olette miehelle vain suuri taloudellinen rasite. 

Vierailija
10/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen kaksi vaihtoehtoa: joko mies jää lapsen kanssa kotiin, ja maksaa noista kuluista puolet ja sitten toki tekee kaikki kotityöt

tai sitten

lähdet elämään omaa elämääsi...

Miksi yleensäkään olet tuollaisen miehen kanssa?

On myös se vaihtoehto, että haet käräjäoikeudelta päätöksen, jossa mies kustantaa elatuksesi.

Vierailija
11/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut yhteiset rahat. Vuoronperään opiskeltiin, ei koskaan ollut sun ja mun rahoja.

Vierailija
12/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi ole teidän yhteinen juttu? Eikö lapsen aiheuttamat kustannukset kuulu kummallekin? Miten voit joutua maksamaan lapsen puolesta vuokraa? Ehdota, että myös mies jää hoitovapaalle ja maksaa kaikesta puolet, jotta kaikki menee tasan.

Muuten kimppaan täysin vastaajaa nro 4. Ap, ymmärtänet itsekin, että tuolla teidän tyylillä ei voi elää perheenä.

Vierailija
13/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen talo...eikö se ole teidän koko perheen koti?

Sinä teet kaikki kotityöt lapsen hoidon lisäksi ja miehen mielestä käytät häntä hyväkseen JUST!

Minä olen ollut lasten kanssa kotona aina ja mies ei ole ikinä urputtanut rahasta.

Koti on yhteinen niin kuin kaikki muukin. Mies on maksanut aina kaikki menot.

Mutta minun mieheni ei olekaan itsekäs tai pihi vaan hyvin perhekeskeinen ihminen.

Vierailija
14/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako miehesi, että menet töihin ja lapsi hoitoon? Onko hän valmis hoitamaan lapsen viemiset tai hakemiset? Entä onko hän kotona hoitamassa lasta puolet niistä päivistä, kun lapsi on sairaana eikä häntä voi viedä päivähoitoon? Niitä päiviä on pikkulapsilla muuten aika paljon.

Vierailija
15/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on sanonut, että voi maksaa minulle puolet siitä mitä päivähoito kk maksaisi. Eli n. 150e kuukaudessa.

No siinä tapauksessa hän hoitanee lasta aamut, illat ja viikonloput?

Vierailija
16/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ongelmanasettelu, tietenkin lähtökohtaisesti kukin omillaan.

Itse säästin vuoden ja olin niillä rahoilla kotona mammaloman ja hoitovapaan. Sitten kun mieskin oli kuukauden isyysvapaalla, en minäkään hänelle mitään maksanut.

Vierailija
17/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi ole teidän yhteinen juttu? Eikö lapsen aiheuttamat kustannukset kuulu kummallekin? Miten voit joutua maksamaan lapsen puolesta vuokraa? Ehdota, että myös mies jää hoitovapaalle ja maksaa kaikesta puolet, jotta kaikki menee tasan.

Muuten kimppaan täysin vastaajaa nro 4. Ap, ymmärtänet itsekin, että tuolla teidän tyylillä ei voi elää perheenä.

Siis maksan vuokraa oman osuuteni ja puolet lapsen osuudesta. Eli vuokra jaettuna kolmella ja se yksi osa noin siitä vielä puolet.. Sehän on tasan.

Vierailija
18/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo ongelmanasettelu, tietenkin lähtökohtaisesti kukin omillaan.

Itse säästin vuoden ja olin niillä rahoilla kotona mammaloman ja hoitovapaan. Sitten kun mieskin oli kuukauden isyysvapaalla, en minäkään hänelle mitään maksanut.

Näin meillä mies myös sanoi, että jos haluan olla kotona saan myös itse maksaa.. Hän ei ala elättämään.

Vierailija
19/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on vaikeaa? Tosiaan, vaihtoehtoja on useita.

1. Jäät kotiin hoitamaan lasta. Mies maksaa suurimman osan kuluista. Sinä hoidat kotityöt yms.

2. Mies jää kotiin hoitamaan lasta. Sinä maksat suurimman osan kuluista. Mies hoitaa myös kotityöt.

3. Menet työhön ja maksat puolet kuluista. Lapsenhoito tasataan iltaisin ja viikonloppuisin puoliksi. Myös päivähoitomaksu puoliksi. Kotityöt puoliksi.

4. Olette kuten kaksi normaalia vanhempaa. Juttelette ja sovitte teille sopivan ratkaisun, jossa kumpikaan ei koe toisen käyttävän hyväksi, koska rakastatte toisianne ja yhteistä lastanne ja haluatte kaikille vain hyvää.

5. Eroatte.

Vierailija
20/249 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hirveältä paskalta suoraan sanottuna. Jotenkin vaikea uskoa, että parisuhde tai yhteiselämä voi olla kovin pitkäkestoista tuommoisella mentaliteetilla. Olisiko kannattanut puhua asioista etukäteen, että olisitte samoilla linjoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi