Yksikin perustelu miksi minun, rutiköyhän miehen, pitäisi aina maksaa naiselle treffeillä?
Kommentit (452)
Missä kahvilassa saa kahvin kahdella eurolla? R-kioski ei ole käsittääkseni kahvila.
Tyytyykö nainen pelkkään kahviin?
Miksi naisella ei ole itsellään tätä kahta euroa?
Näissä ketjuissa tulen aina ihmetelleeksi tätä "parin euron kahvin" tarjoamista.
Typerä olkinukke, jonka varjolla naiset haluavat miehen tarjoavan treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran nettideiteillä erään mielestäni "tavallisessa työssä" olevan miehen kanssa. Minä olisin halunnut että eka tapaaminen on vain kahvilla tms mutta hän ehdottomasti halusi järjestää "jotain hienompaa". No suostuin sitten. Hän varasi pöydän ravintolasta ja suunnitteli sitä ennen kävelyretken ihan kiinnostavaan paikkaan jne.. Ja ravintolassa siis illallinen, eikä mikään ihan halpa ravintoa. Suostuin, koska hän ehdottomasti vaati että niin tehdään. Tuli laskun aika, ja hän ilmoitti ykskantaan että tämä lasku maksetaan puoliksi. Olin vähän järkyttynyt, sillä en ollut varautunut että minun pitäisi investoida ekaan nettitapaamiseen 40 euroa vaan sen kahvikupillisen hinnan verran (kun siis itse ehdotin kahvia, mies vaatimalla vaati ravintolaa). Seurustellessa en odota että mies maksaa ravintoloita, jos yhdessä päätämme mennä syömään. Mutta jos minun kutsutaan miehen järjestämille treffeille, niin kyllä tuo vähän paha juttu oli. En siis halunnut ilmaista illallista vaan olisin halunnut halvat treffit tai ennakkovaroituksen että minun pitää investoida.
Jösses! Mulla ei olisi ollut opiskeluaikona aina edes rahaa tilillä tuon verran, kun tiukalla makaronibudjetilla piti elää. Ette varmaan tavanneet uudestaan?
Itse olen saanut joskus muistuttaa jotakin varakasta miesystävää, että ostaisitko sitä tai tätä. Mielellään ovat tehneet. Eivät vaan ole tajunneet, mitä se nuukempi aika oli ilman muistutusta.
Kato! Jos sulla on ollut rahat noin tiukilla, niin miltä olisi tuntunut ajatus, että sun olisi aina pitänyt tarjota miehelle? Oisko ollu kiva käyttää vaikka 30 eurosta 10 euroa miesten kahveihin?
En ole sama kirjoittaja, mutta yhtä tiukilla olen ollut. Silloin en luonnollisestikaan kutsunut miehiä treffeille, jos minulla ei ollut varaa tai halua tarjota. Kaikkein viimeiseksi olisin vaatimalla vaatinut ja järkännyt treffit hienoon ravintolaan heikossa rahatilanteessa, kun mies itse ehdottaa kahvilatapaamista.
Mä en oikeasti ymmärrä, miksi tästä asiasta on tällä palstalla tehty tällainen ongelma. Ensinnäkin nykyään on jo paljon naisia, jotka eivät oleta miehen maksavan ekoilla treffeillä ja nekin jotka olettavat, tuntuvat ihan yleisesti hyväksyvän pelkästään kahvilla käynnin, joka tuskin konkurssiin aikuista ihmistä useinkaan vie. Toisekseen kukaan ei pakota deittailemaan niin paljon, että siksi taloudellisia vaikeuksia tulisi. Kolmanneksi ihan ilmaisiakin treffailumahdollisuuksia on olemassa.
Ketjun rutiköyhä aloittaja on itse kertonut, että hänellä on n. kymmenet treffit kuussa. (Itselläni ihan normaalituloisena naisena on ollut suunnilleen kymmenet treffit vuodessa.) Ap on myös ihmetellyt, että miksi hänen köyhänä pitäisi tinkiä treffien laadusta. Hänelle itselleen ei siis käy heikkoon rahatilanteeseen sopiva treffien laatu eikä määrä, vaan hän vaatii samaa tasoa kuin varakkaammilla on pätäkkää. Lisäksi ap kertoi pyytävänsä treffeille vain sellaisia naisia, joilla on hyvin korkeat kriteerit miesten suhteen. Tällaisilla naisilla hyvin todennäköisesti on tavisnaista korkeammat odotukset myös siitä, kuka ensitreffeillä maksaa, ja oletettavasti heille myös riittää treffailukumppaneiksi ihan riittävästi sellaisiakin miehiä, jotka haluavat heille edes ne kahvit kiukuttelematta tarjota.
Joten missäköhän se suurin ongelma nyt piilee? Paskoissa naisissa vaiko yli varojensa treffailevassa rutiköyhässä miehessä?
Kyse on tietysti siitä, että mies treffailee yli varojensa. Ei voi olla kyse siitä, että naisten pitäisi päästä yli satoja vuosia sitten keksityistä tavoista, jotka eivät enää ole relevantteja nyky-yhteiskunnassa. No eihän teidän tartte, kun voitte joukolla leimata pihiksi, laiskaksi ja tympeäksi luuseriksi miehen, joka kyseenalaistaa tällaiset epätasa-arvoiset käytännöt. Siskot antaa kyllä peukutustukea. Ei teidän tarvitse kantojanne perustella, koska riittävän monta kertaa kun haukutte tällaista asioita kyseenalaistavaa miestä, niin alkaa näyttää että olette voitolla.
Jos tämän asian sanoisi joku komea menestyvä mies, joka on kovassa naisten suosiossa, niin kuuntelisitte ihan hiljaa. Menisi aseet joilla lyödä sitä miestä. Mutta anonyymin nettikirjoittajan kimppuun hyökkäätte, koska ei ilmeisesti ego kestä sitä ajatusta, että omissa toimintamalleissa olisi muutettavaa. Tai toki voitte olla rehellisesti myös seksistejä ja antaa miesten myös asettaa vanhanaikaisia vaatimuksia naisille, mutta enpä usko että monikaan suostuu tällaiseen.
Miksi edes käydä treffeillä jos ei halua yhtään panostaa niihin treffeihin???? Ei treffeille ole ollenkaan pakko mennä, ap. Voit hyvin lopettaa deittailun, jos asia on sinulle ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tämän ap:n kirjoitustyylistä. Hän on se sama, joka on aiemmin provosoinut täällä kyselemällä, miksei omasta halustaan työttömän miehen lempi kelpaa naisille. Häntä vaivaa jokin kummallinen alemmuuskompleksi suhteessa naisiin (ja muihin miehiinkin) , jota hän kompensoi roikkumalla kaikki päivät Vauva-lehden av-palstalla ja ärsyttämällä ihmisiä. Näin hän saa kaipaamaansa huomiota. Säälittävää, ei voi muuta sanoa. En ihmettele lainkaan, ettei kukaan ole kiinnostunut hänestä. Häneltä puuttuvat käytöstavat ja sydän.
Sori mut ei :D En ole tää lompakkoloisvalittaja. Pitää vähän parantaa sitä tekstianalyysimetodia.
Asiaa ei juurikaan kohenna tieto, että teitä onkin kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että näiden keskustelujen jälkeen suomalaisia miehiä sieppaa, kun päädyin yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. Miksiköhän?
Sama. Ihmetyttää oikeasti kuinka heppoisilla ansioilla kuvitellaan naisia saatavan. Mies, jolla ei ole varaa edes treffeillä tarjota tuskin kykenee perhettään elättämään kun äiti on lasten vuoksi estynyt ansiotyöstä. Sniiduillaan sitten jo varoiksi ja kuvitellaan hyveeksi sitä, että ei käytä rahaa ihmissuhteisiin. Kyllä se perhe aina maksaa, ihan aina. Ja kun varattomuuteen yhdistwtään misogynia on paketti todella vastenmielinen. Onneksi minulla on varakas ulkomaalainen mies, jolle perheeseen satsaaminen on kunnia-asia.
Hauskaa kun moni av-mamma on niin tyhmä, ettei tajua että moni on köyhä tilapäisesti. Itse asiassa monen ihmisen kohdalla köyhyys on hyvä indikaattori siitä, että hän on muutaman vuoden päästä hyvätuloinen. Ette olleet tietysti ajatelleet niin pitkälle?
Voi olla tai sit ei jos ne opiskelut on jo menny penkin alle ja masennuskin on painanut - miksi Mä tyytyisin kun voin etsiä sitä mulle täydellistä (ei, en tarkoita rikasta mutta ei-saitaa ei-itsesäälissään rypevää taivaanrannan maalaria)
Jos sulla on asiat niin hyvin, että koet voivasi arvostella masennuksen sairastuneita, niin siitä vaan! Ei ole ainakaan multa pois se homma :D
En Mä arvostele, älä laita sanoja mun suuhun, mutta ei kai sulla ole oikeutta kieltää mun itsesuojeluvaistoa - en halua tilanteeseen jossa ex-masentunut vaikkapa uhkaa itsarilla jos meidän jutusta ei tule mitään.
Sitäpaitsi, käsi sydämelle, jos minä kertoisin eka treffeillä että minulla on muuten vaikkapa ollut rintasyöpä ja toinen tissi leikattu pois ja käytän siinä proteesit niin eikö se muka vaikuttaisi siihen miten helposti olet minusta kiinnostunut? Se on ihan sama juttu. Tissitön ei voi imettää - rutiköyhä ei voi elättää.
Siis sähän tällä vaan vahvistat mun käsitystä. Olet selvästi todella ennakkoluuloinen ja vainoharhainen masennuksen sairastaneiden ihmisten suhteen. No joku päivä se sattuu erittäin suurella todennäköisyydellä itsellesi tai lähipiiriin.
No, ennemmin pidän itseäni inhorealistina. Ja hyvin läheltä on tullut muutamakin masennus myötäelettyä, joten tiedän kyllä miten herkästi ihminen taas uudestaan vajoaa syvyyksiin juurikin esim parisuhdekriisin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että näiden keskustelujen jälkeen suomalaisia miehiä sieppaa, kun päädyin yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. Miksiköhän?
Sama. Ihmetyttää oikeasti kuinka heppoisilla ansioilla kuvitellaan naisia saatavan. Mies, jolla ei ole varaa edes treffeillä tarjota tuskin kykenee perhettään elättämään kun äiti on lasten vuoksi estynyt ansiotyöstä. Sniiduillaan sitten jo varoiksi ja kuvitellaan hyveeksi sitä, että ei käytä rahaa ihmissuhteisiin. Kyllä se perhe aina maksaa, ihan aina. Ja kun varattomuuteen yhdistwtään misogynia on paketti todella vastenmielinen. Onneksi minulla on varakas ulkomaalainen mies, jolle perheeseen satsaaminen on kunnia-asia.
Hauskaa kun moni av-mamma on niin tyhmä, ettei tajua että moni on köyhä tilapäisesti. Itse asiassa monen ihmisen kohdalla köyhyys on hyvä indikaattori siitä, että hän on muutaman vuoden päästä hyvätuloinen. Ette olleet tietysti ajatelleet niin pitkälle?
Voi olla tai sit ei jos ne opiskelut on jo menny penkin alle ja masennuskin on painanut - miksi Mä tyytyisin kun voin etsiä sitä mulle täydellistä (ei, en tarkoita rikasta mutta ei-saitaa ei-itsesäälissään rypevää taivaanrannan maalaria)
Jos sulla on asiat niin hyvin, että koet voivasi arvostella masennuksen sairastuneita, niin siitä vaan! Ei ole ainakaan multa pois se homma :D
En Mä arvostele, älä laita sanoja mun suuhun, mutta ei kai sulla ole oikeutta kieltää mun itsesuojeluvaistoa - en halua tilanteeseen jossa ex-masentunut vaikkapa uhkaa itsarilla jos meidän jutusta ei tule mitään.
Sitäpaitsi, käsi sydämelle, jos minä kertoisin eka treffeillä että minulla on muuten vaikkapa ollut rintasyöpä ja toinen tissi leikattu pois ja käytän siinä proteesit niin eikö se muka vaikuttaisi siihen miten helposti olet minusta kiinnostunut? Se on ihan sama juttu. Tissitön ei voi imettää - rutiköyhä ei voi elättää.
Siis sähän tällä vaan vahvistat mun käsitystä. Olet selvästi todella ennakkoluuloinen ja vainoharhainen masennuksen sairastaneiden ihmisten suhteen. No joku päivä se sattuu erittäin suurella todennäköisyydellä itsellesi tai lähipiiriin.
Minä en halua edes teoreettista riskiä, että tuo geenivirhe ja alttius periytyisi mahdollisiin jälkeläisiin. Kun kerran tietää toisen sairastaneen. Lisäksi taipumus uusiutua on fakta.
Niin no, toiset uskoo siihen että se mikä ei tapa se vahvistaa, toiset tapailee vaan niitä, joilla on aina ollu asiat hyvin... kannattaa muuten ottaa narsisti. Ne menestyy elämässä tosi hyvin, masentuu äärimmäisen harvoin ja se vieläpääp periytyy geeneissä ja kasvatuksessa korkealla prosentilla lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo aika paljon elämänhallinnasta jos mies on rutiköyhä.
Just niin. Vittuako opiskelette siellä yliopistossa ja luette kaikki viikonloputkin.
Älä mene enää treffeille, ap. Ongelma ratkaistu.
Ap. Meilläpäin pikkutarjoomukset maksaa se, joka on kutsunut kahville. Isommat kulungit kuten illalliset jaetaan, mutta joku muutaman euron kahvittelu on aika hemmetin natkua alkaa jakaa sentilleen.
Ja siis minulle ei tuota vaikeuksia vuorollani maksaa laskua, vastavuoroisuus pelittää tietysti.
Joten jos joku tyyppi kutsuu kahville ja alkaa pientä laskua puolittaa, teen siitä kyllä välittömästi johtopäätöksen, että tyypillä ei ole käytöstapoja, enka moisen "periaatteen miehen" kanssa halua enää olla tekemisissä. Tai naisen, jos kyse on ystävättärestä.
Saituus ei nimittäin ketään kaunista.
Ja tässä ei siis ole kyse köyhyydestä - jos tyypillä on omakustanteisesti varaa käydä vaikkapa kymmenen naisen kanssa treffeillä, käyköön sitten vähän valikoidummin eli viiden kanssa. Tai pyytäköön naista kanssaan vaikka vaan kävelylle. Kahvikupillisesta nyt ei kumminkaan aleta niuhoamaan.
Se komea menestyvä mies korkkaisi samppanjapullon ja tietäisi mahdollisesti charmanttina saavansa pildeä hiprakassa olevalta naiselta, joka tuntee itsensä hyvin kohdelluksi. Niin ne tekevät. Ja saavat. Taskut tyhjänä saa itkeä yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää katkerana mennä äärilaidasta toiseen? Väliin mahtuu iso joukko Gaussin käyrän normaalijakaumaa.
Minä en halua edes teoreettista riskiä, että tuo geenivirhe ja alttius periytyisi mahdollisiin jälkeläisiin. Kun kerran tietää toisen sairastaneen. Lisäksi taipumus uusiutua on fakta.
Niin no, toiset uskoo siihen että se mikä ei tapa se vahvistaa, toiset tapailee vaan niitä, joilla on aina ollu asiat hyvin... kannattaa muuten ottaa narsisti. Ne menestyy elämässä tosi hyvin, masentuu äärimmäisen harvoin ja se vieläpääp periytyy geeneissä ja kasvatuksessa korkealla prosentilla lapsille.
Miksi täytyy aina mennä äärilaidasta toiseen? Väliin mahtuu iso joukko Gaussin käyrän normaalijakaumaa.
Vierailija kirjoitti:
Se komea menestyvä mies korkkaisi samppanjapullon ja tietäisi mahdollisesti charmanttina saavansa pildeä hiprakassa olevalta naiselta, joka tuntee itsensä hyvin kohdelluksi. Niin ne tekevät. Ja saavat. Taskut tyhjänä saa itkeä yksin kotona.
Ai niin kuin tämä mies vai? "The moment you say you have to pay for my time, you're saying this relationship isn't equal"
Vierailija kirjoitti:
Missä kahvilassa saa kahvin kahdella eurolla? R-kioski ei ole käsittääkseni kahvila.
Tyytyykö nainen pelkkään kahviin?
Miksi naisella ei ole itsellään tätä kahta euroa?
Näissä ketjuissa tulen aina ihmetelleeksi tätä "parin euron kahvin" tarjoamista.
Typerä olkinukke, jonka varjolla naiset haluavat miehen tarjoavan treffeillä.
Ja näissä ketjuissa aina sivuutetaan kaikki ne kommentit, joissa naiset kertovat haluavansa maksaa itse. Jos mies treffailee aina vain sellaisten prinsessojen kanssa, joille miehet ovat aina maksaneet ja jotka eivät halua maksaa omaa kahviaan itse, niin ihan oikeasti kannattaa vähän miettiä, keitä treffailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin kuin tämä mies vai? "The moment you say you have to pay for my time, you're saying this relationship isn't equal"
No niin, siinä meni mammojen teoria, että vain luuserimies ei ajattele että mies maksaa. Kohta varmaan tämäkin ketju poistuu, koska moni mamma ei vaan kestä sitä jos hänet kyseenalaistetaan.
Kuuluu nyt vaan paremman piirin tapoihin. Siellä on omat kuvionsa. Etenkin ulkomailla. Ei siinä sen kummempaa ole. Nainen päättää silti, miten homma etenee.
Jos sovitaan, että pihit deittailee pihejä, lompakkoloisijat toisiaan, vapaammin maksuun suhtautuvat toisiaan jne.? Siitähän siinä on pohjimmiltaan kyse. Löytää itselleen sopiva kumppani, jonka kanssa elämän arvot kohtaavat. Ovat hyvinkin vaihtelevia alkaen jostakin pottujen keittämisestä monella.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu nyt vaan paremman piirin tapoihin. Siellä on omat kuvionsa. Etenkin ulkomailla. Ei siinä sen kummempaa ole. Nainen päättää silti, miten homma etenee.
Ja kukaan nainenhan ei voi saada tasokkaalta mieheltä pakkeja sen takia, että miehellä on oma näkemyksensä asiaan? En olisi niin varma tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos sovitaan, että pihit deittailee pihejä, lompakkoloisijat toisiaan, vapaammin maksuun suhtautuvat toisiaan jne.? Siitähän siinä on pohjimmiltaan kyse. Löytää itselleen sopiva kumppani, jonka kanssa elämän arvot kohtaavat. Ovat hyvinkin vaihtelevia alkaen jostakin pottujen keittämisestä monella.
Niin ja sitten tuollaiset mustavalkoiset idiootit, jotka typistää koko kysymyksen siihen että mies on pihi, voi etsiä jonkun yhtä tyhmän elämänkoululaisen rinnalleen.