Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksikin perustelu miksi minun, rutiköyhän miehen, pitäisi aina maksaa naiselle treffeillä?

Vierailija
15.01.2017 |

???

Kommentit (452)

Vierailija
241/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerää sanoa, että kutsuja maksaa. En ole koskaan kuullut moisesta. Molemmat maksaa omat pöperöt. Tai toinen halutessaan tarjoutuu maksamaan.

-nainen-

Bisnesmaailmassa on toki täysin luonnollista, että kutsuja maksaa. Miehet (etenkin yleisesti käsittäen laadukkaammat tai pikemmin korkeampistatuksiset tapaukset) noudattavat tätä tapaa usein myös toimiessaan vieraiden naisten kanssa. Kyseessä on myyntitapahtuma, mies myy itseään ja asiakkaaseen tehdään vaikutus ja ollaan valmis panostamaan markkinointiin. 

t. Yrittäjänainen, joka toki maksaa aina laskun, kun kutsuu asiakkaansa tai sidosryhmänsä kahville tai syömään

Mutta eihän treffien kuulu olla mikään myyntitapahtuma. Ihan hirveä asetelma, jos toinen on markkinoimassa ja toinen arvioimassa.

ap

Eihän se nainenkaan voi pitää tilannetta itsestään selvänä vaan kyllähän sitä naisenkin pitää markkinoida itseään ja tulla arvioiduksi tarkemmin miehen taholta. Eihän treffikutsu mikään kosinta ole.

Kyllä treffeillä molempien osapuolien pitäisi vaan pyrkiä olemaan oma itsensä ja seisoa tukevasti jaloillaan, ilman tarvetta tehdä vaikutusta toiseen. Kaikki rahaan, saavutuksiin tms. liittyvä on vaan aidon tutustumisen tiellä.

ap

Tätä vahvemmin suosittelen syvempää tutustumista ja vain seulan läpi treffeille. Kyllä ne treffit ovat soidintanssia molemmin puolin. Kaverikahvit ovat sitten rentoa yhdessäoloa, joka voi johtaa pidemmälle tai sitten ei. Tee vastapuolelle selväksi, kumpaa ajattelet.

Kyllä se on aina ihan selvää molemmille että mistä on kyse. Ei mikään kova nettiseula auta, koska joku jonka viestit eivät ole kiinnostavia voikin olla hyvä tyyppi luonnossa ja toistepäin. Tämä on itse asiassa todella yleistä. Moni on kova kirjoittelemaan, mutta luonnossa ihan tuppisuu.

ap

Vierailija
242/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerää sanoa, että kutsuja maksaa. En ole koskaan kuullut moisesta. Molemmat maksaa omat pöperöt. Tai toinen halutessaan tarjoutuu maksamaan.

-nainen-

Bisnesmaailmassa on toki täysin luonnollista, että kutsuja maksaa. Miehet (etenkin yleisesti käsittäen laadukkaammat tai pikemmin korkeampistatuksiset tapaukset) noudattavat tätä tapaa usein myös toimiessaan vieraiden naisten kanssa. Kyseessä on myyntitapahtuma, mies myy itseään ja asiakkaaseen tehdään vaikutus ja ollaan valmis panostamaan markkinointiin. 

t. Yrittäjänainen, joka toki maksaa aina laskun, kun kutsuu asiakkaansa tai sidosryhmänsä kahville tai syömään

Mutta eihän treffien kuulu olla mikään myyntitapahtuma. Ihan hirveä asetelma, jos toinen on markkinoimassa ja toinen arvioimassa.

ap

Eihän se nainenkaan voi pitää tilannetta itsestään selvänä vaan kyllähän sitä naisenkin pitää markkinoida itseään ja tulla arvioiduksi tarkemmin miehen taholta. Eihän treffikutsu mikään kosinta ole.

Kyllä treffeillä molempien osapuolien pitäisi vaan pyrkiä olemaan oma itsensä ja seisoa tukevasti jaloillaan, ilman tarvetta tehdä vaikutusta toiseen. Kaikki rahaan, saavutuksiin tms. liittyvä on vaan aidon tutustumisen tiellä.

ap

Tätä vahvemmin suosittelen syvempää tutustumista ja vain seulan läpi treffeille. Kyllä ne treffit ovat soidintanssia molemmin puolin. Kaverikahvit ovat sitten rentoa yhdessäoloa, joka voi johtaa pidemmälle tai sitten ei. Tee vastapuolelle selväksi, kumpaa ajattelet.

Kyllä se on aina ihan selvää molemmille että mistä on kyse. Ei mikään kova nettiseula auta, koska joku jonka viestit eivät ole kiinnostavia voikin olla hyvä tyyppi luonnossa ja toistepäin. Tämä on itse asiassa todella yleistä. Moni on kova kirjoittelemaan, mutta luonnossa ihan tuppisuu.

ap

Toisaalta et voi tietää, olisiko se suu auennut taas kolmansilla treffeillä. Tutustut liian pintapuoliseati, ruksit kriteerilistan ja jatkat matkaa. Et tule löytämään kuin onnenkantamoisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro itse yksikin perustelu sille, miksi kukaan nainen lähtisi treffeille kaltaisesi rutiköyhän miehen kanssa.

Koska kaikki naiset ei ole pelkän materian perässä elämässä.

Ap

No mitä sinä sitten valitat? Eti sellanen joka ei ole sen maksetun kahvikupin perään.

Mä puhuin ihan tästä yleisestä asenteesta, en siitä että löydänkö mistään tällaista treffiseuraa.

Ap

En pidä ongelmana, maksoipa tarjoamiset kumpi hyvänsä tai molemmat erikseen. kunhan jossakin vaiheessa suunnilleen tasoittuu tavalla tai toisella.

Tässähän se ongelma vähän onkin. Muuten voisi ajatella asian vastavuoroisena, mutta ensitreffit ovat hyvin usein myös viimeiset, joten tämä johtaa siihen että mieheltä menee rahaa ja naiset saavat ilmaisia juttuja.

AP

Jos hyvin usein käy niin, että ensitreffit jäävät ainoiksi treffeiksi kyseisen henkilön kanssa, on ongelma syvemmällä kuin pelkästään siinä, kuka tarjoaa. Joko sinä kutsut treffeille liian usein jollain tavalla itsesi kannalta vääränlaisia naisia tai sitten käyttäydyt treffeillä jotenkin niin moukkamaisesti, että se karkottaa suurimman osan naisista.

Tarjoamisesta tässä ei enää voi olla yksinomaan kyse, sillä treffeille on ihan yleisesti hyväksyttyä kutsua vain kahville, jolloin ei edes toiselle tarjotessa ylimääräisiä kuluja tule paria euroa enempää. Lisäksi jo ennen ensitreffejä voi ihan hyvin sopia maksupolitiikasta, jolloin ainakin poissuljetaan se vaihtoehto, että maksupolitiikka olisi syy siihen, että toisia treffejä ei tulekaan.

Vierailija
244/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näihin varmaan jo pari sataa kertaa vastannut, mutta voin sinullekin antaa oman vastaukseni (en ole ketjua lukenut, vain aloituksen). Ei sinun ole pakko maksaa, mutta en vain pidä sellaista miestä minään, joka ei treffeillä tarjoudu maksamaan.

Ekoilla treffeillä annankin miehen maksaa, mutta loputtomiin en. Riippuu tietysti myös kummankin taloudellisesta tilanteesta, siitä miten mutkatonta tapailu ja maksaminen yleensäkin on, ja kumpi milloinkin toisen kutsuu ja minne.

Vierailija
245/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro itse yksikin perustelu sille, miksi kukaan nainen lähtisi treffeille kaltaisesi rutiköyhän miehen kanssa.

Ap

No mitä sinä sitten valitat? Eti sellanen joka ei ole sen maksetun kahvikupin perään.

Mä puhuin ihan tästä yleisestä asenteesta, en siitä että löydänkö mistään tällaista treffiseuraa.

Ap

En pidä ongelmana, maksoipa tarjoamiset kumpi hyvänsä tai molemmat erikseen. kunhan jossakin vaiheessa suunnilleen tasoittuu tavalla tai toisella.

Tässähän se ongelma vähän onkin. Muuten voisi ajatella asian vastavuoroisena, mutta ensitreffit ovat hyvin usein myös viimeiset, joten tämä johtaa siihen että mieheltä menee rahaa ja naiset saavat ilmaisia juttuja.

AP

Jos hyvin usein käy niin, että ensitreffit jäävät ainoiksi treffeiksi kyseisen henkilön kanssa, on ongelma syvemmällä kuin pelkästään siinä, kuka tarjoaa. Joko sinä kutsut treffeille liian usein jollain tavalla itsesi kannalta vääränlaisia naisia tai sitten käyttäydyt treffeillä jotenkin niin moukkamaisesti, että se karkottaa suurimman osan naisista.

Tarjoamisesta tässä ei enää voi olla yksinomaan kyse, sillä treffeille on ihan yleisesti hyväksyttyä kutsua vain kahville, jolloin ei edes toiselle tarjotessa ylimääräisiä kuluja tule paria euroa enempää. Lisäksi jo ennen ensitreffejä voi ihan hyvin sopia maksupolitiikasta, jolloin ainakin poissuljetaan se vaihtoehto, että maksupolitiikka olisi syy siihen, että toisia treffejä ei tulekaan.

Ei, vaan kutsun treffeille naisia, joilla luultavasti itselläänkin on korkeat kriteerit miehen persoonan ja käytöksen suhteen. Sama on itselläni naisten suhteen. Silloin ei todellakaan edes joka kolmannen naisen kanssa homma etene toisille treffeille. Toki joku voi toimia eri tavalla, mutta itse olen näin saanut ihan kivasti löydettyä potentiaalisia naisia melkein kuukausittain, silloin kun olen sinkkuna. Kaverit ihmettelee kun uusi nainen löytyy aina niin nopeasti. No löytyy se kun ei tuhlaa aikaa vääränlaisiin.

ap

Vierailija
246/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen näihin varmaan jo pari sataa kertaa vastannut, mutta voin sinullekin antaa oman vastaukseni (en ole ketjua lukenut, vain aloituksen). Ei sinun ole pakko maksaa, mutta en vain pidä sellaista miestä minään, joka ei treffeillä tarjoudu maksamaan.

Ekoilla treffeillä annankin miehen maksaa, mutta loputtomiin en. Riippuu tietysti myös kummankin taloudellisesta tilanteesta, siitä miten mutkatonta tapailu ja maksaminen yleensäkin on, ja kumpi milloinkin toisen kutsuu ja minne.

Mitäköhän sovinistisia asenteita mies saa sinuun soveltaa vuorostaan?

Vierailija
247/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua saa pitää heikkona ja suojeltavana ja söpönä ja seksuaalisena.

Vierailija
248/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

AP

Ei, vaan kutsun treffeille naisia, joilla luultavasti itselläänkin on korkeat kriteerit miehen persoonan ja käytöksen suhteen. Sama on itselläni naisten suhteen. Silloin ei todellakaan edes joka kolmannen naisen kanssa homma etene toisille treffeille. Toki joku voi toimia eri tavalla, mutta itse olen näin saanut ihan kivasti löydettyä potentiaalisia naisia melkein kuukausittain, silloin kun olen sinkkuna. Kaverit ihmettelee kun uusi nainen löytyy aina niin nopeasti. No löytyy se kun ei tuhlaa aikaa vääränlaisiin.

ap

Mikä sulla on sitten ongelma? Löydät helposti ja nopeasti mieleisiäsi naisia, vaikka et maksakaan treffeillä kuin oman osuutesi. 

Vierailija
249/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nemi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti ap hetki millaisen mielikuvan annat jos pyydät jotakuta kiinnostavaa naista kahville ja tiskillä sitten sanot "sää muuten maksat omas". Onhan tuo aika tökerö ensivaikutelma. Toki eri asia jos ruokailut/kahvittelut sovittu yhteistuumin tai nainen kutsunut.

Jos et halua maksaa tai ottaa riskiä että nainen närkästyy jos et maksa niin ehdota treffitekemiseksi jotain muuta kuin ruuan/juoman ostamista.

Mietippä minkälaisen kuvan annat naisena jos annnat miehen maksaa. Lomppakkoloinen se siellä.

On tylyä pyytää naisen itse maksaa? Tämä maailma on sairas.

Ihan yhtä tylyä on , jos nainen pyytää miehen treffeille ja sitten maksattaa tällä. Se maksaa joka pyytää, ellei jo pyytäessä sano, että kumpikin maksaa itse. Treffeillä ei ole pakko käydä. Ja jos ei ole varaa pyytämälleen ihmiselle tarjota teekupillista, voi viedä toisen sellaiseen paikkaa joka ei maksa mitään, kuten esim. kävelylle. Miksi ihminen rääkyy tätä samaa asiaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen, eikä opi, että ei tarvii viedä ketään syömään jos ei kerran ole varaa, Tyhmäkö tämä AP on?

Miksi naiselle pitäisi tarjota kun ei kavereillekaan? Ei tätä kukaan pysty selittämään. Tai no, voi vedota johonkin menneeseen aikaan, joka ei nykyaikana ole enää relevantti.

Ap

Usko nyt. Ei PIDÄ. Esität kutsun tavalla, josta ei synny vääriä odotuksia, jotka johtaisivat noloihin tilanteisiin.

Se on sitten ihan oma ongelmasi, osaatko esittää asian normaalina ja luonnollisena, kuten useimmat osaavat, vai jäätkö vänkäämään ja selittelemään sitä niin, että alat kuulostamaan pihiltä ja olemattomista periaatteista vänkäävältä, niinkuin nyt tässä ketjussa vähän kuulostat.

Eihän asiassa pitäisi edes olla mitään keskusteltavaa. Eikö se ole ongelma, jos vain sanon kassalla "erikseen" ja nainen alkaa jollain tapaa osoittaa mieltä asiasta? Eikö nainen silloin vänkää periaatteista ja käyttäydy epäluonnollisesti?

AP

Hetkinen. Pelkäätkö sinä naisia?

Millä tavalla naiset ovat osoittaneet mieltään sinulle?

Vierailija
250/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua saa pitää heikkona ja suojeltavana ja söpönä ja seksuaalisena.

Ja se ei varmaan haittaa, että mies vähän tinkii omista lidl-ostoksistaan, että saa kunnian kustantaa sulle asioita, vaikka itselläsikin olisi varaa?

Vierailija
251/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse tarjota treffeillä. Terkuin nainen.

Vierailija
252/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nyt ei juuri koskaan pyydä treffeille, joten siihen on turha vedota, että se maksaa kuka kutsuu. Jos naisten treffikutsuja pitäisi odotella, niin ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo monta tuhatta vuotta sitten. 

Vierailija
253/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

AP

ap

Mikä sulla on sitten ongelma? Löydät helposti ja nopeasti mieleisiäsi naisia, vaikka et maksakaan treffeillä kuin oman osuutesi. 

Tämä olikin periaatteellinen keskustelu, niin kuin tasa-arvokeskustelut yleensä ovat. Jos puhutaan kotitöiden jakautumisesta, niin eihän siinäkään vastaus ole: "no etsikää itsellenne sopivammat kumppanit ja lopettakaa valittaminen", vaan asenneilmastosta. On typerää että miehet katsovat sohvalta, kun nainen raataa kotona ja on typerää että köyhän miehenkin odotetaan maksavan naiselle. Nämä molemmat saattoivat olla ihan perusteltuja juttuja vaikka sata vuotta sitten, mutta moni asia on muuttunut sen jälkeen. Jostain syystä sitä on joidnekin kuitenkin vaikea hyväksyä niissä asioissa, missä oma asema heikkenisi.

ap

Vierailija
254/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ymmärrän sinua. Minuakin rasittaa miesten ulkonäkökeskeisyys, koska olen hyvä tyyppi, mutta ruma. Sinua taas rasittaa naisten odotuksissa tuo asia. Mutta minkäs näille mahtaa muuta kuin toivoa, että osuu siitä huolimatta se sopiva tyyppi kohdalle. Eihän se tarvitse kuin sen yhden, ei sitä että jokainen sopisi.

Vierailija
255/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kymmenten miesten kanssa ensitreffeillä elämäni aikana, eikä kukaan ole koskaan tarjoutunut maksamaan, mikä sopii minulle hyvin koska sittenpähän eivät myöskään kuvittele "ostaneensa" minulta mitään.

Tietysti sitä voidaan tehdä että baarissa todetaan vaikka että "haetko sä nämä, jos mä haen seuraavat", mutta kukaan ei ole ikinä esim. tarjonnut minulle ateriaa.

Vierailija
256/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Mun ei myöskään tarvitse lähteä sun kanssa treffeille. Eikös olekin simppeliä!

Vierailija
257/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Deittaile sitten naisia, jotka eivät ole materian perässä. He (me) tuskin vaativat sinua maksamaan.

Vierailija
258/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset nyt ei juuri koskaan pyydä treffeille, joten siihen on turha vedota, että se maksaa kuka kutsuu. Jos naisten treffikutsuja pitäisi odotella, niin ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo monta tuhatta vuotta sitten. 

Jos nainen haluaa tavata miehen toisenkin kerran, niin kyllä hän ehdottaa uutta tapaamista tai ainakin pyytää puhelinnumerosi ja ottaa myöhemmin yhteyttä.

Vierailija
259/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Deittaile sitten naisia, jotka eivät ole materian perässä. He (me) tuskin vaativat sinua maksamaan.

Juuri näin. Mä haluan aina maksaa oman osuuteni itse. Kahdesta syystä. Ensinnäkin en halua, että jäisin jotain velkaa, jos mies ei satukaan olemaan sellainen, jonka haluaisin tavata toisenkin kerran. Ja toiseksi tykkään sen verran kalliista ruuista ja juomista, että syntyisi todella kiusallinen tilanne, jos miehellä ei tarjoilijan tuotua laskun olisikaan varaa maksaa sitä. On paljon helpompaa maksaa itse, koska silloin voi listalta valita just sitä mitä haluaa eikä tarvitse pohtia, millainen budjetti treffikumppanilla mahtaa olla. 

Vierailija
260/452 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-nainen-

Ei ollenkaan typerää. Ihan yleinen kohtelias tapa. Jota ei tietenkään ole mikään pakko noudattaa, jokainen saa itse valita. Ihan kuten jokainen saa valita myös seuransa. 

Niin siis tämähän on tapa, joka missään nimessä ei kuulu yleisesti kaikkiin ihmissuhteisiin, esim. vaikka kaverisuhteisiin. Osa naisista täällä ilmeisesti viimeisenä oljenkortenaan väittää, että deittailussa olisi kuitenkin tällainen sääntö. Osa väittää ehkä että muutenkin, mutta sen nyt on täällä moni mies kuin nainenkin kumonnut, ettei tällainen ole yleistä. Mutta se että nimenomaan deittailussa olisi tällainen ja että juuri se selittäisi sen, että miehen kuuluu maksaa, on kyllä jotain todella ihmeellistä. Moni mies on maksanut ja maksaa (etenkin muualla kuin Suomessa) jos nainen onkin kutsuja. Toisekseen miehet esittävät melkein kaikki (ensimmäiset) treffipyynnöt. On ihan selvää, että ainoa sääntö tässä on, että mies maksaa ja yritätte nyt kiertää sitä, koska haluatte pitää yllä ristiriitaista tilannetta, jossa on tasa-arvoa toisaalla ja toisaalla sitten jotain muuta. Vaikea se on myöntää, että onkin asenteiltaan juuttunut historiaan.

ap

Ei mulla ole ollenkaan vaikea myöntää, että olen juuttunut historiaan. Minusta se on ihan hyvä tapa, että mies maksaa edes ensimmäiset treffit. Se kertoo jotain myös siitä miehestä ja vielä enemmän siitä on plussaa, mitä enemmän sitä koitetaan kyseenalaistaa.

Jos mies ei maksa ja sanoo, että maksa omasi, niin mulla tulee sellainen olo, kuin mies ei olisi tosissaan kanssani, etten ole hänelle edes sen yhden treffin verran tärkeä. Jos taas maksaa, niin joku pieni primitiivinen pikkukissa minussa kehrää ja mies on saanut oloni hyväksi. Se voi olla ihan mitätön juttu, kohtelias ele, pieni kahvi 2 e. Ei kaataisi minun taloutta, eikä varmasti sinunkaan.

Mutta kun sulla on kysymys periaatteesta. Miksi? Voisiko olla, että sulla asetelma on kääntynyt toisinpäin ja sinä haluaisit tuntea olosi tärkeäksi kuten naiset? Sulla on vaihtoehtoina jatkaa oman agendasi mukaan tai pehmentyä hieman. Tiedän, että miehet joutuvat turhaan tarjoilemaan treffejä jotka ei johda mihinkään, mutta mitä siitä? Olet kokemuksia rikkaampi. Jokainen huti vie sinua lähemmäs maalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi